Ik heb wel even het gevoel gehad dat de transfer naar PSV zou kunnen mislukken

"Ik heb wel even het gevoel gehad dat de transfer naar PSV zou kunnen mislukken"

maandag 17 juli 2017 om 11:53

Het heeft even op zich laten wachten, maar de huurdeal tussen PSV en Chelsea omtrent Marco van Ginkel is rond. De middenvelder stond maandagochtend al op het trainingsveld bij de Eindhovenaren. Na afloop stond hij de pers te woord.

Emile van de Sande
BAGNES

Van Ginkel genoot interesse uit verschillende competities, maar wilde hoe dan ook terug naar PSV. "Ik had ook andere opties. Spanje, Turkije en Engeland waren andere opties, maar die heb ik een beetje weggekeken. Mijn doel was om bij PSV te gaan spelen en dat is gelukt", zegt Van Ginkel tegen onder meer VoetbalPrimeur.

Na weken onderhandelen kreeg PSV zondag groen licht van Chelsea. "Ik ging er eigenlijk vanuit dat het woensdag rond zou zijn. Uiteindelijk ben ik er nu pas, dus je moet soms geduld hebben. Ik heb wel even het gevoel gehad dat de terugkeer naar PSV zou kunnen mislukken. De intentie was eerst om te kopen, maar die bedragen lagen te ver uit elkaar. Dat ging al snel niet door. Dan heb je altijd wel even een struggle, lukt het wel of lukt het niet? Uiteindelijk kwamen we uit op een verhuur."

PSV wil de middenvelder een leidersrol geven in het nieuwe seizoen, wellicht als tweede aanvoerder. "Daar hebben we nog niet echt over gesproken", zegt Van Ginkel. Of je überhaupt de aanvoerdersband kan dragen als je op huurbasis voor een club speelt? "Dat weet ik niet. Dat is aan de trainer, de staf en de spelers. Voor mij is dat in ieder geval geen heel groot probleem."

Poll

Kan Van Ginkel de aanvoerder van PSV worden?

(635 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 11:52
de rest zal wel niet genoeg verdient hebben.
Vind ik leuk
reggie +523
maandag 17 juli 2017 om 13:32
Doet nog steeds pijn he, dat hij niet naar ajax wilde!!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:37
wou hij wel hoor.. lees dit even: http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2017/03/31/34155332/van-ginkel-ajax-zou-mooie-stap-zijn-geweest


vitesse wou hem niet verkopen aan een binnenlandse club, zelf had hij de voorkeur naar ajax. dus tja sukkeltje
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:22
Maar blij dat hij nu niet bij ons speelt, staat al 3 jaar stil in zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
robery +1821
maandag 17 juli 2017 om 15:13
En waarom weer schelden? Voel jij je dan beter stumpertje?
Vind ik leuk
rinirat +565
maandag 17 juli 2017 om 11:53
Compleet mislukt in het buitenland, als hij niet verhuurd werd zat hij bij het 3e.
Natuurlijk wilde hij naar PSV omdat chelsea hem niet nodig heeft.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:08
En nu moet hij zichzelf maar.vN het leven beroven ofzo. Prima voetballer toch.
Vind ik leuk
Johan.l +3415
maandag 17 juli 2017 om 12:14
Hoezo compleet mislukt? Die is helemaal niet mislukt. Hij heeft de verkeerde keus gemaakt met zo vroeg naar Engeland te gaan, maar een fantastische voetballer, en die komt best op zijn pootjes terecht. Er zijn andere waar mee het veel slechter afloopt
Vind ik leuk
Quareck +1763
maandag 17 juli 2017 om 12:24
Zo mislukt en slecht dat Chelsea wel zijn contract verlengt. Ze geloven dus dat hij na een heel seizoen zonder blessures een meerwaarde kan zijn, of meer op kan brengen dan zijn oude transfer bedrag plus een aantal jaar salaris. Maar ja, je zult er meer verstand van hebben dan de kampioen van de premier league. Want wat weten die nou van voetbal af?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:42
Grappig ook om iemand zomaar mislukt te noemen, welke van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt en daar gewoon MILJOINAIR mee is! Ik ben een Ajacied en heb niks met PSV maar deze jongen is allerminst mislukt. Wat doen jullie zoal voor de kost?
Vind ik leuk
Itsese +1464
maandag 17 juli 2017 om 13:14
Groot gelijk heeft van Ginkel, Chelsea salaris en lekker mee voetballen met PSV. Wie wil dat nou niet!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:23
Jij begrijpt het
Vind ik leuk
jaja_PSV +12627
maandag 17 juli 2017 om 18:37
Ik hoop voor je dat van Ginkel tegen ajax de winnende treffer uit en thuis binnenschiet.
Vind ik leuk
rinirat +565
maandag 17 juli 2017 om 21:11
je huurt al 3 jaar een speler,gebruik eens je gezonde verstand.....die is dus mislukt in het buitenland.
Voor de Nederlandse competitie net goed genoeg en je zet Propper er naast... een soort Kopie alleen rent de ander nog meer naar voren.
Dat past toch niet.
Jullie geluk was vorig seizoen de Europa League van Ajax...maar dat weet je wel denk ik.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:54
Goeie zet van PSV.
Vind ik leuk
orion73 +615
maandag 17 juli 2017 om 11:55
Prima speler voor psv.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:02
je vraagt je toch af waarom die jongen überhaupt naar Chelsea is gegaan/
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:03
money money money
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:03
Wow timing! Haha (zie hieronder)
Vind ik leuk
mcmodd +9626
maandag 17 juli 2017 om 13:27
Nee Teo, als je het goed gevolgd hebt destijds dan weet je dat hij vol ambitie was. Hoewel ook realistisch, vandaar dat hij zich graag laat verhuren aan PSV, een club waar hij rendeert en terecht veel respect verdient. Bij Chelsea zal hij nooit in het hoogste team spelen, die club heeft een andere ambitie.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:03
Moneymoneymoney
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:05
Omdat Vitesse hem niet aan Ajax wou verkopen en een link met Chelsea heeft.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:02
Mooi dat hij komt! De plek bezet houden voor aanstormend talent!! Weer ontevreden bankzitters en na het seizoen weer geen euro bij kunnen schrijven! Goeie zet in Eindhoven, en lachen als ze nog verder afglijden!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:08
Dasper Kolbergje wat een leuke naam! Zelf bedacht? Maar idd ik geef je gelijk, idd een goede zet voor psv.
Vind ik leuk
Quareck +1763
maandag 17 juli 2017 om 12:27
Ja want ze glijden me daar toch een partij af daar in Eindhoven! Ze zijn nu al 1 jaar op rij geen kampioen! Hoeveel kampioenschappen hebben ze bij Ajax bij mogen schrijven de laatste jaren? En nee, een verloren Europa league finale is geen prijs. Wel heel knap trouwens, maar daar heb je weinig aan.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:36
Oke, laat ik het anders formuleren.
Noem mij eens de spelers op in de selectie die meer geld opbrengen dan een miljoentje of 8 a 9?
Je kan wel roepen dat geld niet gelukkig maakt, maar ik ben zeeeeeer benieuwd wat er gebeurt als eindhoven weer geen kampioen wordt... De graaiput moet zo onderhand wel helemaal leeg zijn
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:44
Denk dat ze enorme problemen krijgen idd als ze geen kampioen worden! Ik denk zelfs dat Utrecht en Vitesse hele gevaarlijke outsiders worden.
Vind ik leuk
Quareck +1763
maandag 17 juli 2017 om 13:00
Dat is het onzekere wat elke club heeft. Als Feijenoord geen kampioen was geworden hadden ze hun spelers ook niet kwijt gekund voor dat geld. Als psv kampioen wordt is elke speler ineens het dubbele waard. Zo hypocriet is de voetbalwereld. Ik moet wel toegeven dat overmars de beste onderhandelaar ter wereld moet zijn! Hoe hij zaken doet, vooral de uitgaande transfers, daar kunnen alle andere clubs alleen maar jaloers op zijn!
Vind ik leuk
Degraaf +7467
maandag 17 juli 2017 om 12:59
De laatste 7 jaar 4x en jullie 2x, het is maar net hoe je het bekijkt ;-)
Vind ik leuk
Quareck +1763
maandag 17 juli 2017 om 13:04
Dat is zeker waar, maar als je het hebt over "verder afglijden" spreek je over een proces in werking, dus denk ik dat je dan de recente geschiedenis aan moet houden. Dan zie ik 1 keer 3e worden niet als een tendens, meer als een uitschieter. Worden ze de komende jaren 4e, 6e en 9e dan kun je het hebben over afglijden. Dat wil ik maar zeggen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:53
Zullen we de steeds beter wordende Europese praktijken van Ajax dan ook maar als een tendens beschrijven?
Vind ik leuk
Quareck +1763
maandag 17 juli 2017 om 15:43
Dat kan.. maar volgens mij ging deze topic daar niet over.. ik reageer alleen op een Ajacied die psv af wil zien glijden. Vervolgens zeg ik dat ze niet bezig zijn met afglijden. En nu komt elke Ajax supporter me om de beurt vertellen hoe het zit.. ik geef Ajax in dit topic 2 keer een compliment, en alles wat ze lijken te zien is dat ik niet voor Ajax ben en dus klopt er niets van wat ik zeg..
Vind ik leuk
gs +272
maandag 17 juli 2017 om 21:03
dat is het ook voor de komende jaren wat een armoe
Vind ik leuk
rinirat +565
maandag 17 juli 2017 om 21:13
Jij heb een hele slechte joint gerookt,snapt er werkelijk niets van.
Vind ik leuk
Quareck +1763
maandag 17 juli 2017 om 21:25
Kun je het niet lezen of snap je het niet.. dat scheelt namelijk veel, wordt het een bril of wordt het bijscholing? Ik gok het laatste
Vind ik leuk
rinirat +565
maandag 17 juli 2017 om 22:23
Moet ik nu nog reageren... niet zo slim en naief.
Vind ik leuk
flipper +797
maandag 17 juli 2017 om 12:04
Goede speler voor Psv.
Vind ik leuk
dhrwobo +7264
maandag 17 juli 2017 om 12:19
Ik vind het wel gek dat een gehuurde speler aanvoerder wordt van je club. Maar hij heeft er wel de persoonlijkheid voor.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:45
Ook voor van Ginkel geldt:
Bij PSV valt niets meer te leren voor hem...
Nou wellicht: hoe het niet moet.
Zie hieronder mijn eerdere opmerking:

Er zou nog één belangrijke post vervangen moeten worden bij PSV:

Trainer Philip Cocu...

Meneer Brands, haal een ander type trainer... De chemie is al tijden uitgewerkt... Ook in het belang van Cocu zelf... Jammer om zo iemand met die geweldige kwaliteiten, naar de ?!?!? ... te moeten zien gaan... Laat als bestuur eindelijk dat geweldige EGO eens los, en geef gehoor aan wat ´de massa´ in Nederland al lang gezien heeft...
Heeft deze selectie broodnodig...
Straks tijdens het seizoen (winterstop???) zijn er andere belanghebbenden die zijn vertrek afdwingen...

Ik blijf het zeggen en herhalen, net zoals de inbrekersspot op de radio!!!

Niet om te lachen trouwens, hoewel, het blijft maar voetbal... de tweede belangrijkste zaak van Nederland, wordt gezegd

Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:37
Wij hebben het volste vertrouwen in Philip Cocu. Uw poging om ons op andere ideeën te brengen is volkomen waanzin. Cocu is voor ons de juiste man. Geeft de jeugd altijd de kans. Wij kunnen ons geen betere trainer wensen.

Toon Gerbrands.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:53
Geachte heer Gerbrands,
gelet op de reacties zijn veel supporters van PSV een andere mening toegedaan. Het vertoonde spel uit de afgelopen 2 seizoenen heeft weinig ´vreugdekreten´ opgeleverd.
Nogmaals: het ´de Boer-syndroom´, ligt op de loer. Het wordt uiterst pijnlijk voor zowel Philip, alsook de selectie en uiteraard de supporters, om straks halverwege de rit, een ander noodscenario te moeten hanteren.

Een groet

Jan
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 19:32
Welkom ginkeltje !
Vind ik leuk
gs +272
maandag 17 juli 2017 om 20:59
wat een slijmerd
Vind ik leuk
JCJWZ +8064