'Toen kwamen spelers als Elia en Kuyt, dat ik die kans nooit heb gehad is jammer'

'Toen kwamen spelers als Elia en Kuyt, dat ik die kans nooit heb gehad is jammer'

zondag 18 juni 2017 om 08:40

Joey Sleegers stond lang te boek als groot talent in de jeugdopleiding van Feyenoord, maar van een doorbraak kwam het uiteindelijk niet. De 22-jarige vleugelspeler vertrok in 2015 naar NEC, dat hem dit seizoen verhuurde aan VVV-Venlo.

Waar generatiegenoten als Jean-Paul Boëtius, Tonny Vilhena en Terence Kongolo doorbraken in De Kuip, stokte de ontwikkeling van Sleegers. "Ik heb in de jeugdopleiding van Feyenoord veel geleerd, net zoals in het jaartje dat ik werd verhuurd aan FC Eindhoven", zegt hij tegen FR12.nl.

"Ik kwam daarna vol verwachting terug naar Feyenoord, maar toen kwamen er spelers van het niveau Eljero Elia en Dirk Kuyt", vervolgt de aanvaller, die vindt dat hij geen echte kans kreeg. "Het was voor mij beter om ergens anders heen te gaan. Ik was jong en moest spelen om mezelf verder te ontwikkelen. Aan de ene kant heb ik nooit echt de kans gekregen bij Feyenoord."

"Ik heb wel bij het eerste elftal gezeten, maar nooit minuten gemaakt in de competitie", aldus Sleegers. "Ik denk dat je pas kan beslissen over iemand als hij de kans heeft gehad of een paar keer is ingevallen. Op de training is het toch anders. Dat ik die kans nooit heb gehad is jammer. Op het moment is er weinig aan te doen en moet ik er voor zorgen dat ik er op een andere manier wel kom."

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 08:45
Als de trainer ziet dat je goed kan voetballen op de training zal hij je vanzelf opstellen dus denk dat het aan het niveau van de speler ligt. De trainer zal altijd de beste 18 spelers meenemen naar een wedstrijd
Vind ik leuk
Filip_FCU +6143
zondag 18 juni 2017 om 10:01
Een wedstrijd blijft heel anders dan de training, je kan ook verassen, als je nooit de kans krijgt zul je het ook nooit laten zien.
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
zondag 18 juni 2017 om 08:46
Talentvolle speler maar komt (voorlopig) te kort voor het hoogste niveau. Hopelijk kan hij komend jaar in de eredivisie aan de slag of nog 1 jaar eerste divisie en dan naar een suptopper in de eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:55
Ik hoop toch dat hij zijn weg bij nec gaat vinden , en ze gaat helpen bij een directe terugkeer van nec !
Vind ik leuk
Strijp +5546
zondag 18 juni 2017 om 09:31
Heb m n tijdje gevolgd. Vervelend mannetje die denk dat hij een messi of ronaldo is. Hij zit aan zn plafond en met die instelling komt die ook niet hoger, net als rai vloet
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:55
Wat je zegt klopt niet.
Vind ik leuk
Strijp +5546
zondag 18 juni 2017 om 21:25
Je reactie mist een onderbouwing.
Vind ik leuk
Teo Smith +12521
zondag 18 juni 2017 om 09:52
Gewoon niet goed genoeg, dat is geen schande, maar niet zo zeiken. Niet iederren is gemaakt voor de top.
Vind ik leuk
LFC16 +316
zondag 18 juni 2017 om 10:52
Het gaat niet om je kans krijgen maar pakken en altijd je stinkende best doen, zowel op de training en buiten het veld. heeft ook wel iets met instelling te maken. nu loopt hij te piepen over spelers als Kuyt en Elia, resultaat, de beker en landskampioen. hou toch op joh!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:54
Je weet er meer van?
Vind ik leuk
DubRtd +13567
zondag 18 juni 2017 om 13:14
En dat je in 2'en werd geschopt in een partijtje tegen Getafe in de openingswedstrijd van het seizoen, heeft ook niet geholpen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:54
Dat komt er nog eens bij....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:53
Hij heeft inderdaad nooit een eerlijke kans gekregen. Daar was helaas ook geen ruimte voor dus hij had inderdaad onvervalste dikke vette pech. Was een veelbelovend spelertje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Toen kwamen spelers als Elia en Kuyt, dat ik die kans nooit heb gehad is jammer'