'FC Groningen al in Spanje voor Osasuna-spits van 750.000 euro'

'FC Groningen al in Spanje voor Osasuna-spits van 750.000 euro'

maandag 19 juni 2017 om 11:50

FC Groningen is gecharmeerd van de Bosnische spits Kenan Kodro. Dat meldt Dario de Navarra. Directeur Hans Nijland wil niet op de interesse ingaan.

De 23-jarige Kodro staat onder contract bij Osasuna, dat het voorbije seizoen naar de Segunda Division degradeerde. De Spaanse club zou 750.000 euro vragen voor de spits, die zeven keer scoorde in 28 wedstrijden in de Primera Division. 

FC Groningen en Osasuna zouden al in gesprek zijn volgens het Spaanse medium. Algemeen directeur Nijland wil daar weinig over kwijt. "Ik hoop dat je respecteert dat ik er nu niets over wil en kan zeggen", is de directeur kort en bondig tegenover RTV Noord.

In de Euroborg kan Kodro de opvolger worden van de naar FC Midtjylland vertrokken Alexander Sorloth. Kodro speelde eerder voor het beloftenelftal van Real Sociedad, waarna hij in 2014 overstapte naar Osasuna.

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 11:54
Ken m niet.... als t maar geen nieuwe Sorloth wordt...
Vind ik leuk
Basschot +1679
maandag 19 juni 2017 om 16:37
Zijn vader was wat bekender. Oud speler van o.a. Barcelona, Tenerife.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:55
"Ik hoop dat je respecteert dat ik er nu niets over wil en kan zeggen", is de directeur kort en bondig tegenover RTV Noord."

Die zijn dus gewoon in gesprek...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:04
7 doelpunten in 28 wedstrijden voor een gedegradeerde club klinkt niet slecht. Je moet er rekening mee houden dat zo'n Osasuna tegen absolute wereldtop speelt waartegen ze waarschijnlijk 1 kans per wedstrijd krijgen.
Vind ik leuk
Thobar +2470
maandag 19 juni 2017 om 12:22
Dat zijn 6 wedstrijden in het seizoen tegen de 3 wereldtoppers, dan heb je nog 4 Spaanse subtoppers dus 8 wedstrijden
Totaal dus 14 wedstrijden, de andere 24 wedstrijden zijn tegen niet al te bijzondere doorsnee tegenstanders
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:05
Ik vrees dat je hier de kwaliteit van de Spaanse liga onderschat. Onderin zitten inderdaad een aantal hele slechte teams, maar ook de nummers 7-15 zijn allemaal heel sterk.
Vind ik leuk
Pipita +13
maandag 19 juni 2017 om 13:30
Vanaf sevilla / villareal is hey al niks meer daar.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6182
maandag 19 juni 2017 om 13:52
Ter vergelijking, een spits van Go Ahead die er 7 scoort in 28 wedstrijden is toch goed genoeg voor een sub topper uit de jupiler league?
Vind ik leuk
BigBoi +2319
maandag 19 juni 2017 om 12:05
scorend vermogen heeft ie niet maar de rest ziet er wel aardig uit. balvast tweebenig met links als voorkeur goeie dribbel kopsterk maar een beetje traag.

Die scoort in de Eredivisie dus 20x
Vind ik leuk
Bdog +3064
maandag 19 juni 2017 om 12:08
Ja, en dan kan hij door naar ajax.
Vind ik leuk
BigBoi +2319
maandag 19 juni 2017 om 12:13
Die kans is dan wel aanwezig ja. En anders halen ze wel een 17 jarige deen voor een appel en een ei.
Vind ik leuk
DubRtd +13712
maandag 19 juni 2017 om 12:10
Als hij net zo goed wordt als zijn ouwe heer, hebben ze een goede voor die 750.000 pleuries.

Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:12
7 goals in spanje is 20 goals hier
Vind ik leuk
Objectief +2467
maandag 19 juni 2017 om 12:36
Dus 20 goals in Spanje zijn er 60 hier?
Vind ik leuk
Tim +1353
maandag 19 juni 2017 om 13:14
57, voetbal7 hanteerde hier de factor 2,86.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:20
Heb hier wel vertrouwen in, als dit net zo'n klapper wordt als de meeste spitsen van Hans Nijland dan word dit nog wat!
Vind ik leuk
Toppert +1051
maandag 19 juni 2017 om 13:34
Liever niet, want de meeste spitsen floppen aardig in de Martini Stad. Na Nevland, kwamen o.a Suarez, Berg en Matavz. Die konden er nog wel wat van en brachten ook centen op. Maar o.a. Zeefuik, Suk, Sorloth, Texeira, Hoesen en Pedersen konden er toch niet heel veel van. De Leeuw was wel een succes, maar geen kaskraker. Mahi lijkt dat wel te worden en van Van Weert is dat nog maar zeer de vraag.

Deel van de spitsen zijn redelijk verkracht door het systeem (rendeerde niet in 1-spits systeem). Maar van sommige kan je afvragen waar de doorgaans goede scouting, naar heeft gekeken.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:41
Maar je noemt met Suarez de beste spits ter wereld in mijn ogen en Nevland deed het voor zover ik weet prima in de premier league. Maar wie weet we zullen zien of dat deze jongen er wat van kan. Ik hoop het in ieder geval zeker.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:43
Groningen en spitsen.. hopelijk voor hun valt het nu eens goed.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:03
Groningen en spitsen..... Robben, Suarez, Nevland, Berg, Matavz, Mahi ik noem er maar een paar.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 13:04]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:07
De laatsten die jij opnoemt mogen nog geen eens de veters strikken van Robben/Suarez..

Mahi.. man man die is zo wisselvallig als wat. Bovendien noem je meerdere spitsen die buiten Groningen mislukt zijn.. beetje Finbogasson verhaal bij ons.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:24
eeuhh nogmaals jij zegt Groningen en spitsen, heeft dus weinig met buiten Groningen te maken. En Mahi is niet zo goed als een Robben of Suarez maar in potentie een prima Groningen spits.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 13:25]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:29
Daar doelde ik dus op. Spitsen die bij Groningen indruk maken en dan ook de stap kunnen maken. Bovendien vind ik spelers als Berg/Mahi ( 2 totaal verschillende overigens) goede spitsen maar geen toppers. Zeker Mahi niet, laat die eerst maar constant worden.
Vind ik leuk
Toppert +1051
maandag 19 juni 2017 om 13:39
Waar Heerenveen volgens mij op doelt, en daar heeft hij helemaal gelijk in, is dat de Groningen spitsen sporadisch van het niveau +20 goals per seizoen zijn. Heerenveen heeft in dat opzicht een trackrecord om jaloers op te zijn als Groningen zijnde. Groningen heeft leuke toppers voortgebracht als Robben, Suarez en Van Dijk en daarnaast ook nog een serie subtoppers als Berg en Granqvist. Maar die echte financiele klappers zijn toch vooral door Heerenveen gemaakt. En in dat licht... ja hopelijk valt het nu ook voor Groningen eens goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 13:40]
Vind ik leuk
RebelVox +3211
maandag 19 juni 2017 om 12:50
tjonge jonge een echte toppert!!!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:12
Gaat het zoiezo beter dan Sorloth. Ben benieuwd!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Groningen al in Spanje voor Osasuna-spits van 750.000 euro'