Vliegende amateurtackle in Dedemsvaart verovert internet: 'Pas één gele kaart'

    Vliegende amateurtackle in Dedemsvaart verovert internet: 'Pas één gele kaart'

    maandag 12 februari 2018 om 19:15

    Ramon Hulleman van amateurclub SCD'83 groeide onlangs uit tot een hit op het internet. De verdediger uit Dedemsvaart zette in de wedstrijd tegen Hoogeveen een snoeiharde tackle in: de beelden gingen vervolgens via Facebook de hele wereld over.

    Onder meer De Kelderklasse en Sportbible trokken veel Facebook-views met de vliegende tackle van Hulleman. "Ik ben er de hele week aan herinnerd. Zelfs vrienden op reis in Nieuw-Zeeland hadden het gezien", laat de verdediger weten in gesprek met De Stentor. De scheidsrechter van dienst trok geen kaart voor de overtreding, die in de ogen van velen een 'donkerrode' kaart verdiende. "Tijdens de wedstrijd ervaarde niemand de tackle als zeer buitensporig, al lijkt het op het filmpje een ernstige overtreding", blikt de dader terug.

    Het slachtoffer uit Hoogeveen kwam er ook zonder kleerscheuren vanaf. "Het had anders af kunnen lopen, maar die jongen had nergens last van, behalve van zijn schouder omdat hij verkeerd terecht kwam", aldus de opgeluchte Hulleman. "Het is nooit mijn intentie om iemand te blesseren, dus in dat opzicht zijn de negatieve reacties jammer. Ik heb dit seizoen pas één gele kaart gepakt."

    Plaats een reactie

    Klopper456 +2741
    maandag 12 februari 2018 om 19:20
    Haha die scheids maakt een gebaar alsof ie de bal speelde!
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:29
    Opstaan en weer doorgaan.!!!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1898
    maandag 12 februari 2018 om 19:53
    Lol! Zou kunnen toch? Er zijn nog andere ballen die je kan raken. :D
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5327
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:37
    Dat deed-ie mi ook. Het probleem is alleen dat hij te laat was doordat hij de sliding met zijn verkeerde been inzette. Vroeger (vroegah was alles betah) trainde men nog op het maken van slidings. Nu zit je zelfs in het Nederlands elftal dat ze maar met een been/kant een sliding kunnen maken. Dus zo opvallend vind ik dit niet.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2741
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:03
    Hij mist de bal volledig. Jij bedoelt denk ik dat ie voor de bal ging.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5327
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:36
    Ja, dat idee heb ik echt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:20
    De vliegende Hollander
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:21
    Wij hebben hetzelfde :p in een andere taal. Prachtig
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:22
    great minds think alike :)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2663
    maandag 12 februari 2018 om 19:58
    But fools seldom differ
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:28
    Hwahaha
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:20
    De flying Dutchman
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:20
    Nijhuis senior? :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:21
    Eindelijk iemand die wiedemeyer kan vervangen
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    maandag 12 februari 2018 om 19:22
    Hoezo snoeihard? Ging toch voor de bal of niet?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:23
    Bilal ook, was niet eens geel
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    maandag 12 februari 2018 om 19:26
    Nigel de Jong toen ook al in 2010 tijdens de finale. Snap die commotie niet. Mannelijk voetbal noemen ze het voor een reden :P
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:31
    Ja idd die karate trap, was gewoon een hele scherpe actie :p maar dan vinden ze de Jong weer hard, hebben ze denk nog nooit de voorkant van een trein gevoeld
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    maandag 12 februari 2018 om 19:23
    Zo bijzonder is dit toch niet?
    Vind ik leuk
    Stack5 +3038
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:52
    Stevig inkomen. Kan ff pijn doen, maar snel weer opstaan en voetballen!
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3343
    maandag 12 februari 2018 om 19:23
    Daar is die overtreding van Bilal niks bij
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 12 februari 2018 om 19:55
    Die had in ieder geval nog de bal.
    Deze heeft alles behalve de bal
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:28
    Is in de leer gegaan bij basje.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:28
    En zo hoort dat niks aan het handje.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:29
    Idioot Airlines!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 12 februari 2018 om 19:40
    Deze scheids mag de eredivisie fluiten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31792
    maandag 12 februari 2018 om 19:48
    Op de bal.
    Vind ik leuk
    Farmer +12315
    maandag 12 februari 2018 om 22:48
    "ik heb dit seizoen nog maar 1 gele kaart gepakt'... Ja, die scheids ligt nu nóg aan de beademing zeker? :P

    Hallo, overtredingen als dit hoort de speler even netjes bij de club-directie op kantoor te komen, en dáár te horen dat als hij dit soort gedrag blijft vertonen, dat dit wél zal worden doorgegeven aan de KNVB, en hij bij de club wordt uitgeschreven.
    Rotschop van het kaliber 'Kokmeijer'.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:50]
    Vind ik leuk
    mason +1898
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:43
    Zulke tackles gebeuren zo vaak in het amateurvoetbal. Heb zelf al eens mijn kniebanden gescheurd. Kreeg niet eens een vrije trap mee! Alleen word het normaal nooit gefilmd in het amateur. Dus wat dat betreft is hier niks aan de hand.Hij is gewoon te laat. Het enige wat je dan krijgt is dat ze tegen je zeggen. Ik moet maandag weer gewoon aan het werk klootzak! En daar is de kous mee af. Gewoon door voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:23
    schwalbe
    Vind ik leuk
    Farmer +12315