Van der Vaart: 'Ik had de Ballon d'Or kunnen winnen als ik iets sneller was'

    Van der Vaart: 'Ik had de Ballon d'Or kunnen winnen als ik iets sneller was'

    donderdag 8 maart 2018 om 13:56

    Rafael van der Vaart is dik tevreden over zijn eigen carrière, maar vindt het jammer dat hij niet wat sneller was. De spelmaker van het Deense FC Midtjylland denkt dat hij in dat geval tot ongekende hoogten had kunnen stijgen.

    "De snelheid om tegenstanders voorbij te lopen, in plaats van steeds te worden ingehaald! Ik denk dat snelheid een groot verschil kan maken", vertelt hij in een interview met het Engelse FourFourTwo, geciteerd door Voetbal International. "Ik denk dat ik de Ballon d'Or had kunnen winnen in mijn carrière als ik sneller was geweest."

    Van der Vaart realiseert zich dat snelheid in het topvoetbal anno 2018 nóg belangrijker is geworden. Voor ouderwetse spelmakers zoals hijzelf is er nauwelijks plaats meer, zo heeft hij ervaren tijdens zijn periode bij het Spaanse Betis Sevilla. "Trainer Pepe Mel vertelde me dat ik aan de bal zijn beste speler was, maar dat hij andere types nodig had op zijn middenveld. Wanneer ik ons team zag spelen, kon ik het bijna niet geloven. Deze spelers knalden de ballen gewoon het stadion uit, maar kregen nog steeds applaus omdat ze meters aflegden en veel slidings maakten."

    "Ik hoop dat de tijden weer terugkeren waarin spelmakers gewaardeerd worden", vervolgt de 35-jarige linkspoot. "Andrés Iniesta, David Silva, Isco: dat zijn de spelers waarvoor je naar het stadion komt. Week in, week uit."

    Lees ook: Van der Vaart zag transfer bijna in het water vallen: 'Ik deed een dutje'

    Plaats een reactie

    De Belsj +896
    donderdag 8 maart 2018 om 13:59
    Ja een ballon, gevuld met gebakken lucht !
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15579
    donderdag 8 maart 2018 om 14:00
    Ik had hem ook kunnen winnen als ik minder chips zou eten en beter kon voetballen dan Messi. Maarja keuzes....
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13299
    donderdag 8 maart 2018 om 14:05
    Nu krijg je de Ballon D'obben
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18300
    donderdag 8 maart 2018 om 15:42
    Die is voor Kramer
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 14:11
    Ik denk dat hij hem liever gefrituurd heeft
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1068
    donderdag 8 maart 2018 om 14:26
    Dat krijg je ervan als je elke dag een portie bruin fruit naar binnen werkt.
    Vind ik leuk
    Zultkop +2880
    donderdag 8 maart 2018 om 14:38
    Overrijpe bananen zijn niet echt lekker nee......
    Vind ik leuk
    Stewie89 +425
    donderdag 8 maart 2018 om 14:40
    Dan ben je vast een jaar of 14, want als jij van der Vaart herinnert in zijn topjaren begrijp je zo'n uitspraak wel.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    donderdag 8 maart 2018 om 15:23
    welke topjaren? waar bij elke club? hsv? real? tottenham? vertel
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13299
    donderdag 8 maart 2018 om 15:26
    Joh, beetje dollen. Was een prima voetballer in zijn hoogtij, maar ook eerlijk zijn...had er met meer fitheid echt ook meer uit kunnen halen. Is écht een aardige gast en gun hem het beste.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    donderdag 8 maart 2018 om 15:22
    PRECIES... Wat een grap!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 14:01
    Is heel erg cliché, maar als mijn tante een piemel zou hebben was het mijn oom.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8202
    donderdag 8 maart 2018 om 14:01
    Spelers als Iniesta, Isco en David Silva worden juist gwaardeerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 14:01
    Als als als. Je was alsnog een goede voetballer. Je had alleen nooit weg moeten gaan bij Tottenham. Kijk welke weg zij hebben afgelegd om te komen tot dit niveau. Waarom is hij terug gegaan naar HSV dat toen al in de problemen zat.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 14:09
    als mijn oma wielen had, was het een fiets geweest!
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4561
    donderdag 8 maart 2018 om 14:10
    Een Ballon D'Oetker
    Vind ik leuk
    Fr!ts +116
    donderdag 8 maart 2018 om 14:11
    (water)Ballon Doperwt
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 14:22
    De Ballon'frikandel bedoel je? man man man
    Vind ik leuk
    fr0do +686
    donderdag 8 maart 2018 om 14:23
    Ik had bij Real Madrid gevoetbald als ik beter was in voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 15:32
    Ik had de 1500 meter gewonnen op de Olympische spelen, als ik kon schaatsen.
    Misschien kan Raphael nog gaan rodelen. Dat is ook best grappig om te doen. En 10 kg te zwaar is dan een voordeel.
    Vind ik leuk
    fr0do +686
    donderdag 8 maart 2018 om 16:11
    haha frikadelletje er in en gaan met die banaan
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1559
    donderdag 8 maart 2018 om 14:24
    Hahaha!!! Heb alleen de titel gelezen. Goeie one-liner :D
    Vind ik leuk
    SlideAway +102
    donderdag 8 maart 2018 om 14:39
    Onvoorstelbaar dat Rafael tevreden is over zijn carriere. Er zat veel meer in en het einde ervan is buitengewoon triest. Hij komt nu meer voor in Shownieuws dan in de sportbladen.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    donderdag 8 maart 2018 om 15:13
    Hij heeft gelijk, spelers als Iniesta, Silva en Isco redden het ook niet. Ouderwetse spelmakers.
    Vind ik leuk
    5by5 +1234
    donderdag 8 maart 2018 om 15:28
    En ik had hem kunnen winnen als ik voetbalde iets sneller was en een betere techniek had maar het was me niet gegeven. Wat is nu vd Vaart zijn punt?
    Vind ik leuk
    Mass +4021
    donderdag 8 maart 2018 om 15:29
    Broodje bal lon kan je winnen.....
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 15:29
    Als vdVaart de mentaliteit van Ronaldo had gehad, en niet met die stoeipoes getrouwd was geweest.
    Vind ik leuk
    Sanders +3294
    donderdag 8 maart 2018 om 15:32
    Zucht, daar gaan we weer met raffie. eerst dat verhaal dat die technisch beter dan ronaldo was nu dat ie de ballon dor had kunnen winnen als... allemaal mooi gelul achteraf. Maar je word er niks groter van. Maar zolang die zelf maar in zijn leugens blijft geloven is die zelf in ieder geval gelukkig i guess...
    Vind ik leuk
    Arbee +1647
    donderdag 8 maart 2018 om 15:33
    Van der Vaart heeft wel een punt als hij zegt dat hij met meer snelheid een veel betere speler had kunnen zijn. Qua techniek en inzicht was het altijd dik in orde, maar wat meer snelheid was het geen overbodige luxe geweest. Of hij de Ballon d'Or zou winnen betwijfel ik, die dingen zijn al een jaar of 10 exclusief voorbehouden aan Messi en Ronaldo.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1156
    donderdag 8 maart 2018 om 15:37
    het gebrek aan respect voor een oud voetballer hier is shocking
    Vind ik leuk
    Gid010 +715
    donderdag 8 maart 2018 om 16:17
    Ok , laat hem maar denken dat hij de leukste thuis is..
    Ik denk dat zelfs Estavana hem hier om uitlacht.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 16:39
    Ik begrijp niet waar hij zo tevredem over is dan. Hij had zo veel talent bij Ajax. Daarna naar HSV. Toen deed hij nog zijn best en was hij ook echt heel goed. Later bij Madrid kwam het luier gedrag al. Best goede wedstrijden gespeeld daar alsnog. Toen naar Tottenham. Waar hij echt bijna elke wedstrijd voortijdig gewisseld werd, niet omdat hij slecht speelde, maar omdat hij niet in topfitte conditie was. Sinds toen is het snel berg afwaarts gegaan met hem. Als hij een wat betere mentaliteit had gehad, had hij er veel meer uit kunnen halen. Meer interlands bijvoorbeeld.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Nikos85 +866
    donderdag 8 maart 2018 om 17:16
    Yep 70 minuten was altijd de pijp leeg, doodzonde want dat was zeker trainbaar lijkt me. Volgens mij was het ook geen keus om bij Tottenham te blijven hij was gewoon klaar daar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 17:03
    Ik denk dat ik de ballon d’or kon winnen als ik de beste speler van de wereld was...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 17:11
    13 uit een dozijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 17:13
    Die kon echt goed voetballen. Met idd wat meer snelheid en een betere levensstijl had ie zomaar een keer de beste vd Wereld kunnen zijn. Maar ja als als als....
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 18:32
    Dat denk ik ook wel. Met meer snelheid en minder vetjes had je wel verder gekomen
    Vind ik leuk
    Hesses +912
    donderdag 8 maart 2018 om 18:33
    De spelmaker van het Deense FC Midtjylland ??

    Bedoelen ze niet de bankwarmhouder ?
    Vind ik leuk
    Ale +3517
    donderdag 8 maart 2018 om 20:28
    Als ik een paar centen meer had dan was ik miljonair. Pff
    Vind ik leuk
    donderdag 8 maart 2018 om 22:27
    Als ik wat slimmer was was ik nu miljonaire
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 05:09
    Wat is die vent een opgetuigde kwal zeg...
    Dikke vriend van Sjaak Swart denk ik... lmao
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 07:41
    Ja, en als ik met mijn 4 touchdowns in een wedstrijd niet getrouwd was, en kinderen gekregen had, was ik nu een top footballspeler geweest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Vaart: 'Ik had de Ballon d'Or kunnen winnen als ik iets sneller was'