Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'

    Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'

    Gepubliceerd: zaterdag 21 oktober 2017 om 18:46za 21-10-2017 om 18:46

    Ton Du Chatinier vertrekt per direct bij tweededivisionist AFC. De voormalig trainer van FC Utrecht maakte zaterdag bekend dat hij het voor gezien houdt, ondanks dat zijn ploeg met 0-1 won bij IJsselmeervogels. 

    De resultaten zijn dit seizoen teleurstellend bij de Amsterdamse amateurclub, maar Du Chatinier beweert dat zijn beslissing daar geheel los van staat. "Het zijn allemaal ratjes bij AFC, vooral de vijfde collone. Ze zoeken het maar uit. En AFC kennende hebben ze maandag of dinsdag wel een vervanger paraat staan", zegt Du Chatinier tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Van 2008 tot 2011 was hij hoofdtrainer van FC Utrecht.

    Bob Duis, bestuurdslid technische zaken van AFC, snapt er niets van. "Ik ben overdonderd. Compleet verrast. Overdonderd. Als we hadden verloren, had ik het wel begrepen, had ik me ook kunnen voorstellen. Ik ga eerst even de voorzitter (Ad Westerhof, red.) bellen." AFC staat na acht wedstrijden op de zeventiende plek in de Tweede Divisie. 

    Plaats een reactie

    stratumseind +174546
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:51
    zo das best wel schokkend
    Vind ik leuk
    WTSGD +1480
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:54
    Hebben ze bij afca ook last van ha ha ha
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:55
    Geweldige comment, die ha ha ha maakt het af. Ook aandacht besteed aan de spaties tussen de ha's. Chapeau.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:10
    Dat is toch niet belangrijk of van belang, zijn dingen waar ik me meer druk om kan maken dan daar een probleem van te maken.

    Is geen aanval hoor, voordat...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 19:11]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:54
    Nóg een wespennest in de hoofdstad
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:56
    In deze tijd van het jaar?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:57
    Eender welk seizoen.... schijnt het in Mokum te zijn....
    Vind ik leuk
    Garrie +3773
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:04
    Dat is genieten hè Barry!? Dit soort topics..
    Vind ik leuk
    Christiano +1084
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:03
    De vijfde colonne.....mooi begrip vind ik dat altijd -) Als trainer zijnde sta je daar toch boven man. Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken en er zijn er altijd wel een paar die het niet met je eens zijn.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:07
    Je weet niet wat er allemaal gespeeld heeft. Een man als DuChatinier roept dit niet zomaar, lijkt me zo.... als er daar een paar backstabbers rondlopen....
    Vind ik leuk
    danny117869 +2320
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:05
    Ik gok dat ie evengoed wel ontslagen zou worden het spel was niet goed en speelde constant met een paar spelers die iemand anders niet op zou stellen. Alleen de keeper(potveer) heeft zich de laatste weken bewezen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:09
    Vluchten wanneer het slecht gaat, de grootste rat is Ton dus.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:07
    Zou het? Wellicht was het hem zijn eer te na om op te stappen voor ie een overwinning binnenhaalde?!
    Vind ik leuk
    Vlietje +293
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:15
    Nah dit is nou echt het schokeffect waar iedereen het altijd over heeft!!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7546
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:50
    En Ton Du Chatinier kennende heeft hij maandag of dinsdag wel een nieuwe club gevangen", zegt Bob Duis, bestuurdslid technische zaken van AFC tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Overdonderd zijn wij door Ton
    Vind ik leuk
    Smash +3482
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:06
    In Amsterdam ratjes???
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 00:29
    Nou, de nieuwe BC wordt dus Koeman, F. de Boer, Hake of Du Chatinier.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws