Jong Ajax-spits maakt eerste hattrick: 'Goede kans om kampioen te worden'

Jong Ajax-spits maakt eerste hattrick: 'Goede kans om kampioen te worden'

dinsdag 20 maart 2018 om 09:29

Kaj Sierhuis had met drie treffers een groot aandeel in de 2-4 overwinning van Jong Ajax op De Graafschap. De negentienjarige spits grijpt zijn kans nu Mateo Cassierra is doorgeschoven naar het eerste elftal.

"Mijn eerste hattrick in het profvoetbal. Voor de eerste keer de bal mee naar huis", zegt Sierhuis tegen Voetbal International. "Het is mooi dat ik mijn goals mee kan pikken en me kan laten zien. Het is belangrijk voor me om minuten te maken op Jupiler League-niveau."

Door de zege op De Graafschap is Jong Ajax weer koploper in de Jupiler League. "Ik geef ons echt een goede kans om kampioen te worden", stelt Sierhuis. "Het zal tussen ons en NEC gaan. De onderlinge wedstrijd bij ons thuis (op vrijdag 6 april, red.) zal heel belangrijk worden. Daarnaast staan er nog voldoende lastige wedstrijden voor beide ploegen op het programma. We willen het echt heel graag, we spelen er voor. Het zou een mooie bekroning zijn."

Hoe vaak hij zelf nog meedoet met de Amsterdamse beloften, is de vraag. "Ik speel nu omdat Mateo Cassierra is doorgeschoven naar het eerste in verband met de blessure van Dolberg. Ik ben blij met de kans die ik krijg. Ik voel niet echt druk. De kansen die je krijgt moet je grijpen, daar ben ik me wel van bewust."

Druk voelt Sierhuis niet. "Ik ben een speler die zich juist prettig voelt in een vol stadion. Daar kan ik echt van genieten."

Poll

Heeft Sierhuis de potentie voor Ajax 1?

(883 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 09:32
Had eerst een beetje mn twijfels bij 'm maar hij scoort bijna elke pot wel 1 of 2x.. Precies daar waar een spits voor in het veld staat als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
Foebele +43908
dinsdag 20 maart 2018 om 09:39
Vroeger ja, tegenwoordig moet je eerst 5 man uit zien te spelen, omdat de buitenspelers liever voor eigen succes gaan.

Kaj kan een soort Huntelaar worden, maar ik vrees dat hij het slachtoffer is van de vreselijke en vooral achterhaalde trend om buitenspelers op de flank van hun verkeerde been te zetten, waardoor ze naar binnen komen en in de trechter lopen.
Vind ik leuk
Ruud40 +9602
dinsdag 20 maart 2018 om 09:45
En laten we eerlijk zijn.
Met die buitenspelers die niks anders doen als naar binnen lopen met die bal en als dat niet kan deze weer terugschuiven naar het middenveld is het voetbal er bepaald niet leuker op geworden om te kijken.

Vind ik leuk
Foebele +43908
dinsdag 20 maart 2018 om 11:10
Precies, het zorgt voor gebrei, want het is niet alleen veel te druk in het centrum maar ook nog eens veel te voorspelbaar!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:27
Gelukkig speelt Ché Nunnely bijna altijd naast Kaj. Die is wel nog een traditionele buitenspeler die eerst de achterlijn haalt en dan voorzet.
Vind ik leuk
Youri99 +6951
dinsdag 20 maart 2018 om 09:44
Sierhuis is zo'n typische ongepolijste spits (Hoewel die soms pareltjes van doelpunten scoort) die we in Nederland nog maar zelden zien. Hij heeft gigantische drive om te scoren constant weer, ik zie een beetje Van Nistelrooy achtige trekjes alleen is het daar nog veel te vroeg voor om hem daarmee te vergelijken. De tijd gaat het uitwijzen hoeveel de drive om te scoren Kaj gaat brengen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:50
Dit vind ik oprecht wel een goede vergelijking. Tuurlijk is het nog veel te vroeg om dit goed naast elkaar te kunnen leggen maar ik kan mijn vinden in je uitleg.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:32
Het blijft vreemd dat misschien straks de kampioen van de JL niet promoveert.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:47
wat gebeurt er dan eigenlijk? Helemaal niets? of krijgt de tweede plaats een beloning ofzo? want als er teams degraderen moeten er toch teams voor terug komen in de eredivisie?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:48]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:11
De nummer 2 in de JL promoveert en de nummer 18 van de eredivisie degradeert hoe dan ook.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:17
Nee joh. Rkc wordt kampioen
Vind ik leuk
Fce9091 +758
dinsdag 20 maart 2018 om 11:04
#stopdebeloften
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:17
#stopdatgezeikwantdeJLprofiteerteralleenmaarvanquaaanzienenkwaliteit.
Vind ik leuk
Fce9091 +758
dinsdag 20 maart 2018 om 11:35
Profiteren van??? Die 4 wedstrijden tegen een "beter" elftal waar 't publiek niet warm voor te krijgen is
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:38
Daar leren die spelers in de JL ook van. Wie weet leren ze daar zoveel van dat jouw clubje eens een keer zal promoveren.
Vind ik leuk
Fce9091 +758
dinsdag 20 maart 2018 om 11:49
Die 4 wedstrijden per seizoen. Wat een leerschool. Kunnen ook makkelijk 4 grotere tegenstanders strikken in de zomer of winterstop.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:05
De nummer laatst degradeert ook niet! Toch ook vreemd! Kampioen 2de divisie promoveert ook niet! Ook vreemd!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:16
Ik ook, eigenlijk hoort Jong Ajax gewoon in de eredivisie te spelen als ze kampioen worden, er zijn ook 3 Rotterdamse clubs actief waarvan er zeker 2 elkaar wel wat gunnen als het er echt om gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:19
Dat hebben we gezien met die 3-0 ahum....
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
dinsdag 20 maart 2018 om 09:35
Beetje Huntelaar-type, no-nonsens spits die veel scoort..
Vind ik leuk
Azsub +168
dinsdag 20 maart 2018 om 09:39
Snap niet dat er nog geen link is met het grote oranje. Normaal gesproken is dit wel het geval.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:18
Ja klopt want hij is beter dan wat er nu geselecteerd is.
Vind ik leuk
Azsub +168
dinsdag 20 maart 2018 om 12:07
Ja. Daarom krijgt zelfs Siem de Jong voorkeur in de spits.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:51
Kan er geen reet van
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:54
net als sammetje lammers
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:50
Hij is beter dan Lammers.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:19
Veel beter.
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
dinsdag 20 maart 2018 om 09:56
Ik zou zeggen oproepen Nederlands elftal
Vind ik leuk
Rodajc +6967
dinsdag 20 maart 2018 om 09:58
Misschien verliezen we hem nog aan de Grieken.
Vind ik leuk
B.O.B. +165
dinsdag 20 maart 2018 om 10:06
Wat hoop ik nog steeds dat deze jongen komend jaar zijn doorbraak gaat maken. In alle jeugdteams heeft hij laten zien wat hij kan....Scoren.
Sommige mensen zeggen dat hij van alles wat heeft en het hierdoor net niet gaat redden. Maar hij is spits....en naast dat hij van alles een beetje is heeft hij als kwaliteit dat scoren bovenaan z'n lijst staat. Wat moet een spits nog meer?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:10
Sierhuis in Oranje!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
dinsdag 20 maart 2018 om 10:54
Dat siert oranje wel
Vind ik leuk
Ale +2879
dinsdag 20 maart 2018 om 10:14
Huntelaar maar naar jong ajax sturen...
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:17
Heeft sierhuis al weleens bij de selectie gezeten? Huntelaar totaal uit vorm, dolberg geblesseerd..nu is het moment toch? Of vergeet ik Cassiera?
Vind ik leuk
dhrwobo +16209
dinsdag 20 maart 2018 om 11:28
Groot gelijk dat hij nu eindelijk de kans krijgt. Het is een schande dat die Cassiera bijna het hele seizoen de ontwikkeling van Sierhuis in de weg heeft gestaan. Talententeams moeten niet bestaan uit duur gekochte spelers, maar voor talenten zoals Sierhuis.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2565
dinsdag 20 maart 2018 om 11:34
Pareltje....
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:50
Echte klasbak, man van de wedstrijd afgelopen vrijdag. Zo'n speler missen wij het hele seizoen
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:30
De nieuwe Ray Clarke of de nieuwe Ruud Geels. De nieuwe Marco van Basten is het niet begrijp ik hier!!
Vind ik leuk
Ari as +164
dinsdag 20 maart 2018 om 16:07
Hebben ze toch nog een prijs. Kun je daar ook sterren verzamelen?
Vind ik leuk
14forever +7651
dinsdag 20 maart 2018 om 18:05
Net zoals van Lammers,verwacht ik wel wat van Sierhuis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Ajax-spits maakt eerste hattrick: 'Goede kans om kampioen te worden'