'Ajax krijgt Colombiaanse jeugd-WK-ganger op proef in Amsterdam'

'Ajax krijgt Colombiaanse jeugd-WK-ganger op proef in Amsterdam'

zaterdag 16 december 2017 om 14:18

Ajax krijgt een speler uit Colombia op bezoek in Amsterdam. Gustavo Carvajal, een zeventienjarige jeugdspeler van América de Cali, gaat stagelopen bij de Amsterdammers. Dat meldt journalist Juan Pablo Murillo.

Carvajal maakt deel uit van de Colombiaanse nationale ploeg voor spelers onder de 17 jaar. In oktober kwam hij met die ploeg nog uit op het WK onder 17 in India, dat door Engeland werd gewonnen. Carvajal speelt als middenvelder in die ploeg. Colombia werd door Duitsland uitgeschakeld in de kwartfinale na tweede te zijn geworden in de groep.

De laatste jaren verkent Ajax nadrukkelijk de Colombiaanse markt. De bekendste aankoop was natuurlijk Davinson Sánchez, die inmiddels voor ruim 40 miljoen euro is verkocht aan Tottenham Hotspur. Mateo Cassierra en Luis Orejuela, beiden afkomstig van Deportivo Cali, spelen momenteel in Amsterdam.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Timmio! +1896
zaterdag 16 december 2017 om 14:30
Hopelijk is hij goed en kan hij het niveau van de Eredivisie in de loop van de tijd omhoog halen!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:33
Leuk interview!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:43
Weet niet of je het kon volgen maar zijn vader heeft een belangrijke stem in zijn keuze.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 14:44]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12892
zaterdag 16 december 2017 om 14:37
Lekker bezig
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:37
Qua postuur heeft hij al een streepje voor, fysiek zijn de zuid Amerikanen sterker dan de Europeanen omdat ze harder moeten werken voor hun geld. Ik ben wel een voorstander van dit soort jongens in de verdediging, grijpen hard in maar nooit echt gemeen maar puur om te overleven en in dit geval geen tegengoal oplopen.
Vind ik leuk
3Bier +2526
zaterdag 16 december 2017 om 14:41
Is een middenvelder. Maar ook dan is hard ingrijpen niet verkeerd
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:42
Neeskens, Wouters en Rijkaard waren bikkels op het middenveld die hard ingrepen als het moest zijn en zo zijn er nog wel en paar op te noemen die het schoppen niet verleert zijn.
Vind ik leuk
3Bier +2526
zaterdag 16 december 2017 om 14:40
Ajax lekker bezig in Zuid Amerika! Heb ik meer vertrouwen in dan al die Denen of Oost blokkers.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
zaterdag 16 december 2017 om 22:49
Een goede voetballer kan overal vandaan komen....de slechte ook.
Vind ik leuk
buddha +5789
zaterdag 16 december 2017 om 14:55
weer geen verdediger ?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:58
30 miljoen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:44
31mlj
Vind ik leuk
mcmodd +13295
zaterdag 16 december 2017 om 15:11
Hij is aardig zelfverzekerd maar komt verder niet over als arrogant. Ik denk dat hij wel te kneden is, maar alleen een stage zal hem niet naar Ajax brengen om hier definitief onder contract te komen. Als hij in Jong zou komen te spelen zitten de scouts van verschillende Europese topclubs al weer gauw in Amsterdam en voordat je het weet is Ajax niet meer dan een etalage geweest. Al snel losweken lijkt me het beste en dan direct een jeugdcontract er tegenaan gooien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
zaterdag 16 december 2017 om 22:50
Als hij niet arrogant is past ie niet bij Ajax..dat weet je he ?
Vind ik leuk
Noudyo. +10918
zaterdag 16 december 2017 om 15:17
Ajax is wel lekker op dreef met die Colombianen zeg. Wel lekker als je hem gratis kan overnemen
Vind ik leuk
Foebele +38891
zaterdag 16 december 2017 om 15:22
Je moet spelers halen omdat ze kwaliteit hebben, niet omdat ze Deen zijn en nu ineens omdat ze Colombiaan zijn. Ik snap echt niet waarom ze nu ineens voor alleen maar Colombianen gaan, we hebben slechts 1 goede gehad en 2 die tot op heden totaal niet hebben kunnen overtuigen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
zaterdag 16 december 2017 om 22:51
Precies !
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 03:12
Niet hebben kunnen overtuigen, of geen eerlijke kans gekregen om te kunnen overtuigen? Ik denk het laatste en als deze jongen wel bij Ajax terecht zou komen, bestaande een kans dat ook hij kapot wordt gemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:12
Kan ie ook linksback?
Vind ik leuk
Bals +167
zaterdag 16 december 2017 om 16:26
Mooie bikkel achter Frenkie als Hakim het hogerop gaat zoeken.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 08:20
hallo Volgende transfer voor Ajax moet zijn Van t schip een ras Ajaxciet. Dat is de ideale man voor Ajax? mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax krijgt Colombiaanse jeugd-WK-ganger op proef in Amsterdam'