'Ajax actief in Brazilië: 32-jarige routinier en 21-jarige met torenhoge clausule'

'Ajax actief in Brazilië: 32-jarige routinier en 21-jarige met torenhoge clausule'

vrijdag 20 oktober 2017 om 11:34

Ajax is opnieuw geïnteresseerd in twee Brazilianen. Scouts van de Amsterdammers zijn onder de indruk geraakt van Arthur en Pedro Geromel, zo meldt UOL.

Beide spelers zijn eigendom van Gremio. De interesse in Geromel is opvallend: de verdediger is al 32 jaar. Ajax-trainer Marcel Keizer liet eerder wel weten op zoek te zijn naar ervaren spelers die er meteen staan. Geromel speelde eerder in Europa voor Vitoria Guimeraes, Köln en Real Mallorca. Sinds 2014 is hij speler van Gremio.

Arthur is een centrale annex aanvallende middenvelder die 21 jaar is. Scouts zagen hem tijdens de wedstrijd tegen Corinthians aan het werk en raakten onder de indruk van zijn kwaliteiten. Het halen van Arthur zal een dure grap worden voor Ajax. De middenvelder heeft zijn contract eerder deze week verlengd tot medio 2021. In die verbintenis staat een afkoopsom van 50 miljoen euro. Arthur wordt begeerd door meer Europese clubs.

Plaats een reactie

DubRtd +14903
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:48
Piet Gerommel.
Voetbalnaam: Geromel.
Vind ik leuk
Youri99 +5528
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:08
Net als je denkt dat het wel een keer genoeg gerommeld heeft in Amsterdam blijkt er nog meer Geromel op komst.
Vind ik leuk
DubRtd +14903
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:11
Ja... of voor de verandering eens Gerommel op het veld ipv in het bestuur/TH/ RvC of hoe al die clubs ook maar mogen heten.
Vind ik leuk
feyeniels +16787
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:48
Het middenveld lijkt me nou net de enige linie waar je geen versterkingen nodig hebt...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:01
Inderdaad en daarom is dit ook een lulkoek verhaal!
Vind ik leuk
bits +4023
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:06
Aanvallende middenvelders zat ja, een verdedigende middenvelder kunnen ze wel gebruiken.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:49
Gerommel in de marge.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:50
Gaat toch niet gebeuren? Snap niet dat VP daar een artikel aan besteed. Clickbait
Vind ik leuk
Romario9 +5402
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:39
Je geeft zelf al het antwoord
Vind ik leuk
raoul88 +486
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:50
Dat is inderdaad een torenhoge afkoopsom van Arthur! Gewoon laten gaan..en zeker voor 50 miljoen euro!!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:55
Geromel.... klinkt als chocolademelk voor bejaarden
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:56
Ik denk dat beide niet gaan komen. Het is de vraag of een Braziliaan die alweer teruggekeerd is naar zijn vaderland nog een keer de overstap naar Europa gaat maken. En die andere is nu al onbetaalbaar.
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:30
32 is ook vrij oud.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:51
Nja, ik snap dat Ajax een ervaren speler zoekt. Maar ik denk niet dat hij op deze leeftijd nog een keer op avontuur gaat in het (tegenover de rest van Europa) niet bijster goed betalende Nederland.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:53
Daar heb je ook gelijk in. Denk ook niet dat hij voor een jaar of 2 hier naartoe verhuist.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:48
En niet op 20 kunstgrasvelden wil spelen.
Vind ik leuk
Johan.l +3956
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:22
Maar zo houden ze wel de achterban stil
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:58
Ik word niet echt warm van deze video.
niks speciaals aan. En zeker niet 50 miljoen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9141
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:01
De video kost ook geen 50miljoen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:04
Gelukkig niet nee. Had er nu al moeite mee om naar te kijken.
Vind ik leuk
Barry10 +1106
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:59
Lijkt me niet dat ze een 32 jarige uit Brazilie gaan halen.
Vind ik leuk
Manolo +1469
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:03
50 Miljoen... Overmars is duidelijk al aan het zoeken voor Arsenal.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:18
Ja want Arsenal is een echte koopclub toch???
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
Ze betaalden ook 50 miljoen voor lacazette
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:56
Kan je er nog meer opnoemen?
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:04
Xhaka 45 miljoen
Mustafi 41 miljoen
En iets langer geleden sanchez van barca voor eenzelfde bedrag maar dat is logisch voor zo’n speler en gezien de hoogste transfersom toendertijd
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:04
Zijn jullie categorie STORY aan het worden.
Wat een flauwekul nieuws is dit dan ga je schamen.
Jullie weten toch dat een Nederlandse club dit nooit gaat en kan betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:04
wat een gerommel maar weer door overmars...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:06
Gaat die smurf nu Gargamel halen? :-)
Vind ik leuk
Bertus +2273
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:07
Loopt er niks rond in de o zo geweldige jeugdopleiding?
Vind ik leuk
3Bier +1299
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:19
Geen 32 jarige Braziliaan als het goed is.
Vind ik leuk
Korm +21584
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:10
wordt beide dus niks....
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10817
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:22
Maar 50 miljoen.. Kan alleen maar middelmaat zijn...
Vind ik leuk
plein19 +279
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
Neem helemaal geen Brazilianen. Peperduur.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
Willen en echt halen is een wereld van verschil bij ajax. Plus , dan hebben we ook nog eens een rat, die dodelijke ziekte BergRAMP rondlopen, dus al zou het waar zijn, het gebeurt niet.
Vind ik leuk
Eagle +371
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
Ajax wil 22 Brazilianen volgens mij
Vind ik leuk
Mari +1777
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:28
Arthur mag blijven waar hij is voor dit bedrag en Gremelo mag komen kan nog 3 jaar mee
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:34
"Het halen van Arthur zal een dure grap worden voor Ajax. De middenvelder heeft zijn contract eerder deze week verlengd tot medio 2021. In die verbintenis staat een afkoopsom van 50 miljoen euro"
Yeah right, dat gaat Ajax dus betalen?
Keep on dreaming met dit onzinbericht.
Vind ik leuk
Markus80 +1138
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:35
Een aanvallende middenvelder en vooral voor dat bedrag lijkt me totaal overbodig. We hebben genoeg aanvallende middenvelders, nu en in de jeugd.

Een ervaren verdediger, een beest zoals Sanchez is wel hard nodig, want wat er nu staat voldoet niet.
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:37
Blijkt maar weer dat Ajax niet meer op de Nederlandse markt zich gaat begeven, teveel huurlingen zodat er nog amper talent de kans krijgt en daarom niet meer doorbreekt.
Vind ik leuk
DEWEE +1699
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:58
32 jaar is helemaal niet opvallend. zo een speler kost geen drol. Past in het aankoopbeleid. En vervanger voor Westermann en Heitinga op de rechtervleugel van de bank.

Arthur is dus onhaalbaar.

Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:15
Net het filmpje bekeken.
Op basis van de beelden zeker geen 50miljoen waard. Kunnen ze nog beter voor 7 mil Ayoup van Utrecht kopen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:08
Ik vind het maar een gerommemaar
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:28
Koopclub
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:51
Geloof me, Ajax gaat echt geen 50 miljoen betalen voor één speler.
Wel 50 miljoen voor twee hele goede spelers.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:30
Ook dat gaat denk ik niet gebeuren. Denk dat ze niet verder willen gaan dan max 15 miljoen p.p.
Vind ik leuk
buddha +4877
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:00
ajax heeft iemand op het oog die 50 miljoen kost. is het dan wel een topic waard ? aangezien ze hem toch niet zullen kopen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:44
Geromel past daar wel met al dat gerommel
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:31
Mooi he dat trom gerommel op de tribunes... ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:52
Arthur 50 miljoen, en nog 10 miljoen voor een 32 jarige verdediger........ik begin toch sterk te twijfelen of hij ze nog wel op een rijtje heeft.
Vind ik leuk
furgist +1452
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:39
50 miljoen voor arthur? ....lijkt me niet
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:33
Ik denk dat hij zich furgist in deze spelers.
Vind ik leuk
Gerro +3292
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:30
Arthur te duur en die verdediger never aan beginnen word weer een miljoenen flop
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:28
Snap wel dat Ajax kijkt naar Pedro, spreekt een aardig woordje Duits, heeft heel wat ervaring en heeft geen hoog prijskaartje.

Pedro Tonon Geromel-BRA-32jr-190cm-VC/R/L-Rechts-Int-MW4,50mln-12-2019-Gremio
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:34
Overmars mag er 2 kopen...maar probeer 3 spellers voor de prijs van 2,5 spelers.

Prioriteit is VC en VVVL met ervaring ( direct inzetbaar ) zou ik zeggen...

Opties voor de VC positie:

-Thomas Vermaelen-BEL-31jr-183cm-VC/L/R (VVVL)-Links-Int-MW3,00mln-tot2019-Fc Barcelona-Minpunt; vaak geblesseerd

-Pedro Tonon Geromel-BRA-32jr-190cm-VC/R/L-Rechts-Int-MW4,50mln-tot2019-Gremio...voetballende verdediger en geode kopper

-Douglas Silva Bacelar-BRA-27jr-190cm-VC/R/L-Rechts-MW5,50mln-tot2018-Fc Sao Paulo...groot en strerk, goede kopper

-Pedrao „De Gladiator”-BRA-25jr-190cm-VC/L/R-Links-MW2,50mln-?

-Gustavo Henrique-BRA-24jr-195cm-VC/R/L-Rechts-MW2,50mln-tot2020-Fc Santos..voetballende verdediger.groot en behoorlijk snel

-Diego Reyes-MEX-24jr-189cm-VC/R/L (VVVR/VM)-Rechts-Int-MW6mln-tot2018-Fc Porto...Multifunctioneel

Opties voor de VVVL positie:

-Emmanuel David Mas Sgros-ARG/ITA-29jr-183cm-VVVL/ML-Links-Int-MW4,00mln-tot2020-Trabzonspor...all-rounder met veel energy

-Nicolas Tagliafico-ARG/ITA-24jr-171cm-VVVL/ML-Links-Int-MW4,50mln-tot2018-Independiente...Pitbull, all-rounder ( in al zijn taken goed )...aanwinst

Extra optie:

-Jurgen Damm Rascon-MEX/DUI-24jr-187cm-RB (MR/LB)-Rechts-Int-MW4,00mln-tot2020-Tigres...ouderwets Ajax vleugelspits met veel snelheid en gift goede voorzetten!

-Rodrigo Dourado-BRA-23jr-186cm-VM/CM (RB)-Rechts-Int-MW3,50mln-tot2019-Alegre...groot en sterk, technisch, goede pass

-Sergi Samper Montana-SPA-22jr-181cm-VM (CM)-Rechts-Int-MW3,50mln-tot2019-Fc Barcelona

-Talent-Santiago Ascacibar-ARG-20jr-170cm-VM (CM)-Rechts-Int-MW7,50mln-tot2019-Estudiantes de La Plata
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 00:35]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax actief in Brazilië: 32-jarige routinier en 21-jarige met torenhoge clausule'