Nieuweling Tagliafico sprak met landgenoot over Ajax: Het leven in Amsterdam

Nieuweling Tagliafico sprak met landgenoot over Ajax: "Het leven in Amsterdam"

zaterdag 13 januari 2018 om 23:18

Voordat hij zijn handtekening zette onder een contract bij Ajax, sprak Nicolas Tagliafico met landgenoot Dario Cvitanich. De Argentijnse linksback vertelde dat zaterdag voor de camera van Ziggo Sport, kort na zijn officieuze debuut in Ajax 1. 

"Hij heeft hier natuurlijk ook gespeeld. Hij heeft mij wat verteld over de historie van de club en het leven in Amsterdam. We hebben een beetje gepraat, dat was het. En ik kende de club natuurlijk al", aldus Tagliafico. De vleugelverdediger stond zaterdag in de basis tijdens het oefenduel met het Deense Lyngby. Ajax won die wedstrijd met 5-1. 

Met directeur spelersbeleid zat de Zuid-Amerikaan opvallend genoeg níet rond de tafel voordat hij vorige week het vliegtuig pakte naar Nederland. "Mijn manager sprak met Overmars. De eerste keer dat ik met Overmars sprak, was in Amsterdam."

Lees ook: Ten Hag lyrisch: "Hij zet de ploeg neer en jaagt de boel aan"

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 23:26
Lekker hoor !.:-)
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
zaterdag 13 januari 2018 om 23:33
Geweldige aankoop van Overmars... speelde een prima wedstrijd vandaag..
Vind ik leuk
Spiegel +1910
zaterdag 13 januari 2018 om 23:44
Laten we het hopen. Zou alleen nog niet te hard van stapel lopen na 1 potje tegen veredelde amateurs en zonder belangen.

Geweldige aankoop kan je denk ik pas over een half jaar zeggen.

Maar, een goed begin is het halve werk.
Ook al maakt 1 zwaluw...
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
zaterdag 13 januari 2018 om 23:51
Ik kon de speler niet... heb ik wat wedstrijd beelden gekeken op internet.... en vandaag de wedstrijd gekeken van Ajax.... en daarvan zeg ik prima aankoop... de verhalen van uit Argentinie blijken toch te kloppen... Ajax gaat veel plezier eraan beleven..
Vind ik leuk
Spiegel +1910
zondag 14 januari 2018 om 00:03
Tussen prima aankoop en geweldige aankoop zit natuurlijk een verschil.
Sanchez en Lozano zijn geweldige aankopen.
Wöber en Pereiro zijn prima aankopen.

Het zal ongetwijfeld een goede voetballer zijn, maar dat was Cvitanich in eerste instantie ook. Ook die kwam niet helemaal uit de verf.
Nu is dit geen broekie van net 18, dus zal hij wellicht wat gemakkelijker zijn weg vinden in Nederland. Maar ik zou nog even wachten met hypen.

Al hoop ik het wel voor je.
Een echt goede linksback in de eredivisie, dat is lang geleden.
(Op 1 seizoen Willems na dan.)

Denk dat Gio de laatste was.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:23
Sorry ik vind wöber eerlijk gezegd wel een geweldige aankoop.
Hij is zeker zijn 7,5 mil waard.
Voor zo'n speler betaal je nu tegenwoordig normaal gesproken 20 mil voor.
Sánchez heeft een geweldige indruk achter gelaten maar ik denk dat wöber die nog wel kan overtreffen op termijn.
En Sánchez was gewoon een gelukje kwa transfer, die jongen had al wat op zijn naam staan voordat hij overkwam naar Ajax.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
zondag 14 januari 2018 om 00:28
Vergeet Neres ook niet...dat blijkt ook gewoon een geweldige aankoop te zijn geweest door Overmars....
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 01:03
Ja hij draait zeker lekker nu!
Het valt mij trouwens wel op dat hij beter draait met Huntelaar in de spits dan met dolberg.
Ik zie ze vaak combineren met elkaar.
Vind ik leuk
jaja_PSV +21778
zondag 14 januari 2018 om 09:05
Daar.lijkt t zeker op, maar laat Neres ook maar eens een heel seizoen goed spelen.
Younes was ook een half jaartje erg goed bezig...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:01
Die Younes kan nu wel bij t grofvuil worden gezet, nieteens kringloop-waardig nu
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:23
cvitanich is een aanvaller die altijd in een 2 spitsen systeem speelde.Tafliagico is een linksback.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:23
cvitanich is een aanvaller die altijd in een 2 spitsen systeem speelde.Tafliagico is een linksback.
Vind ik leuk
Lurton +1737
zaterdag 13 januari 2018 om 23:46
Juiste drive naar voren en er zit een goede kop op!
Ik ben sowieso blij met het aankoopbeleid van Ajax de afgelopen jaren.

En er komt nog veel meer moois aan de aankomende jaren.

Paniek aankopen als duarte en Sanaatjes zijn verleden tijd.
Vind ik leuk
vinny99 +746
zondag 14 januari 2018 om 07:07
Ook blij met Cassiera, Oleguera? Die zijn er al een tijdje naar mijns inziens hebben ze nog niet overtuigd.. hoop dat het nog komt.. de geslaagde aankopen zijn alleen nog maar Sanchez en Neres geweest... De rest moet nog maar blijken... Om nu te stellen dat het aankoopbeleid nu zo goed is de laatste vind ik wat vroeg om te zeggen..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 07:25
Ziyech, Frenkie, Onana, Dolberg, Wober, Sinkgraven, Younes... prima aankopen dus
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:15
na de wedstrijd tegen feyenooid dan weten we of die goed is!! ik vond hem matig spelen!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 10:17]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:33
Tja, Amsterdam. Als je het avontuur aankunt, dan kom je ook wel ergens terecht hoor.

Of je blijft in je dorp. Dat kan natuurlijk ook.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 23:49
https://www.youtube.com/watch?v=duVD1zheXnI

Dat kan je wel zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:34
Ik hoop wel dat hij weet dat de hoofdstad van Amsterdam, Amsterdam is.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:44
En jij woont in de dierentuin?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:46
Merk nu al dat de goede voornemens een beetje aan het verwateren zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:51
Mijn goede voornemen was dat ik per 1 januari wat minder mild zou zijn.

En die van jou?
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 23:49
Woon je zelf in A'dam?
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 23:50
De meeste Ajax supporters komen van buiten A'dam.
Vind ik leuk
Koeroe +3410
zondag 14 januari 2018 om 00:53
Ja vind ik altijd erg frappant als ik ze dan over Amsterdam hoor roeptoeteren en ze blijken uit hoorn of iets dergelijks te komen
Vind ik leuk
Guusman +2757
zondag 14 januari 2018 om 00:58
Geweldige stad joh Amsterdam bla bla en dan gewoon niet verder komen dan station bijlmer/arena ;)
Vind ik leuk
Guusman +2757
zondag 14 januari 2018 om 01:01
Ik woon er om de hoek maar ik vind het een grote k*tstad als het ff kan rij ik er met een grote boog omheen,
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 02:02
Jij als Feyenoorder woont dus zelf ook niet in Rotterdam? Hoe ver kom jij in Rotterdam, behalve het stadion? ( als je al naar het stadion gaat )

Ik zelf woon trouwens in Amsterdam ( ondanks dat ik in Oirschot ben geboren ), wat de ander een kut stad vind, dat is voor de ander weer een mooie stad, overigens heeft Feyenoord ook genoeg supporters die niet in Rotterdam wonen, of wist je dat soms niet?
Vind ik leuk
Guusman +2757
zondag 14 januari 2018 om 02:15
Ik als Feijenoorder?
Mis gegokt.

Ok jij misschien niet maar ik durf te wedden dat veel gasten hier maar wat lopen te roepen dat de stad zo geweldig is terwijl ze er nooit komen laat staan wonen want dat is nog ff wat anders he. En dan bedoel ik niet als student, beetje niks doen en stappen en na paar jaar weer weg ;)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 02:22
PSV supporter?

Studenten die in Amsterdam studeren en wonen, al is het maar voor een paar jaar die kunnen toch duidelijk een mening geven of ze Amsterdam wel of geen mooie/leuke stad vinden.

Ik zelf kom uit Oirschot, wanneer je dan veel Brabanders hoort hoe mooi en gezellig Eindhoven is, ik ben er erg vaak geweest, en ik kan je zeggen ik als geboren Brabander zal daar nooit willen wonen, ik heb niks met Eindhoven, zo heeft iedereen dus zijn eigen smaak.

Geef mij maar Amsterdam. Ik moet er niet aan denken om de stad te verlaten om ergens anders te gaan wonen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 02:22]
Vind ik leuk
Romario9 +6357
zondag 14 januari 2018 om 07:45
Ik ben zelf een Eindhovenaar, maar niemand zegt hier dat Eindhoven een mooie stad is hoor. Maar dat wil niet zeggen dat je niet van een stad kunt houden. Amsterdam (binnenstad) is veel mooier met die mooie oude gebouwen (als je door de drukte en commercie heen kijkt), maar ik zou nooit in die stad willen wonen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 07:46]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:28
Je hoort er genoeg zeggen dat Eindhoven mooi is!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 02:36
De drukte is soms vervelend, maar Amsterdam is gewoon één van de mooiste steden, zo niet dé mooiste, van het land.
Utrecht en Den Haag zijn ook mooie en gezellige steden.
Rotterdam is weer eens wat anders vergeleken met de meeste Nederlandse steden.
De moderne architectuur in Rotterdam is heel bijzonder en mooi om te zien, maar daar moet je van houden.
Persoonlijk vind ik het wel indrukwekkend om te zien, maar voor de rest is het een sfeerloze en kille stad om doorheen te lopen.
Leuk om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het ook bij.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zondag 14 januari 2018 om 02:48
Ik vind Amsterdam te groot, te druk en heb het gevoel dat ik op vakantie ben in mijn eigen land. Je kan nergens je auto kwijt of je betaalt je helemaal scheel.
Ik vind Den Haag ook niks aan en Rotterdam ben ik ooit wel eens geweest maar niet echt indrukwekkend. Mooiere grote steden vind ik dan toch Utrecht en Den Bosch bijvoorbeeld.
Het zal ook wel komen omdat ik er zo dichtbij woon en al die Adammers onze huizen wegkopen en zo de prijzen opdouwen dat we zelf niks meer kunnen kopen hier.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 02:59]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 03:02
Ja dat kan ik wel begrijpen op zich.
Utrecht en Den Bosch zijn inderdaad hele leuke steden, waar je wat rustiger doorheen kan lopen. Groningen en Maastricht zijn ook zulke steden, het is allemaal wat gemoedelijker dan bijvoorbeeld Rotterdam of Amsterdam.

Haha zo t horen komt het meer door het volk dan door de stad zelf ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 03:03]
Vind ik leuk
Guusman +2757
zondag 14 januari 2018 om 03:11
Het volk is toch ook wat een stad zijn, 'smoel' geeft, zeg maar.
Opvallend genoeg noem je gelukkig zelf ook Mestreech en Grünn omdat het er wat gemoedelijker aan toe gaat in vergelijking met A'dam.
Ik denk dat jij hiermee zegt wat ik bedoel ;)

Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:00
Amsterdam heeft veel te bieden, maar ben blij dat ik er net buiten woon en werk. Sommige delen van de stad zijn ruk, andere echt nog authentiek. Daar houd ik wel van. Ik vind wel dat er de laatste jaren heel veel dorpelingen die kant op gegaan zijn en die benadrukken maar wat graag dat ze in Amsterdam wonen. Er wonen, maakt je nog geen Amsterdammer.
Vind ik leuk
JCJWZ +10486
zondag 14 januari 2018 om 04:35
De meeste Ajax supporters komen buiten Amsterdam omdat Amsterdam maar 1miljoen inwoners heeft, Ajax heeft veel meer fans dan slechts 1miljoen Guusman. Maar slim opgemerkt!
Vind ik leuk
WRFM +37
zaterdag 13 januari 2018 om 23:51
Haha op fox zegt ziyech dat feyenoord makkelijk te pakken is
Tja dat kan ja
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:53
Tagilo fiasco
Vind ik leuk
Niels92 +6043
zaterdag 13 januari 2018 om 23:55
Gekke Henkie :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:59
@ Henk Schroot: Henk, als je nog geen buschauffeur bent: word dan buschauffeur. Buschauffeurs heten namelijk altijd Henk.

Maar, ga niet meer over Ajax praten. Ken je beperkingen, Henk.
Vind ik leuk
... +6
zondag 14 januari 2018 om 02:54
PleeSV en Cockkoe in een pink slipje hossuh en zuipuh op de platkar...
Vind ik leuk
Teo Smith +14766