De Eredivisie-flops: zwakke Ajacied, falende Lozano én trio van Sparta

    De Eredivisie-flops: zwakke Ajacied, falende Lozano én trio van Sparta

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 11:00ma 18-12-2017 om 11:00

    Het floplijstje van VoetbalPrimeur naar aanleiding van speelronde 17 in de Eredivisie bevat natúúrlijk diverse namen van Sparta. De Rotterdamse laagvlieger leverde op Het Kasteel een onvervalste wanprestatie tegen grote broer Feyenoord. Verder ook spelers van Ajax én koploper PSV.

    Roy Kortsmit (Sparta)
    De ene na de andere bal vloog erin tegen Feyenoord, dat zondag snoeihard uithaalde tegen kleine broer Sparta: 0-7. Nee, niet alle treffers kwamen op het conto van Kortsmit. Bij de openingstreffer in de vierde minuut van Tonny Vihena zag de goalie er echter slecht uit. Daarna kwam het niet meer goed. 

    Nick Kuipers (ADO Den Haag)
    In de categorie 'horrordebuut': Nick Kuipers, zaterdagavond op bezoek bij PSV namens ADO Den Haag. Bij álle treffers van de koploper speelde de verdediger een hoofdrol. Hij was Luuk de Jong na een paar minuten al kwijt, schoot even later de bal via de PSV-spits in zijn eigen doel en voor de rust veroorzaakte Kuipers ook nog een strafschop.Au. 

    Michel Breuer (Sparta)
    Leuk en aardig hoor, dat 'Eredivisie-opa' Breuer inmiddels 500 wedstrijden op zijn naam heeft staan. Dat verdient een compliment. Maar het moet gezegd: zeker tegen een goede ploeg als Feyenoord kan het eigenlijk écht niet meer. Wat zag het er zondagmiddag pijnlijk uit. 

    Thomas Meissner (ADO Den Haag)
    Net als collega-verdediger Kuipers beleefde Meissner in Eindhoven een avond om snel te vergeten. De Haagse verdediging was een gatenkaas. PSV had eenvoudig met 6-0 of 7-0 kunnen winnen. Meissner kreeg in de tweede helft zijn tweede gele kaart en maakte de wedstrijd dus niet vol. 

    Deyovaisio Zeefuik (Ajax)
    Binnen één minuut ging Zeefuik al in de fout tegen AZ. Een simpele bal van doelman André Onana verdween via de back over de zijlijn. Daarna kwam het eigenlijk niet meer goed. AZ liet Zeefuik aan de bal en de jongeling wist zich daar geen raad mee. Hij veroorzaakte met een domme handsbal ook nog eens een strafschop. Ajax-trainer Marcel Keizer wisselde hem in de rust.

    Adil Auassar (Roda JC)
    Twee keer rood in drie wedstrijden. Tja, dan kun je natuurlijk een plek in het floplijstje van VP verwachten. Auassar maakte vorige week zondag de 90 minuten niet vol tegen FC Groningen (2-2) en ook tijdens het thuisduel met VVV-Venlo kon de routinier voortijdig inrukken. 

    Mounir El Allouchi (NAC Breda)
    Veel was er niet aan de hand voor NAC op bezoek bij sc Heerenveen. Tót El Allouchi in een vlaag van verstandsverbijstering de bal zomaar in de voeten van Pelle van Amersfoort speelde en het Heerenveen-talent de winnende treffer binnenschoot. Een dure fout heet dat, geloven wij. 

    Mikhail Rosheuvel (Roda JC)
    Een officieel lijstje hebben we niet bij de hand, maar Rosheuvel kan zomaar eens Koning Kansen Missen van de Eredivisie zijn. De Roda JC-aanvaller scoort zéér moeizaam. Tegen VVV (0-1) hielp hij een gigantische mogelijkheid om zeep. Dat brak de hekkensluiter later op. 

    Fred Friday (AZ)
    Over kansen missen gesproken... In de jacht op een gelijkmaker tegen Ajax besloot AZ-trainer John van de Brom om Friday in de ploeg te brengen. De Nigeriaanse Noor had absoluut de 2-2 moeten maken. Op een werkelijke onbegrijpelijke wijze hielp Friday in de slotminuten echter een giga-mogelijkheid om zeep. 

    Nick Proschwitz (Sparta)
    Vooruit, op deze plek hadden we ook voor elke andere Spartaan kunnen kiezen. De ploeg van de inmiddels ontslagen Alex Pastoor zakte collectief door de ondergrens tegen Feyenoord. Proschwitz, die het juist een paar keer aardig had gedaan de laatste weken, deed in de voorhoede werkelijk alles verkeerd. 

    Hirving Lozano (PSV)
    Alles wat Lozano tijdens de eerste maanden van het seizoen aanraakte, veranderde in goud. Er werd zelfs al gesproken over een wintertransfer van 30 miljoen naar de Premier League. Er is echter wat zand in de motor gekomen. Chucky heeft het eventjes niet. Tegen ADO speelde de Mexicaan misschien wel zijn minste wedstrijd van het jaar. Lozano deed vooral heel veel fout en had ook amper oog voor zijn medespelers. 

    Poll

    Wie vond jij de flop van speelronde 17?

    (1338 stemmen)

    Plaats een reactie

    Diesel1977 +1512
    maandag 18 december 2017 om 07:37
    Bij Lozano komt het misschien een beetje door de kou ook
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    maandag 18 december 2017 om 11:43
    Dan moest ie vooral naar Nederland komen.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1512
    maandag 18 december 2017 om 18:38
    Tja je weet het niet maar zou een reden kunnen zijn. En als hij de rest van de maanden wel blijft scoren wordt hij alsnog topscoorder;) Een mindere periode heeft iedereen weleens. Laat die nog maar een tijdje duren;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:38
    Lozano hoeft ook niet zo goed te spelen, dan hebben we langer plezier van hen . en dat voelt hij goed aan ;)
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1512
    maandag 18 december 2017 om 18:41
    Hahaha kan ik goed begrijpen. Had ik toen ook met Suárez maar ja
    Vind ik leuk
    Spiegel +10036
    maandag 18 december 2017 om 11:06
    Lozano mistte wel eens kansen ja, maar er zat wel drive in en er ging constant dreiging van uit...
    Onterechte flop dus.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:34
    Hahaha die constante dreiging had Fischer ook altijd.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    maandag 18 december 2017 om 12:27
    Ja haha of Younes
    Vind ik leuk
    Bertus +6110
    maandag 18 december 2017 om 11:36
    Nou, wat kansen missen wel een terechte flop en ging gaandeweg de wedstrijd steeds meer voor eigen succes. Cocu had hem echter niet moeten wisselen want dreiging heeft hij altijd en zo'n wissel werkt bij hem averechts. Bovendien speelde Bergwijn ook niet goed en mocht wel de wedstrijd uitspelen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    maandag 18 december 2017 om 11:37
    Ik denk dat het een miskoop is,iemand die razend snel is en af en toe een blind paard.
    Voetbal zie ik bij hem niet.
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    maandag 18 december 2017 om 12:12
    Je kan ook doorslaaan
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:16
    Eens, alleen een flop gebaseerd op de rest van het seizoen en het verwachtingspatroon.

    Nu gaat het een aantal weken wat minder en staat hij in zo'n rijtje, werkte gewoon hard en had dreiging. Top nee maar Flop ook zeker niet;)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 18 december 2017 om 11:08
    Zeefuik is wel een probleem. In de JL is hij dit seizoen best goed, ook als CV, maar in Ajax-1 is het steeds te matig. Zo onrustig ook. Misschien enorme zenuwen of zo?

    Lozano loopt het Younes-traject in een versneld tempo. Begon prima (al miste hij toen ook wel bizar veel grote kansen!), maar inmiddels nul effectiviteit gedurende een langere periode.
    Younes is inmiddels nuttiger dan Lozano. Van Younes kan je nog zeggen dat ie 2 man bezighoudt met zn geweldige dribbels en zonder bal altijd geweldig goed druk zet en ballen afpakt. Als Lozano niet weet te scoren - en dat was afgelopen weekeinde erg knap - blijft er écht niks over.
    Hoorde ik het iemand over 70 miljoen hebben?

    Zeefuik en Lozano zijn dik en dik terecht twee grote flops van de week.

    Breuer staat er terecht in, maar waar is die wat kortere zwarte verdediger van Sparta? Die écht álles liet lopen? Die was de slechtste van de hele speelronde en zou ik als Openbaar Aanklager direct onderzoeken vanwege matchfixing. Net als Kortsmit. Precies zoals de hele defensie waartegen Ajax pasgeleden zo dik won. Te absurd voor woorden wat in zulke wedstrijden gebeurt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:10]
    Vind ik leuk
    Korm +37543
    maandag 18 december 2017 om 11:14
    nee man, hoe erg Lozano gehyped wordt zo erg kraak jij hem af...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 18 december 2017 om 11:17
    Wat is er onjuist aan?
    Als Lozano niet scoort heb je toch daadwerkelijk nul komma nul aan hem?
    Hij doet al wedstrijden lang werkelijk waar niks goed. Pakt geen bal af. Geen geen goede voorzet en komt niemand voorbij.
    Vind ik leuk
    Korm +37543
    maandag 18 december 2017 om 11:19
    hmmm veroorzaakte hij woensdag geen penalty? ;)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 18 december 2017 om 11:20
    Ah ja, hij was bij nader inzien toch wel geweldig :-)
    Vind ik leuk
    Korm +37543
    maandag 18 december 2017 om 11:27
    nee dat ook niet, hij heeft zijn aandeel en ja hij speelt minder maar ik vind het geen flop :)
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    maandag 18 december 2017 om 11:22
    Ik ben ook naar hem op zoek idd! Die stond bij de 0-3 van St- Juste werkelijk als een mietje ineengekropen. Wat een sukkel
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:22]
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1845
    maandag 18 december 2017 om 11:35
    Younes nuttiger dan Lozano? Doe even normaal. Lozano maakte al 10 goals, heeft ontzettend veel snelheid en diepgang. Alleen wordt hij aan de rechterkant opgesteld, waar hij veel minder tot zijn recht komt dan aan de linkerkant.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 18 december 2017 om 16:32
    Als je reageert, lees dan op zn minst waarop je reageert.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:33
    Younes houd inderdaad 2 man bezig.. de clubarts en de materiaalman.. binnenkort weer een transferperiode.. dan houd ie 3 man bezig!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17031
    maandag 18 december 2017 om 11:11
    Niemand van Willem 2, terwijl die een 2-0 voorsprong uit handen gaven?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5594
    maandag 18 december 2017 om 11:21
    De verdedigers van Sparta waren nog veel dramatischer dan die van Willem II, dus best logisch eigenlijk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17031
    maandag 18 december 2017 om 11:23
    Bij Sparta bekroop mij toch vooral het gevoel dat de spelers Pastoor ook zat waren.
    Vind ik leuk
    Korm +37543
    maandag 18 december 2017 om 11:12
    Lozano een flop noemen vind ik wel te ver gaan. Hendrix was minder en zoet was ook niet best om over isimat maar te zwijgen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 18 december 2017 om 11:18
    Heb je de kansen gezien die Lozano miste? Zelfs als hij daaromheen geweldige dribbels en voorzetten had, staat ie al met recht tussen het rijtje flops van de week.
    Vind ik leuk
    Korm +37543
    maandag 18 december 2017 om 11:20
    ja hij miste een dot van een kans maar miste huntelaar ook niet een dot van een kans? ik merk dat Lozano onder de ajacieden gewoon een mikpunt is geworden :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 18 december 2017 om 11:22
    Huntelaar staat ook niet in het rijtje van toppers mag ik hopen. Want hij mistte niet één kans, maar wel drie één op één kansen. En dat is veel te veel. Tegelijk beslist hij de wedstrijd wel.
    Lozano scoorde in zijn eerste potjes ook aardig, maar miste toen ook enorm veel. Hoorde ik niemand over.

    Lozano is geen mikpunt of zo. Hij speelt nu gewoon heel matig. Als hij heel goed speelt, wordt dat ook gezegd.
    Vind ik leuk
    Korm +37543
    maandag 18 december 2017 om 11:24
    hij speelt inderdaad minder en ja ook in het begin miste hij veel kansen. Kwaliteit heeft die jongen wel, wat rustiger aan de bal worden en het komt goed. Bij jou is hij misschien niet het mikpunt maar lees de reacties eens over hem, ik ga er niet in mee..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9460
    maandag 18 december 2017 om 12:31
    Maar schoot er ook een in.......Lozano al weken niet en das zorgelijk maar ook wel een vaker voorkomend probleem bij nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19960
    maandag 18 december 2017 om 11:34
    Haha die kans voor Friday... En 2 minuten later een balaanname op de borst die 20 meter verderop stuiterde :-P
    Vind ik leuk
    JD85 +647
    maandag 18 december 2017 om 11:50
    Hahahaha bij PSV dachten dat ze 80 miljoen op de rekening hadden staan.
    Wat een desillusie.
    Vind ik leuk
    Hyena +30582
    maandag 18 december 2017 om 11:55
    Kuipers uiteraard, dat kon echt niet. Al was Kortsmit ook wel rampzalig slecht.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:56
    Heel Fc Groningen .
    Vind ik leuk
    vinny99 +793
    maandag 18 december 2017 om 12:37
    Het is niet raar dat Lozano nu minder is... Tegenstanders weten nu hoe hij speelt en kunnen zich daar nu beter op anticiperen.. begin van het seizoen was hij de grote onbekende... Zelfde als bij Younes en Dolberg... Ze kennen hun spel nu.. het is de vraag wat deze spelers er nu tegenover stellen..komen ze hier uit... Wanneer ze dat kunnen dan zijn ze voor mij toppers.. overigens word er toch altijd gezegd dat jonge spelers een dip krijgen... Dat geldt ook voor Lozano.... Over Younes ben ik van mening dat hij niet beter kan..
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3809
    maandag 18 december 2017 om 14:16
    De andere centrale verdediger van Sparta was nog slechter dan BREUER, BREUER kopte nog wel eens een balletje weg
    Vind ik leuk
    DuWijk +316
    maandag 18 december 2017 om 14:31
    Dit moet haast wel Kuipers zijn.
    Wat speelde die slecht zeg. PSV had nog wel 5x kunnen scoren
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 17:36
    volgensmij heeft vp dit jaar naar een andere competitie gekeken
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws