PSV legt Ajax-doelwit vast mét optie: Het hoofdstuk was nog niet afgesloten

PSV legt Ajax-doelwit vast mét optie: "Het hoofdstuk was nog niet afgesloten"

woensdag 6 december 2017 om 20:36

Armando Obispo speelt ook de komende seizoen bij PSV. Het contract van de achttienjarige verdediger is woensdag definitief verlengd tot minimaal de zomer van 2021.

In november bereikten PSV en Obispo al een mondeling akkoord over een nieuwe verbintenis. In het nieuwe, vierjarige contract is een optie voor een extra seizoen opgenomen. "Hier spreekt heel veel vertrouwen uit", reageert Obispo bij PSV TV, staand naast zijn vader die woensdag zijn verjaardag viert. "We wilden hem verrassen, dat is gelukt volgens mij."

"Dit is het mooiste cadeau dat ik ooit heb gehad", reageert Obispo senior. "Hij is hier op zijn plek, PSV is de juiste club voor Armando. Dat heb ik hem ook verteld toen hij om advies vroeg. Ik ben supertrots."

Voor Obispo, die sinds 2006 bij PSV speelt, was er de afgelopen maanden veel belangstelling van andere clubs. Ook Ajax was concreet. "Ik heb goed nagedacht en met overtuiging voor PSV gekozen", zegt hij. "Dit is de club waar ik ben opgegroeid. Ik heb er alles aan te danken. Het hoofdstuk was nog niet afgesloten voor mij."

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 20:39
Ben zeer benieuwd, best een groot talent. Niet heel veel gezien maar wat je zag is goed. Wat vinden de PSV-ers er zelf van?
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 20:49
Goede keus van Obispo om bij PSV te blijven. Gaan we nog plezier aan beleven......hopelijk snel in de basis en laat het maar zien.
Vind ik leuk
elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 21:06
Volg jong psv niet zo sorry
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:13
Wat ik daar zag was wel redelijk maar ik kijk ook niet alles. Hoop nog steeds een antwoord te krijgen over zijn kwaliteiten. Maar goed ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 21:14]
Vind ik leuk
elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 21:32
Denk niet dat er veel mensen jong PSV volgt
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:33
PSV-ers toch wel lijkt mij zo, kijk zelf net iets te weinig om te oordelen.
Vind ik leuk
elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 21:35
Denk dat ik ruzie krijg thuis als ik dat ook nog ga volgen. :)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:49
hahaha duidelijk wie de broek aanheeft ;P
Vind ik leuk
elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 21:58
Valt wel mee hoor. Heel het weekend voetbal en maandag en vrijdag VI kijken is wel genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:53
Ik probeer alles te kijken, helaas wel online of op tv. maar dit is 1 van de jongens die in mijn ogen potentie heeft. je weet het natuurlijk nooit zeker maar wat betreft opbouwen en de pass die hij in zijn benen heeft hoort ie bij de veelbelovende talenten van de herdgang. hetzelfde geld in mijn ogen voor sidibe. maar die naam ga je vanzelf horen. mark my words
Vind ik leuk
elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 22:11
Ik ook in het weekend en Europees kijk ik ook alles. Dat het een groot talent is geloof ik
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:44
Lijkt me een groot talent.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:45
Weer een jeugdparel
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:01
Net als ritzmeier? Of net als? Sorry kan echt geen top talent vinden uit de jeugd van psv
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:15
Jij volgt jong PSV dus dagelijks op de voet?
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 7 december 2017 om 07:53
afellay en depay ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:46
Verstandige jongen met dito vader.
Vind ik leuk
Dezeun +634
woensdag 6 december 2017 om 20:46
Eerst bewijzen
Vind ik leuk
cheeks +2017
woensdag 6 december 2017 om 20:48
Zeer groot talent maar moet nog veel leren. Nog wel eens nonchalant omdat het nu te gemakkelijk gaat. Hij gaat dus dezelfde fouten maken als de Ligt. Moet je incalculeren.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:53
En juist daarom is het slecht dat dit soort spelers wedstrijden om spek en bonen spelen bij de Jong-teams in de JL, terwijl een Perr Schuurs bij Fortuna wél wekelijks voor het eggie aan de bak moet. Dáár word je beter van als voetballer, zo kweek je ook mentaliteit bij de jonkies.
Vind ik leuk
MeAgain +3863
woensdag 6 december 2017 om 21:39
Dus hij moet nu bij psv 1 gaan invallen of meespelen ookal gaat psv dit punten kosten?
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 7 december 2017 om 07:54
Nee, lekker een jaartje verhuren aan clubs zoals ADO of Zwolle
Vind ik leuk
MeAgain +3863
donderdag 7 december 2017 om 23:08
Ik snap de gedachte maar ben het er niet helemaal mee eens.

Je hebt dus jong psv. Maar ben je hier te goed voor dan word je een seizoen verhuurd en ben je dan geslaagd dan mag je bij psv 1 aansluiten? Dus de jongens die nu van jong psv gelijk aansluiten en meetrainen met psv 1 slaan een stap over of hadden deze eigenlijk ook nu bij ADO of de fc moeten voetballen?
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 8 december 2017 om 07:45
mijn gedachten hierover is dat deze jongen moet voetballen. jong PSV is hij een beetje ontgroeit (in mijn ogen). Dus moet je het hoger op zoeken. bij PSV1 komt hij niet aan de bak omdat Cocu vast houdt aan Schwaab en Isimat (met luckassen achter de hand), dus ben ik in deze situatie voor verhuur. Er komen straks situaties dat een speler wel gelijk i
bij PSV 1 terecht gaat komen omdat posities daar minder goed gevuld zijn...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:50
Wat zijn de specifieke kwaliteiten van hem?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
woensdag 6 december 2017 om 20:48
Ajax ook weer interesse?
Potverdorie van onze spelers afblijven!!!
Maar ja een herenakkoord zonder heren uit A'dam is lastig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 20:51]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:45
In een kwestie als deze is een herenakkoord zinloos aangezien zijn contract af zou lopen en dus vrij zou zijn.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:03
Ja lezen wat je wil lezen. Die jongen zijn contract liep af, en Ajax zegt: wil je bij ons komen, dat mag.
Is net ff anders he?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 08:42
Ik lees dat jij ook niet weet wat een herenakkoord is.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:35
Het heren akkoord is volgens mij dat je niet aan spelers gaat trekken die nog geen contract hebben?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:50
Goede verdediger, daar heeft Psv een goeie aan
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:54
Haha die titel. Nice VP, you had me.
Vind ik leuk
Romario9 +5741
woensdag 6 december 2017 om 23:37
Vrij sneue titel
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:40
Ze hadden me in ieder geval te pakken. Ik dacht "shit wie heeft psv gehaald" en hebben ze gewoon een eigen speler vastgelegd..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:07
Ajax-doelwit.....Ja ja, wat een geneus(el) weer!
Vind ik leuk
Ale +1270
woensdag 6 december 2017 om 21:41
Nou, weer een bankzitter erbij..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:51
Zonder bankzitter geen wissels.
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 21:44
jammer voor ajax anders hadden ze nog meer eigen jeugd
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:04
Eerder jammer voor deze jongen, pas vanaf je 24ste krijg je basis plek bij psv...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:48
Gaf maandag j.l. persoonlijk de wedstrijd weg tegen Fortuna. Ik was dus niet onder de indruk. Ben het wel eens met Kenneth Perez.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:36
als het echt een heel groot talent is laten ze hem wel regelmatig proeven bij het eerste.denk alleen dat PSV voorlopig weinig beroep doet op de jeugd ivm de positie waarin ze staan.alleen als ze een keer echt ruim voor staan of heel veel blessures hebben.maar ja dat laatste komt vaak weinig voor als je bovenaan staat.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:06
Je zou hem juist veel kunnen laten spelen als het gat na dit weekend nog 10 of 13 punten is. Maar Cocu durft dat sws niet aan, een jeugd speler in de basis? Ben je mal!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:25
Ajax had geen schijn van kans. Niet in de verste verte. Feit dat hij zijn vader wilde verrassen op zijn verjaardag. Hij zou echt niet naar die grafclub uit 020 gaan.
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 7 december 2017 om 07:51
Meer respect voor ajax mag wel hoor :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:54
Oeps. ;-)
Vind ik leuk
Korm +22960