Groningen-supporters tevreden: 'Buijs weet er meer uit te halen dan Faber'

    Groningen-supporters tevreden: 'Buijs weet er meer uit te halen dan Faber'

    woensdag 14 februari 2018 om 21:22

    De aanstelling van Danny Buijs als nieuwe trainer van FC Groningen kan op goedkeuring rekenen van de supportersvereniging. Voorzitter John de Jonge is 'heel positief' over de komst van de voormalige middenvelder.

    "Hij kent de club en qua mentaliteit pas hij heel goed bij FC Groningen", zegt De Jonge tegen RTV Noord. Buijs neemt komende zomer het stokje over van Ernest Faber, die met zijn ploeg op een teleurstellende dertiende plaats staat in de Eredivisie. "Ik denk dat Buijs duidelijker en directer is dan Faber. En met Spijkerman heeft hij er een nuchtere en rustige assistent bij."

    De Jonge denkt dat Buijs meer uit de huidige selectie weet te halen dan zijn voorganger, die afgelopen weekend hard botste met Lars Veldwijk. "Hij is een echt voetbaldier die meer weet te halen uit vooral de jongere spelers. Hij past goed bij deze groep", eindigt de lofzang voor de huidige oefenmeester van Kozakken Boys.

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Is Buijs de geschikte kandidaat voor FC Groningen?

    (3088 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rood&wit +3527
    woensdag 14 februari 2018 om 21:24
    Ik moet het nog zien allemaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:26
    Tsja, vraag me af of hij de juiste persoon is.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:30
    Hij weet er meer uit tehalen dan Faber sorry maar in dit Grunn zit niet meer in,tenzij Nijland 3 echte mannen haalt elke linie 1
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4467
    woensdag 14 februari 2018 om 22:44
    Valt wel mee. Er zitten genoeg goede spelers in de selectie maar het is alles behalve een team. 1 ijzervreter erbij is wel gewenst denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:33
    Iets zegt mij dat het deze man niet lukt met groningen te promoveren naar de eredivisie...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:37
    Idd.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19571
    woensdag 14 februari 2018 om 21:37
    Uhh, denk je dat ze gaan degraderen dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:46
    Is niet zo gek met de huidige situatie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 14 februari 2018 om 21:58
    En anders degradeert Danny wel
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4467
    woensdag 14 februari 2018 om 22:45
    Weinig verstand van voetbal of je moet serieus minder gaan drinken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:51
    Mag niet van mijn geloof sorry.
    Vind ik leuk
    Farmer +12314
    woensdag 14 februari 2018 om 21:37
    Qua mentaliteit en instelling ís Buijs ook een ideale coach voor Groningen, maar ik blíjf toch sceptisch over zijn ervaring. Potentie heeft hij ook zéker wel, maar ik blijf het een gróte gok vinden.
    Enige verklaring die ik kan vinden is dat Nijland met Danny Buijs nog een gokje dúrft te nemen, werkt dit ook niet, dan moet de (laatste)portomonee getrokken worden, en elke cent er tegenaan, en is het er op of er onder(er af, en een aantal jáártjes de juup in...).

    Met Ron Jans was het óók een gok, en dat is uiteindelijk toch uitstekend uitgepakt.(ook pieken en dalen, Ronnie werd vaak bejubeld, maar ook wel bekritiseerd. Leermomenten, hij was ook nog een 'jonge'coach, die daarvoor nog assistent-coach van Emmen-job combineerde met Leraar Duits :P wat dat betreft is de stap van Buijs niet eens zó groot, t is meer het recente onfortuin met dergelijke stappen)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:39
    Knap dat ze nu al weten dat hij er meer uit gaat halen. Lekker oppurtunisme.
    Vind ik leuk
    jave +1549
    donderdag 15 februari 2018 om 00:22
    wat is dat?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:40
    Wat fijn dat de supportersvereniging het ermee eens is. Ik ga er vanuit dat Nijland dat wel even aan een paar kopstukken van deze supportersvereniging heeft gevraagd.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1432
    woensdag 14 februari 2018 om 21:47
    hoe kan je dat nu al zeggen kozakken boys is net ff andere druk en climaat waar je werkt
    Vind ik leuk
    Blueman +934
    woensdag 14 februari 2018 om 21:54
    Volgens mij kan het snel beter gaan dan het nu gaat...
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    woensdag 14 februari 2018 om 22:06
    Allemaal leuk en aardig, maar er valt geen pijl op te trekken. Dat is eigenlijk altijd wel zo met een nieuwe coach, in dit geval nog meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:16
    Waarom doet iedereen zo spannend over ervaring van trainers? Het gaat enkel en alleen om het motiveren van je ploeg. Kwalitatief liggen de eredivisieclubs zo dicht bij elkaar dat de ploeg die het meest inzet toont meestal wint. En ja de ajax en psv hebben wel meer kwaliteit dan de rest.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:48
    een heel matig elftal ik denk dat sparta en roda minder zijn .na competitie tegen emmen komt dichtbij
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26495
    woensdag 14 februari 2018 om 22:57
    Koffiedik kijken. Aanstellen van Spijkerman is wel een verstandige zet. Maar de selectie van Groningen loopt niet bepaald over van kwaliteit..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 07:30
    eerst maar een paar wedstrijden afwachten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws