Koeman presenteert nieuwe aanvoerder Oranje: 'Moest dat veranderen'

    Koeman presenteert nieuwe aanvoerder Oranje: 'Moest dat veranderen'

    donderdag 22 maart 2018 om 16:31

    Virgil van Dijk is de nieuwe aanvoerder van het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Ronald Koeman bekendgemaakt op een persconferentie in aanloop naar de oefeninterland tegen Engeland, vrijdag in Amsterdam.

    De aanvoerdersband was vacant na het afscheid van Arjen Robben en Wesley Sneijder bij Oranje. De 26-jarige verdediger van Liverpool speelde tot nu toe zestien interlands. Afgelopen winter maakte Van Dijk voor 85 miljoen euro de overstap van Southampton naar Liverpool, wat hem de duurste Nederlandse voetballer uit de geschiedenis maakte.

    "In vele opzichten is dit voor iedereen een nieuwe stap", laat Koeman weten op de persconferentie. "Ik vond dat ik ook het aanvoerderschap moest veranderen. Vandaar dat Virgil dat wordt. Het is een mooie stap voor hem. Nog meer verantwoordelijkheid. Ik denk dat hij daaraan toe is. Hij speelt bij een grote club." Koeman maakte bekend tevens bekend dat Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman en Daley Blind de back-ups zijn van Van Dijk.

    De mandekker kan zijn geluk niet op. "Geweldig nieuws, voor mij en mijn familie. Ik ben er hartstikke blij mee, het is een hele eer om aanvoerder te zijn van je land."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    donderdag 22 maart 2018 om 16:37
    Goede keuze als het maar geen invloed op zijn spel heeft
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1036
    donderdag 22 maart 2018 om 16:44
    die 85 miljoen had ook geen invloed en de aanvoerdersband van de Southampton ook niet maar toch lijkt mij de vrij wel de beste vice-aanvoerder
    Vind ik leuk
    040-077 +890
    donderdag 22 maart 2018 om 16:37
    Mooi! nu laten zien dat 'ie het ook kan.
    En godsamme weer een eindtoernooi halen, kan ik de wuppies weer van zolder halen in 2020.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    donderdag 22 maart 2018 om 16:37
    Gefeliciteerd Virgil, wie zijn de no. 2 & 3 op de lijst????
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:37]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    donderdag 22 maart 2018 om 16:38
    Ik denk de vrij en strootman
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 22 maart 2018 om 16:41
    Dat staat er toch:

    Koeman maakte bekend tevens bekend dat Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman en Daley Blind de back-ups zijn van Van Dijk.
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 22 maart 2018 om 16:49
    Zijn drukker met gelijk reageren dan daadwerkelijk het stuk te lezen
    Vind ik leuk
    13 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 16:52
    Al worden artikelen hier achteraf ook wel eens aangepast, om vd titels maar niet te spreken.
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 22 maart 2018 om 16:59
    True that, super irritant
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:38
    ‘Ik vond dat ik ook het aanvoerderschap moest veranderen’ dat moet wel anders heb je geen aanvoerder nu robben weg is
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1036
    donderdag 22 maart 2018 om 16:45
    niet de oudste meer maar de echte leider misschien en hij doelt ook op dat hij geen keeper of spits wil denk ik
    Vind ik leuk
    13 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 16:54
    Dat dacht ik ook haha, maar hij heeft nieuwe aanvoerder ook niet uit voormalig reserve-aanvoerders gekozen. Kan zijn dat zijn uitspraak daarop doelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:38
    De vrij kon ook
    Vind ik leuk
    Vlietje +292
    donderdag 22 maart 2018 om 16:38
    Prima!!!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    donderdag 22 maart 2018 om 16:43
    laten we hopen dat de nieuwe koers succes op gaat leveren
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 22 maart 2018 om 16:46
    En Terecht,

    Als ik mij niet vergis was hij dit ook onder Koeman bij Southampton
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    donderdag 22 maart 2018 om 16:47
    Had de Vrij een betere optie gevonden, maar we gaan het meemaken. Iedereen moet op zijn manier verantwoordelijkheid pakken en leiding geven.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 22 maart 2018 om 17:15
    De Vrij heeft niets van een aanvoerder qua uitstraling. Van Dijk iets meer.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    donderdag 22 maart 2018 om 17:34
    Qua uitstraling geef ik je tot op zekere hoogte gelijk. Maar ben bang dat van Dijk een speler is die zijn concentratie mbt verdedigen gaat verliezen als hij aanvoerder is. De Vrij geeft ook leiding bij Lazio dus hij kan dat wel degelijk.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    vrijdag 23 maart 2018 om 07:58
    Heb je een goed punt.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 22 maart 2018 om 16:49
    Top! R.K. en NL team alle succes morgen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6551
    donderdag 22 maart 2018 om 16:49
    Uitstekende keuze!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:50
    Goede keuze ronald!.

    Dat maakt die miskleun met kluivert helaas nog niet goed maar daar komt hij straks zelf ook wel achter!.

    En de beste back van nederland Hapsie selecteren de volgende keer he koetje!.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 22 maart 2018 om 17:08
    Moet Malacia dan niet geselecteerd worden aangezien die beter is en meer potentie heeft
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:09
    Nee die is zeker niet beter ,maar met jong oranje kan die wel mee.
    Vind ik leuk
    Rondebal +455
    donderdag 22 maart 2018 om 16:52
    Op naar vrijdag en een Dijk van een wedstrijd gaan spelen
    Vind ik leuk
    Mo +11365
    donderdag 22 maart 2018 om 16:52
    Hebben met De Vrij en Van Dijk in ieder geval een centrum van redelijk hoog niveau
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    donderdag 22 maart 2018 om 17:04
    Zal me een worst wezen wie er aanvoerder is. Het zal moeten gebeuren op het veld en ik zie het heel somber in. We geen exceptionele goede spelers, van kaliber Robin Van Persie, Sneijder of Robben. Neem nu als voorbeeld de spits positie. Hoop is nu gevestigd op houtenklaas Bas Dost. Die man is zo stug als een looie deur. Een beetje verdediger speelt Dost uit uit de wedstrijd. Waarschijnlijk moeten we het hebben van een bevlieging van Memphis of Justin.
    Vind ik leuk
    Sanders +3516
    donderdag 22 maart 2018 om 17:43
    met de spits positie neem je ook wel gelijk onze zwakste plek, maar laten we nou eerst gewoon wat wedstrijden afwachten. Geef koeman de tijd en kans om er iets van te maken.
    Vind ik leuk
    Urzaiz +1207
    donderdag 22 maart 2018 om 18:25
    Ach, voordat koeman pelle naar rotterdam haalde was dat ook een houten klaas, ronnie veranderd hem wel in houten klasse ;) Hij bewijst in portugal al dat hij doelpunten kan maken, nu nog in oranje.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:19
    Goede zaak!!
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 22 maart 2018 om 17:20
    Wat de (aanvoerder)backups betreft ben ik niet zo enthousiast. Dat betekent toch min of meer dat dat ook vaste basisspelers zijn. Ik hoop toch sterk dat Strootman en Wijnaldem geen vaste prik zijn want op hun plaatsen hebben we toch wel beter. Voor de Vrij vind ik het sneu dat hij niet genoemd is.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    donderdag 22 maart 2018 om 17:31
    Betere op de plek van Strootman en Wijnaldum? Wie zijn dat dan?
    Ik weet niet of je het door hebt maar beide houden zich toch goed staande in een topcompetitie.
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 22 maart 2018 om 18:22
    Het interesseert me heel weinig hoe ze bij Roma of Liverpool presteren. Hier gaat het erom hoe ze het bij Oranje doen. En daar spelen ze meestal bagger, in ieder geval niet zo dat ze recht hebben op een vaste basisplaats en /of vice-aanvoerder.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    donderdag 22 maart 2018 om 18:37
    Ze speelde inderdaad bagger bij Oranje. Maar ik zou eerst afwachten hoe ze het onder Koeman gaan doen en in een nieuw systeem, misschien krijgen ze wel een andere rol.
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 22 maart 2018 om 23:55
    Natuurlijk moeten we eerst afwachten. Maar het feit alleen al dat we het eerst nog moeten afwachten is voor mij een teken dat ze (noch) niet geschikt zijn als reserve-aanvoerder, en daar gaat het hier op deze topic om.
    Vind ik leuk
    Kramertje +867
    donderdag 22 maart 2018 om 17:41
    De Vrij was denk ik de beste optie geweest (in mijn ogen verdediger nummer 1 in het centrum)
    Vind ik leuk
    hoebie60 +104
    donderdag 22 maart 2018 om 17:46
    Ben bang dat dit de eerste foute keuze van koeman is, heb er niet zoveel vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:19
    Geef mij maar chiellini van Italië.
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 22 maart 2018 om 18:28
    Als wat, als aanvoerder van het nederlands elftal?
    Hier klopt iets niet in jouw reactie, dat zie je denk ik zelf ook wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 maart 2018 om 10:09
    Nee als onze aanvoerder kan niet dat begrijp ik ook wel. Gewoon deze hele selectie en dan van de andere landen, Italië brazilie Argentinië. Jammer dat we er niet meer bij horen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:16
    probeer het EK te halen en binnen te halen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    donderdag 22 maart 2018 om 19:24
    Rutte is gewaarschuwd !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    donderdag 22 maart 2018 om 20:18
    Hij of de vrij.

    Prima keus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman presenteert nieuwe aanvoerder Oranje: 'Moest dat veranderen'