Roda kondigt wéér transfer aan: Eredivisie-clubs verslagen in strijd om spits

    Roda kondigt wéér transfer aan: Eredivisie-clubs verslagen in strijd om spits

    donderdag 23 juni 2016 om 12:57

    Roda JC neemt aanvaller Dani Schahin (26) over van FSV Mainz'05. Schahin tekent in Kerkrade een contract voor twee seizoenen. Dat melden de Limburgers donderdagmiddag op het digitale thuis van de club.

    Schahin heeft een Libanese vader en een moeder uit Oekraïne. Hij beschikt over de Duitse nationaliteit. De tweebenige aanvaller kwam eerder uit voor Greuther Fürth, Fortuna Düsseldorf en zogezegd FSV Mainz'05. Een groot succes werd zijn periode bij de laatstgenoemde club niet. Hij kwam maar drie keer in actie voor Mainz en werd verhuurd aan Freiburg en Frankfurt.

    Ton Caanen, technisch directeur van Roda, is lovend over Schahin. "Dani is een tweebenige, sterke aanvaller met Bundesliga ervaring. Hij beschikt over een fantastische wedstrijdmentaliteit en past perfect in het nieuwe Roda JC. Wij zijn verheugd dat we geslaagd zijn om Schahin binnen te halen voor Roda JC, ondanks de interesse van andere clubs uit de Eredivisie", aldus Caanen, die eerder op de dag al de komst van Christian Kum van FC Utrecht aankondigde. Roda JC heeft nu al zes spelers gecontracteerd. Eerder werden Kum, Roel Brouwers, Mikhail Rosheuvel, Adil Auassar en Frederic Ananou gehaald.

    Plaats een reactie

    donderdag 23 juni 2016 om 13:23
    Goede speler. Heb hem een keer zien spelen als speler van Dynamo Dresden. Stak er met kop en schouders boven uit, letterlijk en figuurlijk. Inderdaad niet veel gespeeld, maar afgaande op die ene wedstrijd had ik hem toen al gewoon gehaald, als ik het voor het zeggen had bij een subtopper in Nederland
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 23 juni 2016 om 14:55
    Op basis van één wedstrijd oordeel jij dus dat hij goed genoeg zou zijn voor een subtopper in Nederland? Dan hecht ik er persoonlijk meer waarde aan at hij nauwelijks aan spelen toekwam de laatste tijd. Dat zal niet voor niets zijn.
    Vind ik leuk
    dejeroenos +541
    donderdag 23 juni 2016 om 13:33
    Geen slechte versterkingen allemaal denk ik zo.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1201
    donderdag 23 juni 2016 om 13:52
    We hebben wel allemaal kritiek op Twente, maar Roda maakt er onderhand ook wel een sport van om een hele sloot transfers te doen, terwijl er al jaren geldgebrek is...
    Vind ik leuk
    Diamant07 +4383
    donderdag 23 juni 2016 om 13:55
    Ja dit moet toch een keer fout gaan lopen ja...
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4524
    donderdag 23 juni 2016 om 14:04
    het nieuws een beetje gevolgd of niet ? roda is overgenomen en schuldenvrij . alles wat gehaald wordt is transfervrij omdat we pas bij het volgende meetmoment naar cat 2 gaan . alles binnen de begroting . en dat de selectie compleet vervangen zou gaan worden is al een jaar bekend .
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 23 juni 2016 om 15:04
    @ diekertjedap

    Met wat ze momenteel binnenhalen heeft het volgens mij niet heel veel zin om de complete selectie te vervangen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4524
    donderdag 23 juni 2016 om 15:13
    ik kan me natuurlijk vergissen , maar kum was volgens mij gewoon basisspeler bij utrecht en schahin werd ook begeert door az en twente , zal ook niet zomaar zijn denk je niet ? laat jij die " autoverkoper " maar lekker lopen , hij doet het uitstekend .
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 23 juni 2016 om 15:32
    Kum heeft dit seizoen slechts gespeeld in 22 van de 34 wedstrijden. Bovendien zal hij niet voor niets geen contractverlening hebben gekregen van FC Utrecht.

    Van een begeren door AZ was in het geval van Schahin geen sprake, ze hebben hem slechts een keertje bekeken.
    Dat FC Twente tegenwoordig een concurrent van Roda JC is inzake het aantrekken van spelers daar zou ik maar niet al te trots op zijn als Roda-supporter.

    Die autoverkoper is er maar druk mee om elke transferperiode vrijwel de gehele spelersgroep te vervangen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4524
    donderdag 23 juni 2016 om 15:46
    az heeft schalin wel vaker dan 1 keer bekeken , maar hij heeft voor roda gekozen omdat het verhaaltje klopte bij roda . wat twente betreft , ik wil mijn clubje niet vergelijken met dat oplichtersclubje , dus dat doe ik ook niet . maar jij bent typisch zo iemand die als schalim voor twente of az had gekozen gezegd zou hebben dat het een uitstekende aankoop zou zijn geweest . en feiten die niet kloppen over die " autoverkoper " te vertellen zonder dat je niet weet van de hoed en de rand , tja , dat gaat ook moeilijk als je dat vanuit zwolle achter een computertje moet doen . kijk jij maar eerst eens of jullie top-aankoop wel fatsoenlijk gaat renderen , hij werd niet voor niks nooit basis-speler in rotterdam .
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 23 juni 2016 om 16:32
    Daar is 'tie weer met het welbekende geleuter. Een ander weet nooit iets want die zit maar ergens achter een computertje en jij altijd alles. Bronvermelding doet verder niet ter zake, jij weet het gewoon.

    Deze Schahin heeft het alleen leuk gedaan op het niveau van de Duitse Regionalliga, maar wees er vooral blij mee. Zelfs iemand die maar ergens in Kerkrade achter een pc'tje zit kan weten dat het niet bepaald een topaankoop is. Niet voor Roda en al helemaal niet voor een club als AZ.

    De aanwinsten in Zwolle renderen doorgaans een stuk beter dan die toppers in Kerkrade. Veel succes maar weer met een nieuw seizoen degradatievoetbal.

    Btw: het is alweer 15 jaar geleden dat ik voor het laatst in Zwolle achter een pc zat, maar dat even geheel ter zijde.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4524
    donderdag 23 juni 2016 om 16:34
    jij bent niet op de hoogte betreffende roda , dat durf ik hardop te zeggen . jij reageert bij topics van alle ploegen en je hebt overal verstand van . misschien je eens de spiegel voorhouden ?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 23 juni 2016 om 16:51
    Je mag het uiteraard hardop zeggen, maar dat ga ik over die grote afstand natuurlijk niet horen, zeker als het ook nog gaat onweren.

    Ik ben gelukkig heel wat beter op de hoogte van wat er zoal speelt dan jij, hetgeen je kan herleiden aan mijn onderbouwing door argumenten. Jij doet niet eens moeite om met fatsoenlijke onderbouwing van je beweringen te komen. Want jij weet het gewoon en ieder ander weet hoegenaamd nooit wat. Daar kunnen ook anderen over meepraten, dergelijke verwijten krijg jij namelijk vaker en dat is niet voor niets. Dus hou jezelf maar de spiegel voor.

    Schahin is niets bijzonders, dat kun je duidelijk zien aan zijn statistieken. Maar volgens jou kan je dat alleen weten als je alles van Roda weet.
    Vind ik leuk
    Sonneillon +565
    donderdag 23 juni 2016 om 14:13
    geef ze es ongelijk als ze zouden rommelen, het is gebleken dat je ermee weg komt
    Vind ik leuk
    Broes +1026
    donderdag 23 juni 2016 om 17:25
    Het zijn ook allemaal spelers die niets kosten en ook niet veel salaris zullen krijgen. Bovendien gaan er ook spelers weg, Buijs, Faik, Poepon, Swinkels, Verbist.
    Maar het lijkt allemaal opportunistisch, gericht op het komend seizoen waarin ineens aanvallend voetbal bespeeld moet worden. Binnen een jaar 2x een renovatie van je selectie getuigt niet van lange termijn beleid. Maar misschien kan dat ook niet in de voetbalwereld. Het gaat om het nu, morgen kan het weer anders zijn.

    Vind ik leuk
    pos +8778
    donderdag 23 juni 2016 om 14:19
    Werd ook gelinkt aan AZ ? Weghorst dan toch maar weer.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1450
    donderdag 23 juni 2016 om 17:18
    Ik denk dat deze spits het gaat maken bij roda..
    nog niet te veel van verwachten. . dat komt zeker wel goed..
    Vind ik leuk