'Ahannach kan Premier League verruilen voor Eredivisie: interesse uit Rotterdam'

    'Ahannach kan Premier League verruilen voor Eredivisie: interesse uit Rotterdam'

    zondag 14 januari 2018 om 13:02

    Sparta houdt de situatie van Soufyan Ahannach nauwlettend in de gaten. Afgelopen zomer verkaste de vleugelaanvaller van Almere City naar Brighton & Hove Albion. De Premier League-club is bereid om de aanvaller deze maand te verhuren. 

    Voetbal International meldt dat zondagmiddag. Afgelopen zomer was Sparta ook al in de markt voor Ahannach; de 22-jarige buitenspeler tekende toen een meerjarig contract in Brighton. Die club is tevreden over de ontwikkeling van Ahannach, maar denkt dat het beter voor de speler is om de komende maanden wekelijks in actie te komen op het hoogste niveau.

    Ahannach is een oude bekende van Fred Grim. De assistent van Sparta-trainer Dick Advocaat werkte in Almere samen met de dribbelaar. VI weet dat ook een aantal clubs uit Engeland belangstelling heeft voor Ahannach.

    Sparta, de nummer zeventien van de Eredivisie, is druk bezig met het aantrekken van nieuwe spelers. Aanvallers Dabney dos Santos en Fred Friday (AZ) en middenvelder Yigithan Güveli (Fenerbahçe) werden deze maand naar Het Kasteel gehaald. 

    Poll

    Houdt Advocaat Sparta in de Eredivisie?

    (1641 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +15387
    zondag 14 januari 2018 om 13:03
    Advocaat laat er geen gras over groeien haha
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3077
    zondag 14 januari 2018 om 13:07
    Kunstgras? ;)
    Vind ik leuk
    Koeroe +8984
    zondag 14 januari 2018 om 13:04
    Kan beter de achterhoede versterken
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:08
    Breuer wil je toch niet vervangen? Misschien Rutjes er bij kopen voor de leuk.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5001
    zondag 14 januari 2018 om 14:01
    Die heeft al een contract voor het leven bij ons! Afblijven
    Vind ik leuk
    Sil95 +9234
    zondag 14 januari 2018 om 13:08
    Zou een meer dan uitstekende aanwinst voor Sparta zijn! Mooi dat ze zich in relatief korte tijd met een aantal (op het oog redelijke) spelers hebben versterkt. Ik vind overigens dat de achterhoede ook eens onder de loep mag worden genomen. Naar mijn mening de achilleshiel van Sparta. Zo'n Breuer kan echt niet meer.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19776
    zondag 14 januari 2018 om 14:54
    Toch denken ze bij Sparta daar iets meer genuanceerd naar. Wat weten ze daar wat wij niet weten?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:12
    Wat heb je aan al die aanvallers als ze straks amper de bal krijgen vanuit de verdediging...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5400
    zondag 14 januari 2018 om 13:16
    Dan heb je aanvallers nodig die zelf de bal gaan halen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5838
    zondag 14 januari 2018 om 13:28
    Middenvelders?
    Vind ik leuk
    mvr +182
    zondag 14 januari 2018 om 13:14
    maffia praktijken ... hoe kan nou een clubje in nood . zoveel / goede spelers huren. bij de vorige trainer kon en mocht niks. ( hand op de knip ) maar nu mag alles.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5400
    zondag 14 januari 2018 om 13:17
    Baasje boven baas.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:23
    Weet niet wat jij verstaat onder goede spelers? Wat nu naar Sparta gaat en komt zijn afdankertjes die bij de huidige club niet aan spelen toekomen..deze jongens gaan Sparta ook niet redden van de ondergang die door Pastoor is ingezet.

    Als Dickie komt gaan de deuren wel open en de hand weg van de knip...Dickie wilde een miljoen en kreeg een miljoen salaris, Dickie wilt spelers dan krijgt Dickie spelers..aan het einde van de rit staat Sparta nog steeds onderaan want het probleem is de verdediging en Breuer en Dickie wilt alleen maar spitsen en aanvallers
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 13:45
    Breuer is Zijn basisplaats al kwijt hoor. Toch wel leuk als je een oordeel hebt, terwijl je de recente ontwikkelingen niet volgt.

    Maar je conclusies zijn verkeerd!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:11
    Dat Breuer überhaupt daar nog mag rondlopen is al de schaamte voorbij.

    Daarbij is mijn conclusie goed, want echte versterkingen achterin...(dan bedoel ik geen rommel en 3e rangs spelers ) zijn er niet ...terwijl je dinsdag al gelijk klop krijgt en weer 3 punten mag inleveren op je concurentie
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 15:53
    Wacht het nou maar af schreeuwerd.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:01
    Heeft niets te maken met schreeuwen maar met realiteit! Kijk waar ze staan en wat er loopt aan spelers...dan schat ik de rest toch net iets hoger in.
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 16:20
    Ja en daarom worden er toch nu spelers aangetrokken?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:23
    Spelers trek je voor het nieuwe seizoen aan...wat nu komt is rommel en 3e rangs.
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 16:33
    Als je nu geen spelers aantrekt degradeer je.
    3e rangs en rommel? Spelers die bij AZ net buiten de boot vallen zijn een versterking voor alle ploegen in het rechter rijtje, dus waar heb je het over?

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:49
    Als je dat geld direct aan het begin van het seizoen had besteed dan was je nu redelijk safe geweest in het rechter rijtje.

    Ipv nu een miljoen te besteden aan Dickie en een paar ton aan huurlingen.

    Die Az spelers vallen niet net buiten de boot want dan hadden ze speeltijd gehad. Fredje Vrijdag heeft 1 kans gehad en die totaal verneukt en die ander speelt alleen met jong Az tegen die droeftoeter clubs uit de Jupiler...dat zijn geen versterkingen, maar aanvulling.
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 16:55
    Ja maar dat hebben ze dus niet gedaan en dat is de grote fout geweest.
    Bovendien waren sponsors niet bereid om iets extra’s te doen zolang Pastoor er nog zat. Nu hij weg is zijn alle remmen los en gaat Sparta meer investeren ipv proberen voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:05
    Er was toch 1.9 miljoen in de plus en 4 miljoen aan transferinkomsten? Dan heb je toch geen sponsoren nodig die wat extra's doen...tenminste lijkt mij.

    Enige wat ik weet is dat Dickie 500K krijgt voor 5 maanden en als ze erin blijven dan hij dan die andere 500K krijgt..en dat geld komt van sponsoren
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 17:13
    Sparta wil het stadion uitbreiden naar 14k. Dat geld hebben ze gereserveerd.

    Er is een grote sponsor, tevens de aannemer die de voorgenomen verbouwing gaat doen die er dus ook baat bij heeft dat sparta erin blijft.

    Spelen veel meer zaken mee oo de achtergrond.

    Neem nou maar van mij aan dat advocaat en Beenhakker wel weten welke spelers gehaald moeten worden om erin te blijven.


    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 20:56
    Aan die spelers die Dickie wilde hangt een prijskaartje zoals Maher 950.000 salaris en Kramer 750.000 salaris wat Sparta dient over te nemen.

    Die 19 jarige Turk is leuk als aanvulling op je selectie, maar geen speler die het elftal gaat dragen en daar moeten er juist een paar van komen..dinsdag gelijk tegen Vitesse die moeten winnen om aansluiting te houden om Europees te kunnen spelen. verlies je gelijk al dan heb je weer 3 punten meer achterstand.
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 21:09
    Bij huur hoef je dat bedrag niet over te nemen. En de bedragen die jij noemt zijn jaarsalarissen en we spreken over een half jr.

    Financieel is het mogelijk, Sparta heeft niet voor niets interesse getoond.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5838
    zondag 14 januari 2018 om 13:31
    LOL ten eerste: club in nood? Op basis van wat? Ten tweede: Pastoor had twee jasjes aan: trainer/technisch directeur. Alle aankopen waren van de hand van Pastoor.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:38
    Ik neem aan dat een verstandig bestuur ook mee beslist over aankopen onder Pastoor.
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 13:41
    Club in nood? 1,9 winst over 16/17 en 4 miljoen transerinkomsten.

    Nood???
    Sparta is gewoon veel te zuinig geweest in de zomer en nu gaan ze dat herstellen.
    Overigens haalde Pastoor als TD en trainer zelf bagger spelers.

    Excelsior heeft betere spelers gehaald met minder,
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mall00t +5476
    zondag 14 januari 2018 om 13:57
    Met de huidige positie op de ranglijst is de term 'nood' zo gek nog niet bedacht. Of wilde jij beweren dat het wel lekker gaat?
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 14:00
    Nee natuurlijk gaat het niet goed.

    Maar als er hardop afgevraagd hoe een club in nood zoveel spelers kan huren, dan bedoelt hij dat obv de financien.

    Dat weet jij ook wel, toch?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:55
    Dat heeft Pastoor voor de club goed gedaan dan.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +158
    zondag 14 januari 2018 om 14:30
    Allemaal huurlingen voor een halfjaar. Mochten ze het geluk hebben dat ze erin blijven is Dickie weg en het huurlegioen weg. Kan je weer opnieuw beginnen. Het is dus allemaal uitstel van executie: Sparta hoort in de Jupiler league
    Vind ik leuk
    mcmodd +19776
    zondag 14 januari 2018 om 14:59
    Als Sparta in de ED blijft kunnen ze gelijkblijvend met een grotere begroting, want meer inkomsten werken dan in de Jupiler League. We moeten niet te somber denken. Het lijkt nu wel alsof velen hopen dat Sparta degradeert. Dat gun je je grootste tegenstander, maar ook je ergste vijand niet.
    Vind ik leuk
    Makis +964
    zondag 14 januari 2018 om 15:12
    Jij denkt dat Dickie zomaar tekent bij een club die met de huidige selectie geheid degradeert.. genoeg geld in de haven
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:19
    Denkt Dickie dat een elftal alleen bestaat uit aanval en spitsen?

    Een doelsaldo van -24 terwijl de rest boven Sparta staat op VVV -4 of een Nac op -15, Twente -9, Excelsior -6 doet me toch denken dat de basis achterin ligt
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 13:47
    Advocaat is een trainer die vanuit de verdedigende organisatie speelt, denk je dat hij daar niet aan gedacht heeft dan?
    Overigens is Sparta nog niet klaar met het halen van spelers en komt er achterin echt nog wel wat bij.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +158
    zondag 14 januari 2018 om 14:32
    nog een vergiet, met nog grotere gaatjes...
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:15
    Sparta kan zoveel spelers halen als het wilt...maar als al die kansparels nu zeggen...we hebben niet zo'n trek in Sparta..(Maher, Kramer vb)

    Laten we elkaar geen mietje noemen..maar bij Sparta voetbal je niet voor de lol en zeker niet omdat ze zo lekker betalen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:57
    Werk jij liever 40 uur?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:05
    Niemand werkt graag 40 uur!

    Maar niemand staat te springen om voor een tonnetje bruto bij Sparta tegen degradatie te gaan voetballen...terwijl dit allemaan in te calculeren was..waar ze nu staan..De enige die verrassen zijn VVV en Excelsior..en de rest is voor niemand een verrassing dat ze onderaan staan
    Vind ik leuk
    jeepee +824
    zondag 14 januari 2018 om 13:32
    Is een goeie voor Sparta. Ik gok dat Sparta in de bovenste helft van het rechterrijtje gaat eindigen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:39
    Dat worden heel wat nachtjes dromen Jeepee en elk morgen als je aan het wakker worden bent....denk je kut...weer verloren
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21476
    zondag 14 januari 2018 om 13:35
    Zou eerder naar de league one gaan of zo.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3083
    zondag 14 januari 2018 om 13:44
    Ja, jammer alleen van al dat 'huren'. Qua continuïteit heb je er niks aan #straatarmecompetitie
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    zondag 14 januari 2018 om 14:28
    Klopt helemaal.
    Maar als ze degraderen is er helemaal geen continuïteit meer.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1624
    zondag 14 januari 2018 om 14:01
    Ik had het nog voorspeld ook...

    Zie het artikel gisteren over Annach
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:08
    Gillette the best a man can get.
    Vind ik leuk
    Foebele +46740
    zondag 14 januari 2018 om 15:07
    Had ik al eens gezegd dat ik het onverstandig vind als een club in de winter ineens een trainer eruit knikkert en vervolgens een sloot aankopen gaat doen in de hoop niet te degraderen?
    Vind ik leuk
    debacle +461
    zondag 14 januari 2018 om 16:03
    Hij haalt iig geen kramer.. dat zou de doodsteek geweest zijn. Ook voor je groepscohesie
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:49
    Ik had gehoopt dat er nog1 of 2 aan winsten die we hard nodig binnen hadden gehaald voor al in de achterhoede maar helaas .
    Loop het toch niet zo vlot als iedereen gedacht had voor Sparta
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 19:20
    goede speler. vorig jaar was hij al ver uit de beste speler in de Jupiler League, hij moet gewoon lekker iedere week spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ahannach kan Premier League verruilen voor Eredivisie: interesse uit Rotterdam'