'Bij Ajax, PSV, AZ, Vitesse of zelfs Sparta had Van Beek wel kunnen spelen'

'Bij Ajax, PSV, AZ, Vitesse of zelfs Sparta had Van Beek wel kunnen spelen'

maandag 25 september 2017 om 09:10

Willem van Hanegem snapt niet dat de beloften van Feyenoord niet in de Jupiler League spelen. De Rotterdammers hebben daarmee een achterstand op de concurrentie, vindt hij.

'Van Bronckhorst heeft al vaker geroepen dat hij zijn tweede elftal graag in de Jupiler League had willen zien spelen. De KNVB heeft ook diverse keren bijna op de knieën voor de Kuip gelegen om de club zover te krijgen. Maar de directie van Feyenoord had er geen trek in', schrijft Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. 'Een financiële kwestie, was keer op keer het excuus. Maar de laatste jaren is er toch juist volop geld in de Kuip?'

'En investeren in het tweede elftal betaalt zich op termijn altijd uit. Het is toch te gek voor woorden dat een professionele club zaterdagavond een speler op de bank had zitten, die al anderhalf jaar niet één duel heeft gespeeld? Niet één! Alleen maar omdat het tweede elftal zelden tot nooit in actie komt', aldus De Kromme. 'Sven van Beek had, als hij bij Ajax, PSV, AZ, Vitesse of zelfs Sparta had gespeeld, al weken ritme kunnen opdoen op een normaal niveau.'

Lees ook: Van Hanegem ergert zich groen en geel: 'Het is nauwelijks te bevatten'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Stelling: Jong Feyenoord mag niet ontbreken in Jupiler League

(698 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 09:14
Dat heb ik ook al een paar keer gezegd. Grote blunder van de beleidsmakers van Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:29
Als je dat zegt dan ben je gewoon kort van memorie...

Zeker vergeten in welke situatie we zaten toen dat speelde.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:48
Zeker vergeten in welke situatie AZ zat?
Die kunnen het toch ook?!
Waarom feyenoord dan niet?
Vind ik leuk
Bizzy +5783
maandag 25 september 2017 om 09:59
Volgens mij zat Feijenoord dieper in de problemen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:04
Een appel is een appel en een peer een peer... totaal andere situatie.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:19
Blijft fruit, maar ik snap dat je het niet kunt uitleggen.
Zelfs jong AZ en jong Utrecht doen mee.
Vind ik leuk
Bossie020 +1485
maandag 25 september 2017 om 09:15
Volgens mij moeten ze dan verplicht starten in de derde divisie.
Vind ik leuk
Tafkaz +3929
maandag 25 september 2017 om 09:17
Nu wel ja
Vind ik leuk
Dicky +4639
maandag 25 september 2017 om 09:23
Ik denk dat de KNVB wel een uitzondering maakt voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Korm +20586
maandag 25 september 2017 om 09:27
nee
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:30
Dat doen ze helaas niet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:40
Gaat zeker niet gebeuren, want andere clubs willen ook instromen.
Vind ik leuk
2cents +32704
maandag 25 september 2017 om 09:29
Ook in de derde divisie had hij toch ritme op kunnen doen?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:35
Prima, zo snel mogelijk beginnen en de j3ugd laten zien dat ze jl waardig zijn. Anders zit je in de 3de divisie goed.
Vind ik leuk
Bossie020 +1485
maandag 25 september 2017 om 09:55
Je moet het wel serieus aanpakken.
AZ werd vorig seizoen met 19 punten voorsprong kampioen en promoveerden naar de "Juup" terwijl FC Twente en Vitesse degradeerden naar de derde divisie.

Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:05
Ja precies dat bedoel ik. Feyenoord kan wel roepen we horen in de jl. Nee je moet laten zien dat je dat verdiend
Vind ik leuk
Degraaf +8237
maandag 25 september 2017 om 09:55
Nu wel ja, maar toen nog niet.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 25 september 2017 om 09:15
Ja, nu is er geld.
Maar 4 of 5 jaar geleden toen die hele "Jong" in de Jupiler league geschiedenis begon, niet.

En nu zouden ze wel in kunnen stromen maar dat moest dan gebeuren in de 5de klasse maandagmorgen.
Zie je het gebeuren, Jong Feyenoord op bezoek bij Schubbekutteveen?
Weer een burgemeester die denkt: jay... my 15 minutes of fame als ik die lekker verbied
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:17]
Vind ik leuk
2cents +32704
maandag 25 september 2017 om 09:38
Als ze vorig jaar waren ingestroomd hadden ze dat op niveau Jong Sparta kunnen doen en hadden ze nu al JL kunnen spelen.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 25 september 2017 om 09:49
Ik meen me te herinneren dat PSV en Ajax (en Twente?) meteen werden toegelaten in de Jupiler.
En tijdens dat eerste seizoen was er een belofte kompetitie die draaide om toelating tot de Jupiler. Als ik me goed herinner won Utrecht die. Sparta kreeg toegang toe de 2de divisie, AZ kwam oo kergens. Detaisl herinner ik me niet zo.

Feyenoord en bijvoorbeeld Heerenveen speelden in een aparte beloften league om de spek en bonen cup. En zijn dat blijven doen omdat er na dat eerste seizoen geen toegangs kaarten meer te verdienen waren in de beloften kompetitie

Tot dit seizoen begon, vond Feyenoord dat ook wel best, speelden afgelopen jaar in een of andere "europese" league in Engeland met een U23 elftal.
Dit seizoen wilden ze inderdaad instromen maar, meestal, amateurs clubs wilde dat ze onderaan begonnen, Feyenoord wilde Jupiler instromen. Beide niet realistisch maar KNVB kwam met 3de Div of Hoofdklasse als alternatief. En daar bedankte Feyenoord weer voor.

Dus... volgens mij 3 momenten van instromen beschikbaar geweest. Allereerste begin maar dat was financieel niet haalbaar en daardoor was moment 2, promotie uit de beloften competie, ook meteen klaar.
En 3 was afgelopen zomer en werd het dus ook niet.
Dat instromen van Sparta was dus nav prestaties in die versie van de eloften kompetitie waaraan Feyenoord niet meedeed
Vind ik leuk
Bossie020 +1485
maandag 25 september 2017 om 09:57
AZ verloor de beslissingswedstrijd tegen FC Utrecht.
FC Twente is inmiddels afgegleden naar de derde divisie.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 25 september 2017 om 10:04
Dank.
Zijn maar details want ging me meer om het waarom Feyenoord geen Jupiler speelt op het moment en de "kansen" daarop die er zijn geweest na de allereerste afwijzing toen het echt geen goed idee was, qua financiën
Vind ik leuk
2cents +32704
maandag 25 september 2017 om 13:14
Alleen de kampioen van die beloften competitie stroomde toch in?

Toch zijn er dit jaar clubs ingestroomd die vele maken minder geld hebben dan Feyenoord. Als Almere, Volendam en De Graafschap hun Jong team in de derde divisie hebben dan kan het alleen onwil zijn geweest dat Feyenoord niet meedoet.
Vind ik leuk
Sideburnn +1334
maandag 25 september 2017 om 09:16
Dit is een van de redenen dat de jup niet meer serieus te nemen is.
Niet eens meer een opleiding divisie maar een revalidatie divisie
Vind ik leuk
Dicky +4639
maandag 25 september 2017 om 09:24
Het beste zou zijn wanneer de KNVB het Spaanse model gebruikt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:31
Daar is ons land toch veel te klein voor?!
Vind ik leuk
Dicky +4639
maandag 25 september 2017 om 09:59
Hoe bedoel je? Ik bedoel dat er in Spanje ook jeugd teams van Barcelona, Madrid enz in de eerste divisie spelen. Het grote verschil is echter dat deze jeugdteams een eigen selectie hebben. Zo voorkom je competitie vervalsing aangezien elk ploeg tegen dezelfde selectie speelt. Nu kan NEC vanavond een veel sterker Jong PSV treffen dan dat de concurrent een week later treft. Als tegenstander van de jeugdploegen is het ook onmogelijk om een tactiek te maken aangezien de jeugd teams elke week een andere ploeg kunnen opstellen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:03
Ik bedoelde te zeggen dat we maar een klein landje zijn, te klein voor zo'n grote voetbalpiramide.

Maar wat je hier zegt, mbt vaste "eigen" selecties is wel een goede aanvulling op de huidige opzet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:51
Hoe steekt die in elkaar dan?
Vind ik leuk
Sideburnn +1334
maandag 25 september 2017 om 21:58
Klopt
Vind ik leuk
Korm +20586
maandag 25 september 2017 om 09:26
Willem heeft hier inderdaad een goed punt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:32
In ieder geval goed om te lezen waar Sven van Beek inmiddels staat in zijn herstel...
Vind ik leuk
Korm +20586
maandag 25 september 2017 om 09:35
dat wel! zie hem liever dan 1 van de 2 die nu centraal staan
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:07
Mits topfit, ja... of op rechtsback zolang Bart nog niet fit is.
Vind ik leuk
Korm +20586
maandag 25 september 2017 om 10:12
van Bart heb ik ook niet zo'n hoge pet op...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:14
Niet?! Die is echt erg goed hoor... gaan we nog veel plezier aan beleven en goed aan verdienen.
Vind ik leuk
Korm +20586
maandag 25 september 2017 om 10:18
ik ga het zien :)
Vind ik leuk
pinkelman +2510
maandag 25 september 2017 om 09:30
Was dacht ik toch ook bij AZ het geval dat het financieel te duur was maar door kampioen te worden in de tweede divisie hebben ze zich in de Jupiler gespeeld
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:42
Afschaffen die jong teams in de JL!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:44
Ik ben geen Feyenoorder, en zeer zeker geen fan van die knorrepot. Denkt dat hij boven alles en iedereen verheven is. kan geen normale antwoorden geven. etc etc, maar in dit geval wil ik hem wel gelijk geven. Als je een 2e elftal in de jupiler hebt, dan kunnen spelers die tegen het eerste aanschurken idd op een redelijk niveau spelen zodat ze op een gegeven moment als het nodig is overgeheveld kunnen worden.
Vind ik leuk
Fce9091 +144
maandag 25 september 2017 om 10:15
Tuurlijk, nog meer beloften teams....
Vind ik leuk
Feye1908 +5703
maandag 25 september 2017 om 10:21
Wat een bullshit Van Hanegem. Feyenoord heeft al meerdere malen aangegeven dat men toen geen geld had om in te stromen in de JL. er moest een heel kerkhof aan lijken uit de kast gehaald worden. Pas nu zijn ze er aan toe alleen vindt. De knvb dat te laat. Het is helaas niet anders.
Vind ik leuk
HansVites +1681
maandag 25 september 2017 om 11:32
Ik ben een grote tegenstander van die Jonge elftallen in de Jupiler League laat ze een eigen League beginnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bij Ajax, PSV, AZ, Vitesse of zelfs Sparta had Van Beek wel kunnen spelen'