Van Geel: 'Kijk naar Jong Ajax. Van 20 spelers is alleen Bazoer echt doorgebroken'

Van Geel: 'Kijk naar Jong Ajax. Van 20 spelers is alleen Bazoer echt doorgebroken'

donderdag 12 oktober 2017 om 09:32

Technisch directeur van Feyenoord Martin van Geel is fel tegenstander van de instroming van beloftenteams in de voetbalpiramide. De beleidsman kiest er niet voor om Feyenoord in de Jupiler League of een van de competities daaronder te laten spelen.

Liever ziet hij de beloftencompetitie op maandagavond terugkeren. "Eerlijk is eerlijk. Die entourage, het gebrek aan spanning... Dat vond ik ook. Maar intussen weet ik dat het nog erger kan", zegt Van Geel in Voetbal International. "Iedere week op kunstgras spelen op vrijdagavond. De ambiance bij vele clubs. Is dat het dan? Daar kun je je vraagtekens bij zetten. Als Jong Ajax met David Neres, Mateo Cassierra en Dennis Johnsen, met een voorhoede van tig miljoen, speelt tegen clubs als FC Oss, Helmond Sport en Telstar met verdedigers die misschien tweeduizend euro per maand verdienen. Is dat gezond? Is dat goed voor een competitie?"

Van Geel bestrijdt het argument dat de talenten van topclubs op deze manier een tussenstap kunnen maken naar de hoofdmacht. Hij verwijst naar de Jong-selecties van 2013/2014. "Opleiden staat in het teken van rendement voor het eerste elftal toch? Hoeveel spelers breken er door? We zijn nu vier jaar later en kijk naar Jong Ajax. Van de dik twintig spelers is alleen Bazoer echt doorgebroken. Zou die er anders niet zijn gekomen? Kijk hier, PSV, 23 spelers. Jorrit Hendrix, Joshua Brenet. De rest is allemaal weg. Kijk dan naar de eigen talenten bij de eerste selectie. Meetpunt vorig seizoen: Ajax acht, Feyenoord acht en PSV vijf. Moet ik dan twee spelers inleveren voor deelname aan die competitie?", doelt Van Geel op de financiële gevolgen van Jong Feyenoord in de Jupiler League. "Onze prioriteit ligt bij een sterke eerste selectie en ik zie daarvoor geen meerwaarde in die piramide."

Poll

Heeft Van Geel gelijk?

(3816 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +13917
donderdag 12 oktober 2017 om 09:35
Van Geel heeft gefaald door Feyenoord niet te laten instromen. Nu spelen ze maandagavond wedstrijdjes voor jan met de korte achternaam en worden de verschillen in de selectie steeds groter en talenten minder snel weerbaar!
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 09:40
Lees het stuk nog eens. Hij benoemt toch duidelijk de feiten. Het weer opzetten van een belofte competitie en die meer in de picture zetten, belangrijkere prijzen aan verbinden etc zou de kwaliteit kunnen verhogen.

Alsof spelers beter worden van voetballen tegen een Top Oss dan tegen het 2e elftal van Ajax, Psv, Feyenoord, Az etc.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:47
Mee eens, en nog even los van het feit dat de belofte-elftallen er iets aan hebben.
Het is voor de overige teams in de Jupiler League toch ook een verschrikking om tegen spelers als Neres te spelen.
Het is je reinste competitievervalsing.
Vind ik leuk
Aal +13917
donderdag 12 oktober 2017 om 10:14
Feyenoord heeft voor aanvang van deze competitie navraag gedaan bij de KNVB om alsnog te mogen instromen met hun "Jong" elftal.

Zegt toch genoeg..... ze werden geweigerd omdat ze het eerder niet wilden en nu onderaan zouden moeten beginnen. Hier waren de amateurclubs weer tegen en dus spelen ze reservecompetitie.

Vreemd dus dat Van Geel het in dit artikel niet ziet zitten, maar dat ze wel verzocht hebben alsnog in te mogen stromen....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:20
Feyenoord heeft destijds de keuze gemaakt om niet in te stromen. Een van de belangrijkste redenen hiervoor was dat het graag spelers wil verhuren aan Jupiler League clubs.

Dit neemt niet weg dat je beloftenteams gewoon niet in de JL moet willen hebben.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:49
Ze deden het niet omdat het 1 miljoen zou kosten.
Dat ze spelers gewoon konden verhuren was een extra argument waarom het niet echt nodig was.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 10:58
Verhuren is ook veel beter voor de speler, bij Eagles of Cambuur, Graafschap, MVV spelen ze bij een club waar het er ECHT om gaat een echte club is wat anders dan op de toekomst spelen voor pappie en mammie en Oma.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:01
Als het zo goed is, kun je dan een paar spelers noemen die verhuurd zijn aan jupiler league clubs en vervolgens heel ver zijn gekomen?
Vind ik leuk
Och jeh +946
donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
bv Chadli, Mertens
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:15
Mertens reken ik goed. Al hebben ze die wel eerst verkocht aan AGOVV en heeft hij via omwegen de top gehaald. Chadli was niet gehuurd.
Het aantal spelers dat door topclubs wordt verhuurd en alsnog slaagt is dus volgens mij beperkt.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 11:57
Mols, Grim, Nistelrooij, Mertens, Huntelaar, Stam, Konterman en hoe heet die belg die naar Tottenham ging, Chadli ja, (met dank aan reactie hieronder) maar er zijn veel meer die zo via de Jupiler doorkwamen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:03
Op zich leuk, maar het gaat me echt om topclubs die iemand uitlenen aan een jupiler league club, hem terughalen en dat hij het daar redt. Uit jouw lijst zijn dat er 0. Dat er talent doorkomt uit de jupiler league klopt, maar daar ging het niet om.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:55
Ik denk dat op dit moment verhuur ook voor jupilerclubs niet interessant is omdat de kwaliteit niet overhoudt. Spelers die vroeger afvielen bij AJax waren een versterking voor Cambuur, dat is nu niet meer, die kunnen niet meer mee. Alles devalueert, bovenin maar ook onderaan.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:02
Ja Ajax laat iedereen in Jong spelen. Maar oke, dan mag je de afgelopen 20 jaar gebruiken :p maakt niet uit, toen waren het lui als hersi, bobson en hosé die naar haarlem moesten. Er is volgens mij helemaal niemand :p
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:51
Misschien heb je gelijk, ik weet ze verder ook niet.
Het is natuurlijk ook een ego-tik als je ineens een tas van Haarlem, met alle respect draagt ipv Ajax... maar dat kan ook mentaliteit versterken.
Als Jaap Stam in Amsterdam was geboren, dan had men vast gezegd, geen techniek weg ermee, maar zijn mentaliteit vanuit Kampen te laten zien dat hij wel iets kon, maakte hem zo goed.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:07
Ja daar hadden ze geen zin in. Hadden ze beter wel kunnen doen.
Dat kan, maar dan moet je denk ik wel het grote plaatje zien en niet alleen dat je ajax inruilt voor haarlem.

En ja, dat zou heel goed kunnen. Stam was in het begin overigens wel stukken minder :p
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:28
"Stam"
De Leeuwarder Courant wordt gerund door H'veen-fans.
Dus die H'veen-journalist zag Stam bij Cambuur spelen en schreef, de miskoop van het jaar speelt nu bij Cambuur, die kan er helemaal niks van.
Jaap liet even zien hoe goed hij was later... hij had op dat moment last van Gordelroos.
Geloof of niet, die journalist heeft die baan NOG.
Er is geen rechtvaardigheid.
Ook een analist moet opkrassen als ie fout zit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 14:30]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:53
Is toch lekker dat ze die man daar nog steeds aan kunnen herinneren?
"Hey Tjauke, die nieuwe trainer van Reading kan er zeker ook niks van he?"
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 15:05
Hoewel ik de grap "Tjauke" kan waarderen. Wie Friesland de maat neemt is meteen populair in Leeuwarden.
Maar, voor je biografie .. de man heet Gerrit Kloosterman.
Ja, teleurstellend he? Tjauke was leuker geweest.

Joh Stam was zo goed, die speelde vaak centraal alleen achterin, dat vond ie dan leuk, die voorstopper speelde daar dan ver voor. Bij PEC was hij rechtsback, maar Cambuur maakte hem CV.
Beetje zoals Gullit, in hun fysiek zoveel meer macht dan anderen. Je zag ook het respect bij de tegenstander... maar PSV zag het niet, hij moest eerst naar Willem II voor PSV het zag, onvoorstelbaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:06]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:15
Nee want op deze manier kom je te spelen bij een club of clubs die andere sytemen spelen en met spelers die anders zijn opgeleid.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:03
Zien dat de wereld groter is dan Amsterdam is juist een enorm voordeel lijkt mij. Je ontmoet aardige mensen en verbreedt je kijk op de wereld.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:31
Voor wie spelen spelers van de Eagles en MVV? Ook voor pappie en mammie....
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:57
Dan onderschat je dat, die clubs daar is beleving.
Kan ik op de Toekomst niet zeggen.
Goede naam overigens want de "Toekomst" laat in de realiteit nog weinig zien. :-)
Vind ik leuk
Och jeh +946
donderdag 12 oktober 2017 om 13:10
Niet alleen op de toekomst maar ook in de Arena is geen beleving
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:54
Ik ben er 1x geweest, kon niet eens zien wie welke spelers was, geen sfeer toen. En ook op TV vind ik het geen gezicht, al die openingen en muren ipv suporters. Maar goed Ajax wint bijna elke week dus waarom zou een supporter daar passie voor tonen? In grote wedstrijden dan is er wel sfeer.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:33
Dit is feitelijk onjuist. Vanwege de extreem hoge kosten voor deze betaalde jonge gasten zegt Van Geel dus neen. Als er geen top speler doorstroomd naar het 1e dan verlies je heel veel geld als club.Dit bedoeld Van Geel. Van Bronckhorst is daarentegen wel voorstander van zo een 2e elftal om ook resrve spelers van het errste te laten spelen en ritme houden. Ik vind het verhaal van Van Geel inhoudelijk te klein om definitieve afwegingen te maken. Maar hij weet donders goed wat alles kost,en sommigen hier hebben geen benul van de werkelijkheid.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:31
klopt zeikerd van geel
Vind ik leuk
HanV +1797
donderdag 12 oktober 2017 om 16:33
Als je het bericht op het Feyenoord-forum leest dan sluit van Geel af met: " Dan moeten we in 2019 met frisse tegenzin de Jupiler League in. Daaronder is niet bespreekbaar.”
Als reden dat hij in de JL wil instromen noemt hij : "“De KNVB wil ons in de Hoofdklasse laten instromen. Dat gaat niet gebeuren. Dan moet je even door de zure appel heen bijten, zeggen ze in Zeist. Ik denk dat ze er niets van begrijpen. Jong AZ en Jong Ajax nemen geen supporters mee, maar dit is Feyenoord. Onze fans kennende willen die daar ook bij zijn."

Dat leest toch heel anders dan dit artikel.
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 10:46
Vooral als ze door de inzet van zo’n speler de periode titel of directe promotie zouden mislopen. Die Neres is in zijn uppie al veel meer waard dan menig JL selectie.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:07
Dat is natuurlijk een logisch gevolg. Elk JL team speelt tegen een ander jong Ajax. Dan kan mijn inziens op geen enkele mogelijkheid eerlijk zijn.
Vind ik leuk
JustH +194
donderdag 12 oktober 2017 om 12:45
Je wordt alleen maar beter van sterkere tegenstanders.
Vind ik leuk
Vowtar +914
donderdag 12 oktober 2017 om 13:00
Op zich is het geen competitievervalsing als ze allemaal tegen Neres zouden spelen. Nu kan het echter zomaar zijn dat Ajax de ene week met Neres, Sinkgraven en dat soort namen speelt, maar de week daarna met onbekendere knulletjes van achttien jaar. Daar zit de competitievervalsing.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:08
Elke club speelt tegen een ander Ajax.

Dat is nou net mijn punt.
Vind ik leuk
Adje80 +2252
donderdag 12 oktober 2017 om 09:53
Mwa ik vind het ook allemaal wat krom omdat je elke week een andere selectie hebt, dit is voor een trainer van een 2de/jong elftal ook lastig omdat je nooit een vaste basis hebt, maar ik denk dat dit wel goed is voor het niveau van deze bras competitie en ze kunnen toch niet promoveren.
Vind ik leuk
Senna +5658
donderdag 12 oktober 2017 om 10:00
Je hebt helemaal gelijk. Maar voor sommige mensen is lezen erg moeilijk en vooral als de waarheid wordt geschreven.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:14
Sommige mensen zet er maar wat neer om maar als eerste te zijn. Hieruit blijkt al vaak dat ze het stuk niet gelezen hebben. Dit resulteert dan in opmerkingen die niet relevant zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:16
in de jeugd speel je al de hele tijd tegen dezelfde leeftijdsgenoten, op het moment waar jong ajax bv. zich op dit moment bevind komen er andere dingen kijken zoals kracht of uithoudingsvermogen... dit zal veel beter getest worden in de jupiler league dan in een belofte competitie...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:47
FC Oss en Telstar zijn inderdaad beter om tegen te voetballen dan die andere teams. Spelers uit belofteteams die naar jupiler league clubs gaan staan ook niet direct in de basis. Het is gewoon een stapje hoger.

Die hele beloftecompetitie was een aanfluiting.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 11:02
In de beloftencompetitie speel je tegen even oude spelers.
Stel je voor als de jeugdteams van Chelsea, City, ManUtd en Liverpool in de ED meedoen, dan worden Ajax PSV en Feijenoord misschien 4e terwijl die ventjes niet kampioen kunnen worden en lekker vrijuit zonder enige druk elke bal erin pegelen.
Denk even niet aan Ajax maar denk aan de jupiler-supporters.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:06
Ja, dat lijkt me juist een heel slecht idee. Om spelers die nog niet goed genoeg zijn voor een eerste elftal nog een paar jaar tegen andere spelers te laten spelen die er niks van kunnen.

Ik ben ook geen voorstander van die clubs in de jupiler league.

Er was ooit een reservecompetitie voor wissels, een paar talenten en spelers die fit moesten worden. Dat was een prima systeem en daar hadden ze af moeten blijven
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:03
Bij Dortmund zitten bij de beloften veel mensen te kijken, want daar zijn wachtlijsten voor het 1e team en bovendien zijn die spelers benaderbaar. Maar in dit land support men alleen het 1e.
Spelers die fit moeten worden die zouden Bobby Haarms tegen moeten komen. Het is waardeloos als jij speelt om een kans te krijgen en dat dan een vent van het 1e moet spelen om ritme op te doen, die het totaal niet serieus neemt. Dat maakt van beloften een nietszeggend iets zoals het nu ook is... dan weer ventjes van 16 en dan 3 vh 1e team.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 12:04]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:06
Misschien komt dat hier ook nog wel.
Jung Dortmund is vast ook een leuk team om te zien.

Dat valt best mee denk ik. Er doen gewoon soms spelers van het eerste mee, dat is goed voor het niveau en die spelers moeten gewoon fit worden. Een club draait vooral om het eerste team.
Dat is ook minder een probleem als je een paar talenten in zo'n team hebt en niet 16.
Volgens mij speelt bijvoorbeeld Ajax al 2 jaar met een redelijk vaste samenstelling
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:01
Nou, ik hoop dat de belangstelling hier gaat teruglopen, misschien wordt binnen het voetbal dan iemand wakker, Groningen, Vitesse en Heereveen zijn een goed voorbeeld, daar ontstaan al lege plekken. Het is goed dat mensen zeggen, het is niet goed genoeg, we zijn toch kritische consumenten?

In Engeland kijken ze naar ons rondspelen en zeggen "It's like watching gras grow".
Het moet gebeuren in de box!
Wij kijken daar op neer, dat is ons te min, ik zou zeggen wordt wakker.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:02]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:56
Alleen Bazoer doorgebroken? Ik weet niet of hij Kenny Tete, Donny van de Beek, Frenkie de Jong, Andre Onana en Justin Kluivert gezien heeft in Ajax 1 (of nu zelfs Olympique Lyon).... Hij probeert hier zijn eigen fout goed te praten, maar je kunt niet recht lullen wat krom is.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 11:05
Dan maak jij je blij met een dooie mus, die zijn nog verre van doorgebroken, die hebben nog zo'n lange weg te gaan.
Zelfs in de kwaliteitsarme ED staat Ajax niet bovenaan.
Bazoer is trouwens van PSV, Frenkie de Jong is van WIl en Onana van Barca.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
Het is wel heel gemakkelijk om die allemaal niet te noemen. Hij heeft gelijk met het jaar dat hij erbij pakt. Dat Ajax daarna nog heel veel voordeel heeft gehad aan Jong in de jupiler laat hij wel heel erg gemakkelijk buiten beschouwing zodat het lijkt dat hij een punt heeft dat het weinig uitmaakt.

Bazoer, De Jong en Onana speelden alledrie in Jong Ajax. Niemand zegt dat ze daar hun hele leven hebben gespeeld
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:07
Koop wat je wilt... dat is de mantra van het groote geld en noem het dan je eigen bloed? :-)
Het blijft een rare wereld... 1 speler van Ajax kost net zoveel als 10x de selectie van de tegenstander en dan durven ze ook nog blij te zijn dat ze wonnen. Eigenlijk triest dat mensen dat zelf niet inzien.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:26
Ik vind niet dat die jongens echt meetellen als jeugdspelers hoor.

Met die logica hoef je het dus nooit te vieren als je ergens beter in bent en wint.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:24
Haha sorry ik wil je niet je plezier afpakken.
Weet zeker dat me dat ook niet lukt.

Voor mij is nog elke week het genot dat een kleintje wint van een grote. Dat is sport, daarom is het leuk, dat al het geld niet bepaalt wie wint.
Ik zag Koeman tegen Cambuur, hij zette met 6 internationals 5 man achter, Matthijssen speelde erachter... pfff.
Ik vind als een club zoveel geld heeft, laat het dan ook zien in lef en toon dat je de beste bent.
Dat de Boer zegt, blij dat we wonnen van Cambuur... dan moet ie zich toch schamen?
Voor mij is de echte kampioen de nr.4
Want die strijd 'ongeveer' tegen clubs met evenveel geld.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:39
Gaat niet over eigen jeugd... gaat over doorstroming van Jong Ajax naar Ajax 1. En volgens mij zijn deze spelers allemaal doorgestroomd naar het eerste of niet?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:07
De Ligt ook nog
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:08
Die zou ik de eerste 3 jaar nog talent noemen.
Heb geen idee waar men dat op baseert dat die al gearriveerd is.
Vind ik leuk
Sazzz +7930
donderdag 12 oktober 2017 om 12:17
Dat ie al een tijdje in het eerste speelt
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:08
Van Rhijn speelde ook jaren in het eerste. Ik begreep nooit waarom, wel opkomen maar geen voorzet, zinloos. Langzaam begon Ajax dat ook te zien en nu zit hij bij AZ, daar kan hij leren voetballen, misschien wordt hij nog heel goed. Want ook Daley Blind is nu een heel goede voetballer, die had bij AJax exact dezelfde tekortkomingen, die is nu een topper voor Oranje.
Ook Veltman speelde jaren als CV, nooit echt goed maar hij bleef wel staan. Ooit gaat men zien dat de Ligt erg vaak fouten maakt en tekortkomt.
Vind ik leuk
Sazzz +7930
donderdag 12 oktober 2017 om 18:35
De Ligt is nog erg jong en speelt op een positie waar je ervaring voor nodig hebt. De Boer had dat ook. De beste verdedigers zijn meestal achterin de twintig
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 19:15
Als de Ligt speelt dan beoordeel ik hem niet op leeftijd maar op zijn spel.
En dat is ondermaats zwak. Hij brengt vaak medespelers in de problemen. Let vaak niet op, lijdt vaak onnodig balverlies.
Hij loopt erbij als een groote maar is dat niet.
Kan wel worden... dat wel.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:28
Ja, maar wel een talent dat zich sneller kon ontwikkelen dankzij Jong Ajax in de jupiler league.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:27
Die ontwikkeling is optisch bedrog.
Waar zijn ze die talenten? Gaan ze nog opstaan?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:28]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:01
Huh? Van de Beek, De Jong, Kluivert? Waar heb je het over bedrog? En ja, ze zijn aan het opstaan ja :p
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:21
We gaan het zien. Ik zie nog niks opstaan, roepen dat je goede spelers hebt betekent nog niet dat ze er zijn. Op het veld moet je het zien, en soms wel/niet.
De media wil zo graag dat er hoop is dat ze snel zeggen dat iemand goed is. Ze zijn het nog absoluut niet. Ajacieden hier zijn reeel, maar andere geloven wat de media roept en kijken met ongeloof naar de treurige prestaties.
Ik denk dat we nog 3 jaar nodig hebben om te zien of die namen wel/niet iets kunnen. Ik gok vooralsnog op niet.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:25
Oh die drie gaan er alledrie komen hoor. Deze drie kunnen alledrie ontzettend goed voetballen. Met het bewijs moet ik nog even wachten, maar je gokt drie keer verkeerd :p
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:38
Wie misgokt heeft het voordeel dat alles meevalt.

Dan heb jij nog veel trofeeen van 'Reactie vd Maand" tegoed. Kom op VP.. actie met die knop.
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 11:56
En waren deze spelers dan niet doorgebroken als ze direct vanuit de jeugd kwamen? Er breken al langer talenten door dan sinds Jong Ajax deelneemt aan de JL. Daarbij zijn de grootste talenten (De Jong en Onane) pas op latere leeftijd gekocht. Zelfs De Jong speelde al in het eerste bij Willem II.

Van Geel bedoelt meer dat de talenten die nu bij het eerste elftal zitten vaak geen deel uitmaakten van de vaste selectie van het Jong elftal. Volgens mij heeft een Kluivert bijvoorbeels slechts een handvol wedstrijden in de JL achter zijn naam staan maar kan dat mis hebben.
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 13:14
VP is weer eens creatief aan het knippen/plakken geweest om commotie te veroorzaken. Lees het hele interview op vi.nl maar eens.

Hier alvast het stuk over Bazoer:

De kans op een goed rendement van aankopen en talenten is toch veel groter met een gezonde tussenstap?
Van Geel komt ineens met de VI Seizoengids 2013/14 en doceert: ‘Opleiden staat in het teken van rendement voor het eerste elftal toch? Hoeveel spelers breken er door? We zijn nu vier jaar later en kijk naar Jong Ajax. Van de dik twintig spelers is alleen Bazoer echt doorgebroken. Zou die er anders niet zijn gekomen? Kijk hier, PSV, 23 spelers. Jorrit Hendrix, Joshua Brenet. De rest is allemaal weg. Kijk dan naar de eigen talenten bij de eerste selectie. Meetpunt vorig seizoen: Ajax acht, Feyenoord acht en PSV vijf. Moet ik dan twee spelers inleveren voor deelname aan die competitie? Onze prioriteit ligt bij een sterke eerste selectie en ik zie daarvoor geen meerwaarde in die piramide.’
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:18
Ik vind het een doordachte mening, prima.
Als 1 miljoen minder betekent dat je dan 2 spelers inlevert. De topclubs leiden toch de meeste spelers op voor amateurs een enkeling haalt de ED.
Het 1e team dat is vlaggeschip.
En het punt dat het onsportief in de Juup is vind ik een teken van klasse van van Geel.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:02
Qua weerstand heb je er veel meer aan omdat je meestal tegen volwassen kerels speelt die fysiek een paar stappen verder zijn + het is voor spelers prettig om wat ritme op te doen na een blessure. Het niveau is wel wat hoger bij de beloften maar ik betwijfel inderdaad of spelers beter worden. Het is eerder een tussenstap naar het eerste en fysiek sterker worden.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:11
Je doet alsof het lekker voor de Tob-clubs moet zijn.
Die Jupilerclubs spelen om te overleven om te voorkomen dat ze in de WW komen, die worden verguisd als ze verliezen en die spelen tegen mannetjes die hun miljoenen pakken het niet kan schelen of ze winnen of verliezen.
Waarom moeten we de Tob-clubs sterk maken, die zijn al jaren het lachertje van Europa.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:23
Jong Utrecht en Jong AZ spelen er ook in, hoezo 'tob-clubs?

Spelen om te overleven? Volgens mij wil er niemand promoveren waardoor de degradant er in blijft. Degraderen kan altijd, al speel je in de hoofdklasse. Wat kan Utrecht er aan doen dat zij vele malen groter zijn dan RKC?

In Spanje speelt Barcelona B ook in de 1 na hoogste divisie, Segunda als ik het goed heb.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:14
Dat is waar, maar gaat mij om dat we in dit land alles willen doen om de Tob te plezieren, zij krijgen 10x meer TV-geld, ze mogen hun talenten laten rijpen in de Juup.
Maar in de breedte gaat dit ten koste van de kracht vd Jupiler en dat is dat er nu 4 clubs minder spelen waar dus 50 spelers hadden kunnen doorbreken. Ergo er is 25% minder kans op een nieuw talent vanuit de Juup.

Nogmaals Top-amateurclubs moeten instromen, daar zitten verrijkingen voor het NL voetbal tussen Spakenburg, IJsselmeervogels... ik noem 2 maar er zijn zoveel.
Wie kampioen wordt moet met een een regeling de juup in kunnen, zo werkt sport.
Ajax zegt toch ook niet, wij willen geen CL want dat reizen kost zoveel geld... dus moet de KnvB dat interessant maken. Een betere Juup maakt ook de ED beter.
Elke kampioen... ook VVV draait moeiteloos mee in de ED.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:29
Van Geel heeft groot gelijk, wijsneus. De waarheid-in-pacht-hebber. De voetbalpiramide staat op instorten. Slechte ontwikkeling dus. Weg met die voetbalpiramide.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:30
duidelijk feiten.....?waar komt dat gemekker nu ineens vandaan?oh ja Ajax staat bovenaan los van de rest .hoezo. werkt de doorstroming niet? en ja je hebt talenten en talenten.
talenten van miljoenen en talenten wat minder kosten masr het blinven talenten die nog geslepen moeten worden.
En Ajax doet dat nog steeds het beste mr van Geel.
Vind ik leuk
Harrie82 +2163
donderdag 12 oktober 2017 om 13:44
Dat kan zijn. Maar de weerbaarheid is 0 tegen jong teams. Vaak verwende jongetjes die niet weten wat knokken is in het veld en dat leren ze wel in de JL. dat is het grote verschil tussen beide competities.
En PSV is pas sinds enkele seizoenen zich aan het richten op de eigen jeugd, daar komt straks wel meer door.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:08
Inderdaad. Het ontbreken in de Jupiler league is vooral een probleem doordat de jeugdcompetitie uitgehold is.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 10:54
Joh, die spelers van Ajax juichen niet eens als ze scoren, ze peren een bal op goal alsof het een trainingspotje is, voor hun is er niet zoals bij tegenstanders de druk van overleven en niet in de ww te komen.
Als die Ajax ventjes in Ajax 1 komen dan schrikken ze zich rot.
Ik vind van Geel ook heel respectvol oordelen over de menselijke kant van tegenstanders... spelen tegen mulimiljonairs van 18 die niet eens om een prijs spelen is waanzin.
Van Geel stijgt hiermee fiks in achting. En hulde aan Feijenoord hiervoor!!!
Vind ik leuk
Woudo +4378
donderdag 12 oktober 2017 om 11:12
Wat ik wel raar vind is dat van Geel dit nu zegt en er een tijdje geleden allemaal berichten opgingen dat Feyenoord een soort van de licentie van Dordrecht wou overnemen zodat het zijn talenten daar kon laten spelen.
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 12:00
Volgens mij is dat over de licentie slechts een verzinsel. Maar desondanks kan Van Geel toch nog steeds fel tegenstander zijn van deelname aan de JL. echter door het vertrek van Jong Ajax en Jong Psv is de tegenstand voor Jong Feyenoord waarschijnlijk ook minder geworden.

Volgens mij doet Jong Feyenoord momenteel ook al mee aan een internationale competitie. Waarom gaan de “Jong” elftallen van Ajax, Feyenoord en Psv niet kijken of ze die internationale competitie kunnen uitbreiden. Lekker voetballen tegen de 2e elftallen van een Barcelona, Real Madrid, Bayern Minchen, Manchester City etc. Dan creeer je pas tegenstand ipv tegen Volendam, Top Oss en FC Dordrecht.
Vind ik leuk
Woudo +4378
donderdag 12 oktober 2017 om 12:20
Ben ik volledig met je eens hoor! vroeg het me alleen af!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:25
Van Geel heeft groot gelijk, wijsneus. De waarheid-in-pacht-hebber Voetbqlpiramide staat op instorten.
Vind ik leuk
Aal +13917
donderdag 12 oktober 2017 om 11:26
Bedankt voor je reactie Harry
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:33
feyenoord jankers
Vind ik leuk
Jerome +1177
donderdag 12 oktober 2017 om 13:10
@Aal. Ik snap werkelijk niet waarom een opmerking van iemand die bij een club werkt waar iemand geen supporter van is altijd bij voorbaat ongelijk heeft. Je bent ook supporter als je nadenkt en een beleidsbepaler van een andere club gelijk geeft hoor. Sneu om te zien dat iemand zijn eigenwaarde onttrekt aan het feit dat hij supporter is van een club. Ik heb zielige kennissen die dat ook hebben maar ja ze zijn er ook en wij kunnen niet allemaal even slim zijn. Stil maar Harry Stitzinger ook jij hoort bij die zielige lui. Slimme, goed gefundeerde kreet weer, tekent jou helemaal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:24]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:40
Ik vind juist dat van Geel hier alles behalve mee heeft gefaald.

Verhuren is een veel betere optie dan die achterlijke jeugdteams waar niemand positief over is. Het is toch fijner als andere clubs gebruik kunnen maken van Top 3 talent en dat het talent ook egt kan wennen aan betaald voetbal i.p.v. de bling bling generatiecultuur bij randstad jeugdteams?

Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 09:37
"Als Jong Ajax met David Neres, Mateo Cassierra en Dennis Johnsen, met een voorhoede van tig miljoen, speelt tegen clubs als FC Oss, Helmond Sport en Telstar met verdedigers die misschien tweeduizend euro per maand verdienen. Is dat gezond? Is dat goed voor een competitie?"

Ja.... is ook wat voor te zeggen.
Want een week later kunnen er door omstandigheden 3 17 jarigen op die plekken staan en loopt Dordrecht over ze heen bij wijze van spreken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:43]
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 09:49
Is dat de reden waarom Van Geel het uiteindelijk niet zou doen?

Daar geloof ik helemaal niets van. Van Geel zit er eerst voor Van Geel en Feyenoord, en niet voor andere JL clubs. Die interesseren hem geen moer.

Eerst had Feyenoord geen geld en later vond men de instroom te laag. Daarbij brengt het ook nog eens allerlei veiligheidsrisico met zich mee vanwege de fans.

Dat je om goede redenen niet aanhaakt ok, maar ga niet roepen dat het niet goed is voor de competitie. Dat is namelijk nooit hun argument geweest.
Vind ik leuk
Morris +13689
donderdag 12 oktober 2017 om 09:59
Precies. Van geel preekt voor eigen parochie.

De verdediger van telstar kan ook wat leren door tegen neres te spelen.
Het niveau daalt al zo hard in nl
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 10:01
"Moet ik dan twee spelers inleveren voor deelname aan die competitie?", doelt Van Geel op de financiële gevolgen van Jong Feyenoord in de Jupiler League."

De echte reden staat er ook bij. Hij trekt liever 2 spelers aan voor het eerste dan dat geld uit te geven om mee te doen met Jong Feyenoord.


Het mag dan financieel heel wat beter gaan dan 7 jaar geleden, je kan het geld dat er is nog steeds maar 1x uitgeven.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 10:04
De echte reden is de enige reden en dan moet je dus moet de andere zaken aanhalen en al helemaal niet naar Ajax wijzen. Ajax heeft er zichtbaar baat bij dat spelers in de JL kunnen spelen. En hoe je het ook wendt of keert, dáár was het voor bedoeld.

En weigeren geld uit te geven voor Jong Feyenoord zorgt ook voor gaten in het revalidatietraject van spelers. Kijk naar Van Beek en Nieuwkoop nu waar Van Geel geen wedstrijden voor kon regelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:06]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:20
Feyenoord 2 had in september vrij gevraagd ivm t drukke programma.

En toen gebeurde dit. Haha.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 10:23
Ja... maar laat de feiten ze nou niet weerhouden om een sneer richting de vijand uit te kunnen delen.
Dat er in de afgelopen interland periode 2 wedstrijden zijn geweest waarin Nieuwkoop en Van Beek hebben gespeeld en waardoor ze nu inzetbaar zijn dit weekend, wordt voor het gemak even vergeten
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 10:46
Met een volwaardig tweede elftal had je geen vrij hoeven vragen. Dat us geen sneer, dat is de realiteit.
En daarmee is een investering in een tweede elftal dus ook weer een investering in je eerste elftal.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 10:57
Je moet eens stoppen met aan nemen dat wat financieel bij Ajax mogelijk is, ook voor Feyenoord zou moeten gelden

Ik heb al gequote dat een investering in een 2de elftal wat Jupiler speelt, ten koste zou gaan van 2 aankopen voor het eerste.
Hoe kan een volwaardig 2de elftal je dan helpen als die investering ten koste gaat van je eerste en je 4de of 5de wordt daardoor?

Er staat geen €100+ miljoen op de bank in Rotterdam.
Ik heb liever St Juste en Haps op dit moment dan Jong Feyenoord 5de in de Jupiler.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 11:07
Er hoeft geen 100 miljoen op de bank te staan voor een tweede elftal in de piramide. Kijk naar AZ, Utrecht, Twente, Sparta etc. Ook PSV heeft minder geld dan Feyenoord.

Ik vergelijk het dus helemaal niet met Ajax op financieel gebied.

Een tweede elftal dat voornamelijk bestaat uit eigen jeugd hieft ook helemaal geen vermogen te kosten. 1 Bilal minder en je kunt jaren in de JL meedoen.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 13:12
Niet de meest gelukkige voorbeelden
Twente gedegradeerd, nu 10de in de 3de divisie
AZ doet het goed
Sparta onderaan de 2de divisie
Utrecht ... meh. donderen de jupiler uit als ze niet oppassen

Denk je dat... 3 van die 4 nu echt veel nut heeft bij dat 2de, 3de divisie en degradatievoetbal tov Feyenoord wat gewoon om uitstel van wedstrijden kan vragen en krijgt voor Jong Feyenoord indien nodig?

Wat je ook kiest, het heeft allebei voor en nadelen.
Voor Ajax werkt dit. En bij Feyenoord zou het volgens de man die het weten kan want technisch directeur, 2 aankopen schelen.

Leuk overigens dat je Bilal dan noemt. Jammer dat Nelom nooit een aankoop was anders had je die ook nog kunnen noemen.
Lachen, joh.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 13:37
Bilal is maar een voorbeeld. Maar het is frappant dat Van Geel niet zegt: 1 miskoop minder had mij een ploeg in de JL gegeven.

En denk je niet dat AZ heel veel heeft aan z’n Jong team om dat niveau? Spelers als Boadu, Stengs, Til en Wijndal stromen zo door vanuit Jong AZ. Bovendien zijn ze ook nog eens gewend aan veel meer wedstrijden.

Ook Twente kon, toen het plotseling heel hard moest saneren terugvallen op spelers uit Jong met veel meer echte wedstrijden in de benen. En niet gek dat ze dan degraderen.

Jong Sparta speelt op een niveau dat bij het eerste elftal past. Jong Utrecht presteert beter dan Jong PSV.

En denk je niet ze heel veel kunnen leren van echt serieus knokken voor lijfsbehoud in de JL of zelfs tweede divisie? Ipv potjes op niets tegen andere tweede teams in een competitie die nergens om gaat?
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 14:35
" Maar het is frappant dat Van Geel niet zegt: 1 miskoop minder had mij een ploeg in de JL gegeven."


Denk daar nou nog eens een keer goed over na.....

Ten eerste heeft ie het over 2 aankopen minder om vervolgens een ploeg in de JL te gooien.
Ten tweede.... Je weet van te voren dat een aankoop een misser wordt?
Pas als een speler weg is, kan je oordelen of het een miskoop was of niet.
Ook Bilal had vorig jaar een niet geringe bijdrage in het kampioenschap.

Maar ik stop er mee. je bijdrages worden gewaardeerd maar we zijn rondjes aan het lopen.
En als je het niet erg vind heb ik er meer vertrouwen in dat Van Geel weet wat goed is voor de club dan Ajaxfan 2cents of the internets. ;)
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 14:42
Gaat mij er meer om dat die twee aankopen ook miskopen kunnen zijn en dat je dus ook voor extra opleiden kunt kiezen ipv die aankopen.

Schuurman, Hankouri, Vente, waar hadden zij gestaan met 30+ JL potjes in de benen?
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 14:52
Schuurman speelt nu JL. Althans. bankie
Hankouri hebben ze de onwaarschijnlijke fout mee gemaakt om hem naar Willem II te sturen waar hij, net als Schuurman vorig jaar, niet speelt.
Zolang die van der looi daar zit, nooit meer een speler aan uit lenen. Dat even ter zijde.

Vente had door de blessure van Jorgensen nu ook geen JL gespeeld en vorig seizoen was hij 17 en met Kuyt, Kramer en Jorgensen heb ik het vemoeden dat ie ook niet veel speeltijd had gehad in Jong Feyenoord (Kramer als dispensatie speler)

Denk niet dat 1 van die 3 nu verder in de hierachie had gestaan dan ze nu staan.
Vrees voor Schuurman een Joey Sleegers carriere, Hankouri wordt het hem ook niet.

Vente moet snel eens een goaltje er in prikken in de Kuip.
Heeft al minuten maar niet tegen ploegen waar wat te halen viel voor hem.
Behalve NAC maar dat was "one of those matches": Tegen veel mindere ploeg geen fuck creëren en terecht verliezen
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 15:04
Vente had natuurlijk wel gespeeld in Jong. Dat zie je bij Ajax en PSV ook. Niet de ervaren oudere spits maar het talent speelt in de JL.

Schuurman en Hankouri hadden in ieder geval ook bij Jong kunnen spelen op eenzelfde of beter niveau dan ze nu doen. Zeker in combinatie met het trainen.

Dat huurlingen steeds vaker genegeerd lijken te worden is des te meer een reden dat Ajax zo tevreden is met de JL ploeg.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 10:21
Ja haalt dingen door de war.
Hij geeft de reden en hij kijkt kritisch naar de Jupiler league en vraagt zich af of die wel gebaat is bij een Jong Ajax voorhoede van €20 miljoen
Dat laatste gebruikt ie niet als reden om er zelf niet aan mee te doen. Dat is gewoon het benoemen van dingen die gebeuren
VVV had vorig jaar een potje tegen Jong Ajax die even met wat versterkingen op kwamen dagen en de kampioen in de Jupiler league kreeg prompt 4-1 thuis op hun reet.
Nou konden ze dat hebben maar als nou daardoor 2de waren geworden op 1 punt van de ploeg die niet tegen zo'n versterkt team liep?

Ajax opstelling: https://i.gyazo.com/16bfbe3f6d13d0e465f12b6af1a8e984.png

Die 2de elftallen in lagere divisies is niet uniek in Nederland, Spanje, Duitsland om er 2 te noemen doen dat ook.
Alleen is daar het voetbal in die lagere afdelingen veel "zwaarder" zodat een 2de elftal van Barca of real niet zo maar met 4-1 over de kampioen van de Segunda heen loopt.

Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 10:49
De feiten zijn dat Jong vorig jaar vaak beter presteerde in de vaste samenstelling dan met veel spelers van 1. VVV was uitgespeeld tijdens die wedstrijd. Dat had waarschijnlijk een grotere invloed op de uitslag dan de samenstelling van Jong Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 11:10
In de tijd van Bobby Haarms dan stoomde die Litmanen even in vorm in 2 weken, die had daar jong Ajax niet bij nodig.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 11:27
Litmanen, Van Beek, Nieuwkoop. Mooi rijtje inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:16
Kan ik wel in meegaan. Maar aan de andere kant. Klopt het niet wat hij zegt? Dat ook.
Verleden jaar zei hij eerlijk dat hij baalde van zijn fout. En nu komt hij met de cijfers van 4 jaar JL.

En die vallen niet mee.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 10:44
Welke cijfers vallen niet mee? Dat hij alleen Bazoer telt? Kijk naar hoeveel speelminuten spelers als vd Beek, De Ligt, De Jong, Tete, Riedewald, Kluivert, Onana als hadden op volwassen niveau buiten het eerste om. Die stonden er allemaal direct ook op eerste elftal niveau. Tot aan de EL finale aantoe.

Kijk dan eens op welk niveau de grootste talenten van Feyenoord die minuten nu moeten maken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:58
Ook een goed punt. Maar je noemt er nu wel heel veel op. Tete Riedewald en Onana vind ik niet echt tellen. Alleen de Ligt vind ik tot nu, een vaste basisspeler. VdBeek voor 70%.

Had jij niet op meer gerekend? Ik wel 3 meer.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 11:08
Tete, Riedewald en Onana vind je niet echt tellen? Waarom niet?
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 13:46
VP heeft slechts een klein stukje van het antwoord geplaatst. Van Geel heeft gekeken naar de kern van Jong Ajax in 2013/2014. Daarvan is naar zijn mening alleen Bazoer doorgebroken.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 13:58
Ook dan klopt het niet omdat Tete ook in die kern zat en Riedewald de eerste helft van het seizoen ook.
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 14:57
Dat zou zo naar kunnen. Ik ken de selectie van toen niet.
Vind ik leuk
HanV +1797
donderdag 12 oktober 2017 om 13:56
Het is voor mij wel nieuw. Ik ging er van uit dat Feyenoord juist wou instromen, en dan eigenlijk alleen maar in de JL. Maar er is pas besloten dat er de eerste 2 jaar geen teams instromen, voorheen was het plan om te kijken naar instromen in de 3e divisie. Misschien dat hij zijn beslissing bijstelt heeft omdat het voorlopig niet eens kan.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
@2cents
Je wantrouwt zijn eerlijkheid.
Maar dat Feijenoord er niet bij zit bewijst toch dat hij zo denkt?
Ik weet ook zeker dat een Feijenoord-talent meer leert bij Cambuur of Eagles of Graafschap of MVV dan zelf meedoen. Bij een echte club waar de passie regeert, daar leer je met druk omgaan.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 11:26
Welke huurling komt er terug en wordt basisspeler bij Feyenoord 1? Met die statistiek zou je verhuren ook in de ban kunnen doen.

Er breken meer spelers door bij Ajax en PSV na JL in Jong dan na verhuur.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:45
Onjuist, Van Bronckhorst is jarenlang verhuurt aan RKC. De beide de Boertjes aan Fc Twente onder andere. Zij haalden wel de top.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 12:03
Er is maar 1 De Boer uitgeleend aan Twente en hoe lang is dat geleden?

Al lange tijd levert verhuren geen basisspelers meer op. Daarnaast valt ook de hoeveelheid speelminuten tegen. Kijk naar Schuurman vorig jaar.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:42
Hoewel ik t in deze gehele discussie 100% met je eens ben, is het verhuren echt niet zo als hier wordt geschetst.

Vertonghen, Vermeer en Blind vind ik toch nog recente 'successen' rondom het verhuren. Sterker nog, je zou bijna concluderen dat als je als Ajax-zijnde een speler voor de subtop van Europa wil afleveren ze eerst verhuurd moeten zijn ;-)

En hoewel Dijks een wat ander verhaal is, is hij toch wel degelijk een zeer recent voorbeeld van verhuur tot basisspeler.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 12:52
Dijks, Arie. Serieus? Bovendien werd hij verhuurd en daarna zelfs verkocht. Pas daarna kwam hij terug.

De rest is te lang geleden. Recente verhuur loopt allemaal op niets uit.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:03
Dijks werd vorig seizoen gewoon nog verhuurd.
En is nu toch echt basisspeler. Daar kan je veel van vinden, maar van 'Al lange tijd levert verhuren geen basisspelers meer op' is feitelijk dus geen sprake.

Van de top 15 top transfers (uitgaand) zijn er volgens mij minimaal 3 door Ajax verhuurd geweest.

Ik geloof zelf eerlijk gezegd meer in een verhuurperiode dan in de JL. Maar dat wil niet zeggen dat ik de JL vanuit Ajax-oogpunt absoluut nuttig vind.

Omgekeerd kan je hetzelfde stellen trouwens. Ajax huurde Milik, Younes en Traore. Alle 3 toch met succes. Die laatste zonder optie tot koop, maar wel succes voor de carriere van de speler en zijn verhurende club.

[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:08]
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 13:07
Verhuurd omdat hij niet goed genoeg was en niet in de plannen voorkwam.

Nu blijft hij ook geen basisspeler.

Maar als jij Dijks een succesverhaal wil noemen, be my guest.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:09
Nergens noem ik dat een succesverhaal. Das een beetje flauw natuurlijk. Maar hij is wel degelijk basisspeler waar jij stelde dat verhuur geen basisspelers opleverden. In de top 15 van verkochte spelers met meeste transfersommen staan 3 door Ajax verhuurde spelers. Maar goed, dat vind jij dan weer te lang geleden :-)

Milik Younes en Traore waren alle 3 ongetwijfeld ook blij met een huurperiode. Alle 3 ontwikkelden zij zich en alle 3 namen zij door die huurperiode stappen in de carrière. Een huurperiode kan dus simpelweg ook vandaag de dag nog zeer nuttig zijn. Dat zal geen uitzondering zijn voor Godenzonen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:11]
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 13:29
Fiji’s is slechts tijdelijk basisspeler en gaat ook geen vaste meer worden. Dat weet je best.

Kijk gewoon een naar wie er de laatste 5 jaar verhuurd zijn. En dan vind ik de rest te lang geleden ja.

Je punt met Milik, Younes en Traoré snap ik al helemaal niet. Het gaat over Ajax en met in hun kielzog Feyenoord en PSV. Raar dat je hen er dan bij pakt. Is Traoré basisspeler geworden bij Chelsea, Younes en Milik bij de verhurende club?

3 van de 15? En hoe lang geleden was dat?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:37
Het ging hier niet over ajax psv en feyenoord precies. T begon over Feyenoord en het fenomeen verhuren om beter te worden. Dit laatste fenomeen heeft geregeld succes gehad. Volgens jou dan wat te lang geleden wat Ajax betreft. Maar is dat relevant? Een speler van Ajax kan zich elders net zo goed ontwikkelen als andere spelers dat bij Ajax of een andere club doen. Het fenomeen verhuren is nog hot als altijd. Deels door de handelsmarkt-clubs als Chelsea en City, maar ook meer dan dat. Er zijn dus verschillende Ajax-toppers die het hebben laten zien. En andersom zijn er verschillende spelers op die manier gaan vlammen bij Ajax. Ook recent. Huren doet zeker nog ontwikkelen. En dat is hier het punt.

Zoet vind ik trouwens ook een prima voorbeeld. Tenzij een grove 5 jaar geleden ook al te lang geleden is natuurlijk...

Als het trouwens de norm is dat een speler het niveau haalt om bij zijn oude club aan de bak te kunnen, je stelt die vraag immers bij Milik en Traore, kunnen we wel stellen dat Milik dus alsnog een recent voorbeeld is. Ik weet zeker dat zijn oude club hem had willen hebben nadat hij zich elders ontwikkelde voordat hij naar Napoli zou gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 14:42]
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 15:00
Nee Arie, de stelling was dat er bij Ajax en PSV inmiddels meer spelers doorbreken via de JL dan via verhuur. Het is geen pleidooi tegen verhuur in het algemeen, waar jij inmiddels op aanstuurt.

Zoet is wel een goed voorbeeld, maar nog altijd een uitzondering.

Bij Ajax zie je gewoon dat de spelers waarin ze echt geloven in Jong spelen en niet meer verhuurd worden. Ajax ziet de combi van spelen in JL, trainen bij de selectie en individueel, en op de bank zitten en invallen in Ajax 1 als veel waardevoller dan verhuur. Dat is wat ze nu laten zien.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:50
Maar de spelers die bij Ajax doorbreken zijn ook van B-niveau. Ik weet Eriksen en nog een paar doen het goed maar dat is ook al lang geleden.
De meesten kunnen niet mee in het buitenland, zelfs verreweg de beste Ajacied Klaassen is wissel.
Dus als je verhuur kritisch bekijkt dan kan je dat ook doen met zelfopleiden.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 12:53
Klopt, maar dat is een algemeen spiraal in het Nederlandse voetbal. Heeft vooral met genen te maken.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:36
Jij vermoedt een tijdelijke dip?
Bij Feijenoord... niks, PSV niks, Ajax niks.
En een speler van 22 tot 30 hebben we niet?
Ik denk dat het met sportklimaat te maken heeft, de meiden vd Leeuwinnen tonen dat aan.
Wat Oranje dinsdag deed, doen zij elke wedstrijd. Maar onze miljonairs, willen hun benen sparen voor hun club... en misschien terecht, maar dan win je dus nooit meer iets.
Er is bijna geen mannensport meer waarin wij meetellen, onze tennissers zijn talentvol en missen precies die kwaliteit om de stap te maken.
Oke schaatsers... maar daar doen 3 landen aan mee, dat neemt niemand serieus.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 13:38
Misschien is dat ons nieuwe niveau en zijn we een soort Finland met Robben als onze Litmanen?
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:07
Haha, ik praat je toch niet in een dip he?

Ik weet niet, wat doorbreekt is allemaal zo bleek, netjes binnen de taak spelen en soms leuk en soms niks. Was jij dat gister of was dat Jozef die zei, vroeger hadden ze het over de patatgeneratie?
Ik denk wel dat er wel spelers zijn die het verschil maken maar dat die vroeg sneuvelen in de opleiding. Bij H'veen noemde men Zyech al 'lastig' nou ik heb altijd een voorkeur voor lastig want die staan ook op als het moet.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 14:35
Geen dip hoor, maar zoveelste patatgeneratie of niet, de echte potentiële wereldtoppers zijn er even niet.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:48
Mmm, meer sex op TV... dan wordt 2037 een mooi jaar.
Nu electriciteit afsluiten en in elke stad Vavelas met het verhogen van armoede is onze politiek al bezig.
Wie wil surfen of snookeren.. zwaar belasten.
Ik wacht nog even met drukken vd T-shirts "Campeone".

Serieus, ik vind niet dat alles overhoop moet. Maar wat frisse gedachten in de hoofden van beleidsmakers is wel nodig.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:36
We kunnen niet meer voetballen in dit land wie er ook doorbreekt die kan er niks van, dus gaan we zoeken naar oplossingen, nou dit is een slechte oplossing.
Deze ventjes van jAjax spelen zonder druk, maar vinden zich wel een ster en dan komen ze in Ajax-1 en dan voelen ze wat hun tegenstanders in de Juup elke week voelen, de druk van presteren, ze horen scheldende supporters... dat is heel lastig als je dacht met je miljoen al een superster in de Juup te zijn.

Verhuren toont spelers een andere omgeving, weg van Mama, zelfstandig zijn, ineens druk voelen, slecht spelen betekent de hele week in een appartement zitten balen. Dan naar de supermarkt gaan waar iemand roept... "wanneer ga je eens echt voetballen".
Nee, denk jij echt dat de gepamperde miljonairs hier beter van worden?
Een speler van Oss verdient misschien 18.000, sommigen spelen als amateur om een contract te verdienen, die moeten er een baan bijnemen om te overleven, is toch niet normaal dat je daar de fluwelen brigade tegen laat spelen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 12:37]
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 12:59
Jij focust alleen op die wedstrijden en het “moeten”. Er zit natuurlijk een heel pakket aan vast, van spelen met Jong en trainen en meegaan met het eerste (bij wedstrijden).

De druk bij Ajax is altijd hoog en altijd moet er gewonnen worden. Ook met Jong. En als ze niet presteren raken wordt hun goedbetaalde contract niet verlengd en komen ze niet in Ajax 1. Daarbij trainen ze de hele week op een hoger niveau dan bij welke verhuur dan ook.

En als ze geen zin hebben om naar de bakker te gaan omdat ze misschien worden aangesproken door een boze fan dan bestellen ze hun brood toch gewoon? ;)

Ik zie die omgeving best als extra druk, maar verhuur is al tijden geen groot succes meer en dus niet beter.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:43
In een vreemde stad zitten daar wordt je lijkt mij zelfstandig van, je mist je maten, je familie er is niemand die zegt hoe goed je bent?
Grim, Mols en Keizer spreken nog altijd warm over Cambuur. Reiziger ging naar Groningen en kwam terug als back voor Louis. Je verbreedt je wereldbeeld.
Gio ging naar RKC en later naar Barca, niet de minsten.
Wat heb je aan die gepamperde omgeving?
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 13:51
Prachtige voorbeelden uit het wat verdere verleden. Maar al die clubs zijn ook allemaal minder geworden.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:12
alles devalueert. Ja die clubs worden minder, maar ook onze topclubs.
Wel zijn ze nu veel fitter, betere voeding en meer kracht.
Zie soms amateurs die vroeger niet goed genoeg voor het 8e zouden zijn.
Is ook logisch als je 3 uurtjes traint p week.
Op een buurtveldje maakten we vroeger veel meer uren.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 14:37
Vooral dat laatste aspect wordt node gemist. Het altijd maar voetballen op straat. Zonder scheids, zonder perfecte velden en ballen.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 14:55
Goh zeg dat wel. De straat liep af naar de goot, daar hield je rekening mee, je passeerde de man terwijl je de bal opwipte over de stoeprand.

Weet je nog Bergkamp met die stifjes? Toen deed ineens iedereen dat. Vraag me af of ze dat nog kunnen.
Nu doet ieder elkaar na, v Basten deed anders, Cruyff en Bergkamp ook. Hanegem, Cruyff Rensenbrink, Swart, allemaal andere types. Andere kwaliteiten, de ene week was die de man de andere week een ander. Nu lijkt alles zo van hetzelfde?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:37
Martin van Geel heeft gewoon gelijk en geen gelijk, iets anders ken ik er niet van maken;)
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:38
Goed onderbouwd, ik ga dit zeker meenemen.
Vind ik leuk
Barry10 +956
donderdag 12 oktober 2017 om 09:39
Zit wat in Martin, maar voor Feyenoord wel zonde dat er geen elftal is die ook in deze competitie mee kan spelen.
Vind ik leuk
elijah +282
donderdag 12 oktober 2017 om 09:40
Het hele nederlands voetbal moet gewoon op de schop met te beginnen met de KNVB! Nieuwe trainingstechnieken aanleren zoals men doet in duitsland/engeland. Leer zoals duitsland sinds 2000 heeft gedaan...

Maar nee, de KNVB is veel te trots daarvoor en wilt gewoon voortborduren op het hollandse voetbalschool. Balbezit, strak in de voeten, passje terug naar de keeperm rustig opbouwen... En daarnaast: Lekker genieten van LouisVutton en al die sh*t
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:41]
Vind ik leuk
Grijs +549
donderdag 12 oktober 2017 om 12:39
Het is niet de KNVB die daar te trots voor was. Zij wilden bijvoorbeeld een andere weg inslaan en schoven Van Breukelen naar voren. Die moest de dingen anders gaan benaderen en wilde daarvoor een PIM aanstellen.

Of dít nou een goed plan was en het Nederlandse voetbal zou redden, laat ik in het midden. Feit is wel dat het plan al was afgeschoten door de conservatieve voetbalwereld voordat het een kans kreeg.

Ik denk dat de problemen eerder daar liggen, dan dat de KNVB zelf niet zou willen veranderen.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:47
Je hebt gelijk dat de voetbalwereld conservatief is. En zeer zelfingenomen, helaas is de realiteit dat we niks meer kunnen. Dus nu willen we ineens alles veranderen waardoor we ook onze offensieve kracht weggooien.
Ik lees heel vaak dat men 5 man achterin wil en 2 controleurs... als dat doorgaat dan ga ik wel naar iets leukers kijken.
Ik wil vermaakt worden.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 12:43
Je hebt gelijk.
Ik zag Cillessen die een bal oppakte... back gilde naar hem... hierheen!
Maar Cillessen bleef cool hij gaf een teken tegen Tete... rustig.
Goed gedaan Cillessen....tijd zat.
En dat vreselijke rondspelen achterin, Dijk durft niet en Rekik niet.

Ik zou beginnen met spelers te betalen naar hun kwaliteit. Dat betekent dus een baan erbij nemen om te overleven.
Ik hoop op Gertjan Verbeek of Fred Rutten, maar liever Verbeek, even een keer vent die niet uit die Tob-3 kliek komt.
De Veltmans, Riedewalds, de Ligten... nu maar even niet meer.
Vind ik leuk
zwollie +3125
donderdag 12 oktober 2017 om 09:41
Bazoer doorgebroken, dacht het toch niet.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:43
snel doorgebroken, nog sneller afgebroken.
Vind ik leuk
Jafio +379
donderdag 12 oktober 2017 om 09:51
Volgens mij speelt hij gewoon bij een grote Duitse ploeg en niet bij Zwolle dus ja doorgebroken.
Vind ik leuk
HanV +1797
donderdag 12 oktober 2017 om 14:01
Hij zit op de bank bij een degradatiekandidaat.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:42
Onze kampioen borstklopper. Iedereen zag bij de wedstrijd Ajax-Feyenoord vorig jaar dat de Ajax talenten moeiteloos in konden vallen en die van Feyenoord niet. Voor Ajax heeft het spelen in de Jupiler League wel degelijk grote voordelen. Hij noemt Bazoer als de enige die daarvandaan doorgebroken is. Dan vergeet hij nog het een en ander. Iemand als Tete kun je echt wel als doorgebroken beschouwen, Onana ook, Donny van de Beek, maar ook een groot aantal spelers die het niet gered hebben bij Ajax, maar elders in de voetbalwereld hun plekje gevonden hebben. Maar het is wel zo dat de echt grote talenten bij Ajax Jong Ajax overslaan. Ik blijf er bij dat het niet meedoen in de Jupiler League van Feyenoord deze club in het nadeel zetten tegenover Ajax en PSV.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 09:44
Ja... neem lekker een wedstrijd waar een van de twee 5 basisspelers, waaronder de gehele linkerflank, mist als leidraad.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:49
Maar daar gaat het toch om? Elke club heeft op zijn tijd met blessures te maken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:56
het gaat om kernspelers en om de manier waarop.
Een zondagsschot na een 2 minuten of zo en het uitvallen van je belangrijkste speler Jorgensen. Dat was idd niet meer op te vangen.

Het is toch duidelijk dat Klaassen door jullie ook nog niet op te vangen is?
Dan zou ik wel eens willen zien als Ziyech 5 wedstrijden er niet bij zou zijn en huntelaar geblesseerd. Kijken hoe je het dan gaat oplossen.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 10:01
Dan staat De Jong op de plek van Ziyech en Dolberg in de spits.

Of het dan minder gaat moeten we afwachten, maar dat ze klaar zijn om te spelen is zeker.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:46
dat hoef ik niet af te wachten, want dolberg is het gewoon niet.
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 10:51
Is wat gewoon niet? Een volwaardige spits voor Ajax en het Deense elftal? Blijkbaar zijn er nogal wat mensen in het voetbal een andere mening toegedaan dan jij. Waarom denk je?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:37
Als Ziyech er 5 wedstrijden niet bij zit staan er genoeg spelers klaar: de Jong, Eiting (wel ander type, maar kan op 6), Schone, Sinkgraven en desnoods Siem de Jong. En dat is nu het grote verschil: Ajax kan kiezen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:38]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:40
Vergeet ik er bij te zeggen dat Klaassen inderdaad niet 100% vervangen is, maar dat probleem krijgt Feyenoord als el Ahmadi wegvalt: de vervanger moet nog in zijn rol groeien. Dat heeft gewoon tijd nodig. De Klaassen die ging was veel beter dan de Klaassen tijdens zijn eerste wedstrijden bij Ajax1.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:42
Mooi verhaal wat je in elkaar hebt gedraaid, Martin.

Even een tweetal spelers die jij hebt laten lopen doordat je Jong Feyenoord puur gebruikt om de wissels van het eerste te laten spelen:

- Vincent Janssen (transfersommen niet eens opnoemen, was niet goed genoeg)
- Oussama Idrissi (kreeg 500 euro per maand aangeboden om met de A1 te trainen en te proberen met Jong op te draven)
- Tahith Chong (ManU, geen goed opleidingsplan)

Dylan Vente, Tyrell Malacia en Cheick Toure zullen het eerste zeker weten halen.

Feyenoord is noodgedwongen gaan opleiden in de tijd dat er grote crisis was. Daarom zijn de Vrij, BMI en Clasie doorgebroken en goed verkocht. Anders hadden zij NOOIT een kans gekregen.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 12 oktober 2017 om 10:07
Toch altijd leuk dat die Janssen kompleet wordt afgefakkeld als het gaat om het Nederlands elftal maar als hij als stok kan worden gebruikt om Van Geel te slaan lijkt het er op dat Messi in de rij staat voor de handtekening van Vincent Janssen op zijn shirt.

Er is helemaal niet wat er op wijst dat Janssen die 6 maanden waarin ieder balcontact dat ie had in een goal eindigde, die AZ dus die 22 miljoen opleverde, ook bij Feyenoord had gehad.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:40
Helemaal eens, in Engeland heeft hij helemaal niks laten zien wat zij transfersom van 22 miljoen rechtvaardigt, en ook in Turkije is het nog allerminst overtuigend. Tot dusver een One Season Wonder, dus mischien had MvG het wel helemaal niet zo verkeerd gezien???
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:44
MvG heeft afgelopen zomer nog geprobeer dat One Season Wonder terug te halen..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:32
Tja, hij is natuurlijk beter dan Kramer, maar daarom nog geen 22 miljoen waard. En in deze vorm, en met Jørgensen voor hem komt hij ook bij Feyenoord niet in aanmerking voor een basisplaats
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:41
Het punt is dat MvG het nu dus een toegevoegde waarde voor Feyenoord vond, maar toen niet. Jij stelt echter dat ie het kennelijk wel goed had gezien daar hij nu niet meer die vorm heeft.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:44
Wat betreft een oneerlijke competitie heeft hij helemaal gelijk. Het is van den zotte dat een selectie die tientallen miljoenen heeft gekost in de JL mag spelen
Vind ik leuk
BigBoi +2313
donderdag 12 oktober 2017 om 09:44
Voor de Jong teams is dit ideaal. Als je 17 bent en je hebt verschrikkelijk veel voetbaltalent kun je het nog afleggen tegen iemand van 30 met een gebrek aan talent. Dit door inzet kracht en ervaring. De 17 jarige krijgt dus al op een jonge leeftijd het gevoel dat hij er meer voor moet doen dan alleen zijn voetbaltalent aanspreken. Jong Feijenoord speelt tegen leeftijdsgenoten met minder talent. Dit zijn waarschijnlijk walk overs.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:12
Ja, daarom staat JA ook na 8 wedstrijden met 4 punten los van de nummer 2 zonder een wedstrijd verloren te hebben.

Misschien zitten er wel aan paar jonge pikkies in, maar als Siem de Jong met zijn bijna 200 wedstrijden in de ED, 22 wedstrijden in de PL en 6 interland mee gaat doen is dat voordeel ook aardig verdwenen.

Om vervolgens nog een aanval van 20+ mil in het veld te zetten. Een bedrag dat tussen de 7 en 10 keer de totale omzet is van de overige clubs in de JL.

Dit soort competitievervalsing is naar mijn mening een stuk erger als spelen op kunstgras.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:30]
Vind ik leuk
BigBoi +2313
donderdag 12 oktober 2017 om 11:57
Het klopt dat het voor de andere clubs van de JL niet helemaal eerlijk is maar het gaat mij meer om de ontwikkeling van jonge spelers. De JL is dus beter voor hun dan spelen tegen leeftijdsgenoten. Hier heeft Feijenoord een kans gemist en dat weten zij ook. Van Geel probeert het nu een andere reden aan te geven wat totaal niet in zijn belang is of dat van Feijenoord. En als je naar de statistieken van JA kijkt zijn het vaak spelers onder de 21 die spelen en spelers die terug komen van een blessure of andere club (sinkgraven/johnson/orelueja)
Vind ik leuk
Ale +891
donderdag 12 oktober 2017 om 09:45
Wat een onzin kraamt ie weer uit
Vind ik leuk
2cents +32699
donderdag 12 oktober 2017 om 09:45
Tete, eerst lange tijd in Jong.
Riedewald, eerst in Jong.
De Ligt, speelde al heel jong in de JL omdat de A junioren te weinig tegenstand boden.
Van De Beek, idem via Jong.
De Jong, via Jong.
Kluivert, kon tegen volwassen kerels getest worden in Jong waarna men hem in 1 voor de leeuwen gooide.
Vind ik leuk
Degraaf +8117
donderdag 12 oktober 2017 om 09:57
Ik wilde dit met andere woorden, maar met gelijke strekking ook neerzetten. Je was mij net voor 2cents, er zijn er veel meer doorgebroken. Van Geel is net zo blind als vele andere ;-)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:49
Jammer dat van Geel zegt dat alleen Bazoer bij Ajax is doorgebroken. Volgt hij het voetbal wel?? De ligt is ook van jong Ajax naar Ajax 1 gegaan. Frenkie de Jong en van de Beek ook. Bij PSV Bergwijn en er beginnen nu ook spelers aansluiting te vinden. Dit heeft zeker wel te maken doordat ze wedstrijden in de Jupiler League spelen. Niet iedere speler zal doorbreken maar datzelfde geldt voor de spelers van Feyenoord. Die maken ook niet allemaal een toptransfer naar een buitenlandse topclub. Feyenoord heeft de plank misgeslagen en nu probeert hij het goed te praten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:56
Maar dit zijn toch niet meer spelers als dat er voorheen doorbraken zonder de Jong teams in de Eerste Divisie? Dan is de toegevoegde waarde hiervan nog steeds te verwaarlozen en blijven er alleen de negatieve gevolgen over voor de Eerste Divisie..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:33
Als PSV-fan moet ik bekennen dat er niet veel is doorgebroken uit de eigen jeugd. Maar de laatste jaren en mede doordat ze de ervaring in de eerste divisie op doen komt er steeds meer door. Dus ja bij PSV is het zeker wel een verbetering. Er wordt geroepen dat het niet goed is voor de eerste divisie. Maar ook die clubs hebben baat bij wedstrijden tegen een jong PSV of Ajax. Ajax staat daar niet voor niks bovenaan. Ik denk dat ze liever een wedstrijdje spelen tegen Siem de Jong die daar ritme opdoet dan tegen Achilles.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:36
Het vervelende is alleen dat een Siem de Jong de ene wedstrijd mee doet en de andere niet. En als hij net toevallig die wedstrijd tegen jouw team wel speelt en daarin een beslissende rol speelt kan je enorm benadeeld worden ten opzichte van je concurrenten. De Jupiler League is geen speeltuin waar reservespelers of spelers die terug komen van blessures van de eredivisieteams ritme op moeten doen, maar een competitie voor teams die de eredivisie willen halen. Het verschil tussen het aantal punten op de vrijdagen en maandagen van die teams zeggen toch genoeg lijkt me.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:10
Een Real zonder Ronaldo is ook een stuk minder. Dus mag Ronaldo nooit rust krijgen omdat het anders competitievervalsing is? Hij was de eerste wedstrijden geschorst en kijk maar waar Real staat, ook vervalsing? Want daar profiteren alleen de teams van waar tegen hij niet speelt. Dus is hij niet tegen jouw team geschorst heb je pech. Je speelt allemaal 34 wedstrijden en de ene keer heb je geluk en de andere keer pech. Zo geldt het ook met scheidsrechters, de ene keer fluit hij in je voordeel en andere keer in je nadeel
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:50
Ronaldo maakt onderdeel uit van de selectie van Real Madrid, de Jong niet van de selectie van Jong Ajax. Ik zou er vrede mee hebben als de Jong onderdeel van Jong Ajax zou zijn de eerste seizoenshelft en na de winterstop naar de eerste selectie gehaald wordt. Het zijn in principe 2 verschillende teams in een profcompetitie. Als ze dat zo graag willen moeten ze gewoon met vaste selecties gaan werken. Het gaat in de Jupiler League itt de oude beloftecompetitie namelijk wel ergens om..
Vind ik leuk
Hyena +18122
donderdag 12 oktober 2017 om 09:49
De Ligt, Kluivert, Frenkie de Jong en Donny van de Beek hebben niet in Jong Ajax gespeeld begrijp ik?

En Onana bijvoorbeeld heeft ook stappen gemaakt in Jong!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:11]
Vind ik leuk
Grijs +549
donderdag 12 oktober 2017 om 13:00
Of hij vind ze nog niet doorgebroken. En daar heeft hij ook een punt:
De Ligt maakt hier en daar zo zijn foutjes en blunders.
Kluivert kan leuk dribbelen, maar heeft totaal geen rendement.
De Jong en Van de Beek worden nog bij de hand genomen door Schöne en Ziyech en zijn wat mij betreft ook nog niet doorgebroken.

Onana vind ik wel doorgebroken en uitgegroeid tot volwassen keeper.

Zal ongetwijfeld tegen het zere been zijn van de fanboys die 'Van de Beek al verder vinden/vonden dan Klaassen', maar als spelers worden gehypet, wil dat nog niet zeggen dat ze zijn doorgebroken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:35
Is Bazoer dan wel doorgebroken?? Zit op de bank bij Wolfsburg
Vind ik leuk
pinkelman +2502
donderdag 12 oktober 2017 om 09:52
Volgens mij, heeft jong PSV en jong Utrecht het niet makkelijk in de Jupiler.
Als van Geel stelt dat er voor de topclubs geen spanning in zit dan zullen die clubs wijselijk hun mondje wel dicht houden.
AZ waar al die jeugd door breekt is dit juist een prima divisie om jongens als Helmer, Reijnders, Koopmeiners, etc te laten spelen. Een prima basis om later te kunnen doorschuiven. Het heeft inmiddels daarvan alweer 2 defenitief naar de a selectie doorgeschoven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:03]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:53
de Jongens zijn nog veel te jong, de Ligt, Bazoer, Tete, Riedewald, ect om er een oordeel over te vellen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:55
Prima verhaal. Die jong teams verkrachten gewoon de eerste divisie door de wisselende samenstellingen en het feit dat er spelers rondlopen die bij subtoppers in de eredivisie gewoon in de basis zouden staan. Die voorhoede van Jong Ajax zou gewoon bij elke club onder de top 3 in de basis staan, en dat moet dan tegen achterhoedes die een bal over 3 meter nog niet normaal kunnen geven. Worden ze daar nou zoveel beter van? Dan kunnen ze toch beter investeren in de beloftencompetitie en die wat uitdagender maken? Want de beloftencompetitie is inderdaad een competitie die om de katse kut gaat (niet dat dat voor Jong Ajax/PSV/Utrecht/AZ nu anders is).
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:56
Euhhh de Ligt , F de Jong en Carel (zit nu in Engeland ) en Nouri hebben of hadden al basis gehaald . Onana was ook 2 e keeper maar die heeft heel kort gespeeld . En dan van Beek , nee een Jari Schuurman naar NEC sturen om daar op lager niveau proberen wat te bereiken . En over dat competitie vervalsing ? In Duitsland , Spanje doen ze het toch ook ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:02]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 05:02
christiaan eriksen jan vertongen toby alderwireld
Vind ik leuk
Tilly +111
donderdag 12 oktober 2017 om 10:00
Ook als feyenoord-supporter vind ik dit een belachelijk verhaal. Buiten het feit dat Bazoer echt niet het enige vanuit Jong doorgebroken talent is geweest bij Ajax in de laatste jaren, zie je gewoon duidelijk het verschil in (alleen al) wedstrijd fitheid tussen reserves en talenten van psv en ajax t.o.v. feyenoord nu. Alle geldzaken op het moment dat daarover beslist werd terzijde: er is destijds gewoon een grote fout gemaakt bij feyenoord.
Vind ik leuk
Bizzy +5718
donderdag 12 oktober 2017 om 10:02
200% eens met van Geel
Vind ik leuk
HanV +1797
donderdag 12 oktober 2017 om 14:05
Meer dan 100% kan niet, maar misschien ga jij wel tot 1000%. Je bent het dus oneens met van Geel.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 05:07
eriksen, verthongen, alderwireld,
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:03
Clown
Vind ik leuk
Leffe +779
donderdag 12 oktober 2017 om 10:06
Hoe je het wend of keert, jong-Ajax, PSV, kunnen niet promoveren,( gelukkig, dat zou raar zijn).Maar ik vind wel dat je een verbod mag leggen op spelers die éénmaal wel in het eerste hebben gespeeld, laten meedoen in de Eerste-divisie, dat is niet goed voor de andere teams, laat ze op een andere manier maar fit worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:06
Feyenoord kon tijdens de Economische crisis niet instromen met Jong Feyenoord in de jupiler league, omdat er geen voldoende budget was om het te kunnen financieren. Martin van Geel heeft gelijk dat het meespelen van jonge spelers in het eerste, dan niet meer mag uitkomen voor de beloftenploeg. Voordat probleem zou de Knvb maatregelen moeten treffen, die er voor moeten zorgen dat spelers die gekocht zijn niet mogen uitkomen voor de beloftenploegen en dat spelers die doorstromen vanuit de jeugdopleiding er in mogen spelen. Als dit opgelost is, dan denk ik dat er geen problemen zijn om beloftenploegen in te laten stromen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:08]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:07
Ik heb een hekel aan van Geel maar hier heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. De jongens leren er niks van en ik heb nog nooit zon competitievervalsing meegemaakt. Het is een grote schande KNVB
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:09
Het slaat werkelijk nergens op wat die man zegt . 1 sinds dat er ploegen uit de Jong competitie mee spelen zijn de wedstrijden van een hoger niveau . 2 de gepromoveerde teams zijn sterker geworden omdat ze meer tegenstand krijgen . 3 denk dat supporters van bijvoorbeeld telstar liever naar sam lammers of neres kijken dan naar andere spelers uit jl .
Vind ik leuk
Pec010 +359
donderdag 12 oktober 2017 om 10:17
Jij weet duidelijk niks van de JL, er is bij de Eerste divisie clubs echt niemand die er zo over denkt. Letterlijk elke club is tegen, zonder uitzondering.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:24
En waarom dan denk je ? Zonder de Jong teams zou de jl al lang kapot zijn .geen sponsor meer .
Agovv rbc Haarlem ooit kampioen allemaal failliet. Sinds de intreding van jong teams zitten de stadions weer voller meer entourage grotere spelers. Dat trekt publiek . En daar draait het om . Goede tussenstap voor spelers en alleen bazoer doorgebroken . De Jong Onana en nog meer spelers die zijn doorgebroken in de jl . Van geel moet eerlijk zijn en zeggen wij willen dat geld er niet aan besteden . Zeg nou eerlijk wat is leuker Ajax Den bosch of Den bosch telstar wat trekt meer publiek ??
Vind ik leuk
Pec010 +359
donderdag 12 oktober 2017 om 10:38
Dat het goed is voor de spelers van Jong elftallen klopt zeker maar de stadions zijn juist aanmerkelijk leger als Jong teams op bezoek komen laat staan als ze thuis spelen. Er komt geen uitpubliek mee en het is echt veel leuker om naar Den Bosch of IJmuiden te gaan dan naar de toekomst of herdgang. De jong teams trekken zeker GEEN publiek.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:16
Vorig jaar ben ik bij RKC-Jong Ajax geweest, er zaten ongeveer 5000 man op de tribune. Een hoop mensen die kwamen kijken voor De Ligt, vd Beek, de Jong en Nouri. Een week later komt MVV op bezoek en er zitten 800 man op de tribune. Het is toch Ajax dat langs komt. Mensen vinden het leuk om die jonge jongens te zien ballen.
Vind ik leuk
Adjab +242
donderdag 12 oktober 2017 om 10:32
Gelukkig jij wel elke voetballer is tegen kunstgras maar we voetballen er toch op. Zo ken ik er nog een paar.
Vind ik leuk
Pec010 +359
donderdag 12 oktober 2017 om 10:39
Ja daar moeten we ook van af. Ben ik met je eens.
Vind ik leuk
Pec010 +359
donderdag 12 oktober 2017 om 10:13
Van Geel heeft in mijn ogen gelijk dat een beloftencompetitie eerlijker en beter zou zijn. Het probleem is dat deze competitie er op dit moment niet is en Feyenoord op dit moment een probleem heeft doordat ze alleen oefenwedstrijden spelen met hun 2e team.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:27
Duidelijk ben je 010 fan . Ik ga regelmatig kijken bij jong Ajax heerlijk om spelers te zien groeien en beter te zien worden .
Vind ik leuk
Pec010 +359
donderdag 12 oktober 2017 om 10:48
Ik snap best dat het leuk is voor jou als Ajax fan om te kijken. Het is alleen maar zeer de vraag of die spelers nou echt sneller beter worden in de Jl of in een beloftencompetitie. Voor de rest van de clubs in de JL is dit gewoon een drama.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:15
Goh wat een oneerlijke vent. Feyenoord had geen geld om mee te draaien in de JL. Dat was de enige echte reden waarom zij niet mee wilden doen.

Daarnaast noemt hij alleen Bazoer.
Maar ook Tete is doorgebroken uit diezelfde Jong-Ajax lichting.
Kishna heeft de stap naar Ajax 1 gezet vervolgens.
Vermeer en Cillessen speelden er wat potten. Beide toch wel doorgestoomd.
Riedewald, vd Hoorn en Denswil speelden er geregeld. Allen hebben toch redelijk wat potjes gespeeld vervolgens bij Ajax 1 of elders.

De jaren erna kwamen lui als vd Beek, de Ligt, Onana, Dolberg, Kluivert, Frenkie de Jong: allemaal uit jong Ajax via de JL.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:16]
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 13:02
Maar zouden deze spelers het eerste niet gehaald hebben zonder in de JL te hebben gespeeld?

Ik snap ook niet waarom alleen Bazoer is aangehaald al kan dat ook aan VP liggen die waarschijnlijk weer eens niet het hele interview hebben geplaatst. Misschien doelde Van Geel op de jeugdspeler die is doorgestroomd van de JL naar een buitenlandse club en daar ook aan spelen toekomt.

Het liefst zie ik de Jong-elftallen een competitie beginnen met de 2e elftallen van topclubs uit het buitenland. Mocht dat niet haalbaar zijn, en men wil niet weer gewoon de beloftencompetitie in ere herstellen (vroeger was het niveau van het NL voetbal toch zoveel beter), dan regelen dat de Jong-elftallen alleen gedurende de transferperiodes kunnen bepalen welke spelers uit het eerste aansluiten. Deze zijn dan niet beschikbaar voor het eerste elftal. Daarmee voorkom je al een groot deel competitie vervalsing in de JL.
Vind ik leuk
cheeks +1209
donderdag 12 oktober 2017 om 10:25
Gewoon een gedrocht. Voorbeeld Jong PSV. Speelt tegen NEC wat voor promotie speelt met 6 1e selectiespelers en vervolgens spelen ze tegen Den Bosch en AZ waar ze 12 !!! andere spelers opstellen. Omdat ze op vrijdag moeten spelen ( en PSV 1 op zaterdag ) of omdat ze interlandverplichtingen hebben. Is NEC mooi mee genaaid.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:52
Tegen AZ moet je niet mee tellen. Er is tijdens de interlandperiode voor gekozen de JL door te laten spelen met de jong elftallen tegen elkaar. Deze kunnen toch geen kampioen worden en maakt dan ook niet uit als ze punten tegen elkaar verspelen. PSV moest heel veel spelers afstaan dus kunnen ze niet anders dan andere spelers opstellen
Vind ik leuk
Fredsjhe +2318
donderdag 12 oktober 2017 om 10:26
Dus onder de streep had Ajax met Jong Ajax in de Jupilerleague 8 eigen-jeugd-spelers in de A-selectie, en Feyenoord zonder Jong Feyenoord in de Jupilerleague ook 8 eigen-jeugd-spelers in de A-selectie. Daar heeft Van Geel dus simpelweg gewoon gelijk.
Voor de rest zijn de Jong-teams in de Jupiler League natuurlijk te vreemd voor woorden, niet kunnen promoveren, te pas en onpas A-selectie spelers gebruiken, geen periodes kunnen winnen. Het is te belachelijk voor woorden.
Vind ik leuk
Adjab +242
donderdag 12 oktober 2017 om 10:37
Het gaat hier om de eerlijkheid in zijn verhaal en die is ver te zoeken . En om de woorden van Bazoer te gebruiken hij praat poep
Vind ik leuk
Fredsjhe +2318
donderdag 12 oktober 2017 om 10:52
Inderdaad, Van Geel praat poep. Bazoer is nog helemaal niet doorgebroken. Wat een onzin.
Vind ik leuk
Adjab +242
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:22
Ook een feit van Geel snapt er niks van wat een slecht interview :))
Vind ik leuk
Dtc0314 +113
donderdag 12 oktober 2017 om 10:34
Hele jupiler leauge is toch verneukt met al die jong clubs.. tegenwoordig speel je nog nacompetitie als je 13e wordt omdat al die jong clubs bovenin eindigen terwijl ze eigenlijk niet mee tellen..
Vind ik leuk
Adjab +242
donderdag 12 oktober 2017 om 10:49
Ik heb van Geel nooit zo vaak op een eerlijkheid kunnen betrappen waarom kijkt men altijd naar Ajax. Is Ajax een voorbeeldclub dat is logisch zou Cruijff zeggen. Geen punt hoor hier wordt voetbal breed gedragen mijnheer van Geel bij Uw club geen jong Feyenoord geen damesvoetbal begrijpelijk er was geen geld en dat was de reden en niet die U nu schetst. Na Brands van PSV nu een interview met van Geel en allebei Ajax erbij halen. Brands is de opper Calimero maar van Geel wordt de droeftoeter Calimero. Blijf bij je club en vertel geen onwaarheden gewoon eerlijk blijven mijnheer van Geel
Vind ik leuk
inimini +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 10:51
Hij praat weer in zn eigen straatje, die beloften competitie op Maandagavond was juist een aanfluiting.
De bedoeling van de beloftenteams is ook niet dat spelers direct van Jong Ajax basisspeler worden bij het eerste, maar om ervoor te zorgen dat de stap niet te groot wordt.

Jongens als Kluivert, de Ligt, Frenkie de Jong, Van de Beek etc. hebben zich eerst laten zien bij Jong Ajax om van daaruit een stap te maken.
Wanneer deze jongens op Maandagavond tegen leeftijdsgenootjes moeten voetballen krijgen ze nog minder weerstand.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:52
Wel grappig dat alleen ajax fans voor die jong... Teams zijn. En de supporters van alle JL teams zijn tegen, en alle mensen met een gezonde liefde voor het mooie spel zijn tegen.
Zouden de ajax fans dan mischien toch even buiten hun eigen ajax wereldje om moeten denken?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:55
Gezonde liefde voor het mooie spel? Volgens mij was het net Jong Ajax dat vorig seizoen (soms dit seizoen, maar iets minder) werd geroemd om hun mooie spel. Dit zou je niet zien als ze op maandagavond tegen de beloften van Achilles spelen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:00
Als ik een selectie van 100 miljoen tegen de amateurs van achilles zie spelen is het mooie spel ook ver te zoeken.
Echt niemand heeft baat bij die jong... Teams, het nederlandse voetbal gaat echt niet gered worden door miljoenen aan spelers tegen fc oss te laten spelen.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2318
donderdag 12 oktober 2017 om 10:56
Objectiviteit is ver te zoeken. Ik zal de eerste zijn die aangeeft zeker niet objectief te zijn, maar als je niet ziet dat de JupilerLeague in de huidige opzet een gedrocht is, dan houdt het op.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:53
Alleen Bazoer doorgebroken? Meer spelers zijn doorgebroken maar alleen hij is voor veel geld verkocht en zit nu op de bank...
Zijn belofteteam bestaat vaak invallers van het eerste elftal, geen haar beter alleen in een andere competitie. Als je de keuze hebt om talenten te verhuren of instromen in de Jupiler League, had hij toch beter voor de JL kunnen gaan. Je kan je talenten in de gaten houden en ze kunnen eventueel meetrainen met de hoofdmacht, toch alleen maar beter en meer een boost voor die jongens. Daarbij noemt het argument iedere vrijdag op kunstgras, denk dat veel andere jongteams dat ook hebben.. je kan ook wel roepen meetpunt vorig seizoen, acht spelers, maar waar stonden die op het veld? Buiten Vilhena en Karsdorp stond er geen een in de basis. Je kan een selectie van 30 maken en dan 16 uit de eigen jeugd maar als geen speelt heb je weinig rendement..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:01
het is een beetje dubbel beter was het geweest ook gezien de ontwikkeling van sommige spelers om wel een elftal te hebben in de Jupiler League
maar als Jong Ajax daarin momenteel bovenaan staat dan vraag ik me toch af of het niveau wel vele malen hoger is dan de beloftecompetitie.

verder vind ik het persoonlijk wel minder dat mischien dalijk een ajax kampioen wordt maar dat je dan als nummer 2 of 3 ineens rechtstreeks promoveerd
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:01
Het niveau in de Jupiler League is door invoer van de beloften teams juist weer gestegen. Zie nu als goed voorbeeld VVV!! Ze spelen nu met bijna dezelfde selectie als vorig jaar en kunnen nu goed mee in de Eredivisie. Tevens hebben de talenten die in deze beloftenteams spelen profijt van hun ontwikkeling. Win - win
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:03
Alleen bazoer whahahaha kijk eens effe goed! Feyenoord wil direct resultaat en kiest voor de kramers en Toornstra’s... Ajax kiest voor de Eriksons en verthongens
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:04
Feitelijk zouden ze de punten die opgehaald worden of verloren worden door spelen tegen topclubs (lees tweede elftallen) niet mee moeten tellen..dus eigenlijk twee ranglijsten. Dan bouw je wel weerstand op, en heb je niet dat gedoe dat er competitievervalsing zou zijn..
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:04]
Vind ik leuk
Mari +894
donderdag 12 oktober 2017 om 11:11
Van Geel is op zijn plaats.
Hij is lekker bezig met een club, die weliswaar kampioen is geworden, maar een verworden is tot subtop in Nederland.
In elk interview zal hij verwijzen naar Ajax en PSV, daarmee aangevend dat dat zijn referentiepunt is.
Hiermee toont hij aan dat hij niet initiërend bezig kan zijn, wel volgend, niet vernieuwend.
Overigens is hier niets mis mee, zolang hij dit zelf beseft en humble blijft en zeker geen ambities moet tonen om hogerop te komen.
Dat zal slecht zijn voor hem en voor de organisatie waar hij dan deel uit van zal gaan maken
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:17
Hiep hiep hoi, hiep hiep hoi Calimero.

Je hebt het zelf fout gedaan van Geel en dan ga je met je vingertje wijzen? Donder op man!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
De feiten geven hem gelijk. Van al die zogenaamde grote talenten is de stap van top jupiler leaqea naar de top eredivisie en internationaal voetbal te groot. Psv en Ajax gokken op 1 of twee spelers die de stap kunnen maken en dan een opbrengst opleveren voor de gehele jeugdwerking. Uiteindelijk is een satelietclub zoals exelsior was misschien nog het beste.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:34
Mis Aal. Van Geel heeft groot gelijk, wijsneus. De waarheid-in-pacht-hebber. De voetbalpiramide staat op instorten. Opdoeken, dat gedrocht.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:42
en das geen eens eigen kweek
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:10
Van Geel heeft gelijk, competitievervalsing!!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:15
Duidelijk dat Martin van Geel baalt dat Jong Feyenoord niet op zo'n mooi podium kan acteren, de spelers worden echt wel beter hoor door meer tegenstand.
Daarnaast speel je uit tegen clubs als Cambuur, De Graafschap en Go Ahead Eagles waar ze fel tegen je zijn.
Allemaal pluspunten, is er een speler (zwaar) geblesseerd geweest dan biedt de Jupiler League voor wedstrijdritme een goede uitkomst!

We moeten met ons allen niet gaan zeiken dat het oneerlijk is dat er nu 4 jong elftallen op het tweede niveau spelen.
Drie hebben destijds de overige teams van de Jupiler League gered door het aantal teams op peil te houden nadat er een aantal clubs failliet zijn gegaan.
Minder teams betekent minder inkomsten, minder televisiegeld etc.
Kijk naar de Segunda Division in Spanje, ook daar spelen gewoon Barcelona B en Sevilla B.
Real Madrid B is weliswaar teruggezakt naar het derde niveau daar maar mag ook uitkomen tot maximaal het tweede niveau.
Vind ik leuk
HansVites +1594
donderdag 12 oktober 2017 om 12:30
Ben het met van Geel eens plus dat ik het competitie vervalsing vind.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:30
Lol. Alleen Bazoer..... de Ligt, Kluivert, van der Beek......
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:56
hij snapt er echt niks van die van Geel ... het gaat er juist om dat die talenten meer weerstand krijgen zodat ze eerder klaar zijn voor het 1e elftal ..en kijk nu naar 010, nu ze succes en geld hebben kijken ze totaal niet meer naar de jeugd en toen ze dat niet hadden deden ze het wel en toen was hij al bij 010, jammer want Kongolo, De vrij , karsdorp enz zijn allemaal uit geldnood in het 1e gekomen en dat waren tocch geen slechte spelers ..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:05
Eens. Maak een sterke competitie van de reserve teams. Indelen in sterkte met 8-10 teams en dan 3 keer tegen elkaar of zo. Beter dan de huidige competitievervalsing.
FC speelt echt met jeugd en staat 14e. Ajax met veel spelers van de 1e selectie of voor miljoenen gekocht staat bovenaan.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:05
Over 2 a 3 jaar gaat Van Geel lopen zeiken dat ze moeten instromen in de 3e divisie omdat hij inmiddels realiseert dat hij een grote fout heeft gemaakt om niet net als Ajax PSV en AZ in te stromen in de JL. Jong Feyenoord staat onderaan !! in ee competitie met Cambuur2 en Heracles2 en dat terwijl ze spelen met een heel aardig elftal op papier, St Juste, Kramer, Bijlow, Basanogwat, enz.... Ik zie wel degelijk positieve effecten voor spelers van Jong... weerstand, duelkracht, tempo, publiek en ambiance zijn allemaal facetten die voor dit soort jongens een stuk leuker zijn dan die van de competitie op maandagavond. Van Geel predikt voor zijn eigen parochie.... zeg dan gewoon dat je het geld niet wilt investeren. Zelfs in de JL zie je toeschouwers aantallen van de JL clubs toenemen zodra Jong Ajax op bezoek komt
Vind ik leuk
Feye1908 +5478
donderdag 12 oktober 2017 om 13:15
Als VP nu eens het hele interview of minimaal het hele antwoord op een vraag plaatst, dan kunnen de eerste 150+ reacties in dit topic gelijk de prullebak in.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:24
Van Geel heeft gelijk. Ook ik heb het onderschat, was fervent voorstander van de piramide. Ben ook 180 graden om. Peter van Eijck.
Vind ik leuk
migiel +139
donderdag 12 oktober 2017 om 13:29
Neres 12 Cassierra 5 Johnsen 2 miljoen tegen de verdediging van Fc Oss is wat oneerlijk. En dan nog de coach uitzonderlijk goed vinden. Dat is de realiteit waar wij Ajax het mee moeten doen!! Jammerrrr
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:29]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:37
Zit wat in maar zolang er geen volwaardig alternatief is voor spelers die buiten de boot vallen om wekelijks te kunnen spelen blijft t een domme keuze om niet mee te doen, gewoon toegeven!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:46
Beloftencompetitie als voor-wedstrijd in de Eredivisie is misschien leuk. Komen wellicht meer toeschouwers op af dan op een druilerige maandagavond.
Vind ik leuk
Padason +274
donderdag 12 oktober 2017 om 16:34
Van Geel lult uit zijn nek, hij wilde met jong feyenoord in de jupilar instromen maarocht niet. Jong Feyenoord speelt nu voor spek en bonen, ze krijgen niet zoveel weerstand als jong ajax, jong az en jong psv.

Nu lopen zaniken maar wilde jong feyenoord erbij, was afgewezen dus nu is,het niet goed meer? Ongeloofwaardig
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:24
Van geel heeft een gele kaart houdoe
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:25
Neem die man aub niet serieus, heeft teveel clubs versleten in deze funktie.
En heeft daarnaast geen verstand van voetbal.

Overal mislukt en bij feyenoord ook "nul" toegevoegde waarde gehad.
Heeft aan het kampioenschap niets bijgedragen. Puzzel viel door omstandigheden precies goed in elkaar.
Vind ik leuk
Gerro +2843
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:07
Van de laatste 4 jaar maar 1 speler doorgebroken uhmm Martin als ik me niet vergis speelde Onana ook in deze competitie en vd Beek en de Jong en Kluivert geloof ik ook een paar wedstrijden en Nouri niet te vergeten en waarschijnlijk vergeet ik er nog 1 of 2 te noemen. Maar wat is echt doorbreken,Bazoer brak door viel terug en vertrok en speelt in Duitsland maar weinig. Misschien is 4 jaar tekort om daar nu al een oordeel over te vellen.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 04:58
en eriksen dan? komt ook uit eigen jeugd ajax
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 07:03
Ik geloof niet dat van geel goed heeft opgelet.
Geef gewoon toe dat het gewoon voor Feyenoord een financieel probleem is en niet naar andere clubs wijzen.
En ik kan zeggen dat er bij ajax wel meer spelers echt zijn door gebroken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Geel: 'Kijk naar Jong Ajax. Van 20 spelers is alleen Bazoer echt doorgebroken'