Feyenoord O19 en Vente maken indruk: klinkende zege in Youth League

Feyenoord O19 en Vente maken indruk: klinkende zege in Youth League

dinsdag 17 oktober 2017 om 16:51

De O19 van Feyenoord heeft het goede voorbeeld gegeven aan de hoofdmacht van trainer Giovanni van Bronckhorst. Shakhtar Donetsk kreeg dinsdagmiddag klop: 4-0.

Zes uur voor de aftrap bij Feyenoord - Shakhtar Donetsk in de Champions League (20.45 uur) namen de hoogste jeugdelftallen van de twee clubs het tegen elkaar op in het stadion van Excelsior. Feyenoord trok aan het langste eind, vooral door een uitstekende eerste helft.

Orkun Kökcü zorgde na zes minuten voor de 1-0, waarna de Feyenoord-talenten voor rust nog twee keer scoorden. Joël Zwarts en Dylan Vente deden het in een tijdsbestek van amper een minuut. In de tweede helft, waarin Feyenoord bleef domineren, viel nog één doelpunt: Vente, die al een keer inviel in de Champions League, maakte zijn tweede: 4-0. In de slotfase schoot Shakhtar nog een penalty naast.

Door de eerste overwinning van Feyenoord in de Youth League-groepsfase blijven Napoli (vier punten) en Manchester City (zes punten) in het vizier. Beide ploegen hebben nog wel een (onderlinge) wedstrijd tegoed.

Plaats een reactie

Marc21 +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:59
Goed voetbal en verdiend gewonnen. Hopen dat het grote Feyenoord daar een voorbeeld aan neemt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:03
Wat denk jij? Ik denk van niet. Feyenoord staat al 0-1 achter voordat de wedstrijd begint.

Pas als ze 1-0 staan, voordat de wedstrijd begint, pas dan ... kun je winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:18
Nou kom op hij is gewoon positief. Dat mis ik te veel op dit forum. Realisme mag maar als supporter van Feyenoord snap ik dat je een overwinning verwacht vanavond. Doe ik bij Ajax ook altijd, ongeacht de tegenstander (tegen beter weten in)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:59
Idd. Het klinkt vrij negatief. Maar toch is het zo. Waarom verloor Feyenoord 7x op rij? En daarna won het 12x. 2 jaar geleden.
Dat komt omdat er na verliespartijen een negatief gevoel overheerst.
Dus t was eigenlijk niet eens zo tegen Marc bedoeld.
Vind ik leuk
Marc21 +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:28
Wat ben jij weer lekker negatief. Ik ben van mening dat er vandaag gewoon gewonnen gaat worden. Tegen napoli was het spel al iets beter. De Kuip er achter en de winst pakken.
Vind ik leuk
royco88 +3056
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:55
Hahaha tegen napoli was t weer helemaal niks. Weet niet wat jij gezien heb?? Ik zeg verliezen vandaag met 3 0
Vind ik leuk
Marc21 +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:04
Een voetbal wedstrijd. Jouwn clubke doet het het beter Europees dit seizoen. Oh nee wacht. Denk ook eens een keer in het belang. Van het Nederlands voetbal, anders zul je zien dat Ajax niet eeder komt dan elke keer voor ronde spelen.
Vind ik leuk
Sniper1 +945
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:43
Beetje voorbarig gesteld hoor... Dankzij AZ, psv en Ajax hoeven jullie geen voorronde spelen... :) Ik schat dat 80% van de uefa punten door deze 3 clubs zijn gehaald, de afgelopen 5 jaar.
Vind ik leuk
Marc21 +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:46
En waar spelen deze 3 clubs nu? Juist niet Europees
Vind ik leuk
Sniper1 +945
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:50
Gewoon even een dipje, hoort erbij. Hebben jullie nooit zeker?? :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:06
en dat terwijl je gewoon je drie beste spelers mist. Ik snap het wel dat ze Brazilianen halen:)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:36
zelfs in de youth leaque slaat Feyenoord een belachelijk figuur.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:01
4-0 gewonnen??
Vind ik leuk
BassieN +7693
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:03
Jaaa vanavond weer!
Vind ik leuk
BIuf +20
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:07
Het raakvlak tussen bluf en leugen is dat bluffen eveneens een indruk wekt die in strijd is met de waarheid, wie bluft liegt dus in principe ook. Zowel bluffen als liegen kan geschieden door glashard onware zaken te beweren of feiten te verdraaien, essentiële zaken te verzwijgen, of aan de waarheid onjuiste informatie toe te voegen. Wie bluft kan echter over het algemeen niet te ver van de waarheid blijven omdat hij tevens zo geloofwaardig mogelijk wil overkomen. Daarbij kan liegen over tal van zaken gaan, terwijl bluf altijd het overdrijven van het eigen kunnen en de eigen mogelijkheden betreft. Bovendien is de term 'liegen/leugen' expliciet negatief gekleurd, terwijl dit voor bluf niet geldt.

Bluffen lijkt eveneens op opscheppen daar bij beiden de eigen prestaties en mogelijkheden worden aangedikt. Bij opscheppen is er echter in principe slechts sprake van het benadrukken van eigen prestaties en mogelijkheden die op zich niet onwaar zijn. Bij bluffen is er in principe ook altijd ten minste sprake van overdrijving en dus meer dan alleen maar opscheppen. Bovendien geschiedt opscheppen ook zeer vaak om in het algemeen indruk te maken in een groep, terwijl de bluffer met zijn bluf vaak wel degelijk een concreet doel probeert te bereiken.
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:12
benieuwd naar blufke zn reactie ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:05
Bluffen kun je ook, om de ander te overtuigen van jou waarheid. Ik wed dat Feyenoord met 2-0 gaat winnen vanavond.
Wedden voor 100 euro? Ook dit komt zeer overtuigend over. Maar is nergens op gebaseerd. Toch zullen anderen denken, dat ik gelijk heb. Ze durven niet mee te wedden ... hoop ik dan maar. Haha.
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:09
ik hoop dat feyenoord wint. en ik mn 50 euro niet verdubbel. en mocht feyenoord nou wel verliezen, dan heb ik er 50 euro aan over gehouden als troost.
Vind ik leuk
Edward +149
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:12
Goed verhaal
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:17
er is over nagedacht
Vind ik leuk
Quareck +2981
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:34
Niet goed genoeg.. wat nou bij een gelijkspel? Geen punten en geen euro's :)
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:11
dan ist pech hebben
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:55
het werden helaas euro,s
Vind ik leuk
Quareck +2981
woensdag 18 oktober 2017 om 00:15
Wil je er van af? In dit soort gevallen geef ik graag mijn rekening nummer, altijd bereid om te helpen
Vind ik leuk
Sytz +1024
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:17
Ik moet zeggen, uitstekend plan!
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:12
Het spijt me maar dit is toch een ander verhaal dan vanavond.
Shaktar jeugd stelt helemaal 0,0 voor.
Het eerste elftal heeft echt kwaliteit.
Vind ik leuk
Thobar +2666
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:25
Ben je een talent uit Oost Oekraïne dan ga je lekker naar een Russisch topteam als de kans krijgt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:56
Aldus Rinirat,de grote expert op het gebied van het Oekraïense jeugdvoetbal.
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:22
Het gaat allemaal om geld, ze kopen hele goede voetballers en de jeugd telt niet mee.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:07
Dus?
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:13
Shaktar is een gekocht elftal en heeft weinig met eigen land op.
Het is puur geld,een team met een Braziliaanse saus.
De jeugd is een bijzaak voor hun omdat er niet een speler doorstroomt,zoals wij dat hier wel proberen en willen.
De jeugd is dus geen graadmeter voor het eerste.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:29
Maar goed dat Feyenoord 4-0 gewonnen heeft dan.
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:23
vind het jammer voor je.
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:13
Je ziet ze niet wekenlijks spelen in de JL, maar als je dit hoort dan lijkt het erop dat er weer een goede lichting bij Feyenoord aan staat te komen.
Jammer dat het voor vanavond weinig positieve invloed zal opleveren.
Vind ik leuk
Marc21 +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:32
Klopt, vooral vente die echt een talent is. Hoop dat die kan doorpakken.
Vind ik leuk
royco88 +3056
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:04
Hahaha spele een goede wedstrijd en het is nu al een goede lichting. Rest van de wedstrijden ook gezien?
Vind ik leuk
Hoogeveen +3889
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:09
Ja, professioneel uitgespeeld noemen ze dat toch? ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:09
Ze spelen ook niet altijd in dezelfde samenstelling. En Feyenoord verwacht denk ik ook geen 16 nieuwe toptalenten uit deze lichting. Met 4 stuks zou van Geel al blij zijn. En nog aanvallers ook. Toe maar.
De 2 jaar hiervoor heeft bijna niks opgeleverd. Laat ons ook weer eens blij zijn.
Vind ik leuk
Bizzy +7726
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:29
Shaktar geeft niks om de jeugd. Alles draaid om het eerste elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:10
Zuid Amerikanen ... concurrentie voor PSV en Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord O19 en Vente maken indruk: klinkende zege in Youth League