Einde verhaal bij ADO voor verdediger: 'Ik ga geen tijd meer in hem steken'

    Einde verhaal bij ADO voor verdediger: 'Ik ga geen tijd meer in hem steken'

    woensdag 21 februari 2018 om 15:32

    ADO Den Haag-trainer Fons Groenendijk steekt geen energie meer in Shaquille Pinas. Dinsdag werd bekend dat de negentienjarige verdediger een contractaanbieding naast zich heeft neergelegd. 

    Daarop maakte ADO wereldkundig dat Pinas is teruggezet naar het tweede elftal. Het is einde verhaal voor de tiener in de Hofstad. "We hebben hem een maximale aanbieding gedaan", aldus manager voetbalzaken Jeffrey van As in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Als hij daar nee tegen zegt, gaan we door met andere jongens. Jammer dat het zo is gelopen, maar ik kan hem moeilijk een pistool op zijn hoofd zetten."

    Groenendijk is 'gecharmeerd' van Pinas, maar hij steunt Van As. "We hebben het over een jochie van 19 jaar dat pas zes weken geleden bij de A-selectie is gekomen en heel blij was dat hij mee mocht op trainingskamp naar Belek. Dit gaat om investeren in je toekomst."

    "Hij heeft een meer dan fatsoenlijke aanbieding gekregen. Maar daar komen we al weken niet uit omdat er een verschil zit tussen vraag en aanbod. En niet zo’n klein beetje ook. Dan ga ik daar geen tijd meer in steken."

    Lees ook: Contractrel bij ADO: "Dat zagen wij totaal niet aankomen en dat betreuren we"

    Poll

    Snap jij het standpunt van ADO?

    (1226 stemmen)

    Plaats een reactie

    JustH +9442
    woensdag 21 februari 2018 om 15:36
    Zo is dat, hoogmoed komt voor de val.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:59
    Heel goed ADO, zo zullen meer clubs met deze generatie om moeten gaan wat een waardeloze mentaliteit. Mag hopen dat die jongen helemaal geen club meer vindt en bij de amateurs wegkwijnt.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +840
    woensdag 21 februari 2018 om 18:20
    Het houd niet op niet vanzelf. Allemaal denken dat ze onvervangbaar zijn en menen de grote jongen uit te moeten hangen. Zullen er nog meer volgen zowel in de voetballerij als op de.werkvloer het is echt huilen met deze aankomende beroepsbevolking.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 21:09
    Komt ervan als er voetballers van onder de 20 worden verkocht voor meer dan 100 miljoen. Dan gaat zo'n joch dat zich nog niet eens bewezen heeft in het eerste elftal denken dat hij meer kan verdienen dan de meeste uit het eerste
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:39
    honderd procent ADO heeft gelijk en moet een voorbeeld zijn voor andere clubs. dit is pure hebtzucht je bent pas 19 wat wil je tonnen????
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    woensdag 21 februari 2018 om 17:25
    Ik zou ook niet bij ado willen voetballen..
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 17:27
    Van jou weten we het onderhand wel kneusje. #Trollalert!!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3338
    woensdag 21 februari 2018 om 18:47
    Denk ook niet dat ADO aan jou dacht als voetballer. Als je nu echt je best doet hebben ze wel een plekje voor je als...........?
    Nee sorry ze hebben helaas niks voor je.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    woensdag 21 februari 2018 om 23:01
    Komt best uit.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3338
    donderdag 22 februari 2018 om 06:48
    Ja niet alleen voor jou
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 11:07
    dat zeg je nu als je de kans krijgt om daar te beginnen doe je het gewoon ik ook wel ondanks ik feyenoorder ben. het is en blijft een eredivisie team die middemood is op dit moment.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4707
    woensdag 21 februari 2018 om 15:41
    Niet geschoten is altijd mis, maar na 4 pogingen voor zo een jeugdtalentje is het slim je kruid verder droog te houden en je pijlen weer op jongens te richten waain investeren meer op zijn plaats is.
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 15:42
    ADO heeft gelijk. Op het moment dat zon jongen niet bij wil tekenen kan je beter je energie steken in iemand die dat wel wil.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:42
    Net als Brands in Eindhoven! Die steekt ook geen tijd in zijn verdedigers, maar liever wat anders...
    Vind ik leuk
    michelhx +2924
    woensdag 21 februari 2018 om 16:57
    Waar het hart van vol is loopt de mond van over...Lowieke toch!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    woensdag 21 februari 2018 om 17:11
    Ogh hij zal wel misbruikt zijn in zijn jeugd. Of niet Lowieke?
    Vind ik leuk
    popiejopie +1938
    woensdag 21 februari 2018 om 17:08
    Staan toch mooi eerste.
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    woensdag 21 februari 2018 om 15:43
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:49
    Adios stumperd
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21459
    woensdag 21 februari 2018 om 15:56
    Proberen om de hoofdprijs te vragen mag altijd! Daaraan vast blijven is niet slim. ADO heeft groot gelijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:02
    Groot gelijk hebben ze! Beetje idioot van zo'n kereltje dat net een wedstrijd of 5 heeft gespeeld. Opdonderen en tijd steken in jongens die wel graag voor ADO willen spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:15
    Weet niet wat het grote verschil zou zijn. Over hoeveel euro zou het gaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 06:51
    Denk om 1 rijles van 68 euro...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    woensdag 21 februari 2018 om 16:16
    Beetje sneue actie van ADO.
    Vind ik leuk
    the hague +263
    woensdag 21 februari 2018 om 16:24
    Hoezo Doe dan die wijzen hanteert jou club toch ook
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    woensdag 21 februari 2018 om 16:31
    Wat is het "grote verschil" dan? Ik blijf toch echt benieuwd....... Het is wel logisch dat ADO die jongen terugzet naar het tweede. Bij acht officiele wedstrijden MOETEN ze hem een contract geven volgens de FIFA-reglementen. En ze zijn al 15.000 euro opleidingskosten aan FC Dordt kwijt (5 officiele wedstrijden).

    Ik hoop dat John Veldman weet wat hij doet. Anders kan het zomaar einde carriere, die hij nog niet heeft, zijn.......
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 16:39
    Je vergeet dat Pinas voor Dordrecht ook bij ADO in de jeugd speelde.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    woensdag 21 februari 2018 om 16:45
    Dat maakt niet uit. Na Dordt is hij voor ADO gaan spelen en kost hij eenmalig 15k opleidingsvergoeding. Is toch geld. Kun je een grootverdiener van ADO weer een maand van betalen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 16:57
    Heb jij enig idee wat een grootverdiener bij ADO verdient dan of roep je maar wat?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    woensdag 21 februari 2018 om 17:01
    Mij kun je er 100% op vertrouwen dat ik weet wat er in het Nederlandse betaal voetbal voor salarissen betaalt worden.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 17:03
    Geef dan antwoord op mijn vraag als je het zo goed weet allemaal?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    woensdag 21 februari 2018 om 17:13
    Ik ben jou totaal geen verklaring schulden.

    Je praat tegen me alsof je me te vreten geeft.

    Donderstraal een eind op. En gauw!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 17:34
    Jouw reactie zegt genoeg over je eigen identiteit.

    Je loopt hier zogenaamd interessant te doen dat je het allemaal wel ff weet, maar je weet helemaal niks, flapdrol!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    hantayo +937
    woensdag 21 februari 2018 om 17:43
    rûstiggggggggggg
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:47
    Kijk, zo kennen we de echte Ajacied weer.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:59
    Pas op Henk met je woorden... Straks gaan ze weer wat lullig over jouw club zeggen vanachter hun computerscherm. ;-)

    Het lijkt wel een ziekte wat die vele Ajax-supporters over zich heen hebben. Totale vervreemding van de realiteit en respect.

    Maar wel janken als je hen een beetje 'aanvalt'. Net een fucking Gaypride.. Typisch dat óók die in Amsterdam is.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:55
    Ik heb je speciaal een duimpje gegeven voor je respectloze, typische gedrag van een omhooggevallen dom figuur! Grote bek hebben ze allemaal, maar logica?? Ja, Amsterdamse kutlogica zeker! Hoofdkneus, we zijn ALLEMAAL enorm jaloers op jou omdat jij zo goed weet wat er verdient wordt in het betaalde voetbal..

    Typisch ook dat je wéér van die ene club supporter bent... types als jij kom ik ook alleen maar van die ene club tegen! Mag je club trots op zijn... van die hersenloze, nietszeggende, sneue typjes die hun club aanhangen.
    Vind ik leuk
    chicken +8841
    woensdag 21 februari 2018 om 18:49
    Eerst hoog vd toren blazen en dan hem afblaffen...sierlijk hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:19
    Hoofdscout00 weet er niet zoveel van joh... Gisteren ging die op de stoel van Pinas zitten en had ie medelijden met Pinas, nu snapt ie waarom Ado 'm naar het 2e elftal zet..??

    En dan praat ie over dat ie hoopt dat John Veldman weet wat ie doet?? Ik hoop dat Pinas ook weet wat ie doet..z'n zaken door John Veldman te laten behartigen.

    Misschien maakt John Veldman met z'n hebzucht wel de carrier van Pinas kapot?!

    Maar als je Hoofdscout00 heet, weet je natuurlijk ook wel hoe goed die Pinas wel niet is?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 17:36
    Haha wat een zielig persoontje moet dat zijn zeg.

    Kan niet eens normaal antwoord geven op mijn vraag en dan zo dom reageren.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:40
    Precies... Of ze noemen JOU een sukkel omdat het ze zelf aan logica en goede onderbouwing ontbreekt en je elke onzin-uitspraak van ze kan weerleggen met logica.. Dan kunnen ze het niet meer aan...

    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 18:15
    Jankerds zijn het, maar gelukkig heb je er nog een paar tussenzitten die nog het een en ander kunnen relativeren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:19
    En ze vinden ons zeikerds omdat we zo scherp letten op de ongenuanceerde onzin die uit die monden komt....én er ook nog een gepaste logische tegenreaktie kunnen geven ;-)

    Zijn wij nu zo slim? Of denken zij nu zo weinig na voordat ze die onzin de wereld inslingeren met hun ongefundeerde EIGEN waarheid?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 18:29
    Sommige denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, maar vergeten gemakshalve dat er aan de andere kant voldoende kennis in huis is om door die luchtballon te prikken-;)

    Sommige leven echt op roze wolk man..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:32
    Precies! Gelukkig zijn er ook mensen die de medaille aan beide zijden bekijken! Dan kun je objectiever en eerlijker antwoorden, denk ik altijd maar... ;-)

    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 18:35
    Zo is dat!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 10:03
    Ben helaas bang voor dat laatste :).
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:45
    Ik denk max 5 ton
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    woensdag 21 februari 2018 om 16:39
    Groot gelijk!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 16:44
    Aantal weken geleden zou ie er een moord voor doen (Bij wijze van voor de zeikerds) om bij het eerste te komen en nu die de kans krijgt verpest ie het.

    Hij mag blij zijn dat Fons hem de kans heeft gegeven boven de andere CV en dan ineens zo hypocriet doen. Goed gehandeld van de club, niemand is groter dan de club!!!
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    woensdag 21 februari 2018 om 17:14
    Kansen krijg je als je laat zien dat je het aankan. Schorsingen en blessures helpen daarin ook mee.

    Dus het is geen kwestie van de speler iets "gunnen", want zonder vertrouwen in z'n kwaliteiten word hij nooit opgesteld
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 17:39
    Met jou praat ik niet meer, want normaal reageren kan jij niet. Zie bovenstaand reactie.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    woensdag 21 februari 2018 om 16:53
    Komt de laatste alinea van van As of van Groenendijk.
    Indien Groendijk, dan zou ik zeggen: bemoei je daar niet mee. Dat is een zaak tussen speler en management.
    Jij hoort je daar buiten te houden!
    Vind ik leuk
    the hague +263
    woensdag 21 februari 2018 om 16:58
    Mari

    En wat is van As dan ????
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    woensdag 21 februari 2018 om 21:51
    Is hij geen bestuurslid?
    Indien ja, dan heeft hij recht van spreken (dit dacht ik)
    Indien nee, dan geldt voor hem hetzelfde als voor Groenendijk
    Vind ik leuk
    deltiaan +1056
    woensdag 21 februari 2018 om 16:57
    die Pinas heeft gewoon gelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:12
    ?????????????????????????? Omdat??????
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16954
    woensdag 21 februari 2018 om 17:40
    Moet je niet eens op in willen gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:41
    True.. ;-)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7493
    woensdag 21 februari 2018 om 18:36
    Een speler van 5 wedstrijden nu nog een amateur contract wil 500.000 bruto verdienen, jij bent niet goed in je kop.
    Vind ik leuk
    realist63 +170
    woensdag 21 februari 2018 om 17:00
    Die heeft zeer waarschijnlijk al wat achter de hand. Overvragen is dan een tactiek om alvast een breuk te creëren. Eind van het seizoen loopt ie "gratis" de deur uit. Opgeruimd staat netjes
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:17
    Doet hij dat goed dan, omdat hij gratis de deur uit zal lopen? Hij gaat nu ruim een half jaar stagneren in ontwikkeling waardoor de kans bestaat dat hij nooit meer verder gaat komen dan niveau ADO
    Vind ik leuk
    realist63 +170
    donderdag 22 februari 2018 om 20:47
    Ik bedoel dus niet dat het hij het goed doet. Denk eerder dat hij over een paar jaar aan deze periode zal terugdenken en spijt heeft van zijn (lees zaakwaarnemer) beslissing.
    Vind ik leuk
    Tiemen +74
    woensdag 21 februari 2018 om 17:01
    Zo moeten ze al die gasten aanpakken die profiteren van de club en de opleidingen om vervolgens gratis de deur uit te uitlopen en de club met lege handen achter te laten, wat een dankbaarheid wat een liefde voor de club, ze denken zo snel rijk te worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:07
    lekker laten gaan..... ken ie kijken of ie het ergens anders wel ken verdienen....zal nog wel van een kouwe kermis thuis komen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    woensdag 21 februari 2018 om 17:10
    Zo is dat
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:11
    Hoop dat onze HOOFDSCOUT00 uit Amsterdam nú ook meekijkt...
    En zijn commentaar levert ;-)

    Wat wisten wij nou over de situatie met Pinas...aldus hoofdscout00.
    Nou, Groenendijk heeft blijkbaar mijn reaktie gisteren gelezen en treedt nu in herhaling?? :-) Wat weet Groenendijk nu he? Be smart, don't be a retard!
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    woensdag 21 februari 2018 om 17:18
    Deze jongen moet je met terugwerkende kracht vanaf 1/1/2018 voor drie jaar vastleggen. 3000 euro 1e jaar, 4250 2e jaar en 5500 3e jaar en een auto met tankpas (laag salaris en elke dag reizen)

    Optie inbouwen dat hij per x aantal wedstrijden bonussen kan verdienen. Z'n groei moet namelijk niet geremd worden en hij mag een beloning krijgen als hij het goed doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:10
    Jammer dat dit zo verloopt! Lijkt me wel de schuld van zijn zaakwaarnemer. Als het daadwerkelijk een goed contract is heeft Pinas een paar jaar stevige vastigheid. Bij goede prestaties krijgt hij zijn transfer, gaat meer verdienen en de club verdient dan ook nog. In deze wordt die jongen jammergenoeg de grote verliezer
    Vind ik leuk
    Rich 030 +35
    woensdag 21 februari 2018 om 18:15
    Geldwolf .nl goed gedaan van ADO
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:20
    Zeker goed gedaan. Het beste wat Pinas nu kan doen is nieuwe zaakwaarnemer nemen en opnieuw onderhandelingen in gaan.
    Veldkamp dacht volgens mij te snel te kunnen gaan cashen met een talent. Verkeerd gegokt!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:25
    te hoog in zijn bol geslagen ik denk dat het te maken heeft met een hete zomer die er aan gaat komen
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7493
    woensdag 21 februari 2018 om 18:33
    Super van ADO, weer een loser die zijn hand overspeelt en de deksel op de neus krijgt. Je speelt 5 wedstrijden in het eerste en direct hoog van de toren blazen is goed voor je carrière vooral als je terug wil naar de amateurs omdat de meeste clubs in de lijn Den Haag/Rotterdam geen 500.000 per jaar betalen aan salaris.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:36
    Wat een hypocriete reacties weer, alsof iedereen weet wat er daadwerkelijk geboden is. Omdat ADO zegt dat het een prima aanbieding is is het ook zo ?? Ik ben er niet bij geweest, weet niet wat het verschil is en dus moet deze jongen het lekker zelf weten. Maar ja alle moraalridders schreeuwen weer om het hardst
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 19:10
    Niemand weet van het aanbod, maar ondanks dat ons cluppie vaak om gezeik in het nieuws komt, zijn ze altijd goed voor hun spelers en daarom is de sfeer onderling altijd top. Dus waar het nu feitelijk mis loopt...
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 21 februari 2018 om 18:40
    Ik heb er altijd moeite mee, hij heeft nog een contract, dus ook recht op een kans om te spelen?
    Dit is wel een vervelende kant van dat Bosman-Arrest.
    Nu stelt een club een speler niet op omdat ie nog niet weet of tie blijft.
    Regel dit nou even als volwassen mensen.
    En maak niet een ventje van 18 jaar een boeman omdat de zaakwaarnemer er niet uitkomt.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 18:48
    Misschien een andere zaakwaarnemer nemen?
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 21 februari 2018 om 19:06
    Misschien niet op speler afreageren?
    Groenendijk maakt zijn mening publiek en dan krijgt zo'n ventje de schijn tegen, maar dat kan je nooit winnen want de trainer maakt de opstelling. Gewoon even prettig regelen dit.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 19:23
    Als hij niet wil tekenen dan even goede vrienden, maar dan krijgen de spelers die wel in de rij staan de voorkeur.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 21 februari 2018 om 20:04
    Jawel maar Groenendijk kan dit ook binnenskamers houden, nu zet ie dat ventje in het licht.
    Maar ik snap je punt dat is de nare kant van aflopend contract idd.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 20:08
    Maar soms is het nodig om iemand in het licht te zetten en zo geef je signaal naar de rest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Einde verhaal bij ADO voor verdediger: 'Ik ga geen tijd meer in hem steken'