Details nieuwe Barça-deal lekken uit: Messi krijgt véél meer dan Ronaldo

Details nieuwe Barça-deal lekken uit: Messi krijgt véél meer dan Ronaldo

dinsdag 5 december 2017 om 09:23

Het nieuwe contract dat Lionel Messi twee weken geleden signeerde bij FC Barcelona, levert de Argentijnse ster in de komende vijf jaar liefst 350 miljoen euro op. Sportkrant El Mundo meldt dat dinsdag op basis van documenten die het heeft weten te bemachtigen. 

De nieuwe, vierjarige verbintenis van Messi (30), is daarmee de meest lucratieve in de gehele voetballerij. De legendarische linkspoot incasseert tot medio 2022 zelfs meer dan Neymar. Per seizoen gaat Messi 35 miljoen euro netto verdienen. Het tekengeld dat Barça hem betaalt, wordt uitgesmeerd over een periode van vijf jaar. Het zou om dik honderd miljoen euro gaan. 

Dat is volgens El Mundo véél meer dan Cristiano Ronaldo. De Portugese ster van Real Madrid krijgt per jaar 20 miljoen euro netto aan salaris bijgeschreven. Overigens wilden Messi en zijn management eigenlijk nog een fors hoger bedrag verdienen bij Barça. Er werd een eis van liefst 50 miljoen per jaar op tafel gelegd. 

Uit de documenten blijkt ook dat Messi door Barça gecompenseerd wordt voor de miljoenen die hij aan de Spaanse fiscus moet betalen als gevolg van drie belastingovertredingen. Messi verzweeg inkomsten en kreeg in 2016 een celstraf van 21 maanden opgelegd. Deze werd omgezet in een boete van twee miljoen euro,

Lees ook: Groot nieuws en opluchting uit Barcelona: handtekening en clausule van 700 miljoen

Plaats een reactie

dinsdag 5 december 2017 om 09:32
Waar moet je het allemaal laten zeg..
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:38
Heb nog wel wat ideeën. ;)
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:54
Nou vertel?
Vind ik leuk
dhrwobo +9724
dinsdag 5 december 2017 om 10:53
koop een met uitsterven bedreigde leeuw en noem hem 'El Messi'

Voor wie de woordgrap doorheeft, complimenten! Of moet ik zeggen, compliments!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 10:53]
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 12:01
Lion El Messi, geniaal bedacht +10000 duimpjes haha!
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 11:01
-Groot luxe villa
-verschillende vakantiehuizen in warme landen
-paar plezier jachts
-Grote auto garage gevuld met minimaal 10 luxe auto's
-enz. enz.

Conclusie: Geld maakt niet gelukkig. of toch wel?

Belangrijk is wel dat ik de scheiding rond heb voor ik me eerste salaris beur;)
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:15
wie zou dat niet doen met zoveel geld, zo te zien geld maak wel gelukkig. Helaas wij zijn geen Messi hij kan alles met zijn voeten.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:51
Volgens mij had hij te kort.. anders had hij ook niet de belasting dienst opgelicht
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:56
2 miljoen boete i.p.v. 21 maanden in de bak?

Dat staat in dit geval niet helemaal in verhouding lijkt mij.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:32
Het gaat ook niet om de boete maar om het fraude bedrag...
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 23:42
je weet precies wat voor straf Messi zou krijgen, ben je rechter of belastinginspecteur
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 23:42]
Vind ik leuk
Bhj +78
dinsdag 5 december 2017 om 12:00
De belastingdienst licht ons allemaal op, ik neem het hem niet kwalijk dat hij één pootje van al die uitgedraaide poten voor zichzelf probeerde te houden.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 12:39
Mij niet.. ik betaal graag belasten en zit in de hoogste schaal. Ik woon in Amsterdam in de centrum en zie elke dag gigantisch mooie projecten op gebouwd worden met belasting geld. Van de week is me vriendin op haar bek gegaan met de fiets en wat denk je dr kwam een ambulance betaald met...

Wie geen belasting wil betalen moet dan ook niet gebruik maken van alle voorzieningen! Kijk eens hoe snel die weer terug komt rennen!

Vraag me ook af hoe lang het gaat duren voordat die eerste schreeuwer dr achter komt dat we onze belasting stelsel uit de islamitische wetgeving komt haha jaja de zakaat zo joods christelijk is onze systeem haha
Vind ik leuk
1892 +7063
dinsdag 5 december 2017 om 10:36
Die krijgt geen ww na zijn loopbaan.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:48
Mijn vrouw,weet wel een paar goede doelen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12221
dinsdag 5 december 2017 om 09:32
Lekker man!

Dit gaat Ronnie trouwens niet leuk vinden....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:32]
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:35
Nee ik denk dat Ron Vlaar nu boos thuis zit!

Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12221
dinsdag 5 december 2017 om 09:37
Hehe, hoop wel dat 'ie op de club aan het revalideren is i.p.v. thuis :-P
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:32
Zometeen gaan Neymar en Ronaldo klagen dat ze zich niet gewaardeerd voelen en meer geld willen
Vind ik leuk
Korm +23093
dinsdag 5 december 2017 om 09:50
daar kan je wel vanuit gaan
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:53
Dit wordt gewoon gesuggereerd door de media. Ik geloof er geen reet van dat Messi, Neymar en Ronaldo drie keer per jaar bij hun werkgever zitten te zeiken over salarisverhoging.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:02
Van Messi niet maar Neymar en Ronaldo zie ik er wel voor aan, wat een prinsesjes zijn dat soms ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 10:02]
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:06
Bij alle drie is het in het verleden regelmatig gesuggereerd.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:08
en jij kunt zo'n uitspraak doen op basis van een wedstrijd? want volgens mij kom je niet bij hem over de vloer.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:37
Niet een wedstrijd maar jaren lang wedstrijden kijken en dat gedrag aanschouwen
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 13:11
je kunt mensen voor de kop kijken maar echt niet erin.
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:23
je hebt gelijk
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:20
Ronaldo had zijn klacht al ingediend, dat hij weinig krijgt, Neymar gaat ook Sjeik op bellen,
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:33
Gun dit Messi veel meer als die rat van een Ronaldo met z,n gezicht van kijk eens hoe mooi en goed ik wel niet ben.
Vind ik leuk
3Bier +2230
dinsdag 5 december 2017 om 09:36
Wat een clubliefde
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:37
Hoeveel krijgt Aisatti eigenlijk?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:37]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12221
dinsdag 5 december 2017 om 09:37
'Hoeveel krijgt Nouri eigenlijk?'

Ongepast ouwe!

Oja, en dan wijzigen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:38]
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:38
Doe eens normaal met Nouri joh. Beetje respect is wel op z'n plaats.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:40]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12221
dinsdag 5 december 2017 om 09:42
Laat het dan staan laffe hond
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:53
Tis een mietje
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:07
Oppassen...
Vind ik leuk
Korm +23093
dinsdag 5 december 2017 om 11:04
voor?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 06:22
판단의 날을 조심 하여라.
Vind ik leuk
Korm +23093
dinsdag 5 december 2017 om 09:51
hahaha kneus, gelukkig kunnen we zien dat je het aangepast heb!
laag figuur dat je bent!
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:07
Kijk het tijdstip dan sukkeltje.
Vind ik leuk
Korm +23093
dinsdag 5 december 2017 om 11:04
mij een sukkel noemen terwijl je zelf de grootste bent.
Ik vind het heel ongepast om zo'n opmerking te maken... dat het uberhaubt in je hoofd komt is al triest
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:28
korm je hebt gelijk, er wordt niet veel gevraagd alleen beetje respect, mentaliteit van hem
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 06:25
Beetje komkommer is ook wel lekker zo op z'n tijd.
Vind ik leuk
power +754
woensdag 6 december 2017 om 12:11
nieuwe onderwerp komkommer, beetje van je gedachten verandert
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 03:05
banaan
Vind ik leuk
power +754
donderdag 7 december 2017 om 11:03
kan je meer mee doen met banaan
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 01:37
Banen van de APPIE
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
dinsdag 5 december 2017 om 09:41
Meen je niet?!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 06:24
Wat doe jij praten vriend
Vind ik leuk
Bhj +78
dinsdag 5 december 2017 om 12:01
Ik zou bijna hopen dat jou hetzelfde overkomt, wat een debiele opmerking. Dit zou een schorsing voor het leven moeten zijn.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
dinsdag 5 december 2017 om 09:39
Bizarre bedragen maar niet meer dan terecht dat Messi de best betaalde voetballer op aarde is.
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
dinsdag 5 december 2017 om 09:39
Veel geld, maar hij is het dubbel en dwars waard..
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:41
Niemand is 70 miljoen per jaar waard.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:41]
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
dinsdag 5 december 2017 om 10:04
Hij brengt meer op hoor en wij betalen daar vrolijk aan mee..
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:31
daarom voetbal is ziek! heel ziek! Maar nogmaals niemand is 70 miljoen per jaar waard. Dat jij het hem dubbel en dwars waard vindt bewijst maar weer hoe ziek het wereldje is
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 10:31]
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
dinsdag 5 december 2017 om 10:33
Het is ook vrij ziek, maar goed dat is de marktwerking nou eenmaal..
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
dinsdag 5 december 2017 om 09:40
Lekker joh, bijna 3 miljoen per maand!
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:40
Wat ontzettend triest dit. Gaat helemaal nergens meer over. Voetbal is kapot helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:44
Wat zou Sjakie Zwart hier van vinden ?
Vind ik leuk
wijze man +1465
dinsdag 5 december 2017 om 09:48
....of Aadje
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 5 december 2017 om 09:45
Fijn... krijg je de komende maanden weer de gebruikelijk jankberichten uit Portugal en madrid dat ie weer weg wil\gaat en beledigd is omdat ie niet krijgt wat hij vindt dat ie verdient.
Om vervolgens gewoon te blijven met een salarisverhoging.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:55
Business as usual.

Voor 15 miljoen extra zou ik ook wat jankberichten de wereld in sturen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:55]
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:00
En daarna krijg je weer de berichten uit Barcelona en Argentinië dat ie ontevreden is en meer wilt. Waarna de berichten vervolgens weer uit Portugal en Madrid komen... zo gaat het maar door.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 5 december 2017 om 10:03
Het is inderdaad wel een gevalletje van eerst de een en dan de ander maar er zit wel een wezenlijk verschil hoe Messi dit regelt en hoe Ronaldo dit doet.
Zal meer dan waarschijnlijk door de zaakwaarnemers komen maar bij Ronaldo zijn het echt altijd jankverhalen die naar buiten komen.

We hebben het natuurlijk wel over de man die ooit met de uitspraak kwam dat hij een slaaf was toen Utd hem niet zonder slag of stoot naar real liet gaan.
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:33
divadnavnepmac Je moet ook niet alles geloven van Media, ik heb nog nooit iets gehoord over Messi omdat ontevreden was over salaris, wel over Ronaldo en Neymar
Vind ik leuk
FSCeara +2804
dinsdag 5 december 2017 om 11:20
Nee nou is het oke.omdat hij een kleine mongool is die toevaloignbij barca speelt.wat moet neymar dan gaan krijgen als hij met brazilie wereldkampioen gaat worden ? Iets dat Messi nog nooit is gelukt ?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 5 december 2017 om 13:03
Wat heeft wereldkampioen met je land worden te maken met hoeveel de club waar ze spelen hen betalen?

Ik zie het verband niet maar gezien je taalgebruik hoef ik ook geen wonderen te verwachten van je uitleg die nu gaat komen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 15:08
@ Dub FSCeara moet je niet altijd serieus nemen, die zijn haat op Messi is zo groot dat hij dagelijks ondraaglijk veel pijn heeft telkens hij iets van Messi hoort in de positieve zin, naar het schijnt heeft hij zelfs braakneigingen.
Dat moet verschrikkelijk zijn voor deze gast, telkens maar moeten horen hoe goed Messi wel is , en zoals nu dat die dat wel waard zal zijn anders betaalden ze hem dat toch niet,
Vind ik leuk
FSCeara +2804
dinsdag 5 december 2017 om 22:04
Was jij niet degene die zei over het bedrag van Neymar dat dat absurd was ? Ik kijk verder dan mijn club alleen.heb geen hekel aan Messi maar erger me dood aan de mensen die doen alsof er niemand anders kan voetballen en/of er nooit spelers zijn geweest die dat kunnen.mensen als Ronaldinho ,Maradona etc. Maar voor jou is alleen het Barca van tegenwoordig heilig en voor de rest kan niemand wat.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:15
Groot gelijk Barça is heilig voor mij , kan er ook niets aan doen, sorry
Vind ik leuk
FSCeara +2804
woensdag 6 december 2017 om 09:30
Dat mag ook.haha wel op zondag naar de kerk dan.maar goed denk dat jij verkeerd beeld hebt van mij.heb geen hekel aan Messi en kan ook wel zien als Barca goed speelt.neemt niet weg dat het spel van barca al lang niet meer is wat het jaren geleden was.tenminste dat is mijn mening
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:35
Ik respecteer uw mening uiteraard , wat de kerk betreft dat zit er niet in voor mij .
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:38
FSCeara heb je een spiegel thuis? Messi mongool noemen, je bent natuurlijk jaloers
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 17:41
Ronaldo is wel tijdje bezig,
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:45
De geldwolf uit Argentinië. Dat je dit durft te vragen is al erg maar dat je als club akkoord gaat is helemaal absurd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 09:45]
Vind ik leuk
Korm +23093
dinsdag 5 december 2017 om 09:53
Tja iemand die de club echt miljoenen oplevert mag er ook wat voor krijgen. Als Barca ziet dat het absurd is en de winstmarge niet meer behalen dan gaan ze echt niet akkoord
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:57
Tuurlijk. Als jij de kans hebt om meer te vragen bij je baas dan doe je dat ook.

Messi zit zeker in die positie om dit te kunnen vragen. Ik zou het ook doen, misschien een tonnetje minder ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 16:00
Die club verdiend dat x10 ooit al eens in Barcelona geweest ?
Wij jaarlijks, heel Barcelona ademt Messi , op de straten zie je niets anders eender waar je loopt .
Op de Ramblas is er een Real shop,nooit zie je daar volk.
De club weet wel wat ze doen hoor .
Vind ik leuk
HJR +4767
dinsdag 5 december 2017 om 09:46
En ik was zo blij met mijn salarisstrookje vorige week :(
Vind ik leuk
mcmodd +12087
dinsdag 5 december 2017 om 10:15
Laat de blijheid, maar ook de vrijheid, zegevieren.
Vind ik leuk
wijze man +1465
dinsdag 5 december 2017 om 09:48
Gelukkig krijgt hij wel een compensatie...anders bleef er maar 348 miljoen over
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:53
akkabouz drie does
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:53
Het geld dat nu zich in het voetbal afspeeld. Ik schrik er niet meer van. Over ongeveer 15 jaar zal waarschijnlijk de eerste miljardentransfer vallen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 09:58
Daarom, niet te druk om maken. Uiteindelijk houden de supporters en sponsoren deze ontwikkelingen in stand.

Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:01
Een van mijn vrienden is een turner en die vind het oneerlijk dat er zoveel geld moeit met het voetbal. Ik leg hem dan uit dat het ligt aan dat er veel meer mensen er geïntresseerd in zijn en dat er meer sponsers enzv ervoor zijn dan bij bv turnen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:29
Wie word er nou vrienden met een turner ?
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 10:43
Juist
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 12:07
Goed verhaal wel
Vind ik leuk
HJR +4767
dinsdag 5 december 2017 om 13:56
En dat vertel je nu pas!!!!?? ;)
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 15:16
-,-
Vind ik leuk
Guust +3826
dinsdag 5 december 2017 om 10:01
Echte clubliefde.
Vind ik leuk
mcmodd +12087
dinsdag 5 december 2017 om 10:18
Ja, clubliefde moet worden beloond. Eigenlijk zouden er niet alleen voor transferbedragen, maar ook voor salarissen plafonds moeten bestaan en dan vind ik voor voetballers een plafond van 500.000 meer dan genoeg.
Vind ik leuk
Guust +3826
dinsdag 5 december 2017 om 18:05
Lijkt mij ook, hij wilde 50 miljoen schrijven ze, ppfff.
Vind ik leuk
scRzorz +602
dinsdag 5 december 2017 om 10:34
Ik had niet minder dan 70m per jaar geeist...
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 10:57
Dat een mooi deal tussen Messi en Barca
Vind ik leuk
Eagle +375
dinsdag 5 december 2017 om 11:02
Pfwah wat maakt het nog uit joh. money makes money
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 11:06
Oooh wat zal hij gelukkig zijn zeg, met zoveel geld. Geef mij maar een lach van mijn Kids, een bbq en lekkere borrel.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
dinsdag 5 december 2017 om 11:14
Eens kijken of de mensen die over Neymar zeikte hierover ook zeiken.
Vind ik leuk
power +754
dinsdag 5 december 2017 om 15:47
Niemand wel Neymar en Ronaldo zeiken, dat komt door hun eigen gedrag op het veld, manier van aanpak is belangrijk
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 11:18
Nog ff hard cashen, deze pisrat... ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 11:35
Dan zal jankerd wel weer gaan dreigen dat hij weg gaat bijj madrid
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 11:42
Wat een wereld
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 11:49
"Messi verzweeg inkomsten en kreeg in 2016 een celstraf van 21 maanden opgelegd. Deze werd omgezet in een boete van twee miljoen euro."

Euh?
Vind ik leuk
Bhj +78
dinsdag 5 december 2017 om 11:58
Als Messi net zo lang over een potje poepen als ik doet, heeft hij 500 euro verdiend.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 12:32
35 miljoen x 5 jaar kom ik niet op 350 miljoen beetje magertjes dat contractje
Vind ik leuk
Mo +8843
dinsdag 5 december 2017 om 12:39
Krankzinnig dat 1 persoon zó veel verdient als je weet dat er ondertussen miljoenen mensen 20 uur per dag werken en daar maar 45 cent aan overhouden, dit moet echt stoppen.
Vind ik leuk
Gozert +2403
dinsdag 5 december 2017 om 12:46
Hij verdient het ook veel meer dan Ronaldo. ;)
Vind ik leuk
Mo +8843
dinsdag 5 december 2017 om 12:51
Niemand verdient zo veel geld
Vind ik leuk
Guust +3826
dinsdag 5 december 2017 om 18:08
Niemand zou dat mogen verdienen, hoe goed je ook bent.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 13:22
Waanzin. Wat mij tegenvalt is dat maar een handjevol reacties dit ook vindt. Ik stel een nieuw keurmerk voor. Voor producten van bedrijven die niet betalen aan clubs en/ of sporters die aan deze decadentie meedoen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
dinsdag 5 december 2017 om 13:23
Hou eens op met dat vergelijk met een ander..gestoord gewoon. klote media.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:07
En geen belasting betalen triest toch. En zooooo goed is hij ook weer niet
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:02
@ Els beter bij uw breiwerkje blijven, zo te zien, haken kan ook alhoewel ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Details nieuwe Barça-deal lekken uit: Messi krijgt véél meer dan Ronaldo