Van de Looi vol lof over aanwinst: 'Daar zijn er niet meer zo heel veel van'

    Van de Looi vol lof over aanwinst: 'Daar zijn er niet meer zo heel veel van'

    woensdag 14 februari 2018 om 19:28

    Hoewel Eyong Enoh sinds zijn komst naar Willem II slechts één invalbeurt op zijn naam heeft staan, is de Kameroener nu al van grote waarde voor de Tilburgers. Trainer Erwin van de Looi laat aan Omroep Brabant weten dat de routinier belangrijk is door zijn omgang met jongere spelers.

    Van de Looi noemt Enoh tegenover Omroep Brabant 'een echte krijger'. "Daar zijn er tegenwoordig niet meer zo heel veel van in het betaald voetbal. Een rustige jongen, maar de dingen die hij zegt, slaan steeds de spijker op de kop. Hij is veel bezig met individuele gesprekjes om de jonge jongens te sturen." Enoh leert zijn jongere collega's wat er zoal komt kijken bij het leven als een prof. "Daar is hij erg sterk in, mentaal. Dus dat gaat hij ons bijbrengen."

    De trainer hoopt ook dat Enoh snel fit wordt. "We moeten het per wedstrijd bekijken, hoe het loopt en hoe hij ervoor staat. We proberen hem zo snel mogelijk op te trainen. En daar moet je best wel een risico mee nemen. Als je dat heel voorzichtig doet, is het seizoen bijna voorbij en heeft het geen zin meer. Maar je moet nooit onverantwoorde risico’s nemen."

    Plaats een reactie

    woensdag 14 februari 2018 om 19:31
    Ex ajax. Standaard hoog niveau
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3063
    woensdag 14 februari 2018 om 19:50
    Dat valt wel mee in Luik hoor......
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:53
    Ze winnen toch met 4 1 van bruggen om vervolgens met 3 2 te verliezen en dus door te zijn in de beker
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 20:00]
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3063
    woensdag 14 februari 2018 om 19:55
    Slechts 9 van de 26 duels gewonnen en 8e in de competitie.... zo kunnen we nog wel even doorgaan ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:56
    Toch is standaard dit jaar sterker dan de voorgaande jaren. Er zit een stijgende lijn in
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3063
    woensdag 14 februari 2018 om 19:58
    ????
    Verkeerde topic denk ik XD
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:00
    Oja haha :p grappig dit
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18448
    woensdag 14 februari 2018 om 19:31
    Beste speler die ze hebben.
    Die kan voor Willem 2 nog heel belangrijk worden. Gewoon opstellen en kijken hoelang ie het volhoud:p
    Vind ik leuk
    Het Brein +3856
    donderdag 15 februari 2018 om 01:42
    Uhm, Francisco Sol Ortíz... vamos!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:33
    Prachtig hoor. Ken je wel aan Enoh over laten. Sowieso een slimme vent, in zijn Ajax-periode merkte ik het al.
    Ook een vent die écht interesse in iemand toont.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:37
    Een vent die écht interesse in iemand toont?? Op het veld, buiten het veld? Kan hij luisteren, Enoh? Bedoel je dat, dat Enoh kan luisteren? Wat zo weinig mensen kunnen?

    Ik ben razend benieuwd.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:39
    Enoh gebruikt zijn slimheid in het gesprekjes voeren met mensen. En echt luisteren kunnen idd weinig mensen. Altijd hebben ze tijdens het luisteren al hun verhaal klaren willen dat dan direct vertellen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:40
    Hoe weet jij dat allemaal?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29888
    woensdag 14 februari 2018 om 19:34
    Echt een prima voetballer. Mooi voor willem 2 dat ze hem hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:39
    Grappig, toen Enoh nog bij Ajax speelde, riep het halve stadion meteen ENOH OEWISSEL zodra ze hem zagen lopen. Nu is hij een tijdje weg en nu is hij ineens prima.

    Waarschijnlijk omdat hij ooit bij Ajax gespeeld heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:43
    Dat is een haast ‘aantoonbare leugen’. Enoh speelde in één van zijn eerste wedstrijden thuis in Amsterdam tegen Utrecht als een pure klassevoetballer. Ik weet nog goed dat de trainer destijds van Utrecht zei: godsamme wát een speler is Enoh. Ook alle supporters, waaronder ik, waren ook zéér enthousiast. Hij speelde geweldig. Na een half seizoen is dat minder geworden, omdat Frank de Boer hem anders liet voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:54
    VP redactie waar blijft livemeepraten topic Real Madrid Paris?
    Vind ik leuk
    nilluskuh +42
    woensdag 14 februari 2018 om 20:33
    Hoop dat ie m dan ook echt fit maakt.....
    Vind ik leuk
    wil +951
    woensdag 14 februari 2018 om 22:28
    Stel hem maar snel op.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3856
    donderdag 15 februari 2018 om 01:41
    Enoh sunshine when she's gone..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van de Looi vol lof over aanwinst: 'Daar zijn er niet meer zo heel veel van'