AZ haalt opgelucht adem: verdediger mag toch spelen in de play-offs

AZ haalt opgelucht adem: verdediger mag toch spelen in de play-offs

maandag 15 mei 2017 om 13:36

AZ kan tijdens de play-offs om Europees voetbal gewoon beschikken over Jonas Svensson. Dit melden de Alkmaarders maandagmiddag op de eigen website. De Noorse rechtsback werd zondag in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (2-3) van het veld gestuurd, maar de KNVB heeft zijn rode kaart inmiddels geseponeerd.

Svensson kreeg zondagmiddag direct rood, nadat hij de 'doorgebroken' Richairo Zivkovic onderuithaalde. De rode kaart voor de Noor was discutabel, omdat Derrick Luckassen nog meeliep. De KNVB vond de veldverwijzing van Svensson onterecht en seponeerde de kaart.

Dat Svensson toch inzetbaar is tijdens de uitwedstrijd tegen FC Groningen van woensdagavond, komt de Alkmaarders allesbehalve slecht uit. Mattias Johansson, de andere rechtsback van AZ, is namelijk wel geschorst voor het play-offduel. De Zweed heeft nog een schorsing van één wedstrijd openstaan, nadat hij een gele kaart pakte in de play-offs van het seizoen 2013/2014. Opmerkelijk genoeg was FC Groningen toen ook de tegenstander: destijds werd het in de Euroborg 3-0, waardoor de Groningers Europa in gingen.

Plaats een reactie

Aal +15451
maandag 15 mei 2017 om 13:41
Met dank aan de KN-AZ-B
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:43
Volledig terecht dat deze kaart wordt geseponeerd was geen doorgebroken speler, verkeerd gezien van de scheidsrechter, geel en een vrijetrap was terecht geweest, daarbij is Mattias Johanson wel geschorst voor aankomende play-off wedstrijd had nog een straf openstaan uit 2014.

Dus Aal ken je feiten of hou anders je mond.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 mei 2017 om 13:44]
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:49
Gewoon Donker rood
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:51
Niet zo happen man. Is toch gewoon lollig bedoeld?
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:53
Inderdaad Frits volgens mij is Henkie niet helemaal redelijk en loopt hier alleen maar te dollen. Je moet wel een debiel zijn als je dit een 100% zuivere rode kaart vind.
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:42
Is gewoon rood, Derrick had daar nooit meer bijgekomen die loopt schuin verderop, Zivkovic trek ook schuin weg.
Of hij moet zo snel zijn als Bold.
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:45
Derrick kon met een slijding de bal gewoon nog onderscheppen. Of hij had zivkovic nog naar de hoek kunnen sturen zodat hij uit een onmogelijke hoek moest schieten om te scoren.Geel en een vrijetrap was terecht geweest.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 mei 2017 om 13:50]
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:48
Als hij hem niet pakt had Zivkovic gewoon vrij kunnen schieten en nog een stap kunnen zetten daar had Derrick dan nooit meer bijgekomen.
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:52
Henkie ik was in het stadion en had volledig zich op de situatie iedereen in het stadion vond het geen doorgebroken speler daarbij heb ik de situatie 3x volledig terug gezien en kan er echt niks anders van maken dan een gele kaart en vrije trap.
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 13:54
Tuurlijk Kaasbaas ik zit maar te sarren moet nog eregens een lachje vandaan toveren nu Rotterdam feest viert ;-)
Vind ik leuk
defons +1302
maandag 15 mei 2017 om 13:53
Ben zelf utrecht fan maar dit had gewoon met geel afgedaan moeten worden ik vond dit een blunder van de scheids.
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 15 mei 2017 om 14:50
Nogal ja...

Als je dan meerekent hoe Utreg 'behoorlijk over AZ aan het heenlopen was, ná die rode kaart'... En dat AZ, met 10 man, nog tot 2-3 terugkwam..

En dan dat verhaal met die 750.000 euro, en 'eindrangschikking mbt Vitesse'... dan is dit wel een duur foutje....
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 15:21
Had Labyad dan ineens niet die vrije trap gemaakt? Utrecht was gewoon veel beter, ook voor se rode kaart. ze speelden nog met een B-ploeg ook. Petje af.
Vind ik leuk
defons +1302
maandag 15 mei 2017 om 16:05
Moeilijk te zeggen die 2-0 had er toch wel ingegaan want die vrije trap was terecht. En ik vond juist utrecht minder spelen na de rode kaart .Dat zie je wel eens vaker dat tegen 10 man moeilijker voetballen is dan tegen 11.
Want pas na de rode kaart ging ook de strijd en inzet omhoog bij az iets wat niet gebeurde toen az nog met 11 speelde.
Dus blijft altijd lastig maar een ding is zeker geheel terecht dat deze speler vrij gesproken is en mee kan doen met de play offs.
Vind ik leuk
pos +4984
maandag 15 mei 2017 om 14:14
Dit was gewoon een schrijnende blunder. Luckassen loopt niet op 10 meter afstand he maar gewoon 3 meter ernaast. Het is niet zo dat je hem over het hoofd kon zien. Dit zijn van die blunders waar je een scheids, en zijn hele team, weer even een wedstrijdje of 5 op mag afrekenen.
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 14:22
Een schorsing vanwege een gele kaart in de playoffs 2013/2014... Het moet niet gekken worden. je moet bijna een archivaris in dienst nemen om nog te kunnen uitzoeken wie wel of niet mag spelen...
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 15 mei 2017 om 14:52
Ja, slaat ergens ook nergens op; Laat die playoffs gewoon 'doorlopen' in die zin.

De Playoffs zijn het verlengde vd competitie, toch?
IPV dat er duidelijke en transparante regels zijn, zie ik dit gewoon weer als een 'vaag onduidelijkheidje' waarmee de KNVB de boel (weer)kan manipuleren..
Vind ik leuk
AlbS +219
maandag 15 mei 2017 om 15:05
Maakt allemaal geen ruk uit wie AZ ook opstelt. Groningen - AZ is een simpele overwinning voor de Groningers. AZ heeft met dit 2de rangs spul niets maar dan ook niets te zoeken in Europa. Advies. Heel hard saneren jongens en koop eens een paar echt goede spelers. ( en trainer) Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat.
Vind ik leuk
Busk +811
maandag 15 mei 2017 om 15:47
Groningen zal gewoon een makkelijke pot hebben tegen AZ. Dit is het slechtste AZ sind jaren.Los zand. Met een clown aan het roer.

Maar zowel Groningen , AZ als H'veen hebben helemaal niks te zoeken in Europa.

Utrecht moet als 4e die laatste EL plaats krijgen.
Laat dit gedrocht, die play offs, gauw afgelopen zijn.
Vind ik leuk
pinkelman +2909
maandag 15 mei 2017 om 16:46
psv en ajax spelen doorgaans ook veelal ruk maar worden nagenoeg altijd kampioen. AZ speelt dit seizoen heel erg ruk maar speelt nagenoeg altijd Europees. Utrecht, Groningen, heerenveen, etc. hebben niet die ervaring als het er op aankomt daarom verwacht ik, hoe slecht ook onder brom de trein draait een Europese club als AZ gewoon weer over de grenzen gaat.
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 21:36
Daar moet ik het helaas mee eens zijn. AZ heeft de afgelopen jaren voor aardig wat puntjes gezorgd in Europa. Neemt niet weg dat ik toch hoop dat wij het halen. Anders kan je wel ophouden met sporten.
In ieder geval succes de komende wedstrijden.
Vind ik leuk
pinkelman +2909
maandag 15 mei 2017 om 16:33
AZ is behoorlijk los zand dit seizoen maar ze hebben wel een traditie wat betreft Europees te spelen. Ik verwacht daarom gewoon weer dat de Alkmaarders Europa in gaan. Dat zijn ze aan hun stand verplicht:

2004/05, 2005/06, 2006/07, 2007/08, 2008/09(C.L), 2010/11, 2011/12, 2012/13, 2013/14, 2015/16, 2016/17.

Toch een hele prestatie om nagenoeg altijd Europees te spelen. Enkel Ajax en PSV doen het beter maar daar integen staan de Alkmaarders ook zowat om de drie seizoenen in de kwart finales E.L (Adriaanse, van gaal, verbeek, advocaat).
[Reactie gewijzigd op maandag 15 mei 2017 om 16:41]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ haalt opgelucht adem: verdediger mag toch spelen in de play-offs