Cocu enthousiast: 'Hij is een belangrijke speler en haalt nu ook rendement'

Cocu enthousiast: 'Hij is een belangrijke speler en haalt nu ook rendement'

zondag 11 februari 2018 om 07:12

Phillip Cocu is blij met de twee goals van Steven Bergwijn in de uitwedstrijd tegen Sparta. De trainer van PSV ziet dat het harde werk van de vleugelaanvaller wordt uitbetaald.

"Hij traint er veel op. Het is herhalen. Soms moet je jongens wat langer overtuigen en moeten ze nog wat meer investeren. Dit is dan het beste resultaat, dat het ook wat oplevert. Als het wat oplevert zullen ze er nog meer energie insteken om zich te verbeteren", zegt Cocu tegen FOX Sports.

"Ik ben blij dat hij twee fantastische goals heeft gemaakt. Fantastisch", vervolgt Cocu. "De vorige wedstrijd liet hij zich ook zien door goed vanuit zijn taak te spelen en deze keer maakt hij belangrijke goals waardoor we winnen. Hij is sowieso een belangrijke speler en hij haalt nu ook rendement", aldus de coach, die zag dat zijn ploeg eerst nog op achterstand kwam op Het Kasteel.

"Of ik opgelucht ben? Nou, dat is een groot woord", aldus Cocu. "Maar de eindfase kan beter. We hadden veel moeite met het veld, gleden continu weg en konden de bal niet in de ploeg houden. Ik had ook niet het gevoel dat de 1-3 dichtbij was, dan moet je zorgen dat het 1-2 blijft."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is Bergwijn al een belangrijke speler voor PSV?

(546 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 07:28
Hij heeft mij nog totaal niet kunnen overtuigen dat hij hét talent van PSV is...
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 08:31
Mee eens. Precies om die reden wordt hij nu opgepoetst en klaargemaakt voor een mega transfer :)
Vind ik leuk
MeAgain +4854
zondag 11 februari 2018 om 09:39
Hij speelt alleen maar omdat hij ook meeverdedigd en zo de ondergeschikte brenet helpt.
Lozano hoort natuurlijk op links te spelen waar hij elke wedstrijd scoorde. Nu speelt lozano op rechts waar hij lang zijn niveau niet haalt. Ik vind het waardeloos hoe cocu de problemen in de verdediging opvangt. Ga gewoon vol op de aanval en zak niet steeds zover terug als je voor staat. Het gaat een keer mis!
Wanneer je vol op de aanval gaat en je scoort snel 2 á 3 -0 dan heeft de tegenstander niet meer het gevoel en de energie dat er wat te halen valt.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:41
Vond dat er ook gisteren grote gaten vielen op links waardoor Brenet extra onder druk komt te staan. Bergwijn verdedigd prima mee maar niet altijd en dat hoeft ook niet. Er is tenslotte ook nog een middenveld.
Vind ik leuk
jaja_PSV +33242
zondag 11 februari 2018 om 12:13
We weten allemaal dat onze verdediging niet al te best is, en ik begrijp dat je geen ondersteuning wilt van de verdediging maar extra aanvallen?
En Cocu is daarom waardeloos?

1 ding: niemand gaf PSV enige kans op de titel vooraf aan het seizoen vanwege de middelmatige verdediging. Ik ben juist heel blij met Cocu, dat hij ons op plek nummer 1 met 7 punten voorsprong heeft gebracht.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 12:15]
Vind ik leuk
MeAgain +4854
zondag 11 februari 2018 om 13:34
Ik ben ook zeker blij dat PSV ruim aan kop staat maar de manier waarop niet.

Elke wedstrijd is het weer billenknijpen in de laatste minuten.

Waarom kunnen ze als ze achter staan of als het gelijk staat wel domineren maar als ze voor staan gelijk zo in de verdediging schieten?
Vind ik leuk
jaja_PSV +33242
zondag 11 februari 2018 om 13:40
Het is zeker minder prettig als we niet weten de voorsprong uit te bouwen.
Ik heb het antwoord niet volledig, behalve dat het wel menselijk en gebruikelijk is dat bij een achterstand de tegenpartij iets wil gaan forceren en degene op voorsprong deze voorsprong wil verdedigen.
Verder denk ik dat PSV niet zo supergoed is om datgene te doen wat jij wilt.

ps kijk eens vandaag ajax tegen twente, ajax doet niets anders. 1-1 was qua spelbeeld nu wel terecht.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 13:41]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:42
Bergwijn is een groeibrilliant!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:17
Nooit ns ontspannen met 0-3 de rust in. Zelfs tegen Sparta weer met de billen knijpen. Ja...3 punten..we koesteren ze. Maar AZ en Feijenoord uit worden rampzalig op deze manier. Komt het dan echt op PSV - AJAX aan ?
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 11:08
Ben het helemaal met je eens. Zelfs tegen de hekkensluiter gaan we niet met 0-3 de rust in.
Afgelopen wedstrijden de boel zitten analyseren. Het middenveld klopt gewoon niet. Met name Hendrikx en Ramselaar komen onvoldoende uit de verf.
Vind ik leuk
MeAgain +4854
zondag 11 februari 2018 om 11:19
Zo loop ik ook al te rekenen. Maar ik rekenen er ook een beetje op dat Ajax ook niet alles gaat winnen en ook nog wel eens punten gaat laten liggen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:39
Zo hee, zowaar nog een realistische PSV'er..... Bientje JaJa Napolitanos en natuurlijk Stratum vinden alles fantastisch wat PSV laat zien.....Komen nog een paar vervelende wedstrijden aan voor PSV, te beginnen aanstaande zaterdag. Want thuis tegen Sparta en Excelsior was het ook al lastig genoeg! Heerenveen heeft dus best een kans, spelen uit vaak beter als thuis....AZ en Feijenoord uit en Ajax thuis worden best een dingetje denk ik....
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 07:29
Geef ik Cocu wel gelijk in, zit de 1-3 er niet in dan de 1-2 vasthouden ipv als blinden gaan aanvallen en de 2-2 om de oren krijgen..
Vind ik leuk
LarsNL16 +2581
zondag 11 februari 2018 om 08:08
Dat laatste had ik liever gezien. Aldus een Ajacied ;)
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 08:10
Dat kan, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel speeltijd er nog is..
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 08:11]
Vind ik leuk
LarsNL16 +2581
zondag 11 februari 2018 om 08:13
Dat is zeker waar. Zolang ze die 3 punten maar niet pakken! Zit PSV wel heel erg mee dit seizoen! Geluk van de kampioen?

Uiteraard hebben ze ook wel goede wedstrijden gewonnen (Utrecht uit bijvoorbeeld)
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 08:34
Maar vooralsnog pakken ze die punten wel, helaas.
Ik denk zeker het geluk van de kampioen, Feyenoord won vorig seizoen ook regelmatig zo.

Neemt niet weg dat wij het vaak genoeg hebben laten afweten.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:31
Helaas?
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 12:56
Voor mij wel..
Vind ik leuk
Den Daats +1757
zondag 11 februari 2018 om 15:42
Vergeet Ajax onder Frank De Boer niet... voetbal was niet om aan te zien maar ze gingen er wel 4 jaar op rij vandoor met de hoofdprijs!
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 15:55
Dat vergeet ik echt nooit, wat een afschuwelijk voetbal was dat zeg. Al was zijn eerste wedstrijd, de 0-2 tegen AC Milan wel hoopgevend..
Vind ik leuk
Butsbal +10683
zondag 11 februari 2018 om 08:17
Ik dacht dat Ajacieden mooi voetbal predikten ? Maar nou zie je het ineens wel graag dat zogenaamde schijtbakkenvoetbal
Vind ik leuk
LarsNL16 +2581
zondag 11 februari 2018 om 08:20
Ik zie PSV graag vol op de aanval spelen waardoor ze tegendoelpunten zullen krijgen.
Vind ik leuk
Butsbal +10683
zondag 11 februari 2018 om 08:21
Snapte ik maar jij hapt niet. Goed bezig. Duim
Vind ik leuk
LarsNL16 +2581
zondag 11 februari 2018 om 08:22
Haha het is nog vroeg hè ;)
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 08:35
Hahaha, ik ook hoor!
Vind ik leuk
MeAgain +4854
zondag 11 februari 2018 om 09:40
Zal ik als PSV-er ook even vertellen hoe ik het het liefste zie ;)
Vind ik leuk
Sazzz +10933
zondag 11 februari 2018 om 08:28
Daar heeft ie idd een punt. Al is dat wel sneu als dat dan tegen Sparta is. Dan mag je best wat meer verwachten van de koploper
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
zondag 11 februari 2018 om 08:32
Daar heb je ook gelijk in, maar PSV wint dit seizoen gewoon vaak zo en aan het eind tellen de punten.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:20
Ik ga naar het stadion om 2 strijdende elftallen te zien. Een ploeg die alleen maar ballen tegenhoud is niet leuk om naar te kijken. Dan kun je wel zeggen dat alleen het resultaat telt maar dan kun je ook voorstellen om de wedstrijd op papier af te doen. Of schrijf je in voor de Serie A, daar spelen ze allemaal zo maar lopen de stadions leeg.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:01
ex Ajacied he
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:03
Ik heb het nooit in hem gezien, maar hij bewees gisteren mijn ongelijk.

Toppie psv.!.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:17
Cocu is gewoon heel realistisch. Zo lang de 3puntertjes maar binnen blijven stromen, is er geen vuiltje aan de lucht
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 08:32
Zo maar hopen dat Koeman ook zo realistisch is
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 09:49
Dan stelt hij gewoon flink wat psv'ers op
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 11:12
Haha maar het vizier van pluisje staat gericht op Rotterdam. Zelfs de deur voor veteraan Van Persie staat open. We zullen het zien.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:31
Als assistent heb ok horen zeggen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:27
Na gisteravond is Sparta wel gedoemd om rechtstreeks te degraderen, hier helpt de hulp van FC Twente en Roda JC niets aan, zelfs NC zit er niet in.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:57
Dat Bergwijn bij deze wedstrijd zich heeft laten zien is mooi maar dat heeft ook lang op zich laten weten. Daarintegen was de rest ook Zoet bar slecht, niet een speler die goed of een beetje met een voldoende speelde. Ze liepen allemaal achter de feiten aan en maakte het door veel balverlies een medespeler moeilijk. Nee als dat over 2 weken weer in Rotterdam maar dan tegen Feijenoord zo gaat met die instelling, nou dan krijgen we net als bij AJAX een flink pak slaag.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 09:12
Dat is dus de naïeve manier van denken in Holland,Cocu slaat de spijker op z'n kop,als je je sterkste team kan opstellen en het loopt als een trein dan ga je in een uitwedstrijd met 1-2 voorsprong proberen om nog eentje bij te prikken maar als je in een fase als deze zit,waarin het bij vlagen moeizaam gaat,moet je eerst zorgen dat je de 3 punten die je dan in handen hebt over de streep trekt.Duitsland in de jaren '70 en '80( mijn jeugd)was daar meester in en de hele wereld baalde van dat lelijke voetbal maar hadden ook bewondering voor de mentale ( scoren in de slotfase) kracht.Vraag het alle ouderen maar PSV doet niet anders.FdB( Cocu's maatje)deed met Ajax hetzelfde,haalde 4 titels waar ze beretrots op zijn in Amsterdam.Wij herinneren ons de verloren finale tegen Duitsland,zij weten nog wat voor groot feest ze gevierd hebben,dat telt zwaarder.
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
zondag 11 februari 2018 om 09:13
Wat ik wel knap vind bij PSV is dat er steeds weer spelers opstaan die scoren.. Voor de winterstop had je Locadia, Van Ginkel en Lozano.. Nu Locadia weg is, Van Ginkel geblesseerd is en Lozano minder scoort, nemen De Jong en zelfs Bergwijn die taak over..
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:50
Nette reactie Mojo. Scorend vermogen heeft PSV wel. En dan heeft Romero nog eens niet gespeeld.
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 11:28
Behalve Jorrit Hendrikx. Hij zou de rol van Guardado moeten overnemen. Lukt hem voor geen meter.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 09:25
Kan het worden maar hoelang geef je een speler de kans want het moet er wel een keer uitkomen.
Nou liet die het eindelijk zien.
Dit moet hij vasthouden en wekelijks laten zien. Dan wordt hij eindelijk belangrijk voor psv.
Vind ik leuk
cheeks +2550
zondag 11 februari 2018 om 09:38
Bergwijn wordt door de meesten onder ons niet op waarde geschat. Men kijkt alleen maar naar zijn aanvallende inbreng. Maar als men ziet hoeveel verdedigend werk hij opknapt. Dat is heel veel. Vandaar dat hij er na 70 minuten vaak al helemaal doorheen zit. Zou hij zich alleen op het aanvallende mogen focussen dan valt hij meer op. Maar dat kan niet onder Cocu met deze speelwijze.
Vind ik leuk
stratumseind +127801
zondag 11 februari 2018 om 09:55
Het gaat prima : het kwik gaat vandaag richting 18 - 19 graden , het begin van het herstel is er.

Cocu is enthousiast en ik ook

[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 09:59]
Vind ik leuk
Kees Bman +3665
zondag 11 februari 2018 om 10:09
Dat is beter dan de pijn in mijn hersens .
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 11:36
Gisteren aan de zuip geweest ? :)
Vind ik leuk
Kees Bman +3665
zondag 11 februari 2018 om 12:08
Ja en vandaag weer denk ik ,de hersens werken nog niet echt mee.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:26
Psv wordt dit seizoen geen kampioen. Gaat nu echt instorten. Jammer voor ze maar het is gewoon niet goed genoeg. Hendrix, Brenet, De Jong, Isimat, ook Zoet - allemaal geen kampioensmateriaal. En dat zou dan nog wel kunnen, als het écht een team is. Maar dat is het ook niet.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:52
Geen carnaval gevierd en toch een kater!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:24
Goh, wat wordt jouw 'know-how' gemist bij Studio Voetbal zeg.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:39
Haha wie word er dan kampioen? Az kan niet meer en Ajax is onder ten hag slechter als onder keizer. Dus Ajax heeft ook geen kans meer. Dus mijn vraag wie word er volgens jou kampioen dan?
Vind ik leuk
Kees Bman +3665
zondag 11 februari 2018 om 12:13
Wij dus.
Vind ik leuk
Kees Bman +3665
zondag 11 februari 2018 om 12:12
Als Twente wint vandaag komen er nu al drie feestdagen bij ,en als mijn hersens het toelaten (hoofdpijn) van al die coca cola ;-) .
Vind ik leuk
MN223 +340
zondag 11 februari 2018 om 15:26
We horen al 3 maanden dat het “nu echt” gaat instorten...
Vind ik leuk