PSV laat peperdure punten liggen in Groningen: 'Ongelooflijk, het is echt zuur'

PSV laat peperdure punten liggen in Groningen: 'Ongelooflijk, het is echt zuur'

woensdag 13 december 2017 om 23:25

De teleurstelling droop na afloop van FC Groningen - PSV van het gezicht van Marco van Ginkel. De middenvelder leverde in de absolute slotfase twee punten in.

Het betekende na de 3-0 nederlaag bij Ajax een nieuwe klap in het gezicht van de Eredivisie-koploper. "Ongelooflijk", stamelde Van Ginkel bij FOX Sports. "Het is echt zuur. De eerste helft is er niks aan de hand en spelen we goed voetbal. Uiteindelijk krijgen we een goal tegen via een vrije trap, daar is niet zoveel aan te doen. Vervolgens maak je de 1-3 en moet je het duel gewoon op slot gooien."

De beslissing bleef uit, waardoor Groningen met alles en iedereen op zoek ging naar de gelijkmaker. Die viel in de 95ste minuut. "Ze brengen in de rust Mahi en Veldwijk en dat weet je dat ze aanvallender gaan spelen en wordt het moeilijk. We hadden in de tweede helft moeite met dat opportunistische spel. We verloren de hele tijd de tweede bal en dan gaat-ie er op het eind nog in ook."

Van Ginkel bevestigde tot slot dat PSV in hoek zit waar de klappen vallen. Het interview met FOX werd overigens afgenomen vóórdat de PSV-aanvoerder te horen kreeg dat video-analist Wim Rip is gereanimeerd en afgevoerd naar het ziekenhuis.

Plaats een reactie

Ajax. +757
woensdag 13 december 2017 om 23:30
Na 0-2, 1-3 had ik het niet meer verwacht.
Maarja, het is bijna kerst, alles kan;) kerst sfeer zit er al in;) Maar analytisch gezien, verrast het me niet, vaak zat het mee zoals tegen PEC, dat krijg je ook een keer tegen natuurlijk..
Vind ik leuk
Gerro +3884
woensdag 13 december 2017 om 23:32
Ze hebben zojuist de banden leeg gelaten van de platte kar.
Vind ik leuk
Ajax. +757
woensdag 13 december 2017 om 23:34
He toch, en dat met carnaval in het vooruitzicht...
Vind ik leuk
Gerro +3884
woensdag 13 december 2017 om 23:40
Dan kunnen ze hem ook niet gebruiken want er liggen geen winterbanden onder en gezien psv nog nooit met de carnaval kampioen is geworden is dit kosten technisch dan ook niet rendabel.
Vind ik leuk
Ajax. +757
woensdag 13 december 2017 om 23:43
Wie heeft het over het kampioenschap;) maar met carnaval kan alles, volwassen mensen in koeiepakken, alles kan ;-p
Vind ik leuk
Bertus +2491
donderdag 14 december 2017 om 07:49
Er zijn zelfs idioten die met een Ajax shirt over straat gaan lopen. Godzijdank is met carnaval alles toegestaan en worden ook zij getolereerd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 07:50]
Vind ik leuk
Ajax. +757
donderdag 14 december 2017 om 13:52
Mooiste shirt die er is!?
Vind ik leuk
Bertus +2491
donderdag 14 december 2017 om 17:17
Die er is :)
Vind ik leuk
Koeien +1647
donderdag 14 december 2017 om 10:45
Niks mis met koeien, dat moet elke dag kunnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 07:39
Wat een onzin
Vind ik leuk
JCJWZ +10523
donderdag 14 december 2017 om 01:41
Het lijkt zowaar dat het geluk nu dan eindelijk op is Eindhoven, Groningen heeft dan welliswaar gelijk gespeeld, het voelt alsof het voetbal wederom gewonnen heeft. Achterstand kan morgen terug gebracht worden naar 5 punten met Ajax en nog maar 2 punten met Az. Komend weekend een spannende pot voor de titelstrijd Az-Ajax!
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:32
De eredivisie is een laag niveau maar dat komt mede dankzij de KNVB.

Het toelaten van kunstgras is een verkrachting voor het Nederlandse voetbal. De scheidsrechters zitten niet op dezelfde lijn kwa regels. Vooronderzoeken worden niet consequent uitgevoerd. Waarom speel je in godsnaam doordeweeks deze wedstrijden. Maak de winterstop één week korter dan kan iedereen de wedstrijd in het weekend zien en zijn de stadions wel vol. Het is een zooitje bij de KNVB.
Vind ik leuk
Gerro +3884
woensdag 13 december 2017 om 23:34
Het is unne hybride mat duss
Vind ik leuk
masterpsv +7633
woensdag 13 december 2017 om 23:32
Groningen afgesloten op naar ado.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:37
Jullie spelen thuis hoor, maar misschien wil je lekker breeduit zitten in Den Haag.

Welterusten.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:42
Denk dat hij de wedstrijd aangeeft en niet de speelstad. Dat haal ik eruit ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:44
Hij was net een beetje kinderachtig op een reactie van mij Midden-Noord dus dien hem hiermee van repliek.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:02
Oke.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 05:23
Nou nou, wat een repliek. Hij zegt toch duidelijk ADO. Verzin wat anders. Dit zlaat nergens op.
Vind ik leuk
masterpsv +7633
donderdag 14 december 2017 om 08:02
Die broedkip was gisteren kinderachtig dus dien hem hiermee van repliek. Hahaha
Vind ik leuk
masterpsv +7633
donderdag 14 december 2017 om 07:47
Met je repliek ik zeg toch op naar wedstrijd tegen ado mafkees.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 21:46
Dit is wat je schrijft mafkikker.

Groningen afgesloten op naar ado.

Je bent nog te stom om te weten wat je schrijft. Lulhannes.
Vind ik leuk
masterpsv +7633
vrijdag 15 december 2017 om 14:41
aldus braadkip :).
Vind ik leuk
alffie +583
donderdag 14 december 2017 om 07:47
Ik zeg succes komend weekend midden-noord :) laat het twee punten worden...
Vind ik leuk
masterpsv +7633
donderdag 14 december 2017 om 08:07
Blijkbaar is het moeilijk voor die kip om te begrijpen dat ik de wedstrijd tegen ADO bedoel. Den haag komt niet in stuk voor. Dus ik dien hem van repliek ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:42
Knikkende knietjes voor die van ons :p
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 17:24
Come on ADO op naar de volgende overwinning op Psv.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 18:00
TY Broedkip ;)
Vind ik leuk
Pietje2015 +10499
woensdag 13 december 2017 om 23:34
"Geluk hangt af van wat men kan geven, niet van wat men kan krijgen."
Vind ik leuk
Farmer +6159
woensdag 13 december 2017 om 23:34
'Ze brengen in de rust Mahi en Veldwijk, dan weet je dat ze aanvallender gaan spelen'.. eerhm.. Of je gaat nog niet in je winterslaap..

Mahi: Spits!
Veldwijk: Spits!

FCG komt, thuis, met TWEE spitsen in een wissel(ongekend? Of Faber heeft zn kloten weergevonden in zn nachtkastje of, dit is een mirakel....)..

'dat ze aanvallender gaan spelen' is dan een understatement, lolsmurf!
Vind ik leuk
JCJWZ +10523
donderdag 14 december 2017 om 01:48
Faber toont met het brengen van 2 spitsen meer lef in 1 wedstrijd dan Cocu in een heel seizoen. Cocu had al 2 verdedigers erbij gezet voor Faber aanvallend wisselde maar dan nog.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 05:28
Met 1-3 achter is het makkelijk wisselen hè. Volgens mij wisselde nog niet zolang geleden Keizer ook nog defensief. Was dat niet Twente uit? Anyway, ik kan Cocu verwijten dat hij tegen Ajax laf startte en daar terecht voor werd afgestraft. Gisteren niet. Goede eerste helft, matige tweede, waar het balletje nu een keer verkeerd valt. Shit happens. Nog twee keer thuis winnen en het zijn 7 punten met de winterstop. Dan meteen Ajax-Feyenoord en Utrecht-Ajax... we gaan het zien.
Vind ik leuk
Korm +23731
donderdag 14 december 2017 om 07:24
Psv kan het nooit goed doen bij onze Amsterdamse vrienden ;)
Vind ik leuk
darmianto +8001
donderdag 14 december 2017 om 09:12
Maar dan wel schrijnend om te zien dat ze na de 2-3 werkelijk alles uit de kast trekken om niet te voetballen en het spel te vertragen.

Exemplarisch was die grijns op het gezicht van Zoet toen hij geel kreeg voor tijdrekken.

Dan denk ik, snap je nou echt niet dat je gewoon op de zelfde manier door moet spelen als in de eerste helft? Ze lijken er heilig in te geloven dat als je 1 doelpuntje voor staat dat de boel dichttimmeren de enige manier is om te winnen en dat terwijl je in de zelfde wedstrijd hebt kunnen en laten zien hoe het wel moet.
Vind ik leuk
Korm +23731
donderdag 14 december 2017 om 10:40
snap je punt maar als PSV door was gaan aanvallen en ze kregen de 3-3 om de oren dan waren ze naief. kortom PSV zal het nooit goed doen in sommige ogen....
Vind ik leuk
darmianto +8001
donderdag 14 december 2017 om 10:55
Nee is zo maar je moet toch ook een wedstrijd aanvoelen?

Je voelde 20 min voor tijd al aankomen dat Groningen alles of niets ging spelen en een goal zou gaan vallen..

Je weet dat Groningen dan achterin ruimte gaat laten vallen zeker als je kijkt naar hun wissels dus waarom dan achterin alles volbouwen terwijl je weet dat als je het zelfde aantal aanvallers intact houdt, je meer kans maakt dat je met een paar counters een wedstrijd écht in het slot kan gooien?

Die extra verdedigers bij psv liepen elkaar op het laatst alleen maar in de weg en je zag duidelijk dat voor de overvolle achterhoede de afspraken niet duidelijk waren?
Vind ik leuk
Koeien +1647
donderdag 14 december 2017 om 10:28
Ehm Faber heeft me toch een potje beroerde opstellingen gemaakt dit seizoen hoor. Als een echte PSV adept heeft hij ook dat beetje achterovergehangen voetbal geprobeerd te introduceren in Groningen...

...zonder succes, want het voetbal begint er bij de FC pas op te lijken als ze met 2-0 achter staan.

Maargoed, weer een puntje erbij gesprokkeld, daar moet je als noorderling tegenwoordig al blij om zijn.
Vind ik leuk
rinirat +1036
woensdag 13 december 2017 om 23:40
Na 7 gelukkige overwinningen zit het hun ook normaal tegen.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:41
Van Ginkeltje toch. blijft een jochie. weet niet waar hij t over heeft. Zegt dat je bij 1-3 de wedstrijd op slot moet gooien. Zou erg laf zijn. Maar ok dat is resultaatvoetbal. wordt tegenwoordig gewaardeerd. Maar dat moet je wel kunnen Ginkie. Daar heb je kerels voor nodig en geen huilebalken en duikelaars en tuimelaars. Schande schande schande. Half psv had rood moeten krijgen voor spelbederf. Door de prutmentaliteit van ongestelde pubermeisjes waarmee psv speelt gaan ze dit jaar nog ver weg zakken. Dit is einde seizoen voor psv. Laten we weer gaan kijken naar leuk voetbal van AZ Ajax Vitesse en PEC. PSV kan zich misschien plaatsen voor de europa league via play offs. Maar heeft van de top 6 t minst in Europa te zoeken
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 05:29
Hahaha. Tuurlijk. Wat jij wil.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:41
Ik denk dan we een kans hebben aankomend weekend :p

2-0 achter en een mooie comeback en 3-4 winnen.
Vind ik leuk
Jens1999 +7745
woensdag 13 december 2017 om 23:42
Vorige week spraken de spelers nog over op 13 punten voorsprong komen in de Arena... en opeens 5 punten verliezen... hahaha.... het geluk in eindje is weg... xD
Vind ik leuk
Ajax. +757
woensdag 13 december 2017 om 23:45
Ja hier ook hoor, 13 punten zou het zijn en Ajax zou nergens meer zijn. Ik heb het echt heel vaak gelezen op vp door een groepje die ik nu wat minder zie;)
Vind ik leuk
JCJWZ +10523
donderdag 14 december 2017 om 01:51
Dat arrogante kunnen de Psvers ook beter overlaten aan de clubs die het wel waarmaken.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:52
Ach ja we staan er uiteindelijk gewoon nog steeds het beste voor.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 23:55
En dat jouw terugspeelbal tot goal werd gepromoveerd door Padt en je penalty echt een lachwekkende actie van Warmerdam was is "normaal"? Damn, als week in week uit alles meezit wordt dat blijkbaar de standaard... Wordt nog leuk als ze een keer echt pech hebben.
Vind ik leuk
Pietje2015 +10499
donderdag 14 december 2017 om 00:00
De 2 woorden "Platte kar", heb ik sinds Ajax uit niet meer gehoord.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 00:06]
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:04
Zijn twee woorden..
Vind ik leuk
Noudyo. +10922
donderdag 14 december 2017 om 07:23
De platte kar moet nog gewoon even een paar weekjes wachten
Vind ik leuk
WES1907 +356
donderdag 14 december 2017 om 00:10
We zitten in de hoek waar de klappen vallen. Heeft Van Ginkel nu echt serieus gezegd dat PSV in de hoek zit waar de klappen vallen? Dat moet sarcastisch zijn?

Welke klappen en welke hoek. Je verliest van Ajax. Volledig terecht, moet ik als Feyenoorder zeggen, dus als je terecht verliest kan je niet spreken over een hoek waar klappen vallen. En vandaag? Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus kan niet oordelen wie verdient had te winnen. Maar als je paar seconden voor tijd nog een verdediger in brengt om tijd te rekken, en hij valt er dan een keer in, mag je echt niet praten over dat je in de hoek zit waar de klappen vallen.

Hoe durf je het te zeggen, met het geluk dat PSV tot nu toe heeft gehad. En dat maakt niks uit he, geluk moet je hebben. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat mijn club Feyenoord vorig seizoen ook vaak genoeg geluk heeft gehad. Maar ga dan als Van Ginkel zijnde niet zeuren dat je in de hoek zit waar de klappen vallen.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2318
donderdag 14 december 2017 om 00:18
Had je nog zo gewaarschuwd, Stratum, om te strooien.

Groningen is niet in goede doen, kun je nagaan hoe beroerd PSV op het moment is...
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:33
Niet alleen is het lekker om nu eens te zien dat ze pech hebben, maar ook echt in de laatste seconden. Tegen pec was het fijn om zo laat te scoren. Nu krijg je hem tegen. Heeeeeerlijk.
Vind ik leuk
14forever +7038
donderdag 14 december 2017 om 00:52
Lolz ja hoor.de hoek waar de klappen vallen..
Ten eerste speelde ze.in Amsterdam tegen Ajax, waar je gewoon punten tegen kan verspelen en dan uit naar het noorden. En.dan.speel je gelijk en verlies je.misschien.2'punten. Om dan.gelijk al over die hoek te beginnen is wel een.calimero gedrag zeg.
Stratum geef ze een.rondj man,.dan hoeven ze wat minder zielig te.doen.
Vind ik leuk
JCJWZ +10523
donderdag 14 december 2017 om 02:51
Stratum heeft momenteel alle drank zelf heel hard nodig.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:56
Een tip voor alle Ajacieden op VP
Wacht even deze week af en kijk dan op hoeveel punten achterstand jullie staan...het zijn er op dit moment 8!! hoor.
Of gaan jullie eventjes van AZ winnen??
Vind ik leuk
Pietje2015 +10499
donderdag 14 december 2017 om 01:23
Klopt 8 punten achterstand met 1 wedstrijd minder gespeeld.
Dat is toch iets anders als 13 punten achterstand zoals vele psv aanhangers hier riepen voor de wedstrijd tegen Ajax.

Het mooie is dat Ajax het net zo zwaar zal gaan krijgen uit tegen AZ, als psv thuis tegen ADO !
Vind ik leuk
JCJWZ +10523
donderdag 14 december 2017 om 02:52
Haha, psv waande zich al kampioen en nu het gat 5punten dreigt te gaan worden ga je ons deze tip geven? Blijf jij maar hopen, we hebben nu beet we gaan derop en derover met aanvallend voetbal ipv als een stelletje angsthazen voor de goal hangen.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:21
Zou leuk zijn als we de komende 2 wedstrijden iig winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 06:24]
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 09:29
Tja wat een overwinning van Ajax en een gelijkspel van PSV bij Groningen al niet losmaakt.Ajax heeft genoeg punten laten liggen,maar om nu te stellen dat dat niet meer gaat gebeuren na deze gekke week.Psv gaat nog punten verliezen,maar Ajax ook.
Vind ik leuk
yuuup +6203
donderdag 14 december 2017 om 04:29
Voorlopig is PSV een punt uitgelopen.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:11
Opportunistische spel? Groningen heeft het gewoon goed gedaan. Ik kan het niet opportunistisch noemen.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:20
PSV is een joke
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:45
Kijk hier worden we vrolijk van.
eerlijk is eerlijk het zat er aan te komen dat ze tegen de lamp aan lopen, dit voetbal hou je niet een heel seizoen winnend vol.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:52
de figuurlijke lamp natuurlijk :)
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:51
het allermooiste van alles vindt ik dat die belchinees zich niet meer laat zien met zijn grote waffel
Vind ik leuk
VitOost +166
donderdag 14 december 2017 om 07:23
Afgezien van het feit dat PSV het zelf laat liggen begint ik me verschrikkelijk te ergeren aan dieBas 'One-man-show' Nijhuis.
Hij wordt een parodie op zichzelf. Denkt dat ie de regels kan herschrijven in zijn eentje.
Schandalige penalty. Wat ie in die hoek aan het eind deed kan een debiel nog niet bedenken.
Wie hij in zijn reet neukt weet ik niet maar wanneer wordt meneer eens op zijn vingers getikt want elke andere scheids was allang een paar weken uit de roulatie genomen.
Vind ik leuk
Teo Smith +14785
donderdag 14 december 2017 om 07:29
Go ado!
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 07:56
Eindelijk is daar de spreekwoordelijk HOEK !!!
Vind ik leuk
darmianto +8001
donderdag 14 december 2017 om 09:15
Bij 1-3 moet je de boel op slot gooien? Really? Met nog een uur te spelen? Wow, mind=blown.. 60 min dus alleen maar inzakken en ballen wegschieten?
Vind ik leuk
Aspers +172
donderdag 14 december 2017 om 10:24
Aanvallers eruit, verdedigers erin, controle kwijt en dus puntjes kwijt. Dat angsthazen voetbal levert weinig op.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 10:28
Geweldig dit!!! AJAX WORDT ALSNOG KAMPIOEN!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 20:11
Tsja, je roept het over jezelf af Psv. Ik kan er niet om malen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV laat peperdure punten liggen in Groningen: 'Ongelooflijk, het is echt zuur'