Tagliafico begint in B-ploeg onder Ten Hag, Younes speelt 'eerste helft' in basis

    Tagliafico begint in B-ploeg onder Ten Hag, Younes speelt 'eerste helft' in basis

    vrijdag 12 januari 2018 om 12:32

    Ajax-trainer Erik ten Hag heeft vrijdag tijdens het trainingskamp in Portugal met zijn beoogde basisploeg getraind. Amin Younes kreeg een 'basisplaats' van de nieuwe oefenmeester in Amsterdam, melden Voetbal International en het Algemeen Dagblad. 

    De Duitser vormde de voorhoede met Klaas-Jan Huntelaar en David Neres. Justin Kluivert deed niet mee aan het partijspel en trainde afzijdig met een klein groepje. Op het middenveld stonden Hakim Ziyech, Donny van de Beek en Lasse Schöne.

    Frenkie de Jong kreeg ook een plekje in de A-ploeg. Net als onder Marcel Keizer speelde hij als inschuivende centrale verdediger. Max Wöber stond als linksback, Matthijs de Ligt en Joël Veltman completeerden de defensie, met Andre Onana op goal. Nicolas Tagliafico, de linksback die deze winter werd overgenomen van Independiente, speelde bij de B-ploeg.

    Na de onderbreking voerde Ten Hag enkele wisselingen door. Tagliafico nam de plek van Wöber in, Kluivert die van Younes en Siem de Jong stond op de plek van Van de Beek.

    Plaats een reactie

    Jens1999 +21989
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:33
    Wober is weer fit.... heel mooi....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:34
    Valt nog niks over te zeggen . Ben heel benieuwd hoe we er volgende week voorstaan .

    Eerst maar eens morgen afwachten .
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:35
    Boeiende info pffffffff.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2713
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:37
    Je hoeft het niet te lezen he. Ik snap best dat Ajacieden dit interessant vinden.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11795
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:11
    Maar het wordt alleen over Ajax vermeldt, niet over VVV Venlo, FC Utrecht of AZ.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:13
    Omdat VVV, Utrecht en AZ ook helemaal niet interessant zijn....
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11795
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:32
    En er maar vanuit gaan dat wij dit wel interessant vinden over Ajax? Precies dat denigrerende en arrogante gedrag zorgt ervoor dat jullie als Ajax fans niet gemogen worden.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2713
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:46
    Wees blij. Omdat de media continu bovenop Ajax zit, is het daar chronisch een klere bende. Bij ons blijft het lekker rustig omdat kleine akkefietjes ook gewoon lekker binnenskamers blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:25
    Interessant? om elk trainingspartijtje uitgekauwd te krijgen? Dan ga je maar op showtime kijken.
    Vind ik leuk
    jesseee +915
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:01
    Ga stage lopen bij vp, zorg voor de verandering ipv elke dag te huilen en klagen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:36
    Is Kluivert geblesseerd?
    Ik mag anders toch niet hopen dat Ten Hag liever Younes op links ziet?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:54
    Mischien kan Ten Hag meer rendement uit Younes halen, dan mag het van mij...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:21
    Ik kan het mij niet voorstellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:16
    Hij trainde apart, dus hij zal niet okselfris geweest zijn.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:22
    Laten we het daar maar op houden dan..
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18917
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:39
    Je weet het maar nooit. Straks krijgt Younes gewoon weer een basisplek de 2de seizoenshelft
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:47
    Kom op hoor, dat zal toch niet, op basis waarvan?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18917
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:49
    Op basis van een nieuwe trainer...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:06
    Als Ten Hag dat echt doet dan klopt er nu toch al niks van? Gewoon de statistieken en beelden bekijken..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:20
    Of gewoon ook deze trainer ontslaan.
    Laat het dan duidelijk wezen bij de hele gemeenschap: "bij Ajax staan alleen de besten in de basis, zo niet dan rollen er koppen".

    ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +53413
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:32
    Jij loopt wel héél erg veel op de zaken vooruit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:26
    Zachte heelmeesters enzo. ;-)
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5703
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:50
    Wat een onzinnige discussie dit....

    Er staat ook dat Kluivert eerst apart trainde en daarna gewoon meedeed in de A ploeg. Maar dan nog is dit gewoon trainen.

    Younes staat echt geen basis als Kluivert fit is, ook niet onder Ten Hag. Ik heb er wel vertrouwen in.

    Daarnaast stond in dat andere stukje juist dat Younes boos was, deels op Schreuder, en sowieso niet lekker in zn vel zit. Dan staat hij niet in de basis.

    Maar zelfs ik hoop dat Younes blijft als wisselspeler
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:47
    Vriend, bedankt voor jouw geruststellende woorden!
    Ik schrok serieus van dit bericht..
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18917
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:50
    Het zal niet mijn keuze zijn, laat dat duidelijk zijn ;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:06
    Ik twijfel een beetje bij jou.. ;-)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18917
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:14
    Hehe, dat mag ;)...
    Vind ik leuk
    zwollie +7261
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:51
    Is toch niet te hopen
    Vind ik leuk
    Cookee +9910
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:42
    Youness wordt weer 1e man onder de nieuwe trainer, want de spelers die uit beeld zijn die stel je op. Dan kan je later altijd nog weer eens Kluivert doen.
    Zo werkt dat. Maar wat doet ie met Huntelaar?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18917
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:46
    Basis denk?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:48
    Op basis van wat dan?
    Huntelaar wel "gewoon" basis denk ik..
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4883
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:04
    Belachelijk! Keizer terug!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:12
    Ik hoop niet dat Younes weer kansen gaat krijgen van Ten Hag. Dan heb ik me toch vergist in hem. Als Younes de 2e seizoenshelft gaat spelen, dan hoeven we de jacht op psv niet eens te openen. Kansloos met Amin younes.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:17
    Gelukkig bestaat het elftal niet uit Younes..trekt overigens wel altijd verdedigers mee, das ook prettig.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:28
    Dat doet Kluivert ook, plus Kluivert kan vanaf de flank voorzetten geven én scoort meer.. Kluivert is 10x dreigender en effectiever dan Younes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:04
    Helemaal mee eens. Vergeleken met Kluivert is Younes niets meer waard.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:05
    Doelpunten en assist, dat is pas prettig. En laat younes die nou beide niet hebben! Nee hoor, Justin heeft allang bewezen dat hij veel beter en effectiever is. Hopelijk gaat dit niet iets vast worden voor Ten Hag.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:14
    Dus dat!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:23
    OMG Dat krampachtig een plek voor Siem de Jong proberen te vinden. Dat Overmars hem een contract voor vier jaar heeft gegeven is zijn domste beslissing tot nu toe.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 13:24]
    Vind ik leuk
    2cents +53413
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:37
    3 jaar toch?
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:15
    Ik dacht vier maar drie zou ook kunnen.
    Vind ik leuk
    2cents +53413
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:20
    Backup spits. Ook handig. ;)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:22
    Hij is in ieder geval geen middenvelder.
    Vind ik leuk
    Cookee +9910
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:46
    Het past ook niet in de selectie, want op die plek rond de 10 zijn al zoveel andere spelers voor in beeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:27
    Siem scoort wel meer dan younes, dus ergens heb je wel wat aan Siem.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5555
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:32
    Laat siem daar maar staan mits fit. Wanneer halen ze een rechtsback?
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:58
    Dit zegt allemaal nog niets. Ten Hag een beetje kennende zal hij, als hij de kans krijgt, iedereen zand in de ogen willen strooien. Reken maar dat hij wel iets van plan is, misschien een andere speelstijl waar Younes beter in het plaatje past? Het zou me niks verbazen dat ineens Frenkie de Jong de opdracht krijgt om vanuit de verdediging door te stoten naar de spitspositie en dat hij twee andere spitsen (Neres en Younes) vanaf de vleugels dienstbaar naar Frenkie laat spelen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:16
    Zand in de ogen strooien prima, neemt nog niet weg dat Kluivert eruit halen ipv Younes kant nog wal raakt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:22
    Nee Alain, dat zou ik ook zeggen, maar ik heb onder Ten Hag spelers zien opbloeien waarvan ik dacht dat ze nog een half jaar geblesserd zouden zijn en die ineens stonden te dringen om mee te mogen doen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:43
    Wdb geloof ik jou ook zeker, maar dan hoop ik dat hij Younes gewoon even aan het werk wil zien.. Maar we gaan het merken de 21e tegen Feyenoord! ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:43
    Yesss.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:57
    En daarna uit tegen jullie toch?
    Wat vind jij eigenlijk van de overstap van Ten Hag?
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:11
    Als Younes weer basisspeler word, dan moet hij op de trainingen goede dingen hebben laten zien.
    Ten Hag en zijn voorgangers zijn toch niet gek.. niet te vergeten bondscoach Löw
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:20
    Serieus? Een blinde kan toch zien, en eventueel in braille de statistieken lezen dat Kluivert op die plek veel beter presteert dan Younes?
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:29
    Helemaal met u eens... Zie vele malen liever Kluivert in de basis dan Younes... Ik vind het onbegrijpelijk dat Younes in de basis stond... Maar wat zien de vele trainers die Younes heeft gehad wat wij niet zien????
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14757
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:37
    U?! Wel netjes hoor, maar totaal onnodig hahaha..
    Vind ik leuk
    Foebele +53637
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:52
    Zegt niet veel, kan ook zijn dat hij Nico aan het werk wil zien tegen onze beste rechtsbuiten. Uiteindelijk gaat die jongen gewoon binnen afzienbare tijd in de basis spelen.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1582
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:13
    Is helemaal niet zijn beoogde basis 11
    Hoe komen ze er bij...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tagliafico begint in B-ploeg onder Ten Hag, Younes speelt 'eerste helft' in basis