Ajax en ABN Amro krijgen geen genoeg van elkaar: Positionering For The Future

Ajax en ABN Amro krijgen geen genoeg van elkaar: "Positionering For The Future"

Gepubliceerd: donderdag 12 december 2019 om 16:46do 12-12-2019 om 16:46

Ajax en ABN Amro werken al sinds 1991 samen en hebben nog altijd geen genoeg van elkaar. Beide partijen hebben hun sponsorovereenkomst tot medio 2023 verlengd, meldt Ajax donderdagmiddag via de officiële kanalen.

De bank fungeerde tussen 1991 en 2008 als hoofdsponsor van Ajax en stond ook op het shirt van het eerste elftal, voordat men plaats maakte voor Aegon. De naam van de bank bleef wel op de shirts van de Ajax-jeugd en het dameselftal staan.

ABN Amro zal nu verdergaan als exclusieve partner van de damestak. 'Hieronder valt het eerste vrouwenelftal, maar ook talentontwikkeling in een jeugdopleiding voor meisjes', verduidelijkt Ajax via de officiële kanalen. 'Bovendien gaan Ajax en ABN AMRO samenwerken om bij te dragen aan de ontwikkeling van meidenvoetbal bij amateurclubs.'

Commercieel directeur Menno Geelen is tevreden over de deal. "Het is mooi dat ABN AMRO zich ook de komende jaren verbindt aan Ajax en het vrouwenvoetbal", laat hij weten. "De ontwikkeling van het vrouwenvoetbal sluit goed aan bij onze positionering For The Future." Voormalig Oranje-international en huidig Ajax-manager Daphne Koster sluit zich hierbij aan. "We staan aan de vooravond van een nieuwe stap in de stormachtige ontwikkeling van het vrouwenvoetbal. (...) We hebben ambitie bij Ajax om het vrouwenvoetbal nog veel groter te maken, en met ABN AMRO aan onze zijde gaan we deze ambities waarmaken."

Check hieronder samenvattingen, voetbalvirals en meer:

Lees meer over: Eredivisie Ajax

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws