Stomverbaasd PSV scoort 18 miljoen hits en ruikt geld: Hebben ons echt verkeken

    Stomverbaasd PSV scoort 18 miljoen hits en ruikt geld: "Hebben ons echt verkeken"

    donderdag 19 oktober 2017 om 21:56

    PSV-directeur Toon Gerbrands had niet verwacht dat Hirving Lozano zó populair is in zijn vaderland Mexico. De hype rond de 22-jarige zomeraanwinst werd pas echt duidelijk toen hij enkele maanden geleden net in Eindhoven had getekend. 

    "Toen Lozano naar ons kwam, maakten wij zijn rugnummer bekend. Hij was er niet eens zelf, iemand anders die op hem leek trok een shirtje aan met rugnummer 11 erop", vertelt Gerbrands bij BV Sport op All Sports Radio.

    "We zeiden daarna: alle Mexicanen die zich inschrijven en hun gegevens achterlaten, loten mee voor dit shirt. In Nederland doen er dan meestal een paar honderd mensen mee. Maar het waren er 11.000, allemaal Mexicanen."

    "Het verhaal dat Lozano bij ons rugnummer 11 had gekregen, scoorde zelfs 18 miljoen hits", vervolt de algemeen directeur. "Vanuit Mexico City kwamen er meer hits van vanuit Nederland. We hebben ons echt verkeken op hoe groot hij is, of hoe groot die cultuur is en dat land is. We zijn nu ook in Mexico bezig om te kijken of we daar een connectie kunnen maken."

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +13456
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:01
    Voetbal is groot in Mexico, ook de eredivisie word daar op de tv (gratis) uitgezonden.
    Vind ik leuk
    Foebele +55150
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:09
    Klopt, gebeurt in wel meer landen in Zuid Amerika, ook in Venezuela heb ik een keer Ajax zitten kijken op tv.
    Vind ik leuk
    Stranger +5053
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:30
    Als ik dat zou doen zouden ze denken dat de warmte me naar het hoofd gestegen zou zijn.;-)

    Maar als ik op vakantie ben ga ik dus echt geen Nederlands voetbal zitten kijken,zelfs geen Feyenoord!
    Vind ik leuk
    Foebele +55150
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:37
    Ik was uiteraard er niet voor gaan zitten, want ik wist niet eens dat het uitgezonden werd daar.

    Het was eigenlijk vooral toeval, want op de plek waar ik was was stromend water en elektriciteit geen vanzelfsprekendheid. Dat er een TV was en ik weer even in aanraking kon komen met de beschaafde wereld was juist wel even lekker.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 22:38]
    Vind ik leuk
    Stranger +5053
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:39
    Maar om dan naar Ajax gaan zitten te kijken;-)
    Vind ik leuk
    Foebele +55150
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:42
    Ja, niet iedereen heeft kijk op het spelletje stranger, daar kun jij ook niets aan doen, soms zit het gewoon fout in de gene! ;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5053
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:44
    Dat waardeer ik zo in mensen die zelfkennis hebben, die geven het gewoon toe op de social media ;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5053
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:42
    Maar ik snap wat je bedoelt. alleen toen ik Een aantal jaren terug heb ik de kilimanjaro beklommen. Toen we terug kwamen in het hotel ging ik eerst onder de douche en daarna een paar heerlijke pilsjes op het dakterras van het hotel.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:08
    Je cluppie wil je toch altijd en overal zien? Ik keek zelfs feyenoord tegen Vitesse voor de JC schaal terwijl ik op een weekend festival was hahah
    Vind ik leuk
    TheSavior +916
    vrijdag 20 oktober 2017 om 04:45
    Wil je nu een sticker? Snuifknulletje.
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:48
    Wil je nu een snuifje? Stickerknul. ;p
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 09:49]
    Vind ik leuk
    TheSavior +916
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:37
    sukkeltje
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:41
    Geintje ouwe!
    Vind ik leuk
    TheSavior +916
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:45
    Nog steeds een sukkeltje..
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:47
    Oke sukkeltje..
    Vind ik leuk
    TheSavior +916
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:55
    Sukkel
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:19
    beetje vroeg maar vooruit
    Vind ik leuk
    goekie4 +1665
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:05
    Ja echt debiel hoor. Ik heb Feyenoord-Ajax zitten kijken. Nooit verwacht dat ze dat in die landen uitzenden.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13857
    vrijdag 20 oktober 2017 om 02:10
    Pas nou op, dit artikel gaat over Psv en ze hebben lange tenen daar in Eindhoven hoor.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1665
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:51
    Sorry je hebt gelijk, zal het niet meer doen.
    Vind ik leuk
    reggie +1641
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:48
    Dacht dat we het over voetbal hadden;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23675
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:30
    Toon kan beter shirtjes van Lozano gaan verkopen, dan verloten.
    Vind ik leuk
    R2 +5056
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:02
    De connectie begint met een Mexicaanse linksback. Dat werkt namelijk prima met een mexicaanse linksbuiten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166637
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:04
    Juist haal er maar een back op die "hits"
    Vind ik leuk
    malosj74 +112
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:12
    Mooi man Mexicaanse lb rcv en een cvm twee vingers in de neus kampioen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:22
    Waarom lees ik dit nou alweer ? Veel oud nieuws de laatste tijd hier
    Vind ik leuk
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:23
    Toon Gerbrands heeft zich kennelijk vergaloppeerd aan de ongekende populariteit van PSV in Mexico.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2981
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:08
    Je verkijkt je helaas wel vaker Toontje
    Vind ik leuk
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:14
    Mooi land dat Mexico. Was er laatst op vakantie, iets te veel baco. Hotel? Trivago
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1360
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:14
    Bacardi drinken ze daar weinig. Wel veel tequila
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13828
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:15
    Geld ruiken is 1
    Geld binnenhalen is 2
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9483
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:19
    CHUCKY THA BOMB !
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:34
    Als ze een cent kregen voor elke "hit" dan hadden ze de selectie weer een week te vreten kunnen geven
    Vind ik leuk
    myrthewit +1603
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:08
    Totdat ze er achter komen dat Nederland niets meer voorstelt op voetbalgebied. Ik denk dat Lozano dat ondertussen ook begint in te zien.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20730
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:10
    Beste Toon zorg aub in de winterstop voor een goede mexicaanse LB en een CV. En gratis bier voor de supporters.
    Vind ik leuk
    Kevindo +709
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:26
    Dat gratis bier doet 't 'm.
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:02
    Sla het Schultenbräu vat maar aan! XD
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:39
    Haha bier is bier maat!
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:40
    Daar denken toch een heleboel mensen anders over... Maar ook weer een heleboel niet haha
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3239
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:32
    Hoe kun je dat nou niet weten? Ik woon in Maleisie en als de "grote" ploegen hier of het nationale elftal spelen in het National Stadium dan zitten er ook meestal 100.000 mensen. Dat geldt voor heel veel verre landen. Mensen zijn helemaal idolaat van voetbal buiten Europa. Als je dat niet weet dan ben je wel erg slecht op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 06:30
    Dat er zoveel hits zijn Gerbrands, is omdat de Mexicanen het shirtje GRATIS kunnen winnen, maar als aan hun loop te trekken om geld af te troggelen, dan ben je bij de Mexicanen aan het verkeerde adres.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 06:30]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31580