Gerbrands: Geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van

Gerbrands: "Geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van"

maandag 20 maart 2017 om 15:34

Toon Gerbrands heeft als algemeen directeur van PSV een vaste rubriek bij PSV TV, genaamd Koffie met Toon. Daarin neemt hij onder meer altijd de kranten door. De media zijn ditmaal kritisch op Ajax

"Als je de kranten ziet, dan zie je enerzijds de geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van. Het doet een beetje denken aan onze periode, een paar weken geleden, waarbij er helemaal niks meer van klopte bij PSV", begint Gerbrands zijn rubriek. Ajax liet punten liggen bij Excelsior, waardoor het gat met nummer één Feyenoord nu zes punten is.

"Je ziet dus dat de kranten, analyseprogramma's, media in de extremen duiken. Het is geweldig of geweldig in de put. De kunst van beleidsmakers, coaches, directieleden is om daar toch een beetje doorheen te wandelen. Want die hele extremen, daar kom je niet ver mee. Maar goed, het hoort bij onze sport. Typerend om dat weer allemaal te aanschouwen", analyseert Gerbrands.

De bestuurder weet hoe het werkt. "Relativeren hoort niet bij topsport. Ik roep altijd: het is goed of het is slecht. Relativeren betekent dat er belangrijkere dingen in het leven zijn. Die bestaan ook inderdaad wel. Maar als je in de topsport werkzaam bent, gaat het om winst of verlies. Dus relativeren staat niet in mijn woordenboek."

Poll

Is de titel binnen voor Feyenoord?

(3768 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +33202
maandag 20 maart 2017 om 15:53
Eerst verwijt hij de kranten een stukje relativerend vermogen. "Het is geweldig of geweldig in de put".

En vervolgens zegt hij dat relativeren in de topsport niet bestaat. "Het is goed of het is slecht".
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:01
Tis inderdaad weer van een bijzonder hoog niveau Gerbrands....
Vind ik leuk
Senn +2723
maandag 20 maart 2017 om 16:03
Ja? Een krant is toch iets anders dan topsport.
Vind ik leuk
2cents +33202
maandag 20 maart 2017 om 16:07
Die krant en de directeur beoordelen toch exact dezelfde prestatie?
Vind ik leuk
Senn +2723
maandag 20 maart 2017 om 17:00
Wel met andere belangen natuurlijk.
Vind ik leuk
DubRtd +13712
maandag 20 maart 2017 om 16:05
De kunst om jezelf niet 3x tegen te spreken in 1 zin is een uitstervende.

Kan ook eigenlijk niet anders aangezien tegenwoordig bij iedere mening wel weer een of andere zielepoot wordt gekwetst of zich anderzijds beledigd voelt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:08
Er zijn genoeg mensen die zichzelf niet tegenspreken in dezelfde zin, al zijn het er bijna geen meer.
Vind ik leuk
DubRtd +13712
maandag 20 maart 2017 om 16:11
https://cdn.meme.am/instances/19092608.jpg
Vind ik leuk
PSVKRK +372
maandag 20 maart 2017 om 16:03
Ik vraag me af hoeveel mensen er bij Toon op de koffie komen
Vind ik leuk
HanV +1858
maandag 20 maart 2017 om 16:36
Afgelopen zaterdag 9000.
https://kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-1-453-0-p
Vind ik leuk
FSCeara +2271
maandag 20 maart 2017 om 16:20
Toon heeft wel gelijk wat de media aangaat. de ene week ben je de beste en de week daarna niets meer waard. De kranten schreven vol euforie over de winst van Ajax in de EL en ineens kunnen ze er bij Ajax niets meer van. beetje scheef
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:43
Goed voorbeeld is memphis
Vind ik leuk
FSCeara +2271
maandag 20 maart 2017 om 23:03
Dat klopt al was Memphis in het begin wel niet in goede doen bij Manu.
Maar die hebben ze daar ook geen tijd gegeven en werd meteen afgeschreven in de pers.
ZO gaat dat helaas heden ten dage. Vandaag de held , morgen schlemiel en overmorgen weer held
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:05
Bijna
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerbrands: "Geweldige koppen voor Feyenoord. Bij Ajax deugt er helemaal niks van"