Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup

    Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup

    zaterdag 17 maart 2018 om 15:10

    Met speels gemak heeft Tottenham Hotspur zaterdagmiddag de halve finale van de FA Cup weten te bereiken. In Wales werd het Swansea City van Mike van der Hoorn en invaller Luciano Narsingh op een 3-0 nederlaag getrakteerd. Christian Eriksen speelde een fenomenale wedstrijd. 

    Eriksen maakte er de afgelopen seizoenen een traditie van om tegen Swansea uit te blinken en ook tijdens het bekertreffen was de Deense spelmaker de grote uitblinker. Eriksen opende de score in het Liberty Stadium in de elfde minuut met een lekker schot met links. Doelman Kristoffer Nordfeldt, voormalig goalie van sc Heerenveen was kansloos.

    Swansea had in de eerste helft werkelijk niets te vertellen. Tottenham was constant aan de bal, met liefst 80 procent balbezit tot gevolg. Nadat een doelpunt van Heung-Min Son wegens buitenspel was afgekeurd, werd het in de blessuretijd van het eerste bedrijf alsnog 0-2. Erik Lamela rondde een mooie solo goed af  in de verre hoek. 

    Opleving
    Narsingh mocht in de rust invallen bij The Swans en zorgde er mede voor dat er na de pauze sprake was van een kleine opleving. Spurs-doelman Michel Vorm moest zowaar twee reddingen verrichten. De wedstrijd was echter defintief gespeeld toen het via opnieuw Eriksen 0-3 werd in de 62e minuut. Vanaf de rand van het strafschopgebied schoot hij binnen.

    Spurs werd zo de eerste ploeg die zich plaatste voor de halve finales van de FA Cup. De overige drie kwartfinales zijn Manchester United-Brighon & Hove Albion, Wigan Athletic - Southampton en Leicester City-Chelsea. 

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +2386
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:13
    Bij Ajax opgeleid hè dan krijg je dat.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8368
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:14
    Alleen pakken ze er al 4 jaar geen prijs mee;)
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2386
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:14
    Hij voetbalt ook niet meer bij ons
    Vind ik leuk
    SuperScc +758
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:15
    Ook dat leer je bij Ajax....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:48
    klopt, en vinden een (leuke) club elders, toch mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:19
    Was 16 toen hij naar Ajax ging, als je dat eigen jeugd wil noemen haha. Werd trouwens door de Ajax supporters regelmatig uitgefloten en niet goed genoeg gevonden, heb dat nooit begrepen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:36
    homegrown, yep, eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Olfie +3556
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:46
    Nee, ze moeten nog luiers om hebben... hoewel mij de discussie al lange tijd niet meer interesseert
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:12
    ik weet niet waar jij het over hebt hoor, Eriksen is nooit uitgefloten en altijd goed genoeg bevonden in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:01
    Geloof mij , er was echt veel commentaar op zijn soms laconieke manier van voetballen. Zijn talent werd zeker in het begin niet altijd op waarde geschat.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11899
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:51
    Uitgefloten? Hahah hoe kom je daar nou weer bij?
    Zuig je dit nu gewoon uit je duim of?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10538
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:20
    Serieus, of probeer je gewoon reacties uit te lokken?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2386
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:22
    Serieus
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10538
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:24
    Oké, dan heb ik verder niks meer te zeggen..
    Vind ik leuk
    elmoo +584
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:03
    Volgens mij in Denemarken
    Vind ik leuk
    pos +7770
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:21
    Heb net de wedstrijd bekeken maar waar zat de sensatie nu in ? Dat hij 2 keer scoorde in 1 wedstrijd ? Hij speelde een goeie pot inderdaad.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:25
    Was bij Ajax 12 spelers in een dozijn speler.heeft zich na zijn overstap pas goed ontwikkeld. Misschien door de engelse manier van trainen echt goed geworden.als je daar kan aantikken met nivo kan je groeien.zoals Van Dijk en Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:38
    Van de vele opgehemelde spelers daar breekt er maar een enkeling door en Eriksen is er een van
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:43
    Zoek jij de enkelen op (niet aangekocht) van jouw club en je telt ze op de vingers van een vuurwerkhand.

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:52
    Klopt helemaal , zijn niet opgehemeld .1-0 voor jou
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:02
    Ajax staat nu eenmaal hoger aangeschreven, wereldwijd, dan
    zullen talenten ook gehyped, overhyped of opgehemeld zijn.
    Dat is nu eenmaal het nadeel, Eriksen was een leuke voetballer bij Ajax, en is alleen maar doorgegroeid, opgehemeld als men er de klasse van inziet?

    Jaren 90 wint Ajax A1 de competitie, leuke spelers, minus Feyenoord uit alles gewonnen, heerlijke talenten, als er 3 het 1e hebben gehaald is het veel...
    Het is maar waar het ophemelen vandaan komt.
    Maar dat heeft nu eenmaal met 'de kop boven het maaiveld
    uitsteken' te maken, typisch nederlands.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:40
    flauwekul, als je 13 in een dozijn bedoelt.....
    Heeft bij Ajax tot zijn transfer grote stappen gemaakt, en eerlijk gezegd,
    die jongen blijft me toch verbazen, maar ja, fijnbesnaarde en Ajax = 1
    en Wijnaldum in een reactie noemen met Eriksen is lachwekkend.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:16
    Ha ha ha ..... Wijnaldum is net zoals Eriksen beter geworden in Engeland.Welk talent van de laatste jaren , echt jeugd van Ajax is er doorgebroken in Engeland ? Geen enkele, ik had gehoopt en gedacht dat de beste speler op dat moment van Ajax, Klaassen, wel zou doorbreken in Engeland. Maar dat is op een ramp uitgelooen ,helaas. De Ajax school is super voor Nederlandse spelers en spelers die al een hele goede basis in het buitenland hebben maar anders ook niet.daarvoor is alles qua opleiden in Nederland wel achterhaald.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:57
    Jij hebt het over Wijnaldum, t.o.v Eriksen gewoon in een hoekje gaan zitten, de talenten van Ajax die niet doorbreken in Engeland,
    Daley Blind heeft er toch wat wedstrijdjes opzitten bij het grote Manchester.
    Dat Engelse clubs talent naar de kloten helpen kan zo'n speler ook niks aan doen, ze worden met bosjes binnengehaald, daar waar de Nederlandse top al voor 1 speler tegen een vraagprijs/salaris aanhikt.
    Maar wat een Wijnaldum in Engeland voor heeft op een Klaassen bijv. ontgaat mij volledig, Wijnaldum is niks beter.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:05
    Ik vind dat Wijnaldum zich echt goed heeft ontwikkeld in UK. Zoals Van Dijk dat ook heeft gedaan en wel meer spelers als Vertonghe.maar iedereen doet of dat aan de Ajax school ligt maar dat is niet zo want degene die uit de Ajax school komen van jongs af aan redden het niet meer de laatste jaren. Jij bent Ajacied en kijkt daar waarschijnlijk anders tegen aan maar het is allemaal niet meer zo geweldig wat we in NL doen qua training. Is niet om Ajax af te zeiken maar over hoe goed wij wel niet denken te zijn terwijl het allemaal wel tegen valt zodra spelers over de grens gaan trainen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:31
    Zie mijn eerdere post...
    Heb ik het nog niet eens over naar het buitenland gaan.

    'Jaren 90 wint Ajax A1 de competitie, leuke spelers, minus Feyenoord uit alles gewonnen, heerlijke talenten, als er 3 het 1e hebben gehaald is het veel...
    Het is maar waar het ophemelen vandaan komt.
    Maar dat heeft nu eenmaal met 'de kop boven het maaiveld uitsteken' te maken, typisch nederlands.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup