Kluivert geeft zoon Justin transferadvies: Nog een jaar of langer

    Kluivert geeft zoon Justin transferadvies: "Nog een jaar of langer"

    woensdag 14 februari 2018 om 10:21

    Patrick Kluivert is blij met de prestaties van zijn zoon Justin bij Ajax, maar vindt dat de aanvaller voorlopig nog geen transfer moet maken.

    Dat zegt de oud-topspits in gesprek met Cadena Ser in Spanje. "Justin doet het heel goed. Ik hoop dat het zo blijft, maar hij staat nog altijd met beide benen op de grond", zegt Kluivert over zijn gewilde zoon. "Ik vind dat hij nog een jaar of langer bij Ajax moet spelen om fysiek en mentaal te groeien. Je moet kalm zijn. Hij voelt zich goed en zelfverzekerd. Als je een goede kop hebt, komt het uiteindelijk vanzelf wel."

    Een van de clubs die met hem in verband worden gebracht is Barcelona. "Het is moeilijk om nee te zeggen tegen Barça, maar ook tegen andere teams. Hij is pas achttien jaar oud. Het belangrijkste is dat hij kiest met zijn hart en voor een team dat het beste bij het spel past. Niet de club die het meeste betaalt, maar de club die het meeste past bij zijn manier van spelen."

    Kluivert ziet zijn zoon eerder in Spanje dan in Engeland voetballen. "Ik zie hem meer in de Primera Division. In de Premier League zijn er ook teams die goed voetballen, maar Spanje past beter bij hem. Maar het is zijn eigen keuze."

    Poll

    Zie jij Justin ooit bij Barcelona spelen?

    (1313 stemmen)

    Plaats een reactie

    Aziz Damsco +1956
    woensdag 14 februari 2018 om 10:26
    helemaal mee eens. eerst stuctureel presteren paar jaar bij ajax dan pas vertrekken naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:01
    Precies! Het talent spat er af bij hem maar hij heeft ook wedstrijden waar hij onzichtbaar is.

    Laat hem voorlopig nog maar lekker bij ons blijven en die backs in de Eredivisie gek maken :)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:42
    Talent spat eraf, dat valt ook wel mee, weer een gehypte speler, jongens als justin speelde 20 jaar geleden bij de middenmoot op de bank....eerst maar 2 seizoenen minimaal 20 erin prikken als buitenspeler in de ere divisie, dan ben je net goed genoeg voor de subtop van duistland of spanje
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    woensdag 14 februari 2018 om 11:53
    Als buitenspeler 20 stuks erin prikken zou een prestatie zijn, topper in spe. Hopelijk neemt hij een voorbeeld aan jongens die te vroeg zijn gegaan zoals bv. Janssens, Bruma en Rekik.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:03
    Berghuis staat reeds op 12 goals, en Kluivert mag toch wel een groter talent genoemd worden dan Berghuis destijds was. 20 goals is niet veel gevraagd bij een club die er gemiddeld 3 per wedstrijd maakt.

    Met een beetje meer geluk stond Neres nu ook al op 15.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    woensdag 14 februari 2018 om 23:01
    Ik zeg nergens dat het niet mogelijk is.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40410
    woensdag 14 februari 2018 om 19:55
    Hij neemt een voorbeeld aan Kramer.
    Zie dat broodje kroket in zijn hand :)
    Vind ik leuk
    Johan.l +4134
    woensdag 14 februari 2018 om 12:37
    Wesley je hebt gelijk die. Mourinho snapt er helemaal niks van die man kan beter trainer van Almere city worden
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 13:27
    Jij mag je mening hebben...
    Vind ik leuk
    Hyena +27833
    woensdag 14 februari 2018 om 10:26
    Vanwaar al deze berichten over Kluivert vandaag? Het is naar weten Valentijnsdag, geen Kluivertdag. Laat het mannetje eerst maar eens structureel een paar maanden goede wedstrijden op de mat leggen.

    Het is nog veel te wisselvallig.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:28
    Kluivert is ons Valentijntje :)
    Vind ik leuk
    Hyena +27833
    woensdag 14 februari 2018 om 10:28
    Heb ik toch nog iemand..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:44
    Haha ik herinner me inderdaad ook berichten over de Champions League van jou vorig jaar. PSG-Barcelona
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:01
    Dat zie ik in mijn short ook zitten.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 12:29
    Kluivert is een ladyboy
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:26
    Ok. Wist ik nog niet. En nu?
    Vind ik leuk
    The Iceman +6732
    woensdag 14 februari 2018 om 10:52
    Hij is volgens mij bezig met contractonderhandelingen bij Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:26
    Deze foto kan echt niet VP! Broodje kroket, schande!
    Vind ik leuk
    Shenzen +303
    woensdag 14 februari 2018 om 10:27
    Komt er ook nog een advies van zijn moeder op VP?
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    woensdag 14 februari 2018 om 11:42
    Nouja, je praat hier wel over een van de betere spitsen die Nederland gekend heeft, dus ik snap wel dat het interessant is om er een topic over te maken.
    Zeker gezien het feit dat zijn vader ook gewoon nog in het voetbal actief is.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    woensdag 14 februari 2018 om 10:27
    Naar papa luisteren Justin..
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:03
    En waar is mama???
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 12:35
    Instructies aan het lezen in de Viva...
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 12:48
    Wat is dat Jozef?
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 12:53
    Haha, tja, ik vond de opmerking hierboven van FC Boertange best grappig eigenlijk...
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1956
    woensdag 14 februari 2018 om 13:12
    wat is zo grappig om iemand zijn moeder te beledigen?
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 15:37
    Waar is ze beledigd dan??

    Gutohgutohgut
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40410
    woensdag 14 februari 2018 om 19:54
    Vandaal! :)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:31
    Kluivert moet eerst redelijk presteren 10 wedstrijden achter elkaar bij Ajax. Dat is al een probleem. Daarna misschien verder kijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:31
    Onderhand nou Kluivert moe of komt er nog meer onzin
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:04
    VP is een veredeld Ajax propaganda side.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:22
    Moet je nie blij mee zijn doet zeer aan de ogen
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 12:37
    Ja, mooi hè?

    Vriend en vijand wil alles over Ajax weten.
    Vind ik leuk
    De Belsj +930
    woensdag 14 februari 2018 om 13:56
    Er bestaan géén Ajax-vrienden.
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 15:32
    Als jij op de plee zit geloof ik best dat alle aanwezigen dat niet zijn...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:37
    maar eerst nog een paar jaar bij ajax want wij willen ook nog genieten van zijn kunsten p van der ven
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:34
    In het circus tussen de leeuwen.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +95
    woensdag 14 februari 2018 om 10:38
    Is er niet klaar voor , en of het ooit zover komt is de vraag, bij mij zijn twijfels
    Maar heeft ook nog zijn tijd
    Vind ik leuk
    De Belsj +930
    woensdag 14 februari 2018 om 10:42
    Wat een onzin verhaal ook weer. Gisteren nog werden we hier op VP "verblijd" met het "nieuws" dat vader Kluivert zich niet bemoeit met zoonlief. En nu is dat dus alweer anders. Pfff. Ik word zó moe van dit soort nonsens.

    En vervolgens zou de puber moeten kiezen voor een club die bij hèm, bij zij manier van spelen, past. Nou succes. Ik denk dat iedere speler zich aan moet passen aan de club waarvoor hij speelt. En bepaald niet andersom. De gebruikelijke Hollandse hoogmoedswaanzin dus. FF gewoon blijven alsjeblief.

    En daarnaast: deze zeer matige speler zal het (internationaal zéér bescheiden) niveau van Ajax nooit overschrijden. Een buitenlands "avontuur" (want dàt is wat "men" altijd voor ogen heeft als het om Ajax-"sterren" gaat) bij pakweg Lille of Hoffenheim zal wellicht niet tot de onmogelijkheden behoren. En ik weet ook wel dat dat al een heel niveau hoger is dan Ajax. Maar alsjeblief, HOU NOU TOCH EEN EINDELIJK OP MET DIT SOORT ONZINBERICHTEN, RIOOLJOURNALISME.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:08
    Kijk jij hebt er kijk op .Sommige moeten reclame maken anders moeten ze van ellende bijtekenen en dat wil de ouwe Kluivert niet ,en deze side is de ideaale kans om propaganda te voeren voor kluivertje junior.
    Vind ik leuk
    De Belsj +930
    woensdag 14 februari 2018 om 13:55
    Hè hè, tenminste iemand die me begrijpt :)
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 20:28
    Dan ben je al met twee dan.

    Misschien vind hij je wel aantrekkelijk en doet hij om die reden begripvol naar je...
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    woensdag 14 februari 2018 om 11:17
    Wat ben ik blij dat jij de toekomstige carrière van Kluivert kan voorspellen. Scheelt ons ook weer een hoop onduidelijkheid.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:35
    Paragnost helderziend.
    Vind ik leuk
    De Belsj +930
    woensdag 14 februari 2018 om 13:57
    Iedereen met enig realisme kan die toekomst voorspellen. Dat is niet zo moeilijk!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 14:10
    Shit.
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 20:20
    Wat een onzin.

    Alweer.
    "iedereen met enig realisme...'' Je bedoelt: ik vind mezelf realist en ik vind dat ik gelijk heb.

    Zo ken ik er nog wel een. Iedereen met ogen in zijn kop zal zien dat de jonge Kluivert talentvol is, maar niemand kan garanties geven over een glansrijke carrière. Simpelweg omdat je dat eigenlijk nooit kunt doen bij een achtienjarige...



    Vind ik leuk
    RodeBaan +1965
    woensdag 14 februari 2018 om 11:40
    Niet clicken, scheelt je tijd en ergernis!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 12:58
    Sorry ik wist niet dat je boos werd rode banaan.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1965
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:40
    Was maar een tip, fijne pisang!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:27
    Ook goede morgen.
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 13:00
    Ik hoop oprecht dat je last hebt van een houten kop, Belsj.

    Zoveel onzin met azijn lees ik hier niet vaak.
    Vind ik leuk
    De Belsj +930
    woensdag 14 februari 2018 om 13:54
    realisme. en niet meer. en dat ontbreekt menigeen hier op VP. Het is blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen dat er in Nederland GEEN ENKEL talent rondloopt.
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 15:34
    Haha, de wens is de moeder van je gedachte.

    De tijd zal mij gelijk geven.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    woensdag 14 februari 2018 om 13:51
    Pfff wat zijn Nederlanders negatief zeg...niet normaal, ga hulp zoeken ofzo.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    woensdag 14 februari 2018 om 10:43
    Luisteren naar je vader , Justin! Gewoon nog een jaar of 2/3 jaar bij Ajax blijven. We hebben het over een speler die nu net een jaartje voor het eerste van Ajax actief is en pas sinds enkele maanden in de basis speelt. Natuurlijk ziet iedereen dat het een veelbelovende speler is , maar nog veel te wisselvallig is in zijn optredens. Wat overigens geen schande is hoor voor een jongen van net 18 jaar. Maar nu de stap maken naar Barcelona of een andere topclub zou zeer onverstandig zijn. Daar is hij nog lang niet aan toe.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 11:10
    En zoals vaker gehoord EN DOORRRRRR.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1235
    woensdag 14 februari 2018 om 10:45
    Ja op het achterste trainigsveld
    Vind ik leuk
    xaja32 +148
    woensdag 14 februari 2018 om 10:55
    Reactie verwijderd door vp
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:28
    Aldus de exemplarische schoolpleinretoriek van een ongetalenteerde primeurpuber.
    Vind ik leuk
    Jozef +34665
    woensdag 14 februari 2018 om 13:02
    Mijn complimenten, boemel....
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:58
    Laat ie eerst maar eens een paar prijzen pakken
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:29
    Waarschijnlijk heeft Patrick al een weddenschapje lopen:)
    Vind ik leuk
    Laliga +1858
    woensdag 14 februari 2018 om 11:31
    Hoop dat hij het ooit red , geld voor alle nederlandse talente overigens . Zou heel graag weer nederlanders willen zien schitteren bij de wereldtop , liefst bij de nl clubs maar dat gaat niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    SvL +201
    woensdag 14 februari 2018 om 11:46
    Ik zie hem liever bij Sevilla of Ath Madrid eerst voordat hij naar de wereldploegen gaat.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147758
    woensdag 14 februari 2018 om 11:50
    " just " moet goed naar zijn papa luisteren , die kent de klappen van de zweep immers.............
    Vind ik leuk
    inimini +2174
    woensdag 14 februari 2018 om 11:55
    Hee! Shane Kluivert stuurt aan op een vertrek bij zijn club #Broodjekroket

    OT: Kluivert komt er echt wel, moet alleen zorgen dat hij de drive blijft houden die hij heeft. Hij is nog jong zat, dus zijn verbeterpunten zullen ook beter worden door goed te trainen en veel te spelen.

    Nog 1 á 2 jaar en dan lekker naar de Spurs ofzo
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2816
    woensdag 14 februari 2018 om 12:17
    Goed dat hij een voetbalvader heeft die het klappen van de zweep kent. Dan worden je keuzes toch wat makkelijker. Hij heeft talent zat
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    woensdag 14 februari 2018 om 12:25
    1 jaar?

    Nog 2 of 3 ;).
    Vind ik leuk
    Mallerd +1726
    woensdag 14 februari 2018 om 12:49
    Wisselt 1 goede wedstrijd af met 3 slechte, kan voorlopig dus beter bij Ajax blijven. Snap sowieso niet wat grote clubs in Justin zien, zeker geen slechte speler maar valt nou ook niet bepaald op.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    woensdag 14 februari 2018 om 13:38
    Jij bent de enigste naar wie die hopelijk wel zal luisteren , dus doe je goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:23
    Leuke vleugelspitsje, leuke dribbels voor in de Erediviesie, speelt een aantal duels goed en scoort er een paar, en dan gelijk links leggen met buitenlandse clubs? Laat het eerst mar eens 2 seizoenen stabiel zien en word fysiek sterker, anders word ie opgevreten door Verdedigers in de "Big" competitions.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:53
    Precies rustig aan doen je hebt de tijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 22:26
    Als hij wil gaan dan wel duidelijkheid. Ga dan.Duurt te lang dit saai verhaal. Wordt bankzitter, want denk niet dat je gelijk minuten krijgt.Net als Ziyech. Begint allemaal vervelend te worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kluivert geeft zoon Justin transferadvies: "Nog een jaar of langer"