Teleurgestelde Toornstra op de bank gezet: 'Ik was daar slachtoffer van'

Teleurgestelde Toornstra op de bank gezet: 'Ik was daar slachtoffer van'

donderdag 14 september 2017 om 07:27

Jens Toornstra was behoorlijk teleurgesteld over het feit dat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst géén basisplaats voor hem in petto had tegen Manchester City. Woensdagavond moest de Oranje-international op de bank plaatsnemen. Toen Toornstra in de pauze werd ingebracht, was de wedstrijd al beslist. 

"Ik wist al een aantal dagen dat ik niet in de basis zou staan, het is nooit leuk horen dat je niet speelt", zei de balende middenvelder na de wedstrijd tegen ANP. "Maar je moet tegen zo'n tegenstander natuurlijk wel met een tactisch strijdplan komen. Helaas was ik daar vanavond het slachtoffer van. "

"Ergens kan ik dat ook wel begrijpen. Ik ben teleurgesteld, maar je moet ook tactisch denken. We speelden met vijf verdedigers en twee middenvelders, dus dan valt er één positie op het middenveld weg", vervolgde Toornstra. "Helaas was dat vandaag die van mij."

Feyenoord verloor woensdagavond met 0-4 van City

Poll

Fout van Van Bronckhorst om Toornstra op de bank te zetten?

(392 stemmen)

Plaats een reactie

Teo Smith +13078
donderdag 14 september 2017 om 07:33
Je had beter zonder kramer kunnen spelen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 07:36
Als de scheids goed had gefloten was dat ook voor een groter deel gebeurd.
Vind ik leuk
Jozef +20770
donderdag 14 september 2017 om 08:08
Ik zal niet gauw iets positiefs over Kramer laten vallen, maar hij behoorde tot de weinigen die iets liet zien wat nodig is: enorme vechtlust.
Vind ik leuk
Teo Smith +13078
donderdag 14 september 2017 om 08:13
Dat is waar. De meest rustigste op het veld van onze kant was toch jones. Zelden zo'n kalme goalie gezien. Jammer dat hij al 36 is.
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 09:14
en toch vind ik hem niet beter dan vermeer, ben benieuwd wat bijlow gaat brengen
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 09:15]
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
donderdag 14 september 2017 om 10:13
Ik hoop het niet maar dit gaat 0 punten op leveren voor je clubje .. napoli en donetsk zijn ook hele goede ploegen . Tyson laat zich ook zeker niet stoppen Door botteghin .. een gelijkspel is het hoogst haalbare , als Nederlandse clubs zijnde treffen we het niet meer bij de loting
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 11:08
Vond hem zeer zwak gisteravond. Half ingrijpen en om over zijn uittrappen maar te zwijgen.
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 09:14
als je echt met een spits had willen spelen dan had hij Larsson beter op kunnen stellen. teveel veranderen is gewoon niet goed. nu heeft Gio ook eens te maken met het hoogste podium in europa, een mooi leer proces
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 07:36
Domme keuze van Gio. Net als het inzetten van Amrabat als rechtsback. Naast dat je hiermee dus duidelijk aangeeft dat Diks er niets van kan. Was hij totaal niet bekend op die plek en veranderde je compleet van de gebruikelijke tactiek. Had gewoon met 4 verdedigers gespeeld waarbij El Ahmadi eventueel als 5e verdediger kon optreden. Nu was de verdedediging onwennig en verloor je de slag op het middenveld compleet om het over de eilandbewoners voorin maar niet te hebben.
Vind ik leuk
Roekoe +4409
donderdag 14 september 2017 om 07:52
Desondanks mag hij van mij het zondag weer doen. Diks loopt alleen maar achteruit en je houdt bij elke aanval je hart vast
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 07:57
Door Diks buiten de basis te laten en zijn plek op te vullen met een middenvelder die slechts een handje vol minuten gespeeld heeft, heeft Gio duidelijk aangegeven dat Diks compleet ongeschikt is.

Ik vroeg het net in een andere topic ook al, maar zou St Juste niet rechtsback kunnen? Dat was gisteren 1 van de weinige die tenminste nog enigszins naar voren probeerde te voetballen.
Vind ik leuk
Roekoe +4409
donderdag 14 september 2017 om 08:24
Slechter dan Diks kan het nooit zijn. Allicht het proberen waard, hebben in het verleden van beek, de vrij en kongolo ook gedaan en over het algemeen ging dat prima
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:49
Amrabat was de allerbeste aan de kant van Feyenoord. Dus ik snap wel dat hij erin stond
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:37
Acj ja jens, ik moest gisteren ook op de bank plaats nemen.
Vind ik leuk
Jozef +20770
donderdag 14 september 2017 om 08:10
Als ik Jensie was zou ik maar eens over mijn toekomst bij de club gaan nadenken.

Emorm gewaardeerd, jaja... En ondertussen ernaast gezet als het echt leuk dreigt te worden.
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 08:30
Laten we nou niet doen alsof Toornstra een internationale topvoetballer is. Ik ben heel blij dat hij bij Feyenoord speelt hoor daar niet van maar denk toch wel dat de top van de eredivisie zijn plafond is.
Vind ik leuk
Johan_D +3219
donderdag 14 september 2017 om 07:39
Wees maar blij dat je op de bank mocht plaatst nemen.

Kunnen ze jou er de schuld niet van geven.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:43
Volgende keer is het Vilhena. Wat was die slecht. Laat ik die knullige 1-0 nog buuten beschouwing. Veel balverlies, domme overtredingen, vaak te laat..
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 07:54
Dit was inderdaad een zeer slechte wedstrijd van hem. Had eigenlijk verwacht dat Gio in de rust Diks zou brengen zodat Amrabat op de plek van Vilhena kon spelen. Nu was het wonder dat we zonder rode kaarten de wedstrijd hebben vol gemaakt.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:19
Tsja zei het gisteren hier al, waarom dan niet gewoon met Toornstra ipv kramer gestart en op een snelle uitbraak hopen met twee spitsen Berghuis/Boetieus.... was in mijn ogen veel logischer geweest.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
donderdag 14 september 2017 om 08:46
Dat blijkt dan, helaas weer achteraf, een opstellingsfout van de eerste orde. Je kunt niet stellen dat met Jens direct in de basis het resultaat anders zou zijn geweest, maar wellicht was de stand wat draaglijker geworden. We zullen het nooit weten, maar wel weten we dat Jens altijd in de basis moet, net als Amrabat en Boëtius. Elke tactiek waar een van hen bij ontbreekt zal een slechtere tactiek blijken te zijn, omdat deze spelers de intelligentie hebben om ook op hoger niveau aan te pikken.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:22
NEE JENS
Dat moet jij niet kunnen begrijpen. Omdat je het altijd zo goed begrijpt, ben JIJ juist altijd de lul met deze trainer.
Maar ja, je bent gewoon een te goed mens......
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:56
Ik had gisteren 2 aanvallers verwacht, wat moet je met 3 spitsen als je maar 2 middenvelders hebt? Tactisch was dit i vd slechtste wedstrijden die Feyenoord volgens mij gespeeld heeft. Ik snap niet dat Gio niet eerder ingrijpt in zijn team. Ik had het al na 15 minuten het anders neergezet. Het was overduidelijk dat het tactische strijdplan veel te intelligent was voor de meeste Feyenoordspelers. Niemand wist eigenlijk wat ze moesten doen.
Dat een bottegin en Jan-Arie het voor NL begrippen goed doen blijkt ook wel als het om snelheid en reactie vermogen gaat. Beiden ware iedere keer 1 tel te langzaam om doelpunten te voorkomen. Ik las net dat men Jones niet zo slecht vond, mijn indruk is dat hij helemaal niet zo goed was. Hij stopte wel enkele ballen maar als we dat al niet meer mogen verwachten dan kun je beter helemaal zonder keeper spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 17:57]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Teleurgestelde Toornstra op de bank gezet: 'Ik was daar slachtoffer van'