Koeman presenteert nieuwe aanvoerder Oranje: 'Moest dat veranderen'

Koeman presenteert nieuwe aanvoerder Oranje: 'Moest dat veranderen'

donderdag 22 maart 2018 om 16:31

Virgil van Dijk is de nieuwe aanvoerder van het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Ronald Koeman bekendgemaakt op een persconferentie in aanloop naar de oefeninterland tegen Engeland, vrijdag in Amsterdam.

De aanvoerdersband was vacant na het afscheid van Arjen Robben en Wesley Sneijder bij Oranje. De 26-jarige verdediger van Liverpool speelde tot nu toe zestien interlands. Afgelopen winter maakte Van Dijk voor 85 miljoen euro de overstap van Southampton naar Liverpool, wat hem de duurste Nederlandse voetballer uit de geschiedenis maakte.

"In vele opzichten is dit voor iedereen een nieuwe stap", laat Koeman weten op de persconferentie. "Ik vond dat ik ook het aanvoerderschap moest veranderen. Vandaar dat Virgil dat wordt. Het is een mooie stap voor hem. Nog meer verantwoordelijkheid. Ik denk dat hij daaraan toe is. Hij speelt bij een grote club." Koeman maakte bekend tevens bekend dat Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman en Daley Blind de back-ups zijn van Van Dijk.

De mandekker kan zijn geluk niet op. "Geweldig nieuws, voor mij en mijn familie. Ik ben er hartstikke blij mee, het is een hele eer om aanvoerder te zijn van je land."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

feyeniels +22793
donderdag 22 maart 2018 om 16:36
Top! De enige juiste keuze m.i.!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:51
BOEIEND!! Je bent niet geplaatst, je staat gigantisch voor lul en nog krijgen ze aandacht!!

Ik vind gwn geen journalisten sturen, na het wk nieuwe campagne en dan weer aandacht geven..

Ik Zie op tv een Memphis geïnterviewd worden waar niet één hersencel zit! En dan arrogant om zich heen kijken..

Ik zit daar niet op te wachten!! Na het wk weer aandacht geven, nu niet!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:51]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:58
Vreemd genoeg heb je best een punt.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:01
Al die randzaken, ga lekker voetballen.. dan mag je lekker weer over randzaken hebben..

Ik blijf het steeds zeggen maar Vincent Janssen en nu weghorst is symbolisch voor teloorgang van Nederlands voetbal van vroeger:

Wijnstekers, van der gijp, Houtman, Michel Valke etc etc
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:49
Het gaat niet goed met het Nederlands voetbal. Toch bekijk ik het positief en moeten we ergens beginnen. Dat is met Koeman en die maakt van Dijk aanvoerder, vind ik prima. Ja, we hebben een spitsenprobleem, op de andere posities zie ik de toekomst wel wat zonniger in.
Vind ik leuk
feyeniels +22793
donderdag 22 maart 2018 om 17:01
Mensen hebben er toch recht op om te weten wie de nieuwe aanvoerder is? Ze spelen straks twee oefenduels, dus logisch dat er aandacht is voor ons nationale elftal.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:08
Ik vind dat je gefaald heb en dan steeds over randzaken!! Ga eens voetballen en presteren!!
Vind ik leuk
feyeniels +22793
donderdag 22 maart 2018 om 17:26
Daar ben ik het mee eens hoor, maar aangezien de voormalig aanvoerder er niet meer bij is, lijkt het me wel noodzakelijk dat er wordt gecommuniceerd wie de opvolger is. Dus echt een randzaak vind ik dit niet.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:45
Deels met je eens maar om te presteren heeft dit elftal ook duidelijkheid nodig helaas.

Wel opvallend dat Wijnaldum ook reserveaanvoerder is geworden.
Laten we hopen dat die zijn kwaliteiten ook in Oranje kan laten zien.
Strootman, Wijnaldum maar wie wordt de 3de middenvelder?
Promes? vd Beek? Vilhena?
Vind ik leuk
Polly11 +2552
donderdag 22 maart 2018 om 17:13
In principe zitten we nu in opbouw voor na het WK. Het is toch best interessant om te zien wat er gebeurd. Straffen mag van mij ook, laat ze allemaal sorry zeggen voor de eerstvolgende interland op de middenstip
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:41
Je kunt absoluut met interesse volgen, maar toch niet pagina's vol zoals het AD!

Ze gaan er zelf in geloven, zoals de slechte tijden bij dr Belgen! Niet één zender wilde de duivels uitzenden! Ik geef ze gelijk!

Straf ze voor wanprestatie!
Ik snap Koeman wel om weg te gaan bij Huis Ter Duin, wat heb je eraan om als een journalist-slaaf Een speler op te wachten met een dure auto om vervolgens door te lopen!

Het zou leuk zijn wnr er geen enkele journalist zou staan bij Huis Ter Duin! Het zal ze leren.

Waffels voor 10 maar geen wk!

Zelfs Lustig van Zweden gaat naar het wk!

Oranje staat voor lul! Het boeit mij niet! Na het wk weer welkom! Waar lustig zich gaat voorbereiden voor het wk, komt er hersenloze woorden uit de mond van Memphis
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 17:43]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:51
Maar de Belgen hebben nu een prima lichting. Als daar een goede Bondscoach voor de groep staat kunnen ze ver komen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:53
En wat vind jij ervan dat Lustig er is en Memphis niet? Hij heeft waffels voor tien!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:55
Blijf toch niet zo zeuren over Lustig! Gewoon 'lustig' blijven, haha
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:00
Is toch voor lul! Lustig op een wk haha
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:01
Lustaaaagh!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:44
Vreemd genoeg vraag ik mij af waarom jij eigenlijk voetbal fan bent als er zoveel haat en ergenis is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 17:44]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:52
Die heeft vandaag een liter azijn op!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:54
Ik ben blij dat mijn LAND er wel bij is!!!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:56
Wat doe je dan hier als dat je land is?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:58
Dan moet je naar het voetbal forum van jou land gaan. Kun je het over Lustig hebben.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:04
Verklaar dan hoe t komt dat LUSTIG (niveau Breuer) er wel bij is en Memphis niet!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:59
Haha ik woon niet eens in nl
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:02
Waar dan?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:04
Één van de 32 wk deelnemers!!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:56
Je geeft het anders wel zelf veel aandacht
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:57
Je geeft het anders zelf wel veel aandacht
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:05
En toch reageer jij op een NL elftal bericht. Zie je de ironie?

:-)
Vind ik leuk
koppig +351
donderdag 22 maart 2018 om 18:17
gewoon de knop om zetten niemand zegt dat je moet kijken
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:35
Winnen we nu het EK?
Vind ik leuk
feyeniels +22793
donderdag 22 maart 2018 om 18:45
Die kans acht ik klein ;-)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:37
Goede keuze als het maar geen invloed op zijn spel heeft
Vind ik leuk
Ziggotje +1019
donderdag 22 maart 2018 om 16:44
die 85 miljoen had ook geen invloed en de aanvoerdersband van de Southampton ook niet maar toch lijkt mij de vrij wel de beste vice-aanvoerder
Vind ik leuk
040-077 +769
donderdag 22 maart 2018 om 16:37
Mooi! nu laten zien dat 'ie het ook kan.
En godsamme weer een eindtoernooi halen, kan ik de wuppies weer van zolder halen in 2020.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:37
Gefeliciteerd Virgil, wie zijn de no. 2 & 3 op de lijst????
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:37]
Vind ik leuk
Psv1989 +795
donderdag 22 maart 2018 om 16:38
Ik denk de vrij en strootman
Vind ik leuk
John M. +3736
donderdag 22 maart 2018 om 16:41
Dat staat er toch:

Koeman maakte bekend tevens bekend dat Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman en Daley Blind de back-ups zijn van Van Dijk.
Vind ik leuk
Leedz +4673
donderdag 22 maart 2018 om 16:49
Zijn drukker met gelijk reageren dan daadwerkelijk het stuk te lezen
Vind ik leuk
13 +9127
donderdag 22 maart 2018 om 16:52
Al worden artikelen hier achteraf ook wel eens aangepast, om vd titels maar niet te spreken.
Vind ik leuk
Leedz +4673
donderdag 22 maart 2018 om 16:59
True that, super irritant
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:38
‘Ik vond dat ik ook het aanvoerderschap moest veranderen’ dat moet wel anders heb je geen aanvoerder nu robben weg is
Vind ik leuk
Ziggotje +1019
donderdag 22 maart 2018 om 16:45
niet de oudste meer maar de echte leider misschien en hij doelt ook op dat hij geen keeper of spits wil denk ik
Vind ik leuk
13 +9127
donderdag 22 maart 2018 om 16:54
Dat dacht ik ook haha, maar hij heeft nieuwe aanvoerder ook niet uit voormalig reserve-aanvoerders gekozen. Kan zijn dat zijn uitspraak daarop doelt.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:38
De vrij kon ook
Vind ik leuk
Vlietje +242
donderdag 22 maart 2018 om 16:38
Prima!!!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:40
De juiste keuze denk ik. Wel pijnlijk dat we de aanvoerder van het Nederlands elftal in 2010 gratis de deur uit hebben laten lopen...
Vind ik leuk
Cookee +8094
donderdag 22 maart 2018 om 16:49
Das altijd zuur inderdaad, maar iedereen weet dat hij van Groningen kwam... Koeman ook... dus Hateboer en van Dijk, mooi voor Grun.
Vind ik leuk
Dorzon +3490
donderdag 22 maart 2018 om 16:43
laten we hopen dat de nieuwe koers succes op gaat leveren
Vind ik leuk
Leedz +4673
donderdag 22 maart 2018 om 16:46
En Terecht,

Als ik mij niet vergis was hij dit ook onder Koeman bij Southampton
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:48]
Vind ik leuk
Rodajc +6983
donderdag 22 maart 2018 om 16:47
Had de Vrij een betere optie gevonden, maar we gaan het meemaken. Iedereen moet op zijn manier verantwoordelijkheid pakken en leiding geven.
Vind ik leuk
Polly11 +2552
donderdag 22 maart 2018 om 17:15
De Vrij heeft niets van een aanvoerder qua uitstraling. Van Dijk iets meer.
Vind ik leuk
Rodajc +6983
donderdag 22 maart 2018 om 17:34
Qua uitstraling geef ik je tot op zekere hoogte gelijk. Maar ben bang dat van Dijk een speler is die zijn concentratie mbt verdedigen gaat verliezen als hij aanvoerder is. De Vrij geeft ook leiding bij Lazio dus hij kan dat wel degelijk.
Vind ik leuk
Polly11 +2552
vrijdag 23 maart 2018 om 07:58
Heb je een goed punt.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:49
Top! R.K. en NL team alle succes morgen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:49
Uitstekende keuze!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:50
Goede keuze ronald!.

Dat maakt die miskleun met kluivert helaas nog niet goed maar daar komt hij straks zelf ook wel achter!.

En de beste back van nederland Hapsie selecteren de volgende keer he koetje!.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:52]
Vind ik leuk
Leedz +4673
donderdag 22 maart 2018 om 17:08
Moet Malacia dan niet geselecteerd worden aangezien die beter is en meer potentie heeft
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:09
Nee die is zeker niet beter ,maar met jong oranje kan die wel mee.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:52
Op naar vrijdag en een Dijk van een wedstrijd gaan spelen
Vind ik leuk
Mo +11117
donderdag 22 maart 2018 om 16:52
Hebben met De Vrij en Van Dijk in ieder geval een centrum van redelijk hoog niveau
Vind ik leuk
Bizzy +13575
donderdag 22 maart 2018 om 17:04
Zal me een worst wezen wie er aanvoerder is. Het zal moeten gebeuren op het veld en ik zie het heel somber in. We geen exceptionele goede spelers, van kaliber Robin Van Persie, Sneijder of Robben. Neem nu als voorbeeld de spits positie. Hoop is nu gevestigd op houtenklaas Bas Dost. Die man is zo stug als een looie deur. Een beetje verdediger speelt Dost uit uit de wedstrijd. Waarschijnlijk moeten we het hebben van een bevlieging van Memphis of Justin.
Vind ik leuk
Sanders +2666
donderdag 22 maart 2018 om 17:43
met de spits positie neem je ook wel gelijk onze zwakste plek, maar laten we nou eerst gewoon wat wedstrijden afwachten. Geef koeman de tijd en kans om er iets van te maken.
Vind ik leuk
Urzaiz +1030
donderdag 22 maart 2018 om 18:25
Ach, voordat koeman pelle naar rotterdam haalde was dat ook een houten klaas, ronnie veranderd hem wel in houten klasse ;) Hij bewijst in portugal al dat hij doelpunten kan maken, nu nog in oranje.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:19
Goede zaak!!
Vind ik leuk
John M. +3736
donderdag 22 maart 2018 om 17:20
Wat de (aanvoerder)backups betreft ben ik niet zo enthousiast. Dat betekent toch min of meer dat dat ook vaste basisspelers zijn. Ik hoop toch sterk dat Strootman en Wijnaldem geen vaste prik zijn want op hun plaatsen hebben we toch wel beter. Voor de Vrij vind ik het sneu dat hij niet genoemd is.
Vind ik leuk
TheRedMen +1232
donderdag 22 maart 2018 om 17:31
Betere op de plek van Strootman en Wijnaldum? Wie zijn dat dan?
Ik weet niet of je het door hebt maar beide houden zich toch goed staande in een topcompetitie.
Vind ik leuk
John M. +3736
donderdag 22 maart 2018 om 18:22
Het interesseert me heel weinig hoe ze bij Roma of Liverpool presteren. Hier gaat het erom hoe ze het bij Oranje doen. En daar spelen ze meestal bagger, in ieder geval niet zo dat ze recht hebben op een vaste basisplaats en /of vice-aanvoerder.
Vind ik leuk
TheRedMen +1232
donderdag 22 maart 2018 om 18:37
Ze speelde inderdaad bagger bij Oranje. Maar ik zou eerst afwachten hoe ze het onder Koeman gaan doen en in een nieuw systeem, misschien krijgen ze wel een andere rol.
Vind ik leuk
John M. +3736
donderdag 22 maart 2018 om 23:55
Natuurlijk moeten we eerst afwachten. Maar het feit alleen al dat we het eerst nog moeten afwachten is voor mij een teken dat ze (noch) niet geschikt zijn als reserve-aanvoerder, en daar gaat het hier op deze topic om.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:41
De Vrij was denk ik de beste optie geweest (in mijn ogen verdediger nummer 1 in het centrum)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:46
Ben bang dat dit de eerste foute keuze van koeman is, heb er niet zoveel vertrouwen in.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:19
Geef mij maar chiellini van Italië.
Vind ik leuk
John M. +3736
donderdag 22 maart 2018 om 18:28
Als wat, als aanvoerder van het nederlands elftal?
Hier klopt iets niet in jouw reactie, dat zie je denk ik zelf ook wel.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 10:09
Nee als onze aanvoerder kan niet dat begrijp ik ook wel. Gewoon deze hele selectie en dan van de andere landen, Italië brazilie Argentinië. Jammer dat we er niet meer bij horen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 19:16
probeer het EK te halen en binnen te halen
Vind ik leuk
rpaulp50 +6201
donderdag 22 maart 2018 om 19:24
Rutte is gewaarschuwd !
Vind ik leuk
Teo Smith +18205
donderdag 22 maart 2018 om 20:18
Hij of de vrij.

Prima keus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman presenteert nieuwe aanvoerder Oranje: 'Moest dat veranderen'