Hoofdsponsor Vitesse doet een stap terug: 'Coronavirus heeft roet in eten gegooid'

10 juli 2020 om 10:25

Burgers'Zoo blijft ook komend seizoen verbonden aan Vitesse, maar niet meer als hoofdsponsor. De dierentuin uit Arnhem heeft de samenwerking met Vitesse wél met minstens één jaar verlengd, ondanks alle perikelen rondom het coronavirus.

Burgers'Zoo ziet zich vanwege alle maatregelen rondom het coronavirus genoodzaakt te stoppen als hoofdsponsor van de Arnhemse club. "Wij hebben het afgelopen seizoen als fantastisch ervaren", vertelt directeur Alex van Hooff namens Koninklijke Burgers'Zoo op de clubwebsite van Vitesse. "Waar mogelijk hadden wij het hoofdsponsorschap dan ook voortgezet, maar het coronavirus heeft roet in het eten gegooid. Voor het eerst in de geschiedenis van Koninklijke Burgers’Zoo hebben wij immers het park moeten sluiten."

Vitesse en Burgers'Zoo hopen samen sterker uit deze moeilijke periode te komen. Daarbij verplaatst de naam van de dierentuin op het shirt van Vitesse, later wordt er gekeken naar andere mogelijkheden. "Voor nu als shirtsponsor op de linkerschouder. Maar wie weet wat de toekomst ons kan brengen", geeft Van Hooff aan.

Prachtige initiatieven
De club uit Arnhem is blij dat Burgers'Zoo ook komend seizoen aan de club verbonden blijft. "Wij willen Koninklijke Burgers'Zoo hartelijk bedanken voor het vertrouwen én voor het jaar dat zij hoofdsponsor zijn geweest", geeft commercieel directeur Olivier Smit aan. "De unieke teamfoto tussen de giraffes, de rustactiviteit, de maatschappelijke events bij Koninklijke Burgers’Zoo en Nederlands Openluchtmuseum voor ouderen, de rondleiding met Max Clark en later met Sondre Tronstad en Filip Delaveris: door deze samenwerking zijn er prachtige initiatieven ontstaan."