Boze verdediger haalt trainer door de mangel: 'Hij zet het hele team voor schut'

    Boze verdediger haalt trainer door de mangel: 'Hij zet het hele team voor schut'

    Gepubliceerd: woensdag 11 april 2018 om 14:53wo 11-04-2018 om 14:53

    Robin Buwalda werd dinsdagavond tegen Jong PSV al na achttien minuten gewisseld en bekritiseerde zijn trainer Jan van Staa na afloop behoorlijk. De verdediger van Go Ahead Eagles liet zijn directe tegenstander Nikolai Laursen twee keer scoren, wat hem al snel duur kwam te staan.

    Na afloop was Buwalda niet te genieten. "Ik sta op het veld en maak andere keuzes dan de trainer voor ogen heeft. Dat viel verkeerd bij hem, maar ik heb niets verkeerds gezegd en heb hem niet uitgescholden", zegt Buwalda tegen de Gelderlander. "Maar Van Staa vond het nodig om mij daarop te wisselen, maar daarmee zette hij het hele team voor schut. Dit vond ik heel kinderachtig."

    Van Staa diende Buwalda vrij snel van repliek. "Laat hem maar eens in de spiegel kijken. Die gebaren die hij naar de kant maakte kunnen echt niet. Daarom is hij gewisseld", zegt de Go Ahead-trainer, die met Buwalda om tafel wil. "Dat wordt een kort gesprek. Wat hij deed past echt niet bij ons."

    Go Ahead werd dinsdagavond met 6-0 naar huis gestuurd. Omdat de wedstrijd vanwege noodweer niet uitgespeeld kon worden, moet de club uit Deventer nog een keer terug naar Eindhoven om het af te maken.

    Plaats een reactie

    woensdag 11 april 2018 om 14:56
    Even wisselen pietertje
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    woensdag 11 april 2018 om 14:59
    Hé, dat is heel toevallig ook je nickname!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 18:04
    Waardeloze speler ook
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 18:05
    Zo lopen er in Eindhoven verschillende rond he ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 18:10
    Ik heb geen wedstrijden van FC Eindhoven gezien dit jaar moet ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5164
    woensdag 11 april 2018 om 20:00
    Zondag wel een stuk of 11
    Vind ik leuk
    HansVites +5246
    woensdag 11 april 2018 om 14:59
    Moeten die gasten echt voor nog 6 minuten spelen en een stand van 6-0 van Deventer naar Eindhoven, bij de KNVB zijn ze nu helemaal van God los.
    Vind ik leuk
    Olfie +4734
    woensdag 11 april 2018 om 15:08
    Heerlijk he. Allebei schriftelijk akkoord tekenen en verder met je leven zou je zeggen. Tenzij wat JustH zegt, het doelsaldo nog ergens van belang is. (al kun je als clubs 6 minuten ook de bal lekker rond spelen en klaar)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6788
    woensdag 11 april 2018 om 15:31
    Dit is de KNVB waar we het over hebben! :D Natuurlijk moeten die jongens de resterende zes minuten afmaken!
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    woensdag 11 april 2018 om 15:00
    Bukwalda moet z'n klep houden. Twee keer een directe tegenstander laten scoren is zelfmoord.

    Mond houden en plaatsnemen. En al helemaal niet op de trainer gaan afgeven. Ongelast en dom
    Vind ik leuk
    michelhx +3779
    woensdag 11 april 2018 om 15:03
    "Omdat de wedstrijd vanwege noodweer niet uitgespeeld kon worden, moet de club uit Deventer nog een keer terug naar Eindhoven om het af te maken."

    Daar had moeten staan: ...terug naar Eindhoven om afgemaakt te worden.
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    woensdag 11 april 2018 om 15:03
    Zo da's nog eens een uitslag zeg en dan weer afreizen naar Eindhoven om nog meer leedvermaak over je heen te krijgen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9269
    woensdag 11 april 2018 om 15:06
    Hoeft hij gelukkig niet terug voor die paar minuten, het heeft zo ook zijn voordelen. :)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 15:08
    Kan in die paar minuutjes best 6-6 worden. :)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 15:13
    Nou, met een beetje geluk met de scheids maak je wel op 10 minuten 3 goals...
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    woensdag 11 april 2018 om 16:19
    Je directe tegenstander 2 keer laten scoren en dan de trainer de schuld geven van je wissel,hoezo geen zelfreflectie.En dan ook nog even zeggen dat de trainer het team voor gek zet,nou koekenbakker dat heb jij al gedaan,daarom word je gewisseld.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 16:21
    Die Buwalda is echt zeer matig en heeft geen zelfkennis !Je mag hem ook niet aanpakken want dan begint hij over het hele team !
    Wat een amateur !Als van Staa hem niet gewisseld had dan was dat een schande geweest !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 april 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 16:30
    Van Staa had nooit Groenbast mogen opstellen
    Want daar kwam de 2-0 weg. Dit ging ten koste van Hettinga echt onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11837
    woensdag 11 april 2018 om 18:12
    Het staat 6-0 en GAE moet nog even terug naar Eindhoven om de laatste 6 minuten uit te spelen, wat een onzin! Had gewoon 90 minuten op het papier gezet en er had niemand naar gekraaid.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1055
    woensdag 11 april 2018 om 19:11
    Ze hoeven er niet heen. Als je niet gaat verlies je de wedstrijd toch reglementair met 5-0?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws