Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup

    Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup

    zaterdag 17 maart 2018 om 15:10

    Met speels gemak heeft Tottenham Hotspur zaterdagmiddag de halve finale van de FA Cup weten te bereiken. In Wales werd het Swansea City van Mike van der Hoorn en invaller Luciano Narsingh op een 3-0 nederlaag getrakteerd. Christian Eriksen speelde een fenomenale wedstrijd. 

    Eriksen maakte er de afgelopen seizoenen een traditie van om tegen Swansea uit te blinken en ook tijdens het bekertreffen was de Deense spelmaker de grote uitblinker. Eriksen opende de score in het Liberty Stadium in de elfde minuut met een lekker schot met links. Doelman Kristoffer Nordfeldt, voormalig goalie van sc Heerenveen was kansloos.

    Swansea had in de eerste helft werkelijk niets te vertellen. Tottenham was constant aan de bal, met liefst 80 procent balbezit tot gevolg. Nadat een doelpunt van Heung-Min Son wegens buitenspel was afgekeurd, werd het in de blessuretijd van het eerste bedrijf alsnog 0-2. Erik Lamela rondde een mooie solo goed af  in de verre hoek. 

    Opleving
    Narsingh mocht in de rust invallen bij The Swans en zorgde er mede voor dat er na de pauze sprake was van een kleine opleving. Spurs-doelman Michel Vorm moest zowaar twee reddingen verrichten. De wedstrijd was echter defintief gespeeld toen het via opnieuw Eriksen 0-3 werd in de 62e minuut. Vanaf de rand van het strafschopgebied schoot hij binnen.

    Spurs werd zo de eerste ploeg die zich plaatste voor de halve finales van de FA Cup. De overige drie kwartfinales zijn Manchester United-Brighon & Hove Albion, Wigan Athletic - Southampton en Leicester City-Chelsea. 

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3060
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:13
    Bij Ajax opgeleid hè dan krijg je dat.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:14
    Alleen pakken ze er al 4 jaar geen prijs mee;)
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3060
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:14
    Hij voetbalt ook niet meer bij ons
    Vind ik leuk
    SuperScc +857
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:15
    Ook dat leer je bij Ajax....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:19
    Was 16 toen hij naar Ajax ging, als je dat eigen jeugd wil noemen haha. Werd trouwens door de Ajax supporters regelmatig uitgefloten en niet goed genoeg gevonden, heb dat nooit begrepen.
    Vind ik leuk
    Olfie +4279
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:46
    Nee, ze moeten nog luiers om hebben... hoewel mij de discussie al lange tijd niet meer interesseert
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:12
    ik weet niet waar jij het over hebt hoor, Eriksen is nooit uitgefloten en altijd goed genoeg bevonden in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:01
    Geloof mij , er was echt veel commentaar op zijn soms laconieke manier van voetballen. Zijn talent werd zeker in het begin niet altijd op waarde geschat.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12765
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:51
    Uitgefloten? Hahah hoe kom je daar nou weer bij?
    Zuig je dit nu gewoon uit je duim of?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14805
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:20
    Serieus, of probeer je gewoon reacties uit te lokken?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3060
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:22
    Serieus
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14805
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:24
    Oké, dan heb ik verder niks meer te zeggen..
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:03
    Volgens mij in Denemarken
    Vind ik leuk
    pos +8660
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:21
    Heb net de wedstrijd bekeken maar waar zat de sensatie nu in ? Dat hij 2 keer scoorde in 1 wedstrijd ? Hij speelde een goeie pot inderdaad.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8408
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:25
    Was bij Ajax 12 spelers in een dozijn speler.heeft zich na zijn overstap pas goed ontwikkeld. Misschien door de engelse manier van trainen echt goed geworden.als je daar kan aantikken met nivo kan je groeien.zoals Van Dijk en Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:38
    Van de vele opgehemelde spelers daar breekt er maar een enkeling door en Eriksen is er een van
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup