Gerbrands: Geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van

Gerbrands: "Geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van"

maandag 20 maart 2017 om 15:34

Toon Gerbrands heeft als algemeen directeur van PSV een vaste rubriek bij PSV TV, genaamd Koffie met Toon. Daarin neemt hij onder meer altijd de kranten door. De media zijn ditmaal kritisch op Ajax

"Als je de kranten ziet, dan zie je enerzijds de geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van. Het doet een beetje denken aan onze periode, een paar weken geleden, waarbij er helemaal niks meer van klopte bij PSV", begint Gerbrands zijn rubriek. Ajax liet punten liggen bij Excelsior, waardoor het gat met nummer één Feyenoord nu zes punten is.

"Je ziet dus dat de kranten, analyseprogramma's, media in de extremen duiken. Het is geweldig of geweldig in de put. De kunst van beleidsmakers, coaches, directieleden is om daar toch een beetje doorheen te wandelen. Want die hele extremen, daar kom je niet ver mee. Maar goed, het hoort bij onze sport. Typerend om dat weer allemaal te aanschouwen", analyseert Gerbrands.

De bestuurder weet hoe het werkt. "Relativeren hoort niet bij topsport. Ik roep altijd: het is goed of het is slecht. Relativeren betekent dat er belangrijkere dingen in het leven zijn. Die bestaan ook inderdaad wel. Maar als je in de topsport werkzaam bent, gaat het om winst of verlies. Dus relativeren staat niet in mijn woordenboek."

Poll

Is de titel binnen voor Feyenoord?

(3764 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 15:41
Ik krijg binnenkort ook mijn eigen programma: Een biertje met Florian en ga dan iedere maandag mijn visie met jullie delen :D
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:42
Mag ik dan de muziek verzorgen in jou programma?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:50
Betaal jij dan ook het bier?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:53
Betalen komt niet in mijn woordenboek voor......
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:51
Zolang het geen hand in hand de kameraden gaat zijn dan mag jij dat :D
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:53
Een mix dan misschien van Hand in Hand de Kameraden en We are the Champions?
Vind ik leuk
cj_fey +1468
maandag 20 maart 2017 om 16:56
Dan ook geen 'op een slof en een ouwe voetbal schoen' maar ja dat is natuurlijk wel weer erg veel generaties geleden ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:17
Dat programma heb ik 7 dagen in de week.....
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:50
Worden we elkaars concurrent :D
Vind ik leuk
Santi +1944
maandag 20 maart 2017 om 18:47
We hebben al genoeg normale analyse programmas wordt zo langzamerhand saai joh.
Dus als je er humor bij wilt zetten voor meer views je kan me altijd vinden
Vind ik leuk
2cents +20281
maandag 20 maart 2017 om 15:53
Eerst verwijt hij de kranten een stukje relativerend vermogen. "Het is geweldig of geweldig in de put".

En vervolgens zegt hij dat relativeren in de topsport niet bestaat. "Het is goed of het is slecht".
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:01
Tis inderdaad weer van een bijzonder hoog niveau Gerbrands....
Vind ik leuk
Senn +780
maandag 20 maart 2017 om 16:03
Ja? Een krant is toch iets anders dan topsport.
Vind ik leuk
2cents +20281
maandag 20 maart 2017 om 16:07
Die krant en de directeur beoordelen toch exact dezelfde prestatie?
Vind ik leuk
Senn +780
maandag 20 maart 2017 om 17:00
Wel met andere belangen natuurlijk.
Vind ik leuk
DubRtd +3114
maandag 20 maart 2017 om 16:05
De kunst om jezelf niet 3x tegen te spreken in 1 zin is een uitstervende.

Kan ook eigenlijk niet anders aangezien tegenwoordig bij iedere mening wel weer een of andere zielepoot wordt gekwetst of zich anderzijds beledigd voelt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:08
Er zijn genoeg mensen die zichzelf niet tegenspreken in dezelfde zin, al zijn het er bijna geen meer.
Vind ik leuk
DubRtd +3114
maandag 20 maart 2017 om 16:11
https://cdn.meme.am/instances/19092608.jpg
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:11
In de ogen van andere mensen, ben ik anders. Maar andersom ook. Met mijn ogen dicht, zie ik dat anders. Maar anderen waarschijnlijk ook.
Vind ik leuk
PSVKRK +219
maandag 20 maart 2017 om 16:03
Ik vraag me af hoeveel mensen er bij Toon op de koffie komen
Vind ik leuk
HanV +801
maandag 20 maart 2017 om 16:36
Afgelopen zaterdag 9000.
https://kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-1-453-0-p
Vind ik leuk
FSCeara +1671
maandag 20 maart 2017 om 16:20
Toon heeft wel gelijk wat de media aangaat. de ene week ben je de beste en de week daarna niets meer waard. De kranten schreven vol euforie over de winst van Ajax in de EL en ineens kunnen ze er bij Ajax niets meer van. beetje scheef
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:43
Goed voorbeeld is memphis
Vind ik leuk
FSCeara +1671
maandag 20 maart 2017 om 23:03
Dat klopt al was Memphis in het begin wel niet in goede doen bij Manu.
Maar die hebben ze daar ook geen tijd gegeven en werd meteen afgeschreven in de pers.
ZO gaat dat helaas heden ten dage. Vandaag de held , morgen schlemiel en overmorgen weer held
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:25
De media geeft een persoonlijke mening en Toon ook. De media is niet neutraal. Dat bestaat niet. De media zijn mensen. En ook chagerijnig en sikkeneurig als hun cluppie verloren heeft. Zoals Valentijn Driessen...
Ook de media heeft een bepaalde bril op. Alleen het is hun werk, en hun willen ons anders doen laten geloven, net als in de kerk. Nou ... ook daar geloof ik niet in.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:05
Bijna
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerbrands: "Geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van"