Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup

Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup

zaterdag 17 maart 2018 om 15:10

Met speels gemak heeft Tottenham Hotspur zaterdagmiddag de halve finale van de FA Cup weten te bereiken. In Wales werd het Swansea City van Mike van der Hoorn en invaller Luciano Narsingh op een 3-0 nederlaag getrakteerd. Christian Eriksen speelde een fenomenale wedstrijd. 

Eriksen maakte er de afgelopen seizoenen een traditie van om tegen Swansea uit te blinken en ook tijdens het bekertreffen was de Deense spelmaker de grote uitblinker. Eriksen opende de score in het Liberty Stadium in de elfde minuut met een lekker schot met links. Doelman Kristoffer Nordfeldt, voormalig goalie van sc Heerenveen was kansloos.

Swansea had in de eerste helft werkelijk niets te vertellen. Tottenham was constant aan de bal, met liefst 80 procent balbezit tot gevolg. Nadat een doelpunt van Heung-Min Son wegens buitenspel was afgekeurd, werd het in de blessuretijd van het eerste bedrijf alsnog 0-2. Erik Lamela rondde een mooie solo goed af  in de verre hoek. 

Opleving
Narsingh mocht in de rust invallen bij The Swans en zorgde er mede voor dat er na de pauze sprake was van een kleine opleving. Spurs-doelman Michel Vorm moest zowaar twee reddingen verrichten. De wedstrijd was echter defintief gespeeld toen het via opnieuw Eriksen 0-3 werd in de 62e minuut. Vanaf de rand van het strafschopgebied schoot hij binnen.

Spurs werd zo de eerste ploeg die zich plaatste voor de halve finales van de FA Cup. De overige drie kwartfinales zijn Manchester United-Brighon & Hove Albion, Wigan Athletic - Southampton en Leicester City-Chelsea. 

Plaats een reactie

Patrickj3 +1753
zaterdag 17 maart 2018 om 15:13
Bij Ajax opgeleid hè dan krijg je dat.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 15:14]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:14
Alleen pakken ze er al 4 jaar geen prijs mee;)
Vind ik leuk
Patrickj3 +1753
zaterdag 17 maart 2018 om 15:14
Hij voetbalt ook niet meer bij ons
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:15
Ook dat leer je bij Ajax....
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:48
klopt, en vinden een (leuke) club elders, toch mooi meegenomen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:19
Was 16 toen hij naar Ajax ging, als je dat eigen jeugd wil noemen haha. Werd trouwens door de Ajax supporters regelmatig uitgefloten en niet goed genoeg gevonden, heb dat nooit begrepen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:36
homegrown, yep, eigen jeugd
Vind ik leuk
Olfie +3464
zaterdag 17 maart 2018 om 15:46
Nee, ze moeten nog luiers om hebben... hoewel mij de discussie al lange tijd niet meer interesseert
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:12
ik weet niet waar jij het over hebt hoor, Eriksen is nooit uitgefloten en altijd goed genoeg bevonden in Amsterdam.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:01
Geloof mij , er was echt veel commentaar op zijn soms laconieke manier van voetballen. Zijn talent werd zeker in het begin niet altijd op waarde geschat.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 18:51
Uitgefloten? Hahah hoe kom je daar nou weer bij?
Zuig je dit nu gewoon uit je duim of?
Vind ik leuk
Alain2708 +7828
zaterdag 17 maart 2018 om 15:20
Serieus, of probeer je gewoon reacties uit te lokken?
Vind ik leuk
Patrickj3 +1753
zaterdag 17 maart 2018 om 15:22
Serieus
Vind ik leuk
Alain2708 +7828
zaterdag 17 maart 2018 om 15:24
Oké, dan heb ik verder niks meer te zeggen..
Vind ik leuk
elmoo +506
zaterdag 17 maart 2018 om 16:03
Volgens mij in Denemarken
Vind ik leuk
pos +7005
zaterdag 17 maart 2018 om 15:21
Heb net de wedstrijd bekeken maar waar zat de sensatie nu in ? Dat hij 2 keer scoorde in 1 wedstrijd ? Hij speelde een goeie pot inderdaad.
Vind ik leuk
FSCeara +6825
zaterdag 17 maart 2018 om 15:25
Was bij Ajax 12 spelers in een dozijn speler.heeft zich na zijn overstap pas goed ontwikkeld. Misschien door de engelse manier van trainen echt goed geworden.als je daar kan aantikken met nivo kan je groeien.zoals Van Dijk en Wijnaldum.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:38
Van de vele opgehemelde spelers daar breekt er maar een enkeling door en Eriksen is er een van
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:43
Zoek jij de enkelen op (niet aangekocht) van jouw club en je telt ze op de vingers van een vuurwerkhand.

Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:52
Klopt helemaal , zijn niet opgehemeld .1-0 voor jou
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:02
Ajax staat nu eenmaal hoger aangeschreven, wereldwijd, dan
zullen talenten ook gehyped, overhyped of opgehemeld zijn.
Dat is nu eenmaal het nadeel, Eriksen was een leuke voetballer bij Ajax, en is alleen maar doorgegroeid, opgehemeld als men er de klasse van inziet?

Jaren 90 wint Ajax A1 de competitie, leuke spelers, minus Feyenoord uit alles gewonnen, heerlijke talenten, als er 3 het 1e hebben gehaald is het veel...
Het is maar waar het ophemelen vandaan komt.
Maar dat heeft nu eenmaal met 'de kop boven het maaiveld
uitsteken' te maken, typisch nederlands.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:40
flauwekul, als je 13 in een dozijn bedoelt.....
Heeft bij Ajax tot zijn transfer grote stappen gemaakt, en eerlijk gezegd,
die jongen blijft me toch verbazen, maar ja, fijnbesnaarde en Ajax = 1
en Wijnaldum in een reactie noemen met Eriksen is lachwekkend.
Vind ik leuk
FSCeara +6825
zaterdag 17 maart 2018 om 16:16
Ha ha ha ..... Wijnaldum is net zoals Eriksen beter geworden in Engeland.Welk talent van de laatste jaren , echt jeugd van Ajax is er doorgebroken in Engeland ? Geen enkele, ik had gehoopt en gedacht dat de beste speler op dat moment van Ajax, Klaassen, wel zou doorbreken in Engeland. Maar dat is op een ramp uitgelooen ,helaas. De Ajax school is super voor Nederlandse spelers en spelers die al een hele goede basis in het buitenland hebben maar anders ook niet.daarvoor is alles qua opleiden in Nederland wel achterhaald.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:57
Jij hebt het over Wijnaldum, t.o.v Eriksen gewoon in een hoekje gaan zitten, de talenten van Ajax die niet doorbreken in Engeland,
Daley Blind heeft er toch wat wedstrijdjes opzitten bij het grote Manchester.
Dat Engelse clubs talent naar de kloten helpen kan zo'n speler ook niks aan doen, ze worden met bosjes binnengehaald, daar waar de Nederlandse top al voor 1 speler tegen een vraagprijs/salaris aanhikt.
Maar wat een Wijnaldum in Engeland voor heeft op een Klaassen bijv. ontgaat mij volledig, Wijnaldum is niks beter.
Vind ik leuk
FSCeara +6825
zaterdag 17 maart 2018 om 17:05
Ik vind dat Wijnaldum zich echt goed heeft ontwikkeld in UK. Zoals Van Dijk dat ook heeft gedaan en wel meer spelers als Vertonghe.maar iedereen doet of dat aan de Ajax school ligt maar dat is niet zo want degene die uit de Ajax school komen van jongs af aan redden het niet meer de laatste jaren. Jij bent Ajacied en kijkt daar waarschijnlijk anders tegen aan maar het is allemaal niet meer zo geweldig wat we in NL doen qua training. Is niet om Ajax af te zeiken maar over hoe goed wij wel niet denken te zijn terwijl het allemaal wel tegen valt zodra spelers over de grens gaan trainen
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 17:31
Zie mijn eerdere post...
Heb ik het nog niet eens over naar het buitenland gaan.

'Jaren 90 wint Ajax A1 de competitie, leuke spelers, minus Feyenoord uit alles gewonnen, heerlijke talenten, als er 3 het 1e hebben gehaald is het veel...
Het is maar waar het ophemelen vandaan komt.
Maar dat heeft nu eenmaal met 'de kop boven het maaiveld uitsteken' te maken, typisch nederlands.
Vind ik leuk
#KeizerIn +3191
zaterdag 17 maart 2018 om 15:42
Haha Eriksen een 12 in een dozijn speler laat me niet lachen. Had bij Ajax ook al die heerlijke passes!

En Wijnaldum vergelijken met Eriksen dat is echt heel raar. Eriksen is echt wereldtop en Wijnaldum is idd wel een 13 in een dozijn speler.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 15:45]
Vind ik leuk
Guusman +5258
zaterdag 17 maart 2018 om 15:47
Wat is een 12 in een dozijn speler?
Vind ik leuk
#KeizerIn +3191
zaterdag 17 maart 2018 om 15:41
Geweldige speler! Dan doet hij het toch weer! Altijd al mijn favoriet geweest! Na Messi de speler waar ik het liefst naar kijk. Zijn passes zijn echt geweldig en deze 2 goals van wereldklasse. Wat ben ik fan van deze jongen en hij is zo bescheiden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:46
en deBruyne, ook zo een.
uitstervend ras.
Vind ik leuk
#KeizerIn +3191
zaterdag 17 maart 2018 om 15:49
Ook zeker een fantastische speler, maar ben persoonlijk meer fan van Eriksen. Eriksen heeft misschien wel de aller verfijnste passes van iedereen.
Vind ik leuk
Zippy +3453
zaterdag 17 maart 2018 om 18:48
Tegen Swansea City was hij prima.
Maar.
Als het om de knaken gaat is Eriksen niet thuis.
Juve had 10 minuten nodig om Tottenham een loer te draaien.
Dan moet Eriksen opstaan en tonen dat hij een top speler is, maar dat zal bij hem nooit lukken.
Vind ik leuk
#KeizerIn +3191
zaterdag 17 maart 2018 om 22:12
Maar Eriksen is wel een voetballer waarvoor je naar het stadion komt. Eriksen is een geweldige speler en daar zijn er maar weinig van.
Vind ik leuk
Mo +11117
zaterdag 17 maart 2018 om 16:09
Nouja uitstervend. Eriksen Coutinho De Bruyne en Messi natuurlijk. Zullen er vast nog wel meer aankomen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sensationele Eriksen bezorgt Spurs plek in halve finale van FA Cup