Enorme misser Rosheuvel breekt Roda JC op: VVV boekt zege in Kerkrade

Enorme misser Rosheuvel breekt Roda JC op: VVV boekt zege in Kerkrade

zaterdag 16 december 2017 om 22:35

Roda JC heeft zichzelf een hele slechte dienst bewezen in de kelder van de Eredivisie. In eigen huis werd er zaterdavond met 1-0 van VVV-Venlo verloren. De hekkensluiter eindigde de Limburgse derby bovendien met tien man. 

Door de nederlaag van NAC (13 punten) bij sc Heerenveen wist Roda (11 punten) dat bij een zege de laatste plaats kon verlaten. In de eerste helft domineerde de ploeg van trainer Robert Molenaar tegen nummer dertien VVV. Een gebrek aan scorend vermogen brak de thuisploeg echter opnieuw op. Mikhail Rosheuvel miste en ook Dani Schahin slaagde er niet in om te scoren.

VVV speelde zwak en kon er weinig tegenover stellen. Na de pauze werden de gasten iets beter. Roda-keeper Hidde Jurjus pakte een kopbal van  Ralf Seuntjes en ook een schot van Clint Leemans werd gekeerd. 

Na een uur kreeg Rosheuvel dé kans om Roda op voorsprong te schieten. Na een steekpass van Simon Gustafson kwam de aanvaller oog in oog met Lars Unnerstall te staan. Rosheuvel miste en dat kwam de formatie uit Kerkrade duur te staan. In de 76e minuut schoot Leemans van afstand met links raak. Adil Auassar kreeg in de 83e minuut rood. Vorige week pakte de routinier tegen FC Groningen ook al rood. 

Plaats een reactie

zaterdag 16 december 2017 om 22:40
Hoppa!!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:47
Gefeliciteerd kerel!
Vind ik leuk
Koeroe +3439
zaterdag 16 december 2017 om 23:28
Klasse, samen Roda eruit knikkeren
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:40
Die Limburgers zijn echt te triest voor woorden...
Vind ik leuk
Rodapaus +2718
zaterdag 16 december 2017 om 22:49
Vertel wat hebben ze je misdaan
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:50
Want jij bent helemaal lekker
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:53
Mensen met dit soort opmerkingen dat zijn geweldige mensen. waarschijnlijk opmerkingen van het nivaue van een visstick.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:42
Hopppaa dit was een belangrijke zege!!!! Yess
Vind ik leuk
Rodapaus +2718
zaterdag 16 december 2017 om 22:46
VVV verdient gewonnen. Partij was niet om aan te gluren. Eerste zege ooit voor VVV in het Parkstad Limburg stadion, dus gefeliciteerd! Roda had geluk dat er geen penalty werd gegeven en verder maar een grote kans gehad.

Had zo gehoopt op een spannende/pot maar je kon niet echt merken dat dit een derby was, in de wedstrijd tegen ADO zat nog meer vuur. Was voor ons ook nog de laatste kans om de laatste plek te verlaten voor de winterstop. Heb nu voor het eerst iets gehad van waarom kijk ik elke week naar deze bagger. Gelukkig bijna winterstop, hoop op een betere 2e seizoenshelft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 22:47]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:50
Is ook geen derby dat wordt in Kerkrade door de supporters in ieder geval niet zo gezien. MVV en Fortuna dan staat alles op zijn kop. Maar VVV is een wedstrijd als alle andere.
Vind ik leuk
Rodapaus +2718
zaterdag 16 december 2017 om 22:57
Weet ik, heb het voor het gemak maar even zo genoemd. Maar had wel iets 'meer' verwacht.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:49
Complimenten . Een sportieve verliezer. Dat mag ook weleens gezegd worden
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:50
3 punten Jiehaaaaaa. Hadden we ook wel verdiend na 9 wedstrijden geen overwinning maar wel prima spel. We zijn de nummer 1 van het zuiden
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:35
dit seizoen wel ja. Maar dat zal niey heel lang duren
Vind ik leuk
Grimes +472
zondag 17 december 2017 om 00:35
VVV heeft op zich ook een leuk team. Het zegt al genoeg dat jullie pas 1 uitwedstrijd hebben verloren. Een stugge ploeg met snelle aanvallers. Nee, dit jaar gaan jullie wel overleven.
Roda is helaas een ander verhaal. Gefeliciteerd, met pijn in mijn hart.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:24
Dankjewel. Ja zijn idd erg stug en dat eigenlijk bijna met het gehele elftal van de juup league . Alleen Thy en Unnerstall zijn nieuw in de basis. En hunte ipv Sleegers in de basis. Het valt idd erg op dat bijna alle punten in uit duels worden gehaald. Ik hoop van de andere kant dat er volgend jaar 3 clubs uit Limburg in de eredivisie spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:56
Dweilen met de kraan open in Kerkrade, ook tegen VVV lukt het niet. Roda degradatiekandidaat nr 1 momenteel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 23:58]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:36
samen met nac en sparta. verschil is 1 punt
Vind ik leuk
FCT65 +1540
zaterdag 16 december 2017 om 23:42
Elmagico070,
Ben geen Nederlander, maar ik weet wel dat jullie DWEILEN met de kraan open en niet met een IJ, tenzij dat iets hagenees is.... ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:52
Klopt het is dweilen! Weet het wel maar die autocorrectie altijd gek wordt je ervan! Sorry nog he-:)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 23:52]
Vind ik leuk
FCT65 +1540
zondag 17 december 2017 om 00:04
Ha,ha,ha. Top man.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:03
Tja en dan Malki wegsturen voor een schijntje. Pff wat was vvv toch ook bagger. De gelukigste heeft gewonnen. En ja hoor, je kunt het bijna voorspellen die rode kaart. Het hoogte punt is de sjaal die gesponsord werd door Rabobank. Die ik uiteindelijk zelf betaald heb omdat de spaarrente ern 0.5 procent is. Het valt niet mee hoe mijn clubje aan het worstelen is.
Vind ik leuk
FSCeara +3445
zaterdag 16 december 2017 om 23:15
Ik hoop dat roda wel wat punten gaat pakken en we iig roda in de nacompetitie kunnen treffen.maar sorry dat ik het moet zeggen maar beide was bedroevend.en ik weet wat bedroevend is want ik heb dat de laatste 8 jaar bij mijn eigen club gezien.als roer niet 100 % omgaat dan blijft dit gewoon zo door gaan.met dit spel red je het ook niet om in de JL mee te draaien. Hoop voor jullie als fans dat er in de winter eens word gekeken naar echte aanwinsten en niet wat er gratis bij kan maar niets toevoegd
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:37
100% gelijk wat je zegt. En ik als roda supporter gun jullie echt het succes momenteel. Eerlijk!
Vind ik leuk
Grimes +472
zondag 17 december 2017 om 00:28
Mooie reactie van je. Maar als het zo doorgaat worden we roemloos laatste.
Fortuna is op dit moment echt leuk om naar te kijken. Leuk aanvallend voetbal en strijden tot het einde zoals vrijdag. Dat mis ik echt bij Roda die wil om te willen winnen. Dit zijn de wedstrijden waarbij je met het mes tussen je tanden moet spelen en de tegenstander de indruk moet geven dat hier niets te halen is. Maar dat is het PLS allang niet meer, helaas.

Veel succes met Fortuna, wees niet bescheiden en ga voor die titel.
Vind ik leuk
FSCeara +3445
zondag 17 december 2017 om 01:18
Wat er bij jullie gaande is de laatste 2a3jaar hebben wij ook jaren moeten slikken.mensen in bestuur en op de bank die geen klote om de club geven en spelers die niet tot het uiterste willen gaan en je als supporter gewoon elke week teleurstellen en de fans die wel door dik en dun erachter blijven staan.moet zeggen dat er nu een team in sittard staat met een turkse eigenaar die er ook in gelooft.spelers zijn aardif maar collectief en wil om tot gaatje te gaan is geweldig om te zien en mee te maken.met juiste mensen zou roda gewoon stabiele middenmoter moeten zijn zoals altijd geweest is.mensen als gene hansen etc zouden bij de club moeten komen.niet zo'n harm de boer en kornuiten.
Vind ik leuk
rjc71 +899
zaterdag 16 december 2017 om 23:24
Gefeliciteerd VVV.. Verdiende overwinning.. Wat een onmacht bij ons.. Voorlopig heb ik het gehad met dit Roda.. 40 jaar fan heb ik het zo slecht nog nooit meegemaakt..
Nogmaals.. Prima elftal oet Venlo.. !
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:39
klopt ! En we vonden het spel onder tomasson en brood al slecht. Maar dit slaat alles. Die van velzen is de aller aller aller slechtste voetballer in de eredivisie. Vsncamp verkiezen boven malki ! Wat een onkunde bij roda ! Triest
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:47
Jorn van Camp speelde een prima wedstrijd.
Beide partijen waren slecht.
Ik heb altijd respect gehad voor vvv maar wat een eikel is die leemans. Waarom zo provoceren naar de supporters?
Nu hopen op versterking want ik denk dat gustafson vertrekt. Dat is een van de weinige met voetbal verstand.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:39
klopt ! En we vonden het spel onder tomasson en brood al slecht. Maar dit slaat alles. Die van velzen is de aller aller aller slechtste voetballer in de eredivisie. Vsncamp verkiezen boven malki ! Wat een onkunde bij roda ! Triest
Vind ik leuk
Broes +838
zaterdag 16 december 2017 om 23:46
Nee onder Tomasson was het nog beroerder. Maar dit is ook bedroevend, ook VVV trouwens. Nauwelijks voor te stellen dat dit een eredivisie wedstrijd was.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:53
Respect. Jullie worden al jaren niet verwend en dan deze reactie plaatsen. Sportief
Vind ik leuk
Broes +838
zaterdag 16 december 2017 om 23:46
Nee onder Tomasson was het nog beroerder. Maar dit is ook bedroevend, ook VVV trouwens. Nauwelijks voor te stellen dat dit een eredivisie wedstrijd was.
Vind ik leuk
Grimes +472
zondag 17 december 2017 om 00:18
Vandaag was echt ellende van beide kanten maar VVV heeft de drie punten dus zij zullen niet klagen.

Ik vraag me echt af wanneer die gifbeker nu eens leeg is. Al jaren kijk ik naar baggervoetbal. Elke wedstrijd hoop ik dat het beter gaat, maar het wordt slechter en slechter. Dit team is gewoon los zand. Niemand die de bal wilt hebben. Er zijn geen ideeën. En wordt er eens een kans gecreëerd dan wordt hij naast geschoten (ja, Rosheuvel daar bedoel ik jou mee). Bij corners wordt de tweede bal opgevangen om hem daarna helemaal terug te spelen naar de keeper en hem dan weer kwijt te raken. Waarom gooi je die bal niet gewoon eens voor de pot. En dan de verdediging, hoe spelen jullie het klaar om drie wedstrijden op rij rood te krijgen (twee keer zelfs dezelfde man, ja Aussar daar bedoel ik jou mee). Al vond ik de rode kaart van Dijkhuizen onterecht maar je eindigt de wedstrijd wel weer met 10 man.

Het is een portie ellende en hoewel ik positief ben aangelegd zie ik het nu toch duister in. We kunnen niet scoren en in tegenstelling tot vorige jaren is de verdediging ook heel matig. Nee, ik bereid me voor op degradatie dan kan het alleen maar meevallen.

VVV fans gefeliciteerd met het nieuwe record, voor de eerste keer gewonnen in het Parkstad Limburg Stadion. De negatieve records blijven maar komen voor ons. Pff Is het nog geen winterstop...
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:26
De club moet van binnenuit schoongeveegd worden. De club is rot tot op de constructie. Misschien was malki wel niet meer de oude. Dan nog had hij met zijn drive en status meer kunnen doen dan bijv vancamp. Die jonge ksn het niveau op geen enkele manier aan. Dan heb je dat stuk hout van velzen en Rosheuvel die 0,0 gevoel in zijn voeten heeft. Buiten de rode kaart was is in mijn ogen auassar de enige die constant een voldoende krijgt. Het is toch triest dat je als bvo geen 2 volwaardige spitsen hebt. Niet te geloven wat wij als supporters elk jaar voorgeschoteld krijgen. Daarbij hoop ik niet dat de categorie 2 indeling een vorm vsn creatief boekhouden is.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:35
Weet je wat het verschil is tussen Roda en VVV. Het beleid . Wij hebben mensen met een hart voor de club. De voorzitter Hay Berden, Stan Valckx , en zelfs een trainer die er al langer zit ondanks aanbiedingen. Vvv selecteert heel secuur de spelers. Ten eerste kijken ze in de regio en ten 2de kijken ze naar de moraal . De gebroeders v Crooy komen uit Venlo net als Janssen. Jens Jansse komt uit maasbree. Dan hebben ze een topkeeper weten te halen die net over de grens komt en perse 1ste doelman wil zijn bij een club op rij afstand. Hij blijft maar een seizoen maar wil zich bewijzen en geeft dus alles. Thy is eenzelfde soort verhaal. Die jongens geven dus 200% om hogerop te komen. Verder dan de jongens die er al jaren spelen en samen een missie hebben en dat was eredivisie. We hebben totaal geen ervaring maar wel een hecht team. Roda daarentegen haalde ieder seizoen tussen de 10 en 15 spelers uit alle windstreken. Dat is na het vertrek van caanen iets minder geworden maar is nog steeds aan de hand. Ik weet zeker dat spelers als Paulissen en werker wel een stapje extra zullen doen , maar de passanten geloof ik niet in. Daar zit het grote verschil.
Vind ik leuk
Grimes +472
zondag 17 december 2017 om 01:58
Ons beleid is al jaren waardeloos. De vele spelers die de laatste jaren gehaald zijn maar nauwelijks iets toevoegen. Het hoongelach van de supporters van andere clubs (helaas terecht). Alleen kun je dat beleid niet zo snel veranderen. Daar gaat tijd overheen en het is nu nog steeds puinruimen.
Ik zou het zelf ook mooi vinden als er meer lokale jongens in het elftal komen. Je ziet bij de supporters ook dat spelers zoals Paulissen, Werker en voorheen Hupperts een streepje voor hebben.
VVV doet dat goed en respect voor het beleid dat daar gevoerd wordt, daar kan Roda nog iets van leren.
Veel succes met VVV.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:51
Als neutrale toeschouwer (en voetballiefhebber)een wedstrijd om niet aan te gluren! Denk dat Fortuna uit Sittard, op dit moment het beste en mooiste voetbal speelt in Limburg.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 20:20
Dat is natuurlijk wel makkelijker in de jupiler league met een team waar de verwachtingen niet superhoog zijn. Dan speel je altijd attractiever. Dit vvv zou in de jupiler gewoon kampioen worden.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 13:05
Ik dank Roda en VVV. Door deze wedstrijd heb ik weer hoop om profvoetballer te worden. Manmanman, wat was dit slecht. Maar wel 3 punten voor VVV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Enorme misser Rosheuvel breekt Roda JC op: VVV boekt zege in Kerkrade