Ajax-huurling maakt problemen bij Excelsior: 'Kwam-ie verhaal halen bij me'

    Ajax-huurling maakt problemen bij Excelsior: 'Kwam-ie verhaal halen bij me'

    vrijdag 22 september 2017 om 11:58

    Excelsior-trainer Mitchell van der Gaag is niet blij met de ruzie tussen Zakaria El Azzouzi en Mike van Duinen over wie een strafschop mocht nemen in het bekerduel met sc Heerenveen (1-2). De coach legt uit hoe het zo ver heeft kunnen komen.

    El Azzouzi, gehuurd van Ajax, mocht de strafschop uiteindelijk nemen en miste, tot groot ongenoegen van de fans en zijn ploeggenoten. Na afloop beende hij boos de kleedkamer in zonder de supporters te bedanken en weigerde hij interviews. "Luigi Bruins is de vaste penaltynemer, maar die was al gewisseld", legt Van der Gaag uit aan Voetbal International.

    "Daarna hebben we het vrij gelaten, mochten de spelers het zelf beslissen. Dat kan dus kennelijk niet, dus vanaf nu maken we vaste afspraken. Ik dacht dat ze verder waren, maar heb me kennelijk vergist", aldus Van der Gaag. Van Duinen, de andere spits die om de strafschop vocht en de tweede gegeven penalty wél raak schoot, eist duidelijke afspraken. "Duidelijke afspraken zijn voor iedereen beter. Ik wilde hem nemen, omdat ik lekker inviel. Ik dacht echt dat er nog wat te halen was. Nadat Zakaria gemist had, kwam -ie verhaal halen bij me. Daar had ik geen zin in, ik baalde dat we niet scoorden. Dat had niets met hem te maken."

    Lees meer over:KNVB bekerExcelsior

    Plaats een reactie

    Thobar +3627
    vrijdag 22 september 2017 om 12:06
    Het is altijd de schuld van een ander
    Vind ik leuk
    Jozef +32951
    vrijdag 22 september 2017 om 12:24
    Wel zo prettig toch?

    ;-)
    Vind ik leuk
    vos199 +1125
    vrijdag 22 september 2017 om 13:02
    Het is sowieso de schuld van de buitenlanders ;-)!
    Vind ik leuk
    Nick1980 +571
    vrijdag 22 september 2017 om 18:10
    Het is Henk z'n schuld!
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3146
    vrijdag 22 september 2017 om 12:07
    Wie staat er in de schaduw van wie? En wie organiseert het peperdure etentje in Parijs om de situatie uit te praten?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 12:09]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5991
    vrijdag 22 september 2017 om 12:11
    Dr Phil is beschikbaar om de situatie te (de)-escaleren
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1955
    vrijdag 22 september 2017 om 12:28
    Wellicht kan Thiago Silva de rol van tolk op zich nemen?
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    vrijdag 22 september 2017 om 13:08
    Je bedoelt de Chinees in de Rotterdam?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 12:08
    Misplaatste ego tripper die azzouzi
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5991
    vrijdag 22 september 2017 om 12:09
    hahahah los van dit incident hoop ik die jongen niet meer bij Ajax te zien, niet goed genoeg en heeft blijkbaar een opvliegend temperament.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 12:12
    Lekker terugsturen naar 020.
    Deed Sparta vorig seizoen ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 12:17
    020? Weer iemand die niet serieus te nemen is erbij op VP. Welkom, je zult je thuis voelen bij een deel van de leden.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4144
    vrijdag 22 september 2017 om 16:05
    Maar wel een heel klein deel, wees nou eerlijk als je van het spelletje houd kun je niet om Ajax heen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 16:16
    ?
    Nee, gaat om dat kinderachtige 020 gezanik
    Vind ik leuk
    Johan_D +3291
    vrijdag 22 september 2017 om 12:17
    In Amsterdam scheiden ze het kaf van het koren.

    Het kaf sturen ze daarna naar Rotterdam.
    Vind ik leuk
    Roekoe +4235
    vrijdag 22 september 2017 om 12:31
    Precies deze reactie is waarom Ajax zo gehaat wordt door andere clubs. Zichzelf zo verheven voelen boven de rest
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11942
    vrijdag 22 september 2017 om 14:32
    Precies deze reactie is waarom we het zo leuk vinden om te doen.
    Jullie nemen alles gelijk zo serieus en happen gelijk direct.
    Je moet wel ergens tegen kunnen hoor, kom op zeg.
    Maak je niet gelijk zo druk, ouwe pikkebaas.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4144
    vrijdag 22 september 2017 om 16:07
    De waarheid is hard he
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 12:48
    Uit gouden korenaren, schiep god de twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de lui uit het westen!

    Jullie zijn allemaal kaf ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 14:22
    Dan komen wij noorderlingen er nog goed vanaf :) mooie uitspraak
    Vind ik leuk
    Johan.l +4144
    vrijdag 22 september 2017 om 16:08
    Ook de bus gemist?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    vrijdag 22 september 2017 om 12:12
    Zal wel weer geen respect hebben gekregen van van Duinen ofzo.
    Vind ik leuk
    Erwinius +503
    vrijdag 22 september 2017 om 12:29
    Kan dit walgelijke mannetje niet gewoon gelijk doorlopen naar de moccro-maffia!
    Deze idioot heeft helemaal niets te zoeken tussen een ander soort mensen.
    Genoeg kansen gehad. Alhoewel over 10 jaar zit hij waarschijnlijk ergens op de publieke omroep te verkondigen dat hij altijd gediscrimineerd zijn.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4773
    vrijdag 22 september 2017 om 12:38
    Van duinen trok uit boosheid een geel hesje aan en is met zijn rug naar de penalty toe gaan staan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 12:52
    Is ie goed in fifa?....is een vacature vrij bij Excelsior.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 13:02
    Hopelijk word El Azzouzi nu opzijn plaats gezet! Hij mist en van Duinen scoort wel bij de 2e penalty!
    Vind ik leuk
    Blindsy +8027
    vrijdag 22 september 2017 om 13:02
    Lekker professioneel...
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    vrijdag 22 september 2017 om 13:06
    Ze haalden even een Neymarretje uit.
    Vind ik leuk
    Guust +5034
    vrijdag 22 september 2017 om 13:08
    Vorig jaar ging die Azzouzi ook al met ruzie weg in de winter bij zijn club.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1159
    vrijdag 22 september 2017 om 13:12
    Een zonnebril zou hem goed doen om z'n emoties niet te tonen
    Vind ik leuk
    mcmodd +19860
    vrijdag 22 september 2017 om 14:10
    Dit is geen reclame voor het voetbal. Om dit soort taferelen te voorkomen zou de trainer altijd een lijstje moeten hebben, volgens welks iemand de penalties mag nemen. Een vaste afspraak met de aanvoerder dat deze bij twijfel altijd iemand mag aanwijzen hoort daar mogelijk bij.
    El Azzouzi mist een penalty en gaat door met ruzieën. Ja dat zal dan ook nog. Een dergelijke speler schaadt het clubbelang en dient straf te krijgen van Excelsior.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 14:11]
    Vind ik leuk
    Johan.l +4144