Nederland zorgt voor wereldprimeur: PSV'er mag het opnemen tegen Engeland

    Nederland zorgt voor wereldprimeur: PSV'er mag het opnemen tegen Engeland

    Gepubliceerd: dinsdag 20 maart 2018 om 10:25di 20-03-2018 om 10:25

    Een wereldprimeur: Nederland en Engeland spelen woensdag de eerste e-interland ooit. Ali Riza Aygün, eSporter van PSV, zal Nederland vertegenwoordigen in de wedstrijd die wordt uitgezonden op FOX Sports en het YouTube-kanaal van Ons Oranje.

    Aygün neemt het op tegen de achttienjarige Shaun Springette uit Londen. Aygün en Springette zullen met de echte selecties gaan spelen zoals die zijn samengesteld door bondscoaches Ronald Koeman en Gareth Southgate. Dit is anders dan in bijvoorbeeld de E-Divisie, waar met Ultimate Team gespeeld wordt.

    Aygün werd dit seizoen winterkampioen in de E-Divisie en won afgelopen weekend nog de Empoli eSports Cup in Italië. In Springette heeft hij een geduchte tegenstander: in 2017 werd hij FIFA Ultimate Team Champion op de Playstation 4. Ook dit duel zal op de PS4 gespeeld worden en wordt woensdag 21 maart om 20.30 uur uitgezonden op FOX Sports en het YouTube-kanaal van OnsOranje.

    Vrijdag 23 maart spelen de echte teams van Nederland en Engeland in de Amsterdam Arena tegen elkaar in een oefenwedstrijd.

    Lees meer over:NederlandNederlandPSV

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 10:29
    Ik ben bang dat de E-sporter van Engeland de onze helemaal op gaat vreten
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +381
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:31
    Wat een ongepaste reactie op zo'n onnozel bericht
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:32
    Ik pas me aan aan het niveau van het bericht
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:14
    Hij ziet er anders uit alsof hij dat al gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    R2 +5090
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:21
    Hij kan beter de overstappen naar sport ipv e-sport. Misschien eens te beginnen met de tussen stap bij Wii-sports.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:29
    Zet hem in de hoek Juf Ria. En laat hem zijn mond spoelen! Hoe durft hij zulke taal uit te slaan!?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4679
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:43
    Ja en binnen de korste keren worden onze beste e-sporters weggekaapt door dat soort landen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:03
    Ik ben bang dat de "echte" voetballers van Engeland de onze helemaal op gaan vreten.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:48
    Ik niet, Nederland gaat winnen. Die premier league spelers hebben veel belangrijkere dingen aan hun hoofd en Nederland zal super gemotiveerd zijn onder een nieuwe bondscoach. Denk 1-0 2-1 of gelijkspelletje ofzo
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:53
    Dan bedoelen we eigenlijk hetzelfde: als Engeland niet bij de les is en NL supergemotiveerd dan wordt het een gelijkspelletje :). Zo niet dan worden we opgevreten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:34
    Ik kan niet echt ondersteboven raken van de Engelse selectie.

    Lopen zat aardige voetballers in Engeland, punt is dat 90% met een andere dan Engels paspoort rondloopt.

    Voor het WK in 2014 hadden ze de keuze uit 66 Engelse PL voetballers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:18
    Die van ons heeft vast een dubbel paspoort.
    Kan nog switchen naar Turkije zolang hij geen officiële interland gespeeld heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:30
    Wat een dikke tering onzin gvd.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:34
    ja wat een vadsige onzin
    Vind ik leuk
    kevin512 +264
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:34
    Ik word zo moe van die mensen die zeggen: "want een onzin is dit". Prima dat je het onzin vind je hoeft er niet naar te kijken...Laat anderen ook hun ding doen wat zij leuk vinden.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:37
    Het gaat allemaal om de centjes en als het centjes oplevert is het nooit onzin (-:
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:36
    Hebbie een punt maar wat heeft dit op een voetbal website te zoeken?

    We gaan het hier toch ook niet over fierljeppen hebben en dat heeft net zoveel met voetbal te maken als een computerspelletje
    Vind ik leuk
    Sanders +4135
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:34
    met alle respect voor e-sport. Ik zie niet waarom we deze twee werelden zouden mengen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:35
    Waarschijnlijk leuker dan de echte wedstrijd.
    Vind ik leuk
    tannat +13951
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:55
    het commentaar is waarschijnlijk ook leuker dan jouw commentaar
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4679
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:41
    Niet waar!!!!!
    Ik speelde al veeeeeel eerder die interland op fifa
    Vind ik leuk
    Bizzy +21385
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:45
    Doe zelf aan Dsport (drinksport). Goed vertoeven op Mallorca. Eerste flesje Cruz Campo in de aanslag en de dag moet nog beginnen.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +972
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:49
    Maar in welke klasse opereer je dan? D-Sport is vrij uitgebreid..
    Ikzelf zit in de hogere regionen van B-Sport (biersport).
    Vind ik leuk
    Bizzy +21385
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:41
    Breedste zin van het woord. Maar doorgaans moet je er wel vrolijk van worden. En ja bier hoort daar zeker bij.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +972
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:46
    Haha een allrounder dus. Respect!
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:50
    Is hier ook een livestream van?
    Vind ik leuk
    Bizzy +21385
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:42
    Laten we dat maar niet doen :)
    Vind ik leuk
    ronnieron +2220
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:53
    Doe de groeten aan san miguel
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:38
    Goed eiland Mallorca. Als je wilt feesten. Meerdere malen geweest. Maar dat is al een tijdje geleden. Proost kerel
    Vind ik leuk
    Bizzy +21385
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:43
    Haha tnx. Even een escape. Wordt geleefd door de waan vd dag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:48
    Zit je in el Arenal? Of in een rustiger deel
    Vind ik leuk
    Bizzy +21385
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:12
    Alcudia. In de zomer toeristisch, nu is het heel rustig. Het is maar voor 5 dg. Kon de aanbieding van D reizen niet weigeren :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    justinhafc +2834
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:46
    Springroll zou een toepasselijkere achternaam geweest zijn voor die Engelse knakker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:48
    Shaun, een echte sportman zo te zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:39
    Hij is ook kampioen bamihap eten!
    Vind ik leuk
    ronnieron +2220
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:51
    Oe spannend zeg......GAAP
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:52
    Warom niet dani nu verliezen we met 8-0
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:54
    Speciaal voor Kevinneke....wat een onzin is dit!!

    Ach dat ze het doen moeten ze allemaal lekker zelf weten.
    Maar het sport noemen is totaal misplaats en een schoffering voor echte sporters.

    Lekker signaal ook naar de jeugd.
    Ga lekker binnen "sporten" jongens, potje fifa, chippies erbij wat cola en lekker "sporten" de hele dag....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:02
    Totaal niet boeiend. Ik pleit voor E-vp.nl dan hoef ik niet door die onzin heen te scrollen.
    Vind ik leuk
    COYG +6850
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:07
    Is ook belachelijk dat we in de E-divisie Ronaldo en Messi in de Eredivisie hebben rondlopen. Zo kunnen, met alle respect, Sparta en Roda gewoon kampioen worden. Je bent als Fifa speler pas echt goed als je met de normale selecties van die teams kampioen kan worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:24
    Oeh spannend wie er een computerspelletje wint....
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:26
    Het boeit me echt helemaal niks, onzin. Maar moet toch even de moeite nemen om iedereen te laten weten dat het me niks boeit hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:55
    Het boeit me verder vrij weinig of het jou kan boeien. Dit ter info, mocht je interesse in mijn mening hebben :).
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:33
    Wat de fuck sinds wanneer is een computer spelletje nieuws.
    Ik noem het meer verpesten van kinderen.
    Ra ra hoe zal het komen dat het niveau van het nederlands voetbal achteruit gaat.
    Maak kinderen verslaafd aan een voetbal spelletje.
    Over twee jaar moeten moeten mensen niet meer van het roken drank en wiet afkicken.Maar van computer spelletjes.
    Of denk de knvb dat je van computer speletjes ook echt leert voetbalen.
    We worden met de dag gekker in nederland.En dan niet eens gesproken over het buiteland.Ik zou zeggen mensen we gaan allemaal weer lekker roken zuipen en spuiten.Waarom zouden we afkicken terwijl de media een nieuwe verslaving op de markt brengt.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:43
    Ik heb werkelijk nog nooit zoveel onzin, in 1 reactie gelezen. Raakt kant noch wal dit...

    Ergste is nog, dat jij morgen waarschijnlijk nog mag stemmen ook
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:56
    Goed verhaal. Lekker kort ook.
    Vind ik leuk
    Vinemaster +124
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:22
    Dus verslaafd zijn aan voetbal is niet erg, maar verslaafd zijn aan een voetbalgame wel. En dat alleen maar omdat jij voetbal leuker vind. Interessante mening... Ach ja, vrijheid van meningsuiting...
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:49
    eehm voetbalverslaving, really??? dat je gewoon niet meer kan stoppen met voetballen, dat je denkt vandaag stop ik ermee en dat je dan een halfuur later toch jezelf betrapt op het hooghouden van een bal?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15713
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:38
    Keigaaf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:45
    Hoe kunnen jullie deze jongvolwassen gameverslaafden kleuters zoveel aandacht geven ga toch buiten spelen i.p.v 40 potjes fifa spelen in 1 weekend
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19960
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:46
    Speelt ie nou tegen een meisje?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2014
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:46
    Spelen met de echte teams. Kunnen ze dit niet in de E-Divisie ook doen? Lijkt me veel leuker.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:05
    Is psv dan echt overal de beste in
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:16
    Man man VP.... Ik wil niet zeggen dat zo’n spelletje onzinnig is hoor. Tallozen beleven er een hoop lol aan, maar hou het in godsnaam weg van jullie website die over voetbal gaat. Het is een spelletje! Het heeft niks met voetbal te maken behalve het feit dat de karaktertjes die in het spelletje de namen dragen van bekende voetballers... Da’s alles!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:35
    Achja, dan lees ik liever dit dan dat er weer over de hoed van Memphis wordt geschreven. Of dat Neymar weer een scheet liet waar vervolgens 100'en berichten over komen.. Zolang dat niveau berichten verschijnen op VP dan past dit er zeker tussen.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:21
    "Ali Riza Aygun"

    Turkije - Engeland lijkt me dit

    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:34
    Als jij dat vind dan kan je amsterdam beter klein Turkije noemen.
    Vind ik trouwens ook beter staan.schrap amsterdam maar.
    Vind ik leuk
    Vinemaster +124
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:25
    Als je overigens een E-sport wilt kijken die ver weg iets met voetbal te maken heeft, maar niet saai is... Rocket League heeft de komende 5 weekenden weer kampioenschappen. What a save! GG!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33876
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:59
    Wat een onzin weer...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:06
    Klinkt erg Nederlands de achternaam van de volksvertegenwoordiger in Esport wereld...
    Vind ik leuk
    markpark +1015
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:28
    Ik zou zeggen dat interlands gewoon 11 e-sporters van land A tegen 11 e-sporters van land B moeten zijn. Lijkt me veel logischer..
    Vind ik leuk
    yuuup +9856
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:34
    Ze zien er ook uit als echte atleten zeg.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:51
    Is dat nou een vrouw of een man, die van Engeland?
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:02
    Mooi op die foto die café Engelsman mi zunne vetpens haha
    Vind ik leuk
    CK10 +179
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:10
    Ik zie binnen nu en 5 jaar e-sporters ook nog eens voor miljoenen een transfer maken naar buitenlandse clubs als het zo doorgaat.
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:48
    Schokkend nieuws stop de persen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:42
    doen ze dat e-nterlandvoetbal toch beter dan dat e-divisie voetbal, gewoon met het team spelen van de club/het land waar je voor uitkomt...
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72