Huntelaar: 'Dat maakt de impact van het vertrek van Keizer nog groter'

Huntelaar: 'Dat maakt de impact van het vertrek van Keizer nog groter'

maandag 15 januari 2018 om 16:50

Het ontslag van Marcel Keizer in december heeft veel impact gehad op de selectie van Ajax. Dat laat Klaas-Jan Huntelaar weten aan Het Parool.

Vooral de jonge spelers, die voor het eerst het ontslag van een trainer meemaakten, hadden er last van. "Die jongens hadden al met Keizer bij Jong Ajax gewerkt. Zij hadden een band. En we hebben dit seizoen veel meegemaakt met elkaar: het trieste lot van Abdelhak Nouri. Dat leed deel je samen", vertelt Huntelaar. "Dat maakt de impact van het vertrek van de trainer nog groter."

Ajax ontsloeg Keizer een dag na de bekeruitschakeling tegen FC Twente. Huntelaar had in de verlenging van die wedstrijd de 1-2 op zijn schoen, maar miste en zag vervolgens hoe Twente de penaltyserie won. Schuldig voelt de geroutineerde spits zich niet. Het besluit om Keizer op straat te zetten was vermoedelijk al eerder genomen. "En ik ben daar als ervaren speler ook niet in betrokken. Er is mij niets gevraagd. Dit is een keuze van de clubleiding."

Lees ook:  Positieve reactie uit Ajax-kamp: 'Goed dat Van Persie voor Eredivisie kiest'

Plaats een reactie

Joen'tje +1977
maandag 15 januari 2018 om 16:54
Wat wordt er nou feitelijk nieuw verteld in dit artikel?

Echt helemaal niks ... alles is al minstens 400 keer herhaald.

Journalistiek hoogstandje weer. Niveau van dat leger stagiaires mag ook omhoog VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 16:55]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:55
Het gaat over Ajax.
Vind ik leuk
Hansdeg +801
maandag 15 januari 2018 om 17:06
Klopt helemaal, morgen groot nieuws bij vp het gras in die kut Arena is gemaaid.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:25
Hou je bek.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:29
altijd beter dan een kroket kuip gevuld met kramertjes.. of gaan ze nu over op frikandellen.
Vind ik leuk
035 +1126
maandag 15 januari 2018 om 18:10
Topreactie voor een Rotterdammer.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:05
Wat is er met jou in je jeugd gebeurd ventje, heb je ergens last van?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:14
Waar Feyenoord weer klop krijgt, Neres, Huntelaar en Kluivert maken de goals.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:32
Ja anders geven jullie dadelijk weer de schuld aan het gras nadat jullie pakslaag hebben gekregen ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:32
Heb er zelf eens op gelopen, maar dat stukje modder is niet met de Kuip te vergelijken he.
Vind ik leuk
Nashua +6312
maandag 15 januari 2018 om 23:22
Het veld is slechter als in de Kuip maar zó dramatisch is het ook niet.

Voor al het overige is de Kuip dramatisch verouderd.

Ben benieuwd wanneer dat stadion van Feyenoord nou gebouwd gaat worden. Of duurt dat ook nog 18 jaar.

Veel woorden, weinig daden
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 23:30
De bouw begint in 2020. En je hebt gelijk dat het oude meuk is verder. Had toch zelf een renovatie mooier gevonden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 00:13
Klopt, de grasmat in de ArenA krijgt te weinig zonlicht.
En dan worden er ook nog eens evenementen gehouden waardoor de grasmat nog beschadigt ook.
Volgens mij bestaat de grasmat tegenwoordig ook voor zo’n 10% uit kunstgras zodat er minder kale plekken ontstaan.
Zolang het maar niet een volledig kunstgrasveld gaat worden vind ik het best. Laat de KNVB die troep eerst maar eens verbieden voor de clubs op het hoogste niveau, het is namelijk gewoon competitievervalsing.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 18:04
Als ik de interviews van afgelopen week kijk en hoor zijn ze keizer allang vergeten...nu is ten hag zo geweldig
Vind ik leuk
Garrie +2654
maandag 15 januari 2018 om 20:04
Als je kunt schrijven kun je waarschijnlijk ook lezen toch? Ik lees juist het tegenovergestelde.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:46
Hoe bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:35
Ze worden ook steeds naar Ten Hag gevraagd, dus op zich niet zo gek.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:58
Beetje jammer dat op VP niks vermeld staat over de blessure van Dembele bij Barca. Valt overal te lezen behalve op de site voor voetbalnieuws!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:05
Ga je dat nu onder elk bericht posten totdat ze er iets over geplaatst hebben?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:57
Haha kansloos.
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
maandag 15 januari 2018 om 17:06
Je kunt de redactie tippen he?
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 17:06
Als het overal te lezen is dan is het geen Primeur.
Dus dan staat het hier niet.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:36
Bagger die soms op primeur valt te kezen is ook geen primeur meer. Soms maanden oud nieuws proberen ze je de strot in te douwen.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 18:26
Ja, ik bedoelde het ook meer ironisch, spottend.
En nieuws over Barca... ach boeit me niet zo.
Maar ieder zijn eigen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:34
Dus je hebt het overal al gelezen?
Wat heeft het dan voor zin om het hier nog een keer te lezen ;-p
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:36
Haha goeie! Ik vroeg me eerder af hoe dat kan, hoort eigenlijk niet toch..
Vind ik leuk
Markus80 +1484
maandag 15 januari 2018 om 18:33
Keizer was niet verschrikkelijk slecht, maar hij heeft wel een aantal beslissende fouten gemaakt in de Europa League en de beker naast een aantal fouten in de competitie. Het is altijd vervelend als een trainer ontslagen wordt, maar het is niet echt een reden om te gaan janken. Hij was achteraf gewoon niet goed genoeg, zo simpel is het.
Vind ik leuk
Garrie +2654
maandag 15 januari 2018 om 20:08
De beste trainers pakte de minste prijzen afgelopen jaren. De bal is rond en rolde voor Ajax vaak in de stront
Vind ik leuk
Markus80 +1484
donderdag 18 januari 2018 om 11:17
Je bedoelt pakten en ik weet niet waar je die statistieken vandaan haalt? Ja en voor psv rolde de bal 9 van de 10 keer juist goed. De onderlinge confrontatie met een echte tegenstander tussen Ajax en Psv was duidelijk genoeg lijkt me.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Huntelaar: 'Dat maakt de impact van het vertrek van Keizer nog groter'