Clubloze Seedorf doet open sollicitatie: Ik zoek een interessant project

Clubloze Seedorf doet open sollicitatie: "Ik zoek een interessant project"

woensdag 13 september 2017 om 16:00

Clarence Seedorf wil weer aan de slag als trainer. De voormalig speler van onder meer AC Milan, Real Madrid en het Nederlands elftal zei dat dinsdagavond bij Sky Italia. Sinds december zit Seedorf (41) zonder werk. Hij werd toen op straat gezet door het Chinese Shenzhen. 

"Ik ben trainer geweest in Italië en dat ging oké", aldus Seedorf. "Helaas duurde het niet lang. We zullen zien of er nu iets moois langskomt. Ik ben op zoek naar een interessant project. Het kan snel gaan in de voetbalwereld. Ik hoop dat ik snel weer ergens op de bank kan zitten."

Na tien seizoenen (2002-2012) als speler van AC Milan werd Seedorf in januari 2014 aangesteld als trainer van de Serie A-grootmacht. Het was de eerste klus voor de voormalig middenvelder als zelfstandig coach. Na ruim vier maanden besloot de leiding van Milan om Seedorf op straat te zetten. Daarna werkte hij nog even in China. 

Lees meer over:Serie AAC Milan

Poll

Zou Seedorf een geschikte bondscoach zijn voor Oranje?

(1975 stemmen)

Plaats een reactie

dhrwobo +8756
woensdag 13 september 2017 om 16:05
De speler van onder meer AC Milan, Real Madrid en het Nederlands elftal...... heeft VP een uitgelezen kans om hun Ajax te benoemen... laten ze het na... #supriseoftheday
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:07
iedereen weet toch dat hij voor Ajax speelde?
Of was het nou PSV?
Vind ik leuk
ttfr +1084
woensdag 13 september 2017 om 17:40
Nou ik denk ook dat iedereen we weet dat die voor Milan speelde
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:59
Hahaha grappig
Vind ik leuk
Djambo +3343
woensdag 13 september 2017 om 16:08
Ik zou hem graag bij Eniesee zien.
Vind ik leuk
Itsese +1748
woensdag 13 september 2017 om 17:00
Je bedoeld Eniesië
Vind ik leuk
1920 +130
woensdag 13 september 2017 om 18:33
Bij de NSA?
Vind ik leuk
Youri99 +5464
woensdag 13 september 2017 om 16:28
Als Seedorf zijn trainerscarrière nog een beetje serieus neemt dan gaat hij nu een realistische keuze maken. Dus 1 die past bij zijn voetbalvisie en die ook getuigd van realisme.

Milan was namelijk een maatje te groot voor hem als beginnend trainer, Shenzhen sprak absoluut niet tot de verbeelding.
Ga niet zoals De Boer naar een Crystal Palace wat absoluut niet bij je voetbalvisie past, dus ik zou zeggen ga lekker in de Eredivisie aan de slag of bij een 2e Bundesliga ploeg.
Vind ik leuk
timm0s +275
woensdag 13 september 2017 om 17:40
Seedorf deed het niet slecht bij Milan, alleen is hij net als Louis een trainer die niet simpelweg doet wat hem gevraagd word door de eigenaar.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
woensdag 13 september 2017 om 17:48
VP zal wachten totdat Keizer misschien instort, dat moment is interessanter voor nieuwskauwers om daarin met suggesties te komen. Overigens hoop ik alleen daarom al dat Keizer het gaat redden bij de Amsterdammers.
Vind ik leuk
vos199 +738
woensdag 13 september 2017 om 16:05
Seedorf moet lekker in de technische staf bij Ajax. Zelfde route als ze voor Keizer voor ogen hadden. Laat hem 2-3 jaar klaarstomen voor het grote werk. Dán is het materiaal voor bondscoachschap op den duur. Anders niet
Vind ik leuk
chicken +6138
woensdag 13 september 2017 om 16:10
Of dat gaat werken...misschien dat hij in Italië meer kan bereiken..
Seedorf heeft een hele eigen gedachtengang. Die moet vrijuit kunnen werken...of wacht, vervanger voor cocu.
Vind ik leuk
Cookee +4273
woensdag 13 september 2017 om 17:11
Ja, op basis van in het verleden behaalde... op basis daarvan vinden wij Gullit ook geschikt voor Oranje. En iemand vond Kluiver geschikt als TD voor PSG.
Maar waarom zou Seedorf kwaliteiten hebben voor zo'n functie die jij noemt? Waarom zou hij een goede trainer zijn, zelfs dat weten wij nog niet.
Ik hoop het wel, dat staat buiten kijf.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:31
Ik denk wel dat hij voorkeur voor Italie heeft. Maar voor experimenten moet hij bij Ajax zijn.
Vind ik leuk
Rodapaus +2306
woensdag 13 september 2017 om 16:06
Kom maar naar Roda!
Vind ik leuk
Alain2708 +2831
woensdag 13 september 2017 om 16:08
Ja idd, hij kan bij jullie nog makkelijk mee op 10... ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:10
Tja het valt te proberen natuurlijk ookal heeFt hij zijn beste tijd als trainer nog niet gehad ... Maar goed ik gun het hem .
Vind ik leuk
Alain2708 +2831
woensdag 13 september 2017 om 16:10
Chelsea als Conte pleite gaat..
Vind ik leuk
CPP +211
woensdag 13 september 2017 om 16:10
Seedorf is veel te hoog ingestapt. Zou er goed aan doen om tijdje als assistent of in een duo te werken.
Vind ik leuk
kevinleo +1728
woensdag 13 september 2017 om 16:14
hahaha geschikt voor oranje? zijn ze nou helemaal mal met deze pol.
We moeten even weg van het feit dat alles met een hartslag voldoende voor het Nederlands elftal zou moeten zijn want het word nu wel triest. We waren nog niet zo heel lang geleden een exeptioneel top elftal wat niet onderdeed aan frankrijk en niet van het niveau luxemburg zoals we er nu voorstaan.
Vind ik leuk
Polly11 +1756
woensdag 13 september 2017 om 16:33
Net zo geschikt als dat Blind was, maar goed van Oosterveen is gevlogen anders was dit de realiteit geworden.
Vind ik leuk
kevinleo +1728
woensdag 13 september 2017 om 16:44
een groot verschil had het niet gemaakt. alsnog 2 toernooien missen, nu word de achterstand nog groter.
Vind ik leuk
AMSXXX +12
woensdag 13 september 2017 om 16:14
misschien de nieuwen bondscoach ? met Frank de boer als assistent
Vind ik leuk
3ismo +2936
woensdag 13 september 2017 om 16:21
mooie combi. waar kan ik tekenen?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:17
niemand zit meer te springen voor de baan als bondscoach dus mischien is dat een optie. we hebben nu al een EK gemist waarschijnlijk ook het komende WK dus heel heel mischien lukt het een Seedorf wel om met een groep het EK te halen.
Vind ik leuk
Utca030 +2174
woensdag 13 september 2017 om 16:17
Niet doen clarence wordt niks gaat lekker van je geld genieten
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:19
Mss is er nog werk in de kelderklasse ?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:25
Nog even geduld en hij kan naar Ajax
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:29
Seedorf is een man met veel talenten en een natuurlijke leider. In welke positie dan ook zou hij krachtige mensen om zich heen moeten verzamelen, weerwoord organiseren. Ik zie in hem potentieel eerder een algemeen directeur dan een hoofdcoach.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:59
mee eens. Hij kan veel beter Algemeen Directeur worden.... bijv bij Ajax. Want die Lange Arrogante Van der Sar bakt er niks van.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:29
Trainer geweest in Italië en dat ging oke. Dan wordt je niet ontslagen na 4 maanden.
Vind ik leuk
Dorzon +2284
woensdag 13 september 2017 om 16:30
psv
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:31
Deze man heeft nog niks klaargemaakt al trainer dus laat hem maar beginnen bij de IJsselmeer vogels ofzo maaaar dat zal meneer Seedorf wel te min zijn ..........
Vind ik leuk
raoul88 +485
woensdag 13 september 2017 om 16:47
Misschien opvolger van Rene Hake of Molenaar van Roda??
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:47
Hahaha. Ja nu wel. Tot aan de vilgende kwalificatiewedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:52
Hij kan nooit naar Ajax. Heeft meer succes gehad dan BergRamp dus alleen al uit jaloezie zal dennis dit tegen gaan houden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:09
Ik ziek een interessant project. Vertaling. Ik zoek een club met poen die me der binnen 77 dagen uitgooit. Puur voor de centen.
Vind ik leuk
Cookee +4273
woensdag 13 september 2017 om 17:16
Zo'n jongen zou als hij echt wil een kleine club moeten pakken.
Maar kan hij omgaan met iemand die er een baantje bij pakt?
Kan hij een groep leiden?
Heeft hij psychologisch inzicht?
Het is gissen, of hij dat kan.
Waarom zou een grote speler een grote trainer zijn... Klopp bewijst dat het niet hoeft.
Vind ik leuk
Guusman +1939
woensdag 13 september 2017 om 17:43
Volgens mij heeft ie al Centjes zat, Lires en Peseta's ook trouwens.
De Braziliaanse munt mag iemand anders binnen koppen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:13
Je zou denken laat dat nu aan anderen over.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:50
De pesetas heeft ie van Real, maar de reals niet van pesetas ☺️
Vind ik leuk
Guusman +1939
woensdag 13 september 2017 om 18:56
Da"s dan wel weer een hele mooie inkopper ;)
Vind ik leuk
Guusman +1939
woensdag 13 september 2017 om 17:30
Ja.
Maar nu nog niet.
Vind ik leuk
Teo Smith +13078
woensdag 13 september 2017 om 17:33
Ga maar analist worden vent.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:47
In die tijd gooide AC letterlijk iedere trainer eruit na een paar maanden. Dit lag niet aan de trainers maar aan het gebrek aan kwaliteit binnen de selectie
Vind ik leuk
Mölby +776
woensdag 13 september 2017 om 17:56
Als ie slim is begint ie op een wat lager niveau. Een club als FC Twente zou voor hem een mooie kans zijn om daarna een stap hoger te maken.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
woensdag 13 september 2017 om 17:59
Ik heb een idee dat de combi Advocaat-Gullit wel eens gaat knappen. Seedorf is in mijn ogen een betere assistent bondscoach dan Gullit en natuurlijk zal hij er ook beter voorstaan dan dhr. Grim, voormalig ballenvanger.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:59]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:08
Een dames elftal. Dat zou interressant zijn voor clarence
Vind ik leuk
Siem +112
woensdag 13 september 2017 om 18:31
Laat hem eerst maar zichzelf bewijzen bij een club
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:35
Ga lekker vingerverven, kralen rijgen of suikerzakjes sparen. Desnoods eenzame ouderen bezoeken, schijnt ook populair te zijn. Maar sla het voetbalproject maar over Clarence.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 18:35]
Vind ik leuk
Jordanees +9173
woensdag 13 september 2017 om 18:42
Omdat?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
woensdag 13 september 2017 om 18:45
Crystal Palace? Haha
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:01
Alleen mensen die heel desperate zijn zullen dat nog willen na die idioot snelle ontslag..
Vind ik leuk
Jordanees +9173
woensdag 13 september 2017 om 19:19
Idd, nog niet lang geleden liepen ze met hem weg. Ze wilde aanvallend voetbal, ze wilde wat nieuws maar dat heeft tijd nodig! Dat heet ontwikkeling, zie Bosz had ook met Ajax tijd nodig.
Tegen Burnley zag je al die ontwikkeling, veel kansen! Kan Frank er wat aan doen dat ze gemist worden? En door een blunder 1-0 verloren, kan Frank wat aan die blunder doen?
Dus, ze beoordeelde op resultaat, en niet op ontwikkeling van het elftal. Gebrek aan visie, gebrek aan voetbal verstand..

Hoop dat ze nu degraderen, zo ben ik dan ook wel weer;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:57
Ajax pak je kans !
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:06
Jammer dat Ajax net te laat was. Met Seedorf hadden we nu CL gespeeld en met deze selectie hadden we makkelijk 2de kunnen worden in de poule. Voor mij speelt Ajax gewoon CL dit seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:12
Het is duidelijk dat je nog steeds in de war bent. Ajax is uitgeschakeld voor CL en EL.
Deze selectie zal al moeite hebben om kampioen van Nederland te worden. Laat staan dat ze genoeg kwaliteit hebben om 2e te worden in een CL poule.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:09
Ned. Speler met de grootste internationale carrière (clubniveau) maar het in het Nederlands Elftal (net als Strootman) nooit echt laten zien. Denk dat hij best een goede trainer/coach kan zijn. Vraag is alleen wie hem voldoende tijd gunt.
Vind ik leuk
mablo46 +528
woensdag 13 september 2017 om 19:11
Bij Oranje hoop ik? Middenveld :P
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:34
Je vroegere club jan nog wel een eigenwijs gebruiken.
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 13 september 2017 om 19:40
Clarence is al vroeg jongvolwassen.. maak hem maar directeur van Ajax.. mag sar naar Manu als directeur twitter..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:43
Bondscoach Seedorf met als assistent Davids zou ik graag eens aan het werk zien, mooie namen en Seedorf heeft het aanwijsbaar niet eens heel slecht gedaan bij Milan, ik sta er met open vizier in.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:10
Deze legende moet idd een mooie club gaan trainen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Clubloze Seedorf doet open sollicitatie: "Ik zoek een interessant project"