Recordtreffer Robben helpt Bayern niet; Bosz kan drie punten los komen

Recordtreffer Robben helpt Bayern niet; Bosz kan drie punten los komen

vrijdag 22 september 2017 om 22:30

Bayern München heeft in de Bundesliga opnieuw averij opgelopen. De ploeg van Carlo Ancelotti kwam thuis tegen VfL Wolfsburg niet verder dan 2-2, waardoor het Borussia Dortmund van Peter Bosz zaterdag drie punten los kan komen.

Bayern kwam in de eerste helft op voorsprong door een benutte strafschop van Robert Lewandowski. Arjen Robben maakte er vlak voor rust zelfs 2-0 van. De Nederlander tekende voor zijn 92e treffer in dienst van Der Rekordmeister. Hiermee is hij nu de buitenlander met de meeste goals voor Bayern in de clubgeschiedenis.

De treffers van Lewandowski en Robben waren echter niet genoeg voor Bayern. Tien minuten na rust bracht Maximilian Arnold de spanning namens Wolfsburg terug in de wedstrijd. Het drama voltrok zich toen Daniel Didavi er op aangeven van Paul Verhaegh enkele minuten voor tijd ook nog 2-2 van maakte. Riechedly Bazoer viel na de gelijkmaker in, maar kon Wolfsburg niet de winst bezorgen. Die Wölfe pakken het eerste punt sinds het ontslag van Andries Jonker.

Zaterdag speelt koploper Dortmund in eigen huis tegen Borussia Mönchengladbach. Bij winst kan de ploeg van Bosz het onderlinge verschil laten oplopen tot drie punten. Wolfsburg bezit met zes punten de elfde plek in Duitsland. 

Plaats een reactie

Joen'tje +1341
vrijdag 22 september 2017 om 22:31
Daar zit je dan.. Al jaren met je Bayern-Muts en je bockworst. Kom je 2-0 voor. Dit geven ze nooit meer weg. Dat gevoel. Dat moet zo bekend zijn als je seizoenskaarthouder bent in de Allianz-Arena de afgelopen 6 jaar.

Maar nu is de koek gewoon op. 2-2 was in mijn ogen verdiend en Bayern is zo’n gemakzuchtige ploeg geworden. Zo veel talent. Dat wel. Maar oh zo plichtmatig. Daarom geniet ik veel meer van de uitdager Dortmund. Die hebben tenminste een doel; uitdagen van de huidige macht.

Laat Bayern maar eens een crisisje krijgen of zoiets.
Vind ik leuk
davidben +2194
vrijdag 22 september 2017 om 23:22
Mooi gezegd, de koek is op! Volgevreten vedetten die aannemen dat ze op 1 been Deutsche Meister zullen worden. Nou, lekker! Ik kijk veel liever naar Dortmund waar je de honger ziet in het spel van die gasten. Nu is het makkelijk om te zeggen dat Peter Pan hier een wonder verricht, maar ik als leek gun het hem van harte. Die gasten spelen met hun hart en ziel. Die van Bayern op de auto-pilot. Wordt een leuke liga op deze manier.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:33
Zou mooi zijn wanneer Bosz een einde maakt aan het oppermachtige Bayern dit seizoen!
Vind ik leuk
United FC +12225
vrijdag 22 september 2017 om 22:36
Zou mooi zijn. Gun het hem ook wel ondanks hij maar een jaar bij Ajax heeft gezeten.
Vind ik leuk
United FC +12225
vrijdag 22 september 2017 om 22:34
Dit is toch wel mooi voor Bosz.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:34
WAT EEN BLUNDER VAN ULREICH

Sven Ulreich's fout heeft de deur geopend voor Wolfsburg's terug te komen, begon bij Maximilian Arnold en afgesloten door Daniel Didavi. Wolfsburg wist een 2-0 te elimineren om de nederlaag te vermijden!

Vind ik leuk
United FC +12225
vrijdag 22 september 2017 om 22:37
Bayern is nog niet zo oppermachtig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:57
Kan bayern niet meer herinneren van de tijd van Gaal...Henckes en Guardiola.
Bayern is gewoon te soft met Ancelotti
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 06:53
Het is begonnen bij Van Gaal. Pep heeft het stokje gewoon overgenomen. Hij liet even zien wat hij met Bayern kon. Maar van gaal heeft er toen die machine van gemaakt. Die machine takelt nu dus zo langzamerhand weer af. Mooi dat weer een Nederlander een Duitse club weer naar de top kan brengen. Laat het zien Bosz
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:36
Na van Gaal is het begonnen met Henckes dat de CL/DFB cup/kampioen heeft gewonnen. Pep had de Wereld beker voor teams gewonnen.
Vind ik leuk
Exitium +391
vrijdag 22 september 2017 om 22:47
De 2-1 was een blunder van hem ja, maar los daarvan hadden Ribery en zeker Robben best de 3-1 mogen maken en werd er hopeloos verdedigd bij de gelijkmaker. Bayern had dit eenvoudig kunnen en moeten winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:54
We komen er wel maar je merkt dat er wrijving is in het team.
Vooral de laaste Roddels dat Lewandowski mogelijk weg wil omdat hij vind dat Bayern achter blijft met echt toppers als versterking.
En schijnbaar niet echt blij meer met de groep die er nu staat ik zeg je eerlijk je ziet het aan zijn spel.
En zijn nalatigheid en houding in zijn spel.
Plus carlos Angeloti wisseld ook veel laat ik heb mijn twijfels is hem heb het gevoel dat hij het plafond al bereikt heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:34
Voordat Ancelotti zijn contract heeft getekend was ik al niet gecharmeerd van hem...Ik had liever Klopp met zijn aanvallend speel styl.
Je weet dat Bayern nooit mee zal doen in hoge transfersommen..Mocht Lewandowski weg willen, geen probleem. Dan haal Bayern maar Werner op bij Red Bull.
Vind ik leuk
Mo +5984
vrijdag 22 september 2017 om 22:37
Worden uiteindelijk gewoon kampioen daar hoeft niemand zich zorgen over te maken
Vind ik leuk
pinkelman +2502
vrijdag 22 september 2017 om 22:38
Die Robben is toch nog maar steeds niet te stoppen.
Eeuwig zonde dat Oranje niet van een hoger niveau is zodat we waarschijnlijk Arjen niet op een wk gaan zien waar hij zich kan meten met de Ronaldo's en Messi's.
Vind ik leuk
derksen +6166
vrijdag 22 september 2017 om 23:07
Is dit niet beetje erg overdreven?
Robben alias floppen!
Ging in wk Final 2x alleen op de keeper af maar miste als een pupil die voor het eerst op een goal afloopte
En zo zijn er nog 36 miskleunen van floppen
Ik noem hem.zo omdat zijn bijnaam in Duitsland ook floppen is
Ch league finale verkloten etc etc etc
15 jaar voetbal waarvan 8 jaar geblesseerd
Nooit maar nooit hem vergelijken met messi of Ronaldo!
Vind ik leuk
Vamos M +4567
vrijdag 22 september 2017 om 23:30
Doet dat nou niet 2010 finale blijft mij echt erg pijn doen. Ik denkt er niet graag aan terug..
Vind ik leuk
derksen +6166
vrijdag 22 september 2017 om 23:41
Sorry Vamos M

Maar dat overdreven gedoe over robben komt al jaren me strot uit natuurlijk kan hij goed voetballen maar hij is alles behalve een beslissende speler alla messi of Ronaldo of v nistelrooy, Ronaldinho, Ronaldo,Romario en nog 40 andere
Als die potsijandosi een leidinggevende rol moet nemen blaas die zich zelf helemaal op en zo zijn er nog 80 redenen om hem juist niet zo op te hemelen, maar dat mag niet gezegd worden hier in Nederland....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:53
Als hij alles behalve een beslissende speler is, waarom is hij dan zo vaak beslissend? Dat hij vaak geblesseerd is veranderd niks, maar dan ook niks aan het feit dat als hij wel speelt hij heel vaak beslissend is. En ja, hij heeft hier en daar op beslissende momenten gefaald maar als je kijkt hoeveel wedstrijden hij wel beslist heeft... Ik weet zeker dat we zonder Robben geen finale hadden gespeeld in 2010. En zonder hem waren we vermoedelijk ook niet 3e geworden in 2014. En Bayern kan daar denk ik ook wel een liedje van zingen. Maar idd, reken hem vooral enkel en alleen af op de momenten waar hij gefaald heeft want dat is waar het om draait he....
Vind ik leuk
derksen +6166
zaterdag 23 september 2017 om 00:05
Ahahahahhaah ff sireneus hij is 1 x in heel zijn carrière beslissend geweest tijdens ch league finale,
MAAR daarvoor verkloot hij ch league finale ( ben je die vergeten?)
Dan verkloot hij wk finale
Daarop is hij 8 jaar geblesseerd dan verkloot hij cruciale kwalificatie wedstrijd omdat hij zo nodig de ( leiding moest nemen van zichzelf) ff sireneus Dames en heren robben is gewoon van de net niet!
Maar ja mag niet gezegd worden hier in Nederland
Tis gewoon een floppen!
Vind ik leuk
Streaker +2365
zaterdag 23 september 2017 om 01:42
Als je hem floppen durft te noemen, ben ik wel benieuwd wat jij in je leven hebt bereikt...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:48
Ow oke, als je dus niet in een finale beslissend bent geweest maakt dat alle keren dat je wel beslissend bent geweest teniet? Ja oke, dan heb je gelijk, dan is hij idd nooit beslissend geweest.
Blessures doen niks af aan zijn prestaties, maar goed, reken hem maar daarop af.
Hij kreeg de aanvoerdersband dus hij moest niet zo nodig de leiding nemen maar heeft die verantwoording gekregen. Dat hem dat in die wedstrijd niet tengoede kwam is jammer maar goed, jij je zin.
Vind ik leuk
United FC +12225
vrijdag 22 september 2017 om 23:38
Was de azijn weer in de aanbieding derksen.
Vind ik leuk
derksen +6166
vrijdag 22 september 2017 om 23:46
Ja sorry 1+2 gratis!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:48
hoe kom je erbij dat dat zijn bijnaam is in Duitsland? Denk je dat je hier onzin kunt verkopen omdat toch niemand zal weten wat er wel en niet gebeurd in Duitsland?
Vind ik leuk
derksen +6166
zaterdag 23 september 2017 om 00:00
Dit meen je niet sireneus toch?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:16
Hoe vaker je serineus gebruikt hoe minder serieus je word genomen.
Vind ik leuk
Streaker +2365
zaterdag 23 september 2017 om 01:47
In Duitsland wordt hij heel erg gewaardeerd. Dus het verhaal is inderdaad uit de duim gezogen. Ik woon in DE en weet als geen ander hoeveel respect hij krijgt.

Robben is zelfs een vervangende naam voor Oranje, dat zegt genoeg.
Vind ik leuk
United FC +12225
zaterdag 23 september 2017 om 10:32
De kranten noemden hem floppen na het missen in de CL finale.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:44
dat klopt, maar dat was alleen rondom het missen in de finale. Die bijnaam is niet blijven hangen en dus kun je niet stellen dat dat zijn bijnaam is in Duitsland.
Vind ik leuk
United FC +12225
zaterdag 23 september 2017 om 12:46
Precies! Na het winnen van de CL is hij een echte held voor ze geworden.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:42
Santi +12842zaterdag 23 september 2017 om 23:46

Ik wil heel graag nog een stookreactie plaatsen, maar heb er al zo veel. Als United inlogt heb ik straks 20000 likes :D
Vind ik leuk
United FC +12225
zondag 24 september 2017 om 00:49
Haha welk topic?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:48
Ik weet niet meer om welke topic het gaat lol
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:57
Bayern is zelf schuldig aan alle miskleunen van de afgelopen jaren, net als Barcelona moet ook Bayern verjongen alleen wachten ze totdat alle topspelers onderdak zijn en derhalve onhaalbaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:35
Helaas heb je wel gelijk geloof ik, hebben ze jong talent wordt het na 1 jaar verhuurd. Zonde hoor.
Vind ik leuk
derksen +6166
vrijdag 22 september 2017 om 22:59
Ja dit vind bergkamp natuurlijk niet helemaal de bedoeling als bosz kampioen wordt met dortmund

Nou je ken mij dan helemaal wegvegen lol
Vind ik leuk
daaheej +537
vrijdag 22 september 2017 om 23:02
kopen de hele competitie over maar kunnen nog niet winnen.....
Vind ik leuk
Vamos M +4567
vrijdag 22 september 2017 om 23:05
Holy shit ik zie dat Bayern 2-2 heeft gespeeld. Na de 2-0 dacht ik het is afgelopen wordt een walkover.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:40
Dachten ze zelf waarschijnlijk ook
Vind ik leuk
Gerro +2840
vrijdag 22 september 2017 om 23:19
Bazoer dus ook geen zekerheidje bij Wolfsburg
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:39
Als fons van ado daar zo doorgaat stoot ie ancelotti van zn troon af:)
Vind ik leuk
United FC +12225
zaterdag 23 september 2017 om 10:34
Ik zat meer te denken aan Philip Cocu ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:51
Ja, krijg je ervan als je niet meer met eigen jeugd spelers speelt, komt er maar nog een tijd met spelers als Schweinsteiger, Müller en Kroos enzo
Vind ik leuk
james89 +329
zaterdag 23 september 2017 om 01:47
Mooi !! Hup Borussia
Vind ik leuk
Teo Smith +12346
zaterdag 23 september 2017 om 07:40
Mooi zo. Eindelijk. Go bosz!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:26
Spelers zijn tegenwoordig zo veel energie kwijt aan contracten en bankzaken, dat ze zich moeilijk kunnen concentreren op het voetbal zelf
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Recordtreffer Robben helpt Bayern niet; Bosz kan drie punten los komen