Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'

    Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'

    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:46

    Ton Du Chatinier vertrekt per direct bij tweededivisionist AFC. De voormalig trainer van FC Utrecht maakte zaterdag bekend dat hij het voor gezien houdt, ondanks dat zijn ploeg met 0-1 won bij IJsselmeervogels. 

    De resultaten zijn dit seizoen teleurstellend bij de Amsterdamse amateurclub, maar Du Chatinier beweert dat zijn beslissing daar geheel los van staat. "Het zijn allemaal ratjes bij AFC, vooral de vijfde collone. Ze zoeken het maar uit. En AFC kennende hebben ze maandag of dinsdag wel een vervanger paraat staan", zegt Du Chatinier tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Van 2008 tot 2011 was hij hoofdtrainer van FC Utrecht.

    Bob Duis, bestuurdslid technische zaken van AFC, snapt er niets van. "Ik ben overdonderd. Compleet verrast. Overdonderd. Als we hadden verloren, had ik het wel begrepen, had ik me ook kunnen voorstellen. Ik ga eerst even de voorzitter (Ad Westerhof, red.) bellen." AFC staat na acht wedstrijden op de zeventiende plek in de Tweede Divisie. 

    Lees meer over:Jupiler LeagueAFC

    Plaats een reactie

    stratumseind +135412
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:51
    zo das best wel schokkend
    Vind ik leuk
    WTSGD +1394
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:54
    Hebben ze bij afca ook last van ha ha ha
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:55
    Geweldige comment, die ha ha ha maakt het af. Ook aandacht besteed aan de spaties tussen de ha's. Chapeau.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78564
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:10
    Dat is toch niet belangrijk of van belang, zijn dingen waar ik me meer druk om kan maken dan daar een probleem van te maken.

    Is geen aanval hoor, voordat...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25888
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:54
    Nóg een wespennest in de hoofdstad
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:56
    In deze tijd van het jaar?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25888
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:57
    Eender welk seizoen.... schijnt het in Mokum te zijn....
    Vind ik leuk
    Garrie +3494
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:04
    Dat is genieten hè Barry!? Dit soort topics..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:56
    Allemaal de schuld van Jack van Gelder.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1651
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:03
    En hij blijft er maar mee weg komen ook!
    Vind ik leuk
    Farmer +9134
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:18
    "hij kan er geen houtje-touwtje meer van'? :P
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7228
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:02
    Te land, ter zee en in de
    Lucht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:56
    Van Gelder ten voeten uit ...
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1048
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:29
    Jack is alleen fan wanneer het goed gaat, morgen is hij weer een echte Ajacied...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:46
    Daaraan herken je de echte fan. Chagrijnig zijn als t slecht gaat. Dat heeft iedereen wel.

    Jack kan ook altijd zo lekker negatief zijn over Ajax als t slecht gaat. En supervrolijk als t goed gaat.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7171
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:02
    Goed gedaan ton wegwezen daar.hercules dan maar trainen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:09
    Denk eerder dat zijjn huis in Frankrijk sneller opgeleverd wordt. Of dat Advocaat een nieuwe klus kan krijgen met de winterstop.

    Du Chatinier is ook mijn trainer geweest en als er iemand rattenstreek kan uithalen is deze man het.
    Vind ik leuk
    Christiano +1111
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:03
    De vijfde colonne.....mooi begrip vind ik dat altijd -) Als trainer zijnde sta je daar toch boven man. Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken en er zijn er altijd wel een paar die het niet met je eens zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:06
    Ton laat zich niet in de zeik nemen. En helemaal niet voor 30.000 euro per jaar.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25888
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:07
    Je weet niet wat er allemaal gespeeld heeft. Een man als DuChatinier roept dit niet zomaar, lijkt me zo.... als er daar een paar backstabbers rondlopen....
    Vind ik leuk
    danny117869 +2249
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:05
    Ik gok dat ie evengoed wel ontslagen zou worden het spel was niet goed en speelde constant met een paar spelers die iemand anders niet op zou stellen. Alleen de keeper(potveer) heeft zich de laatste weken bewezen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78564
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:09
    Vluchten wanneer het slecht gaat, de grootste rat is Ton dus.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25888
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:07
    Zou het? Wellicht was het hem zijn eer te na om op te stappen voor ie een overwinning binnenhaalde?!
    Vind ik leuk
    Vlietje +292
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:15
    Nah dit is nou echt het schokeffect waar iedereen het altijd over heeft!!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +4507
    zaterdag 21 oktober 2017 om 19:50
    En Ton Du Chatinier kennende heeft hij maandag of dinsdag wel een nieuwe club gevangen", zegt Bob Duis, bestuurdslid technische zaken van AFC tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Overdonderd zijn wij door Ton
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:07
    De vijfde Collone is anders in Amsterdam uitgevonden. Door Cruyff.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4507
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:34
    A. Iets meer respect graag door zijn naam correct te schrijven, het is zo fout met een y. Het is en blijft Johan Cruijff.
    B. De vijfde Colonne is met dubbel N en niet met dubbel L
    C. Het is door zijn zaakwaarnemer/schoonvader Cor Coster uitgevonden om mensen naar zijn hand te zetten!!
    Capisce
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:40
    Is het nou in Amsterdam uitgevonden of niet?

    En dat heeft ook met de Joodse mentaliteit te maken. De schijnheiligheid van t geloof. De grootste diamantairs waren Joden. Terwijl t geloof niks om geld geeft.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4507
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:47
    Het is absoluut in Amsterdam uitgevonden, al kunnen ze er in Volendam ook wat van.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:54
    In Volendam doen ze alles voor geld. Zelfs zingen.
    Vind ik leuk
    Smash +2506
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:06
    In Amsterdam ratjes???
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 00:29
    Nou, de nieuwe BC wordt dus Koeman, F. de Boer, Hake of Du Chatinier.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'