'Ajax actief in Brazilië: 32-jarige routinier en 21-jarige met torenhoge clausule'

    'Ajax actief in Brazilië: 32-jarige routinier en 21-jarige met torenhoge clausule'

    Gepubliceerd: vrijdag 20 oktober 2017 om 11:34vr 20-10-2017 om 11:34

    Ajax is opnieuw geïnteresseerd in twee Brazilianen. Scouts van de Amsterdammers zijn onder de indruk geraakt van Arthur en Pedro Geromel, zo meldt UOL.

    Beide spelers zijn eigendom van Gremio. De interesse in Geromel is opvallend: de verdediger is al 32 jaar. Ajax-trainer Marcel Keizer liet eerder wel weten op zoek te zijn naar ervaren spelers die er meteen staan. Geromel speelde eerder in Europa voor Vitoria Guimeraes, Köln en Real Mallorca. Sinds 2014 is hij speler van Gremio.

    Arthur is een centrale annex aanvallende middenvelder die 21 jaar is. Scouts zagen hem tijdens de wedstrijd tegen Corinthians aan het werk en raakten onder de indruk van zijn kwaliteiten. Het halen van Arthur zal een dure grap worden voor Ajax. De middenvelder heeft zijn contract eerder deze week verlengd tot medio 2021. In die verbintenis staat een afkoopsom van 50 miljoen euro. Arthur wordt begeerd door meer Europese clubs.

    Plaats een reactie

    Fredsjhe +2327
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:49
    Gerommel in de marge.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22121
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:50
    Gaat toch niet gebeuren? Snap niet dat VP daar een artikel aan besteed. Clickbait
    Vind ik leuk
    Romario9 +11998
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:39
    Je geeft zelf al het antwoord
    Vind ik leuk
    raoul88 +780
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:50
    Dat is inderdaad een torenhoge afkoopsom van Arthur! Gewoon laten gaan..en zeker voor 50 miljoen euro!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:55
    Geromel.... klinkt als chocolademelk voor bejaarden
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:56
    Ik denk dat beide niet gaan komen. Het is de vraag of een Braziliaan die alweer teruggekeerd is naar zijn vaderland nog een keer de overstap naar Europa gaat maken. En die andere is nu al onbetaalbaar.
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:30
    32 is ook vrij oud.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:51
    Nja, ik snap dat Ajax een ervaren speler zoekt. Maar ik denk niet dat hij op deze leeftijd nog een keer op avontuur gaat in het (tegenover de rest van Europa) niet bijster goed betalende Nederland.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:52]
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:53
    Daar heb je ook gelijk in. Denk ook niet dat hij voor een jaar of 2 hier naartoe verhuist.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    vrijdag 20 oktober 2017 om 19:22
    Maar zo houden ze wel de achterban stil
    Vind ik leuk
    Barry10 +1402
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:59
    Lijkt me niet dat ze een 32 jarige uit Brazilie gaan halen.
    Vind ik leuk
    Manolo +2294
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:03
    50 Miljoen... Overmars is duidelijk al aan het zoeken voor Arsenal.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24467
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:18
    Ja want Arsenal is een echte koopclub toch???
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1962
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
    Ze betaalden ook 50 miljoen voor lacazette
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24467
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:56
    Kan je er nog meer opnoemen?
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1962
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:04
    Xhaka 45 miljoen
    Mustafi 41 miljoen
    En iets langer geleden sanchez van barca voor eenzelfde bedrag maar dat is logisch voor zo’n speler en gezien de hoogste transfersom toendertijd
    Vind ik leuk
    bully302 +129
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:04
    Zijn jullie categorie STORY aan het worden.
    Wat een flauwekul nieuws is dit dan ga je schamen.
    Jullie weten toch dat een Nederlandse club dit nooit gaat en kan betalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:04
    wat een gerommel maar weer door overmars...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:06
    Gaat die smurf nu Gargamel halen? :-)
    Vind ik leuk
    Bertus +6140
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:07
    Loopt er niks rond in de o zo geweldige jeugdopleiding?
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:19
    Geen 32 jarige Braziliaan als het goed is.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:10
    wordt beide dus niks....
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19995
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:22
    Maar 50 miljoen.. Kan alleen maar middelmaat zijn...
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
    Neem helemaal geen Brazilianen. Peperduur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
    Willen en echt halen is een wereld van verschil bij ajax. Plus , dan hebben we ook nog eens een rat, die dodelijke ziekte BergRAMP rondlopen, dus al zou het waar zijn, het gebeurt niet.
    Vind ik leuk
    Eagle +379
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
    Ajax wil 22 Brazilianen volgens mij
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:28
    Arthur mag blijven waar hij is voor dit bedrag en Gremelo mag komen kan nog 3 jaar mee
    Vind ik leuk
    Markus80 +2568
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:35
    Een aanvallende middenvelder en vooral voor dat bedrag lijkt me totaal overbodig. We hebben genoeg aanvallende middenvelders, nu en in de jeugd.

    Een ervaren verdediger, een beest zoals Sanchez is wel hard nodig, want wat er nu staat voldoet niet.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6227
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:37
    Blijkt maar weer dat Ajax niet meer op de Nederlandse markt zich gaat begeven, teveel huurlingen zodat er nog amper talent de kans krijgt en daarom niet meer doorbreekt.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2525
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:58
    32 jaar is helemaal niet opvallend. zo een speler kost geen drol. Past in het aankoopbeleid. En vervanger voor Westermann en Heitinga op de rechtervleugel van de bank.

    Arthur is dus onhaalbaar.

    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:15
    Net het filmpje bekeken.
    Op basis van de beelden zeker geen 50miljoen waard. Kunnen ze nog beter voor 7 mil Ayoup van Utrecht kopen
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:28
    Koopclub
    Vind ik leuk
    Onze Ajax +13
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:51
    Geloof me, Ajax gaat echt geen 50 miljoen betalen voor één speler.
    Wel 50 miljoen voor twee hele goede spelers.
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:30
    Ook dat gaat denk ik niet gebeuren. Denk dat ze niet verder willen gaan dan max 15 miljoen p.p.
    Vind ik leuk
    buddha +9067
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:00
    ajax heeft iemand op het oog die 50 miljoen kost. is het dan wel een topic waard ? aangezien ze hem toch niet zullen kopen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:44
    Geromel past daar wel met al dat gerommel
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:31
    Mooi he dat trom gerommel op de tribunes... ;)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:52
    Arthur 50 miljoen, en nog 10 miljoen voor een 32 jarige verdediger........ik begin toch sterk te twijfelen of hij ze nog wel op een rijtje heeft.
    Vind ik leuk
    furgist +1386
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:39
    50 miljoen voor arthur? ....lijkt me niet
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:33
    Ik denk dat hij zich furgist in deze spelers.
    Vind ik leuk
    Gerro +7373
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:30
    Arthur te duur en die verdediger never aan beginnen word weer een miljoenen flop
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws