Jans bereikt mondeling akkoord: We gaan niet bij de pakken neerzitten

Jans bereikt mondeling akkoord: "We gaan niet bij de pakken neerzitten"

woensdag 14 februari 2018 om 18:31

Technisch manager Ron Jans is ook volgend seizoen werkzaam bij FC Groningen. Jans en de club hebben een mondeling akkoord bereikt over het verlengen van zijn contract met een jaar. 

"Dit is een heel moeilijk seizoen", zegt Jans tegen RTV Noord. "We gaan niet bij de pakken neerzitten. Het is zaak ons zo snel mogelijk veilig te spelen en op de langere termijn weer aansluiting te krijgen bij de subtop. Daar horen wij thuis en ik wil er graag mijn steentje aan bijdragen."

Jans wilde tegelijkertijd niet al te diep ingaan op het nieuws omtrent de aanstelling van de nieuwe hoofdtrainer Danny Buijs. "We hebben het al moeilijk genoeg. De presentatie en alles wat daarbij komt doen we op een geschikt moment. En dan is er gelegenheid tot het stellen van vragen en uitleg", zegt Jans. "We spelen vrijdag tegen VVV, dat vinden we op dit moment belangrijker."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Poll

Is Buijs de geschikte kandidaat voor FC Groningen?

(3084 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 18:34
De onervaren met Buijs met Stille Willy Spijkerman naast zich, dat kan weleens degradatievoetbal worden voor FC Groningen volgend jaar. Dat zou jammer zijn!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:42
Veel slechter dan met Faber kan het niet worden!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:47
Let maar eens op (van wel). De selectie van FC Groningen wordt met jaar slechter en er is niet veel geld voor nieuwe spelers aan te trekken. Grote verkopen zie ik FC Groningen ook niet doen. Nijland heeft er de laatste jaren een zooitje van gemaakt bij FC Groningen.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
woensdag 14 februari 2018 om 18:51
Mahi gaat wel wat op leveren en Idrissi heeft ook een paar miljoen opgeleverd.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:33
Precies. Groningen heeft genoeg goede spelers maar het is gewoon geen team. Er staan tegenwoordig ook een paar jeugdspelers die het eigenlijk heel goed doen, daar gaat Groningen nog de vruchten van plukken. Doan is een uitstekende aankoop en Zeefuik liet een hele goede indruk achter.
Warmerdam is ook een prima voetballer en Padt houdt ook wel eens een bal tegen. Het is niet zo slecht als velen (op afstand) beweren. Het voetbal is wel zeerrr matig, toegegeven... maar als Buijs hier een team van weet te maken staat het met eigen jeugd gewoon weer in het linkerrijtje. Het is een slecht jaar maar dat opportunisme en soms pessimisme van zogenaamde kenners is pijnlijk.
Vind ik leuk
Rodajc +7932
woensdag 14 februari 2018 om 23:11
Padt is een goede keeper maar zal ook een stap hogerop willen. Warmerdam en Zeefuik zijn (in potentie) aardige backs maar verder dan de middenmoot gaan zij je niet brengen zonder betere voetballers om hun heen. Doan is gehuurd toch? Mahi is ook een goede speler maar mentaliteit kan weer een probleem zijn.
Nee Groningen zal na dit seizoen zich echt weer eens flink moeten versterken, het is echt aanhaken of afhaken, want in de as is het wel erg onervaren danwel onder de maat.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:46
Spijkerman kan keihard zijn, maar als assistent kun je natuurlijk niet tekeer gaan. Laat dat maar aan Buijs over. Gewoon wat jonge jeugdspelers laten doorstromen en dan goed je best doen. Slechter dan dit seizoen kan het toch niet worden.
Vind ik leuk
Ikkedus +217
woensdag 14 februari 2018 om 18:34
Lekker sjiek zeg. Nieuwe trainer gepresenteerd terwijl de oude er nog zit...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:45
Gebeurde bij PEC vorig jaar ook, Van 't Schip werd geloof ik in februari al gepresenteerd
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:16
De trainer die er nu zit heeft aangegeven niet verder te gaan na dit seizoen.
Dus niks geks aan
Vind ik leuk
palko +1817
woensdag 14 februari 2018 om 19:17
@Ikkedus, het zou me in dat verband ook niet verbazen als FC Groningen en Ernst Faber al op korte termijn afscheid van elkaar nemen. Mocht het Danny Buijs dan niet lukken om eerder afscheid te nemen van Kozakken Boys dan zou het zo maar kunnen dat Ron Jans tijdelijk zijn trainingsplunje weer aantrekt. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:20
Buijs heeft zijn hoogste ttainersdiploma toch nog niet?
Of mag hij dan al wel werken op dit niveau?
Vind ik leuk
palko +1817
woensdag 14 februari 2018 om 22:35
@Ernesto, terechte en goede vraag. Mocht Ernst Faber voortijdig vertrekken en mocht Jordy Buijs zijn trainersdiploma nog niet hebben, dan is dat een extra argument voor Ron Jans om zichzelf tot het einde van deze competitie voor de groep te zetten. Hopelijk slaagt de Trots van het Noorden er, sportief gezien, snel in het tij te keren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:43
Ik hoop het voor jullie
Julie horen als club gewoon rond de subtop te staan zoals vroeger
Vind ik leuk
palko +1817
woensdag 14 februari 2018 om 22:56
@Ernesto, zelf ben ik overigens aanhanger van Sparta Rotterdam. Ik heb al een paar keer geprobeerd dat in mijn profiel aan te geven. Maar dat is niet gelukt. Ik liep vorige week vanaf het station Europark naar een bedrijvenpark in Groningen. En kwam toen langs het fraaie stadion van FC Groningen. Waar is de tijd gebleven dat de tribunes daar uitpuilden?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:35
Onkruid vergaat niet. Gaat wel goed met Groningen sinds hij daar werkzaam is
Vind ik leuk
Teo Smith +19152
woensdag 14 februari 2018 om 19:41
Niet meer bij studio voetbal gaan zitten ronnie.
Het is al saai daar, jij maakt het nog slaapverwekkender.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:08
Begrijp nooit iets van Groningen, gaan ze Buijs aanstellen waar eerder een Hyballa op zijn plaats is. Het zal ongetwijfeld met geld te maken hebben want Groningen heeft behoorlijke schulden doordat men niet presteert en erger nog die schulden zullen alleen maar snel oplopen doordat men minder geld van de KNVB ontvangt door de lage plaats op de ranglijst en omdat men minder seizoenkaarten gaat verkopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jans bereikt mondeling akkoord: "We gaan niet bij de pakken neerzitten"