Lichte frustraties bij Strootman: Als je 28 bent, begint het wel tijd te worden

    Lichte frustraties bij Strootman: "Als je 28 bent, begint het wel tijd te worden"

    woensdag 21 maart 2018 om 16:11

    Kevin Strootman kan heel goed begrijpen dat er veel kritiek op zijn spel was in de laatste periode van het Nederlands elftal. Nu Ronald Koeman er is, voelt het ook voor de AS Roma-middenvelder als een nieuwe start.

    "Dat was ook terecht", zegt Strootman over de kritiek tegen de NOS. "Als ik niet goed speel, weet ik als eerste dat het beter moet. En als andere mensen daarover praten... Zo werkt het nu eenmaal als je bij het Nederlands elftal zit en dat hoor je te accepteren. Dat hoort bij je beroep als voetballer."

    Strootman wil een voortrekkersrol nemen bij Oranje en hoopt ook op een eindtoernooi de nationale ploeg te kunnen leiden. "Als je 28 bent, begint het wel tijd te worden", zegt Strootman, die met een knipoog vervolgt: "Misschien gaan ze nu wel aan mij vragen, of aan Ryan Babel en Virgil van Dijk, of we niet moeten stoppen bij het Nederlands elftal, gezien onze leeftijd."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    HansVites +4419
    woensdag 21 maart 2018 om 16:19
    Gewoon niet meer oproepen met die hangbek van hem, kan die gast eigenlijk wel lachen?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:20
    Ja, laten we hem niet meer oproepen omdat hij een hangbek heeft, schandalig!
    Vind ik leuk
    HansVites +4419
    woensdag 21 maart 2018 om 16:33
    Jij hebt zijn laatste wedstrijden in Oranje dus niet gezien, daar heeft hij namelijk geen knikker geraakt.
    Hij was daar met afstand de slechte speler op het veld.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:35
    Oh jawel, en tijdens deze wedstrijden heb ik me gigantisch geïrriteerd aan deze gast. Maar met het gegeven dat Koeman alles overhoop gooit kan het zijn dat Strootman nu wel tot zijn recht komt, want bij AS roma voetbalt hij prima. Dat zou bij NL dus ook moeten kunnen.
    Blijkt het dat hij niet rendeert in NL dan kan hij er prima uit, geen probleem maar eerst even aankijken hoe het allemaal zal gaan.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1584
    woensdag 21 maart 2018 om 16:49
    Jij gebruikt tenminste je gezonde verstand.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:50
    Dankje, zo af en toe lukt het me
    Vind ik leuk
    Caniggia +657
    woensdag 21 maart 2018 om 19:48
    Bij Nederland wil hij alles oplossen met domme overtredingen.
    Wat hij dus in Italie niet doet.
    Soms moet je aan de noodrem trekken maar van een speler van zijn kaliber mag je wel verwachten.
    Dat hij dat slimmer kan,alleen bewijst hij nog steeds het tegendeel.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 20:16
    Wie weet dat hij onder koeman beter rendeert. Hij moet idd beter zijn bij NL, zeker met zijn ervaring.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2163
    woensdag 21 maart 2018 om 16:20
    Ik moest wel effe lachen om jouw reactie...
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1956
    woensdag 21 maart 2018 om 16:40
    28 een mooie tijd om te stoppen voor jou.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:04
    Hij wordt op zijn 28e gelinkt aan juventus... zijn interlandcarrierw bedoel je misschien?
    Vind ik leuk
    Hesses +893
    woensdag 21 maart 2018 om 18:00
    Tja ik had ook wel met pensioen gewild met mn 28e
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +236
    woensdag 21 maart 2018 om 16:47
    Heeft nog nooit gepresteerd in Oranje...
    Ik zeg doei en de jonge garde de kans geven om zich te bewijzen en ervaring op te doen! Voor Wijnaldum hetzelfde verhaal...
    Vind ik leuk
    Sanders +3289
    woensdag 21 maart 2018 om 16:56
    kortzichtig van je
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:04
    Wijnaldum was onder blind de enige speler die wél presteerde. Ik ben het niet met je eens.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4919
    woensdag 21 maart 2018 om 17:35
    Ik vind dat echt veel te makkelijk. Strootman maar ook Wijnaldum verzuipen logischerwijs bij Oranje in een 4-3-3 systeem. Dat ligt niet aan hun maar aan de hele manier van spelen de afgelopen jaren. Wanneer een Duitsland of een Frankrijk daar 4-3-3 tegen over stellen dan worden we compleet overlopen. Die landen hebben een ijzersterk middenveld, wij 2 aardig tot goede spelers. Het is niet voor niks dat een Strootman het goed doet bij Roma.. betere medespelers, beter team. Wanneer Oranje haar gaat aanpassen aan de tegenstanders( en daar lijkt het nu wel op) dan zullen Stroorman en Wijnaldum ook tot hun recht komen.
    Vind ik leuk
    jari11 +460
    woensdag 21 maart 2018 om 17:03
    Nooit begrepen dat hij in Rome op handen word gedragen. Maar bij Oranje bakt hij er helemaal niks van. Mede door hem gaan we niet naar het WK.
    Vind ik leuk
    Ale +3611
    woensdag 21 maart 2018 om 17:38
    Gudelje 2. Is niks en word niks.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1655
    woensdag 21 maart 2018 om 17:41
    Idd bij ze club is die best belangrijk maar roma is ook wel een team dat is NL de laatse jaren niet meer geweest denk dat er eerst gewerkt moet worden aan het team dat iedereen voor elkaar door het vuur gaat
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10022
    woensdag 21 maart 2018 om 19:00
    Hij kan ook niks echt goed, is langzaam en heeft de draaicirkel van een tractor.. Verbaas me er ook over dat hij het zo goed doet bij Roma eigenlijk..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:31
    Hij heeft veelste weinig laten zien bij oranje.bovendien vind ik het geen echte aanvoerder die opstaat wanneer er naar gevraagd word
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12448
    woensdag 21 maart 2018 om 22:08
    Heeft 6 wedstrijden, samen met Wijnaldum, echt helemaal niks laten zien. Waarom zou hij het nu wel kunnen. Gewoon dom van Koeman dat hij die 2 nog oproept.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lichte frustraties bij Strootman: "Als je 28 bent, begint het wel tijd te worden"