Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'

Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'

zaterdag 21 oktober 2017 om 18:46

Ton Du Chatinier vertrekt per direct bij tweededivisionist AFC. De voormalig trainer van FC Utrecht maakte zaterdag bekend dat hij het voor gezien houdt, ondanks dat zijn ploeg met 0-1 won bij IJsselmeervogels. 

De resultaten zijn dit seizoen teleurstellend bij de Amsterdamse amateurclub, maar Du Chatinier beweert dat zijn beslissing daar geheel los van staat. "Het zijn allemaal ratjes bij AFC, vooral de vijfde collone. Ze zoeken het maar uit. En AFC kennende hebben ze maandag of dinsdag wel een vervanger paraat staan", zegt Du Chatinier tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Van 2008 tot 2011 was hij hoofdtrainer van FC Utrecht.

Bob Duis, bestuurdslid technische zaken van AFC, snapt er niets van. "Ik ben overdonderd. Compleet verrast. Overdonderd. Als we hadden verloren, had ik het wel begrepen, had ik me ook kunnen voorstellen. Ik ga eerst even de voorzitter (Ad Westerhof, red.) bellen." AFC staat na acht wedstrijden op de zeventiende plek in de Tweede Divisie. 

Lees meer over:Jupiler LeagueAFC

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 18:51
zo das best wel schokkend
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:44
Voor jou wel dus
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:15
ik heb een tere ziel
Vind ik leuk
WTSGD +164
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:54
Hebben ze bij afca ook last van ha ha ha
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:55
Geweldige comment, die ha ha ha maakt het af. Ook aandacht besteed aan de spaties tussen de ha's. Chapeau.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:10
Dat is toch niet belangrijk of van belang, zijn dingen waar ik me meer druk om kan maken dan daar een probleem van te maken.

Is geen aanval hoor, voordat...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 19:11]
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:45
Wat wil jij duidelijk maken?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:54
Nóg een wespennest in de hoofdstad
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:56
In deze tijd van het jaar?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:57
Eender welk seizoen.... schijnt het in Mokum te zijn....
Vind ik leuk
Garrie +2039
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:04
Dat is genieten hè Barry!? Dit soort topics..
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:53
Mokum bestaat al lang niet meer Barry maar waarschijnlijk is dat langs jou heen gegaan.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:02
Waarom heet die Amsterdammer dan zo?
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:11
Mokum is Mokum niet meer zoals Ajax al jarenlang geen Jodenclub meer is. Het is nu eenmaal zo Wim.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:38
Nickname : "AjaxdegrootstetrotsvanMokum" doet anders vermoeden. En daar reageert Barry op, denk ik zomaar.
NL is ook NL niet meer. Het NL van 20 jaar geleden ten minste. De wereld is de wereld ook niet meer. En Almere bestond 40 jaar geleden nog niet. Haha.
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:47
Mokum bestaat echt niet meer Wim. Net zo min als Ajax een Jodenclub is. Vals sentiment vind ik.Als jij de geschiedenis van Almere kent zou je kunnen weten dat Almere Haven al bestond in 1971!!!!!!! hahaha
Vind ik leuk
Carl +1491
dinsdag 24 oktober 2017 om 15:03
Als Ajax geen jodenclub meer is, waarom noemen nog zoveel supporters zich dan joden? En waar baseer je het op dat ajax geen jodenclub meer is? Zelfde vraag voor mokum. Of is jouw mening tegenwoordig automatisch een feit?
Vind ik leuk
036 +2460
dinsdag 24 oktober 2017 om 18:44
Jouw laatste zin vind ik niet leuk! Ik pretendeer helemaal niets Carl!!!!
Dat Ajax een Jodenclub genoemd wordt is vanwege de buitenwacht. De laatste echte Joodse speler is Daniel de Ridder. Verder begrijpen heel veel participanten op VP niet dat het Joodzijn bepaalt wordt bij de geboorte uit een Joodse moeder. Zelfs Micheal van Praag, ondanks dat zijn vader Jaap van Praag een Joodse man is, is hij geen Jood. Simpel omdat zijn moeder niet Joods was. Joodzijn wordt niet door de vader maar door de moeder doorgegeven. Ajax is echt geen Jodenclub, ook nooit geweest!! Misschien heb je eerder reacties gemist maar in Rotterdam, bij Feijenoord, waren meer Joden dan bij Ajax.
Groet.

Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:06
Was vorige week nog op Mokum Airport....
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:15
Flauw......... Als jij het stadion van Ajax kenmerkt als Abccoude dan is het vliegveld dus Schiphol en ligt in de Haarlemmermeer.LOL
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:45
He....... jij leeft nog.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:05
Jawel... drukke dagen voor kerst ;-)
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:11
Goed voor de zaken toch?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:56
Allemaal de schuld van Jack van Gelder.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:03
En hij blijft er maar mee weg komen ook!
Vind ik leuk
Farmer +6035
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:18
"hij kan er geen houtje-touwtje meer van'? :P
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:02
Te land, ter zee en in de
Lucht.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:56
Van Gelder ten voeten uit ...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:29
Jack is alleen fan wanneer het goed gaat, morgen is hij weer een echte Ajacied...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:46
Daaraan herken je de echte fan. Chagrijnig zijn als t slecht gaat. Dat heeft iedereen wel.

Jack kan ook altijd zo lekker negatief zijn over Ajax als t slecht gaat. En supervrolijk als t goed gaat.
Vind ik leuk
Utca030 +2174
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:02
Goed gedaan ton wegwezen daar.hercules dan maar trainen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:09
Denk eerder dat zijjn huis in Frankrijk sneller opgeleverd wordt. Of dat Advocaat een nieuwe klus kan krijgen met de winterstop.

Du Chatinier is ook mijn trainer geweest en als er iemand rattenstreek kan uithalen is deze man het.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:03
De vijfde colonne.....mooi begrip vind ik dat altijd -) Als trainer zijnde sta je daar toch boven man. Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken en er zijn er altijd wel een paar die het niet met je eens zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:06
Ton laat zich niet in de zeik nemen. En helemaal niet voor 30.000 euro per jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:07
Je weet niet wat er allemaal gespeeld heeft. Een man als DuChatinier roept dit niet zomaar, lijkt me zo.... als er daar een paar backstabbers rondlopen....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:05
Ik gok dat ie evengoed wel ontslagen zou worden het spel was niet goed en speelde constant met een paar spelers die iemand anders niet op zou stellen. Alleen de keeper(potveer) heeft zich de laatste weken bewezen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:11]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:09
Vluchten wanneer het slecht gaat, de grootste rat is Ton dus.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:07
Zou het? Wellicht was het hem zijn eer te na om op te stappen voor ie een overwinning binnenhaalde?!
Vind ik leuk
Vlietje +100
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:15
Nah dit is nou echt het schokeffect waar iedereen het altijd over heeft!!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:47
Du Chatinier, Utrechter in Amsterdam, ja jongen, het gaat daar nu eenmaal wel anders, recht voor zijn raap.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:56
In Utrecht niet recht voor zn raap? Hoe voel jij Je??
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:35
prima, dank U.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:50
En Ton Du Chatinier kennende heeft hij maandag of dinsdag wel een nieuwe club gevangen", zegt Bob Duis, bestuurdslid technische zaken van AFC tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Overdonderd zijn wij door Ton
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:07
De vijfde Collone is anders in Amsterdam uitgevonden. Door Cruyff.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:34
A. Iets meer respect graag door zijn naam correct te schrijven, het is zo fout met een y. Het is en blijft Johan Cruijff.
B. De vijfde Colonne is met dubbel N en niet met dubbel L
C. Het is door zijn zaakwaarnemer/schoonvader Cor Coster uitgevonden om mensen naar zijn hand te zetten!!
Capisce
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:40
Is het nou in Amsterdam uitgevonden of niet?

En dat heeft ook met de Joodse mentaliteit te maken. De schijnheiligheid van t geloof. De grootste diamantairs waren Joden. Terwijl t geloof niks om geld geeft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:42]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:47
Het is absoluut in Amsterdam uitgevonden, al kunnen ze er in Volendam ook wat van.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:54
In Volendam doen ze alles voor geld. Zelfs zingen.
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:01
Oeps...... Joodse mentaliteit heeft niets te maken met geloof Wim. Ga je maar eens verdiepen hierin.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:19
Oh jee ... hier kan ik vanavond weer niet van slapen.
Alles wat gelovige mensen doen, heeft uiteindelijk toch met hun geloof te maken?
Het CDA bijv ... wil alleen met de VVD regeren. Dan vraag ik mij af, hoe komen ze daarbij? Met zulke a-socialen wil je je als gelovige toch niet verbinden?

De rijken zitten vooraan in de kerk. Schijnheiligen.
Vind ik leuk
036 +2460
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:35
Maar Joden zijn niet perse gelovigen Wim. Joden worden geboren uit een moeder. Iemand is een Jood als die persoon van een Joodse moeder komt. Als de moeder niets Joods is maar de vader wel dan is het kind geen Jood. Dus..... het Jood zijn wordt bepaalt bij de geboorte en verder niet. Niet Joden kunnen zich bekeren tot het Jodendom maar dat is aan regels gebonden. Dat sommigen zichzelf een Jood noemen, zoals een aantal Ajax-aanhangers heeft daar helemaal niets mee te maken. Lees het maar na Wim. haha
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 06:39
Wiki :
"Joods-zijn de pure categorieën van identiteit doorbreekt, omdat het niet nationaal is, niet genealogisch en niet godsdienstig, maar elk van deze, in een dialectische spanning."

Idd ... dat is raar. Toch? Dan kun je als katholiek ook niet gelovig zijn.

En als Ajacied niet van voetbal houden. Dat is weer typisch iets joods. Haha. Ze laten zich niet snel vangen ... En weten het schijnheilig toch te verkopen.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 06:41]
Vind ik leuk
Smash +328
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:06
In Amsterdam ratjes???
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:29
Nou, de nieuwe BC wordt dus Koeman, F. de Boer, Hake of Du Chatinier.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Woedende Du Chatinier stapt op: 'Het zijn allemaal ratjes. Ze zoeken het maar uit'