Schöne heeft tip voor nieuwe Ajax-trainers: 'Dat zou niet moeten mogen'

Schöne heeft tip voor nieuwe Ajax-trainers: 'Dat zou niet moeten mogen'

zondag 17 december 2017 om 09:04

Telkens als er een nieuwe trainer komt bij Ajax, lijkt Lasse Schöne zijn basisplaats te verliezen. De 31-jarige middenvelder knokt zich echter net zo vaak weer terug in de basis. Hij weet niet waarom hij wordt gepasseerd.

"Misschien is het toch zo dat dat in eerste instantie al niet zou moeten mogen", grapt Schöne tegen de NOS. "Nee, ik weet het niet. Vaak sta ik er even naast. Ik heb vaak genoeg gezegd: ik vind het niet erg om voor mijn plek te vechten. Dat hoort zo. Je speelt bij een topclub, dus de concurrentie is groot. Ik vind het niet erg om mij er elke keer in te knokken. Maar als het gebeurt, is dat wel lekker."

Het tekent het karakter van Schöne. "Ik geef niet graag op. Zo ben ik niet opgevoed. Als het een paar weken minder gaat, moet je niet gelijk de handdoek in de ring gooien. Geloof in jezelf, dan kom je het verst." De Deen is aan een opvallend seizoen bezig. Hij scoorde al zeven keer. In zijn tot dusver beste jaar bij Ajax stokte de teller op acht. "We zijn halverwege, dus het ziet er goed uit. Zeven goals als verdedigende middenvelder, ik denk dat dat wel aardig is."

De Amsterdammers brachten de laatste weken ook het verschil met PSV terug. "Dat is wel lekker, ja. Het kan snel gaan. Mooi is voetbal wel, hè? Nog een paar wedstrijden voor de winterstop, zou lekker zijn als we nog dichterbij komen."

Poll

Hoort Schöne in de basis?

(2792 stemmen)

Plaats een reactie

1892 +8838
zondag 17 december 2017 om 09:18
Prima speler,zou bij elke andere Eredivisie club in de basis staan denk ik.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 09:19]
Vind ik leuk
Soky21 +288
zondag 17 december 2017 om 09:45
staat toch ook gewoon 9 van se 10 keer in de basis . wat een onzin reactie
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:26
voor een verdedigende middenvelder komt hij te veel te kort en dat heeft ajax al te veel punten gekost! en als hij het zo blijft spelen met te veel drang naar voren voor goals. gaat ajax nog veel meer wedstrijden uit handen geven! als cvm komt hij inzicht te kort te traag in omschakeling geen agressi onderschepping loopvermogen! aanvallend prima voor de eredivisie op de 10 meer zit er niet in. en ook box to box komt hij te kort! europees zag je het werd door iedreen fysiek overlopen!
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:26
voor een verdedigende middenvelder komt hij te veel te kort en dat heeft ajax al te veel punten gekost! en als hij het zo blijft spelen met te veel drang naar voren voor goals. gaat ajax nog veel meer wedstrijden uit handen geven! als cvm komt hij inzicht te kort te traag in omschakeling geen agressi onderschepping loopvermogen! aanvallend prima voor de eredivisie op de 10 meer zit er niet in. en ook box to box komt hij te kort! europees zag je het werd door iedreen fysiek overlopen!
Vind ik leuk
Harrie82 +2634
zondag 17 december 2017 om 09:20
Dat dichterbij komen zal niet meevallen. Zie PSV hun thuiswedstrijden gewoon winnen.
Zorg zelf maar dat de achterstand niet groter wordt.
Die kans acht ik een stuk groter.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 10:29
5 punten op de helft van de competitie is makkelijk te doen.
Thuis verliest psv in ieder geval van Ajax en zoals ze nu spelen gaan ze echt wel meer punten verspelen.
De belabberde seizoenstart van Ajax was een logisch gevolg van en de 2e helft van het seizoen zie ik ze geen punten meer verspelen
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:09
Denk je dat het na AZ nog steeds 5 punten is? Ik denk eerder 7 of 8.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 12:19
Ik denk 5.
Had eigenlijk straks in Alkmaar willen zitten, maar ben in Rotterdam.
HUP SPARTA !!!
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:29
Veel plezier daar. SP.....AR.....TA!!!!!
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 17:01
Nah, ga ik een keer naar het kasteel en tref een niet voetballen de ploeg aan. Ik snap niet dat mijn zwager daar een seizoenkaart heeft.
Wel lekker veel doelpunten gezien, maar Ajax gemist.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 17:53
Had je beter Ajax kunnen kijken. Wel minder doelpunten maar 90 minuten spanning.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 18:20
Had ik ook beter kunnen doen, maar goed, soms moet je dingen doen die je eigenlijk niet wil doen. Tis familie hè.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:29
Je had ook bij je schoonmoeder kunnen zitten....oeps.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 19:34
Lief mensje is dat.
Weet jij wat je moet doen als je schoonmoeder door de tuin heen waggelt?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:45
De tuindeur dicht?
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 19:47
Nee, nog een keer schieten.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 20:01
Had trouwens wel gelijk hè, 5 punten :-)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 20:52
Dat had je zeker. Ik ga meer naar jou luisteren.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 20:56
Heel verstandig, volgende verlies van psv is thuis al tegenstander Vitesse, wordt 1-1
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 20:58
Ik geloof je!
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zondag 17 december 2017 om 20:59
Hahaha, mooi
Vind ik leuk
Harrie82 +2634
zondag 17 december 2017 om 12:33
Ik bedoel voor de winterstop Pino. Want daar doelt Schöne ook op.
Wat er na de winterstop gebeurd zien we daarna wel weer.
Het gat is zeker overbrugbaar. Maar daar heeft Schöne het niet over. Die praat ook over alleen nog volgende week.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:35
Zoals hij nu speelt, hoort hij in de basis.
Maar hij heeft ook weken gehad dat hij er ook maar wat bij liep. Weinig energie. Was toen terecht dat hij even niet speelde. Maar heeft zich elke keer weer goed terug geknokt. Maakt belangrijke goals.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:56
zowel shone als veltman zijn vaak in Europese wedstrijden onzichtbaar. terwijl zij dan het verschil moeten maken. op die leeftijd en met zo veel ervaring moet je een stabiele factor zijn en altijd wat extra bringen! anders is het logischer om jeugd een kans te geven..
Vind ik leuk
Blindsy +2901
zondag 17 december 2017 om 09:46
Blijft n bijzonder verhaal. Dit jaar dacht ik dat t met hem gebeurd was. Op tv werd al gezegd dat hij de snelheid niet meer had, en vervanging logisch zou zijn.
En daar staat ie weer. Gozert moet n enorm doorzettingsvermogen hebben.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:04
nu het bijna om niks draait! en zelfs nu ben ik nog niet te vreden over shone vetman en younes! zitten lang bij ajax hebben veel eredivisie ervaring. zij horen al jaren een stabiel factor te zijn binnen de selectie die het verschil moeten maken en de rest bij de hand nemen! maar hebben vaak moeite met hun eigen spel. de goals verbloemen het misschien bij shone. maar voor een verdedigende middenvelder doet hij het zeker niet goed! vaak heeft hij te veel drang naar voren en laat te veel ruimte achtef zich. en zo heeft ajax vaak onnodig een voorsprong uit handen gegeven!
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:18
Zolang jij consequent de namen verkeerd schrijft, neemt niemand jou serieus...
Vind ik leuk
Jozef +24156
zondag 17 december 2017 om 10:45
Hmm, hij blijft gewoon zijn contributie betalen, dus mag hij ook voetballen.
Vind ik leuk
Blindsy +2901
maandag 18 december 2017 om 14:06
Kijk, hét kenmerk van een warme club . Iedereen mag spelen. Is dat vooroordeel ook eens uit de wereld geholpen :-)
Vind ik leuk
Leeuw +3256
zondag 17 december 2017 om 10:02
Nee Lasse, zou lekker zijn als jullie verder achterop raken. :)
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
zondag 17 december 2017 om 10:04
Het komt ook wel een beetje door hemzelf, begint vaak wat oppervlakkig en groeit daarna in het seizoen..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 10:51]
Vind ik leuk
Jozef +24156
zondag 17 december 2017 om 10:50
Je weet gewoon exact wat je aan hem hebt. Zeer waardevolle speler, die echter niet meer door ontwikkelt. Zal dus altijd tekort komen tegen de Europese (sub) top, maar is in Nederland zowat onmisbaar voor Ajax. We moeten hem erbij houden om zijn voorbeeldfunctie en om jonge spelers te helpen en soms te sparen.
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
zondag 17 december 2017 om 10:52
Met je eens, prima speler om erbij te hebben, lijkt me ook een fijne persoonlijkheid..
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:52
Vindt het een schande dat hij nog bij ons speelt
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:11
Doe je Schöne wel heel erg tekort. Hij maakt zulke belangrijke doelpunten ook voor jullie club. Zeikt nooit en heeft mentaliteit.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 11:11]
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:31
Niveau is te laag al die trainers die hem op de bank zetten zijn niet blind. En die zondag schoten maken al zijn slechte wedstrijden niet goed.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:39
Toch staat hij er telkens weer in, dus wie is blind?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:10
Karakter heeft Schöne zeker wel, mag best gezegd worden.
Is op en top prof!
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:49
Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van Schöne zijn mentaliteit en teamspirit en hij is vaak genoeg belangrijk maar ik vind hem met momenten wel erg traag en slap.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 12:31
Voor de ED onbetwist basis materiaal. Europees gezien zou ik hem niet opstellen (volgend seizoen). Frenkie en Donnie op het middenveld met Hakim in dat geval.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:24
Een héérlijk nuchtere gozer die nooit en te nimmer vedette trekkies zal tonen. De ultieme teamspeler die ook nog een aardig balletje erin kan raggen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schöne heeft tip voor nieuwe Ajax-trainers: 'Dat zou niet moeten mogen'