'Bijna niemand wist ervan bij Ajax, totdat Van der Meyde het schreef, haha'

'Bijna niemand wist ervan bij Ajax, totdat Van der Meyde het schreef, haha'

zaterdag 17 juni 2017 om 20:28

Bijna niemand bij Ajax had ooit in de gaten dat Tomás Galásek regelmatig een sigaretje opstak. In de biografie van Andy van der Meyde werd het geheimpje van de Tsjechische middenvelder uiteindelijk geopenbaar. Galásek (44) kan er in gesprek met magazine 1900 inmiddels hartelijk om lachen. 

In 2000 nam Ajax Galásek over van Willem II. De controleur hield zijn rookgedrag verborgen voor vrijwel iedereen. "Ik deed het stiekem bij Ajax en bijna niemand wist ervan totdat Andy van der Meyde dat in zijn biografie schreef, haha."

"Ik ben er ook niet trots op trouwens. Ik vind niet dat het een goed voorbeeld is voor jonge sporters", vervolgt Galásek, die zes seizoenen voor Ajax speelde. In 2006 verkaste hij naar FC Nürnberg. "Maar een sigaretje op z'n tijd kan geen kwaad. Ik deed het nooit in het openbaar. Geloof me, je raakt er bedreven in om het voor mensen geheim te houden."

Poll

Rokende profs: moet dat kunnen?

(1277 stemmen)

Plaats een reactie

J Kiprich +8320
zaterdag 17 juni 2017 om 20:33
Tied veur un pafke....
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
zaterdag 17 juni 2017 om 20:41
Tiet veur een bier
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:45
Sloa em poa!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:33
Thomas Galashag
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:34
Ik hoorde dat Ibrahimovic gewoon onder de douche kon roken
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:38
Zou hij familie van onze Ayoup zijn ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:42
Oja dat was in de tijd van de waterbestendige sigaretten.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:52
Meer vanwege de grote afzuigkap die op zijn bovenlip zit, jammer dat ik de grap moet uitleggen aan je
Vind ik leuk
United +39592
zaterdag 17 juni 2017 om 21:34
Die is inmiddels al gecorrigeerd...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:48
Ja sorry dat gaat ten koste van de grap.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:37
Een sigaretje op zijn tijd kan geen kwaad...ongelooflijk...
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
zaterdag 17 juni 2017 om 20:42
Cruijff deed niks anders.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:53
Oh, Cruijff deed niks anders. Nee, dan kan het zeker geen kwaad...
Ongelooflijk...
Vind ik leuk
United +39592
zaterdag 17 juni 2017 om 21:36
Zijn prestaties leidde er niet onder...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:39
Ach af en toe een sigaret of al die gekke dingen die Andy heeft gedaan.
Vind ik leuk
Johan_D +3207
zaterdag 17 juni 2017 om 20:46
Die van der Meyde kreeg zelfs met overgewicht en een pak shag op zak nog een contract bij PSV ...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:20
Maatschappelijk project voor kansarmen. Kregen we subsidie voor
Vind ik leuk
Johan_D +3207
zaterdag 17 juni 2017 om 23:11
Geldt dat ook nog voor die 11 die er nu nog rondlopen ?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:13
Nee die worden regelmatig kampioen.
Vind ik leuk
14forever +6789
zaterdag 17 juni 2017 om 20:52
Stiekeme paffert...
Vind ik leuk
United +39592
zaterdag 17 juni 2017 om 21:33
Vroeger was roken nog heel normaal onder de voetballers. Zelfs de beste voetballer van Nederland rookte als een ketter.
Vind ik leuk
HWET +854
zaterdag 17 juni 2017 om 22:33
Dit stond niet in de top 10 van zaken die niet een goed voorbeeld zijn voor topsporters na het lezen van de biografie van Andy. :)
Vind ik leuk
buddha +4594
zondag 18 juni 2017 om 00:17
theo janssen rookte ook maar een beetje toch. volgens mij kwam die met een peuk in zijn hoofd het trainingsveld op
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bijna niemand wist ervan bij Ajax, totdat Van der Meyde het schreef, haha'