'Onvergetelijke' Feyenoord-herinnering: Een van de meest bijzondere wedstrijden

'Onvergetelijke' Feyenoord-herinnering: "Een van de meest bijzondere wedstrijden"

woensdag 6 december 2017 om 08:54

Hoewel er voor Feyenoord niets meer op het spel staat in de Champions League-wedstrijd tegen Napoli, hopen de Rotterdammers weer eens een 'magische Europese avond' mee te maken. Leo Beenhakker en Ferry de Haan blikken tegenover het Algemeen Dagblad terug op het rijke Europese verleden van de stadionclub.

Eén van de meest legendarische wedstrijden in de geschiedenis van de stadionclub is de ontmoeting met Juventus in de herfst van 1997. "De 2-0 overwinning tegen Juve was een van de meest bijzondere wedstrijden die ik heb meegemaakt", aldus toenmalig trainer Beenhakker over de Champions League-wedstrijd, die door twee goals van Julio Ricardo Cruz werd beslist. "In het geval van Cruz had ik het geluk dat ik een lekker woordje Spaans spreek. Dat hielp mee om die jongen op zijn gemak te krijgen. In dat koude Nederland en met al die vreemde mensen om hem heen."

De Haan bewaart mooie herinneringen aan de wedstrijd tegen Rosenborg (1-0 dankzij de Braziliaan Somalia) in 1999, waarin de Rotterdammers de tweede ronde van het miljoenenbal haalden. "Die wedstrijd deed ik mee. Onvergetelijk, die sfeer was zoals vaker niet te evenaren." De huidige Excelsior-directeur graaft in zijn geheugen. "De herinneringen aan de Champions League zijn prachtig. Lazio Roma verslaan, weliswaar niet in de Kuip, maar wel winnen van destijds een absolute topclub. En de thuiswedstrijd tegen Bayern München in 2001, die werd verplaatst door de aanslagen in Amerika. Dat werd 2-2."

Lees meer over:FeyenoordSSC Napoli

Poll

Gaat Feyenoord tegen Napoli zijn eerste CL-punt(en) pakken?

(1603 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 08:56
De sfeer is de laatste tijd gewoon veel minder, maar dat zeg ik liever niet als feyenoordsupporter.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:57
Jij bent wel actief vandaag zeg
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:03
Bij Vitesse is er nooit sfeer xd
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:04
Zegt iemand die nooit in ‘t Vitesse stadion zit xd
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:05
1 x per seizoen , 1 x teveel dus
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 10:34]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:09
Als dat 1x teveel is steun je je ploeg wel diep uit je hart.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:10
Diep uit mijn hart xd
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 09:00
Net zoals in het dagelijks leven, zeiken de mensen een beetje te snel en voelen ze zich onrecht aangedaan.
Dus gaat een stadion ook na 10 minuten zitten morren omdat ze nog geen 3 omhalen in de goal hebben zien gaan, de rechtsbuiten heeft zijn tegenstander nog niet 4x binnenstebuiten gedraaid en dus gaan we klagen.

En dat gaat altijd ten koste van sfeer. Of dat nou binnen of buiten het stadion is.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:01
Is wel zo, maar er mogen ook wel meer liederen in worden gezet.
Vind ik leuk
WTSGD +314
woensdag 6 december 2017 om 09:42
Wisselwerking met spelers in totaal weg. Dat slappe gedoe met achteruit lopen en maniertjes van Vilhena helpen dan ook zeker niet mee.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:00
En maar naar het verleden blijven kijken. Vroeger was alles beter. De jaren 70,80 en 90.. glorie jaren voor Den Hollandsche School.

Laten we met zn allen terugkijken naar die jaren en niets doen aan het feit dat we in de tegenwoordige tijd worden uitgelachen door de hele wereld. Bernadette zei het al, maar niemand luistert. Time for change!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:07
Een wedstrijd om nooit te vergeten met Julio Cruz in de hoofdrol mer zijn 2 doelpunten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:19
Nou, doe mij maar die mooie avond in mei 2002, slechts vijf jaar later.
We hadden de heenweg file en alles ging dezelfde kant op...
Dan een plekje in het stadion, en proberen te genieten van de finale van de Europacup tegen Dortmund.
We maakten misschien geen kans, maar we waren er toch weer bij.
En dan twee keer Pi-air en een keer Jon-Dahl.
Winnen van Dortmund met 3-2.
Dat was MIJN meest gedenkwaardige wedstrijd.

Met overigens een anticlimax omdat we geen feest mochten vieren op de Coolsingel vanwege de moord op Pim.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:42
Wie is die tweede van linksonder op de foto?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:30
Jan de Visser, was toen overgekomen van Heerenveen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Onvergetelijke' Feyenoord-herinnering: "Een van de meest bijzondere wedstrijden"