'Kluivert-familie volop in belangstelling: Ajax wil verlengen, clubs willen broer'

'Kluivert-familie volop in belangstelling: Ajax wil verlengen, clubs willen broer'

dinsdag 21 november 2017 om 07:18

Justin Kluivert heeft een aanbieding op zak van Ajax. De Amsterdamse topclub wil graag door met de achttienjarige aanvaller, wiens contract in de zomer van 2019 afloopt. Ondertussen staat zijn broertje Ruben in de belangstelling van AZ, weet De Telegraaf. 

Justin Kluivert kan bij Ajax bijtekenen voor twee of drie jaar. De club is momenteel in gesprek met het management van de international van Jong Oranje. Op zestienjarige leeftijd ondertekende Kluivert zijn eerste profcontract. Dat mocht toen een duur hebben van maximaal drie jaar. Nu Kluivert volwassen is, kan Ajax hem langer vastleggen.

Tekent de tiener níet bij, dan is de kans groot dat Ajax hem komende zomer al verkoopt. In 2019 kan Kluivert immers gratis en voor niets verkassen. 

Ruben, het zestienjarige broertje van Justin, staat in de belangstelling van AZ. Directeur voetbalzaken Max Huiberts bevestigt dat. "Hij is uitgenodigd om stage te lopen." Ook Vitesse volgt de verrichtingen van de centrale verdediger op de voet. Ruben is de enige speler uit de voetbalfamilie die in de achterhoede speelt. Quincy (20) en Shane spelen als aanvallers bij Jong Vitesse en FC Barcelona. 

Poll

Gaat Justin Kluivert het grote Oranje halen?

(1491 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 21 november 2017 om 07:20
Oranje?
Laten we eerst maar basisspeler worden.
Vind ik leuk
darmianto +7845
dinsdag 21 november 2017 om 09:03
Het “grote” Oranje... zo groot is dat niet meer..
Vind ik leuk
derksen +7137
dinsdag 21 november 2017 om 07:23
Als je op je 18e al sneller bent als promes,knabbel en berghuis bij elkaar mag Kluivert best bij nl elftal,je heb jaren de tijd om te bouwen
Vind ik leuk
derksen +7137
dinsdag 21 november 2017 om 07:34
Ene

Echt goed zaad die Patrick dat kan niet anders
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 07:48
Quincy kan helemaal niet voetballen.
Die zat twee jaar geleden in de A1 van amateurclub AFC geregeld op de bank.
Vind ik leuk
Woudo +7796
dinsdag 21 november 2017 om 09:14
Maar hij heet Kluivert dan krijg je bij je geboorte al een profcontract of je nou kan voetballen of niet!
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 07:56
Ik was verbaasd dat zijn contract nog maar zo kort loopt. Volgens mij mogen we toch stellen dat dit een van de grootste Nederlandse talenten is. Wat een risico loopt Ajax... Maar ik begrijp dat ze ivm zijn leeftijd niet eerder konden verlengen?
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:25
Nee klopt, als ik het goed heb is op je zestiende max 3 jaar. en vanaf je 18e kan het allemaal dus ze hebben van 16 t/m 19 gegeven nu is die 18 en willen ze hem langer binden.
Vind ik leuk
Bizzy +8602
dinsdag 21 november 2017 om 08:01
Veel mensen pimpen deze jongen de hemel in. Waarom ? Het is een aardige huis, tuin, keuken voetballer. Absoluut geen buitencategorie speler.
Vind ik leuk
Nashua +5717
dinsdag 21 november 2017 om 08:21
Kan toch dat jij het niet in hem ziet zitten en anderen wel ???
Vind ik leuk
Maxx Jw +409
dinsdag 21 november 2017 om 08:51
Precies...het zal geen Ronaldo worden nee, maar heeft zeker potentie om heel ver te komen. Misschien gewoon eens afwachten in plaats van nu al afschrijven.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 09:37
Of ophemelen
Vind ik leuk
Maxx Jw +409
dinsdag 21 november 2017 om 10:03
Precies gewoon met rust laten dus.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:26
Nog moeilijk te zeggen of het een topspeler kan worden of dat het een huis/tuin/keuken voetballer word. Feit is dat hij pas net 18 is en nu al regelmatig minuten maakt bij Ajax dus talent heeft die zeker.

Hoet dat ontwikkeld moet inderdaad blijken de komende jaren.
Vind ik leuk
Jozef +22981
dinsdag 21 november 2017 om 08:49
Dat laatste is best mogelijk, Bizzy, maar de manier waarop je hem in de zin ervoor typeert zou erop kunnen duiden dat je het ook niet graag zo zou zien...
Vind ik leuk
Bizzy +8602
dinsdag 21 november 2017 om 09:06
Jozef voor de verandering heb ik mijn Psv bril niet opgezet. Heb bewondering gehad voor spelers als Overmars, van 'Schip en Bryan Roy. Justin Kluivert komt daar niet in de buurt. Ja het is een jonge speler en hij kan zich nog ontwikkelen maar echt veel beter gaat hij niet worden.

In de glorie dagen van Ajax zou deze speler nooit bij het eerste elftal komen. Lijkt mij sterk.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 09:16
Maar wie van het huidige Ajax 1 zou wel bij de selectie hebben gezeten in de glorie dagen van Ajax? Daar kan je dat nu niet meer mee vergelijken.... Dat is ook wel een beetje oneerlijk vind je niet? Dat was wereldtop, nu slechts nationale top.
Vind ik leuk
Jozef +22981
dinsdag 21 november 2017 om 09:16
Dan vermoed ik toch enige gezichtsvervaging.

Ik meen dat Overmars op zijn achttiende nog bij Go Ahead zat en niemand bevroedde toen dat het de geweldige speler zou worden die het uiteindelijk werd...

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat het een internationale grootheid gaat worden. Van de paar allergrootsten uit de geschiedenis kon je dat op die leeftijd wel al vermoeden en voor de rest niet natuurlijk. Hooguit kon je absoluut talent herkennen. In mijn ogen heeft Justin dat wel degelijk. Maar een beetje zoals je dat bijvoorbeeld ook heel goed kon zien bij ene Bakkali... je weet dus nooit hoe het verder zal gaan....maar talent had dat joch, zeg...
Vind ik leuk
Garinsha +2831
dinsdag 21 november 2017 om 09:03
Wie roepen dat dan? Ik zie juist veel mensen zeggen dat hij er nog lang niet is.. wat ook zo is dus waar heb jij het over?
Vind ik leuk
Woudo +7796
dinsdag 21 november 2017 om 09:17
Vind het ook overdreven, die jongen speelt Younes niet eens uit de basis, als je zoveel talent hebt dan had iedere trainer Younes als door hem laten vervangen. Mensen hier willen een bankzitter van 18 bij Ajax in Oranje hebben, het moet niet gekker worden..
Vind ik leuk
Bizzy +8602
dinsdag 21 november 2017 om 10:04
Amen...
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:26
Zijn snelheid en kwaliteit in de aanval zijn zeker nodig...deze kans verdient hij...deze speler is een speler van meerwaarde...ook bij ajax...net als zijn pa...tuurlijk moet dat groeien maar dan moet je hem meer speeltijd gunnen
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 09:26
Zie echt geen topper in hem. Zal nooit veel gaan scoren en is op zijn snelheid na zeer beperkt. Door zijn naam staat hij in de schijnwerpers anders had hij nooit bij Ajax op de bank gezeten.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 09:42
Oranje halen ? staat momenteel nog niet eens vast in de basis bij ajax
en als hij zo'n groot talent is dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om een Younes uit het elftal te spelen.
tegenwoordig worden deze spelers al zo groot gemaakt terwijl ze nog niks hebben laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 10:01
Tja ik vind dit helemaal geen geweldig nieuws. Tja ajax wil verlengen maar niet omdat hij zo goed is hoor , gewoon om hun geld weer uit hem te halen dat ze gespend hebben al die jaren dat is alles. de eerste wedstrijden van hem leek het op wat maar nu sorry hoor wild tot en met is de heledag op de brommer
Vind ik leuk
maxx4 +348
dinsdag 21 november 2017 om 10:41
komt best goed met hem, zit nu even in mindere periode maar kan op termijn echte publiekslieveling worden en ook international.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 10:55
Bijtekenen en Youness uit de basis spelen. Dan komt de rest vanzelf wel weer.
Vind ik leuk
guusje +456
dinsdag 21 november 2017 om 11:23
de Kelly family.............
Vind ik leuk
Mari +2240
dinsdag 21 november 2017 om 11:37
Vitesse? Je kiest alleen voor Vitesse als een PSV Heerenveen of een club uit het westen je niet wilt.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 12:19
Niet verlengen gewoon naar Barcelona gaan. Nederlands voetbal word er niet beter op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Kluivert-familie volop in belangstelling: Ajax wil verlengen, clubs willen broer'