Van der Vaart: 'Ik had de Ballon d'Or kunnen winnen als ik iets sneller was'

Van der Vaart: 'Ik had de Ballon d'Or kunnen winnen als ik iets sneller was'

Gepubliceerd: donderdag 8 maart 2018 om 13:56do 08-03-2018 om 13:56

Rafael van der Vaart is dik tevreden over zijn eigen carrière, maar vindt het jammer dat hij niet wat sneller was. De spelmaker van het Deense FC Midtjylland denkt dat hij in dat geval tot ongekende hoogten had kunnen stijgen.

"De snelheid om tegenstanders voorbij te lopen, in plaats van steeds te worden ingehaald! Ik denk dat snelheid een groot verschil kan maken", vertelt hij in een interview met het Engelse FourFourTwo, geciteerd door Voetbal International. "Ik denk dat ik de Ballon d'Or had kunnen winnen in mijn carrière als ik sneller was geweest."

Van der Vaart realiseert zich dat snelheid in het topvoetbal anno 2018 nóg belangrijker is geworden. Voor ouderwetse spelmakers zoals hijzelf is er nauwelijks plaats meer, zo heeft hij ervaren tijdens zijn periode bij het Spaanse Betis Sevilla. "Trainer Pepe Mel vertelde me dat ik aan de bal zijn beste speler was, maar dat hij andere types nodig had op zijn middenveld. Wanneer ik ons team zag spelen, kon ik het bijna niet geloven. Deze spelers knalden de ballen gewoon het stadion uit, maar kregen nog steeds applaus omdat ze meters aflegden en veel slidings maakten."

"Ik hoop dat de tijden weer terugkeren waarin spelmakers gewaardeerd worden", vervolgt de 35-jarige linkspoot. "Andrés Iniesta, David Silva, Isco: dat zijn de spelers waarvoor je naar het stadion komt. Week in, week uit."

Lees ook: Van der Vaart zag transfer bijna in het water vallen: 'Ik deed een dutje'

Plaats een reactie

De Belsj +906
donderdag 8 maart 2018 om 13:59
Ja een ballon, gevuld met gebakken lucht !
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21061
donderdag 8 maart 2018 om 14:00
Ik had hem ook kunnen winnen als ik minder chips zou eten en beter kon voetballen dan Messi. Maarja keuzes....
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 8 maart 2018 om 14:05
Nu krijg je de Ballon D'obben
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
donderdag 8 maart 2018 om 15:42
Die is voor Kramer
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 14:11
Ik denk dat hij hem liever gefrituurd heeft
Vind ik leuk
Knorrenboef +1115
donderdag 8 maart 2018 om 14:26
Dat krijg je ervan als je elke dag een portie bruin fruit naar binnen werkt.
Vind ik leuk
Zultkop +6668
donderdag 8 maart 2018 om 14:38
Overrijpe bananen zijn niet echt lekker nee......
Vind ik leuk
Stewie89 +657
donderdag 8 maart 2018 om 14:40
Dan ben je vast een jaar of 14, want als jij van der Vaart herinnert in zijn topjaren begrijp je zo'n uitspraak wel.
Vind ik leuk
Garinsha +5097
donderdag 8 maart 2018 om 15:23
welke topjaren? waar bij elke club? hsv? real? tottenham? vertel
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 maart 2018 om 15:23]
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 8 maart 2018 om 15:26
Joh, beetje dollen. Was een prima voetballer in zijn hoogtij, maar ook eerlijk zijn...had er met meer fitheid echt ook meer uit kunnen halen. Is écht een aardige gast en gun hem het beste.
Vind ik leuk
Garinsha +5097
donderdag 8 maart 2018 om 15:22
PRECIES... Wat een grap!
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 14:01
Is heel erg cliché, maar als mijn tante een piemel zou hebben was het mijn oom.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9443
donderdag 8 maart 2018 om 14:01
Spelers als Iniesta, Isco en David Silva worden juist gwaardeerd.
Vind ik leuk
COYG +8188
donderdag 8 maart 2018 om 14:01
Als als als. Je was alsnog een goede voetballer. Je had alleen nooit weg moeten gaan bij Tottenham. Kijk welke weg zij hebben afgelegd om te komen tot dit niveau. Waarom is hij terug gegaan naar HSV dat toen al in de problemen zat.
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 14:09
als mijn oma wielen had, was het een fiets geweest!
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6177
donderdag 8 maart 2018 om 14:10
Een Ballon D'Oetker
Vind ik leuk
Fr!ts +101
donderdag 8 maart 2018 om 14:11
(water)Ballon Doperwt
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 maart 2018 om 14:12]
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 14:22
De Ballon'frikandel bedoel je? man man man
Vind ik leuk
fr0do +1553
donderdag 8 maart 2018 om 14:23
Ik had bij Real Madrid gevoetbald als ik beter was in voetbal.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2203
donderdag 8 maart 2018 om 14:24
Hahaha!!! Heb alleen de titel gelezen. Goeie one-liner :D
Vind ik leuk
SlideAway +99
donderdag 8 maart 2018 om 14:39
Onvoorstelbaar dat Rafael tevreden is over zijn carriere. Er zat veel meer in en het einde ervan is buitengewoon triest. Hij komt nu meer voor in Shownieuws dan in de sportbladen.
Vind ik leuk
Dedan002 +3008
donderdag 8 maart 2018 om 15:13
Hij heeft gelijk, spelers als Iniesta, Silva en Isco redden het ook niet. Ouderwetse spelmakers.
Vind ik leuk
5by5 +1343
donderdag 8 maart 2018 om 15:28
En ik had hem kunnen winnen als ik voetbalde iets sneller was en een betere techniek had maar het was me niet gegeven. Wat is nu vd Vaart zijn punt?
Vind ik leuk
Mass +5863
donderdag 8 maart 2018 om 15:29
Broodje bal lon kan je winnen.....
Vind ik leuk
Sanders +4295
donderdag 8 maart 2018 om 15:32
Zucht, daar gaan we weer met raffie. eerst dat verhaal dat die technisch beter dan ronaldo was nu dat ie de ballon dor had kunnen winnen als... allemaal mooi gelul achteraf. Maar je word er niks groter van. Maar zolang die zelf maar in zijn leugens blijft geloven is die zelf in ieder geval gelukkig i guess...
Vind ik leuk
Arbee +2505
donderdag 8 maart 2018 om 15:33
Van der Vaart heeft wel een punt als hij zegt dat hij met meer snelheid een veel betere speler had kunnen zijn. Qua techniek en inzicht was het altijd dik in orde, maar wat meer snelheid was het geen overbodige luxe geweest. Of hij de Ballon d'Or zou winnen betwijfel ik, die dingen zijn al een jaar of 10 exclusief voorbehouden aan Messi en Ronaldo.
Vind ik leuk
Donnygo +5045
donderdag 8 maart 2018 om 15:37
het gebrek aan respect voor een oud voetballer hier is shocking
Vind ik leuk
Gid010 +714
donderdag 8 maart 2018 om 16:17
Ok , laat hem maar denken dat hij de leukste thuis is..
Ik denk dat zelfs Estavana hem hier om uitlacht.
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 16:39
Ik begrijp niet waar hij zo tevredem over is dan. Hij had zo veel talent bij Ajax. Daarna naar HSV. Toen deed hij nog zijn best en was hij ook echt heel goed. Later bij Madrid kwam het luier gedrag al. Best goede wedstrijden gespeeld daar alsnog. Toen naar Tottenham. Waar hij echt bijna elke wedstrijd voortijdig gewisseld werd, niet omdat hij slecht speelde, maar omdat hij niet in topfitte conditie was. Sinds toen is het snel berg afwaarts gegaan met hem. Als hij een wat betere mentaliteit had gehad, had hij er veel meer uit kunnen halen. Meer interlands bijvoorbeeld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 maart 2018 om 16:41]
Vind ik leuk
Nikos85 +1401
donderdag 8 maart 2018 om 17:16
Yep 70 minuten was altijd de pijp leeg, doodzonde want dat was zeker trainbaar lijkt me. Volgens mij was het ook geen keus om bij Tottenham te blijven hij was gewoon klaar daar.
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 17:03
Ik denk dat ik de ballon d’or kon winnen als ik de beste speler van de wereld was...
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 17:11
13 uit een dozijn!
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 17:13
Die kon echt goed voetballen. Met idd wat meer snelheid en een betere levensstijl had ie zomaar een keer de beste vd Wereld kunnen zijn. Maar ja als als als....
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 18:32
Dat denk ik ook wel. Met meer snelheid en minder vetjes had je wel verder gekomen
Vind ik leuk
Hesses +1229
donderdag 8 maart 2018 om 18:33
De spelmaker van het Deense FC Midtjylland ??

Bedoelen ze niet de bankwarmhouder ?
Vind ik leuk
Ale +5907
donderdag 8 maart 2018 om 20:28
Als ik een paar centen meer had dan was ik miljonair. Pff
Vind ik leuk
donderdag 8 maart 2018 om 22:27
Als ik wat slimmer was was ik nu miljonaire
Vind ik leuk
vrijdag 9 maart 2018 om 05:09
Wat is die vent een opgetuigde kwal zeg...
Dikke vriend van Sjaak Swart denk ik... lmao
Vind ik leuk
vrijdag 9 maart 2018 om 07:41
Ja, en als ik met mijn 4 touchdowns in een wedstrijd niet getrouwd was, en kinderen gekregen had, was ik nu een top footballspeler geweest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws