Van de Beek 'vernederd' in PSV-stadion: Was een klap in ons gezicht

    Van de Beek 'vernederd' in PSV-stadion: "Was een klap in ons gezicht"

    maandag 16 april 2018 om 10:10

    Zwaar klote. Een vernedering. Een klap in het gezicht. Na afloop van PSV-Ajax (3-0), de wedstrijd die de thuisclub zondag de 24e landstitel uit de historie bezorgde, was Donny van de Beek volledig van slag. 

    "Ik weet niet hoe dit kon gebeuren. Ik baal hier echt van. Iedereen doet dat. Dit is zwaar klote", zei Van de Beek in de catacomben van het Philips Stadion tegen onder meer NUsport

    Al snel in de tweede helft werd het via Steven Bergwijn 3-0. Einde verhaal, wist ook Van de Beek. ""Dan wil je natuurlijk dat het zo snel mogelijk afgelopen is. Je weet dat het dan een moeilijk verhaal gaat worden. Helemaal als je in de slotfase ook nog eens met negen man komt te staan. Dan is het wel een vernedering."

    "In de rust hadden we er nog zeker wel geloof in. Immers was PSV bij een gelijkspel nog geen kampioen geweest. We wilden er dus nog wat van maken. Maar de 3-0 was wel een klap in ons gezicht."

    Na het laatste fluitsignaal zochten de spelers van Ajax direct de kleedkamers op. "Het was niet prettig om te zien hoe zij feest aan het vieren waren op het veld. Dat deed hartstikke veel pijn. Het was niet fijn. Wat moet ik er verder van zeggen? Ik baal hier ontzettend van."

    Plaats een reactie

    Blijdorp010 +7603
    maandag 16 april 2018 om 10:11
    Letterlijk en figuurlijk "een klap in het gezicht" van Hakim!
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1481
    maandag 16 april 2018 om 10:11
    ziyech kreeg een klap in zijn gezicht
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1968
    maandag 16 april 2018 om 10:13
    Het is jullie gegund Donny !
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1710
    maandag 16 april 2018 om 10:14
    Ja een handje na de wedstrijd heb ik niet gezien.. Maar voor de rest goede woorden van een jonge jongen.
    Vind ik leuk
    Eltigras +46
    maandag 16 april 2018 om 10:32
    Ik denk niet dat veel spelers dat doen na zo'n wedstrijd. Of het nou voetbal of hockey is. Professioneel of gewoon amateur. Dit is gewoon een degelijke reactie en tjah wat had hij anders kunnen zeggen tegen de verslaggever. Het is nou eenmaal gebeurt en dat kan men niet veranderen
    Vind ik leuk
    yuuup +8572
    maandag 16 april 2018 om 10:39
    Hoe dan? Hadden de spelers van Ajax achter de PSV spelers moeten aanrennen om een handje te geven? Je ziet het eigenlijk alleen andersom. Winnaars die de verliezers even een schouderklopje geven. Dan is er natuurlijk wel gelegenheid voor een handje.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    maandag 16 april 2018 om 10:46
    Eens Yuuup. Na het laatste fluitsignaal vieren de spelers feest en hebben ze terecht geen tijd voor de tegenstander. Wil overigens een compliment geven aan Onana, die haalde spelers van Ajax terug om de meegereisde supporters te bedanken.
    Vind ik leuk
    yuuup +8572
    maandag 16 april 2018 om 11:38
    Eindelijk iemand. Het is gewoon totaal niet praktisch. Daarom is het mooi bij de eerst volgende wedstrijd. Dan kunnen de PSV spelers het ook echt waarderen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4003
    maandag 16 april 2018 om 10:15
    Met dank aan edwin van de S.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    maandag 16 april 2018 om 10:43
    En Overmars, Ten Hag, Keizer en zo kunnen we nog wel even doorgaan. IEDEREEN BINNEN DE CLUB DRAAG(DE)T EEN STEENTJE BIJ.

    Dus niet zo drammen en feliciteer de psvers die terecht kampioen zijn geworden!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 11:36
    mooie eerlijke reactie hulde !!!
    en ik denk dat ze bij ajax nu wel wakker geschud zijn en snappen dat er echt iets moet veranderen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:17
    Weet je wat pijn deed? Thuis voor de
    Buis! Dat deed pas echt pijn! Rot toch op zeg! Hoeveel staat eral op de bank?
    Vind ik leuk
    Eltigras +46
    maandag 16 april 2018 om 10:28
    Ik heb de wedstrijd niet gezien maar zelfs al was het zo slecht dan kan je altijde tv nog uitzetten. De spelers moesten de volle minuten maken en die vechten er voor het hele seizoen en zelfs al was het al een kleine kans dat ajax nog kampioen zou worden, in de kampioenswedstrijd van de 'vijand' zo van het veld gespeeld te worden doet meer pijn. Het doet in elk opzicht pijn voor ieder maar hoe tegenwoordig de supporters van voetbal daarmee omgaan is agressie en schreeuwen. Daar heb je op een moment als deze niets aan. Sommigen noemen het passie voor de club. In goede tijden ja in slechte tijden dan hebben zij het slecht gedaan en niet wij. Maar als er gewonnen wordt dan hebben wij gewonnen. geld bepaald niet wie er wint en simpelweg nieuwe spelers kopen helpt niet. Hoeveel miljoenen hebben ze uitgegegeven de laatste tijd en wat heeft het gebracht. Niks. Met geld koop je geen team. Of willen we hier dat wij het manchester united van nederland worden. Kopen om het kopen zonder resultaat.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:17
    Ze zijn niet zo goed als ze zelf denken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:23
    Volgens Ten Hag waren we bang en ging men van PSV winnen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    maandag 16 april 2018 om 10:49
    Ja, ze zouden ons feestje even uitstellen. En nou heb ik koppijn van het feesten ----;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:51
    Hahaha inderdaad. Jij ok straks van de partij? Waarom is de huldiging pas om 19:00 weet jij dat? 2 jaar terug was het rond 3 uur.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    maandag 16 april 2018 om 11:09
    Ik denk dat ze het doen voor degene die werken. Klopt 2 jaar terug was het rond 15h.
    Vind ik leuk
    Elchucky +106
    maandag 16 april 2018 om 11:25
    Indd voor mij uit Zeeland wordt wel lastig verhaal dit jaar maar geen huldiging voor mij
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:20
    ik heb kluivertje nog niet gehoord ,met zijn woorden wij gaan niet van psv verliezen als ik hier speel
    Vind ik leuk
    SjeH +276
    maandag 16 april 2018 om 10:21
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    Jordtt +1000
    maandag 16 april 2018 om 10:49
    Die zoekt op dit moment uit of PSV nog kan degraderen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:22
    Vanaf minuut een liet PSV zien dat het ging winnen wat een agressie zag PSV zat overal boven op liet Ajax niet ademen.
    Vind ik leuk
    dezink +1043
    maandag 16 april 2018 om 10:22
    Hoe meer pijn hoe meer plezier in Eindhoven ..
    Vind ik leuk
    Sil95 +9327
    maandag 16 april 2018 om 10:24
    Tja wat moet je er nog van zeggen als Ajacied zijnde.. Ik denk dat alles de afgelopen 15 uur wel zo'n beetje gezegd is. Het is in alle opzichten een ongelooflijk pijnlijk seizoen geworden. Voor alles en iedereen die de club Ajax een warm hart toedraagt. Het drama rond Abdelhak Nouri en de voelbare naweeën daarvan. Het overlijden van burgemeester en ras Ajacied Eberhard van de Laan. De werkelijk dramatische Europese uitschakeling tegen allereerst Nice en vervolgens Rosenborg BK. Het ontslag van Keizer op een moment dat het juist beter leek te gaan met Ajax. Dan de aanstelling van Erik Ten Hag waar ik zelf al vrij sceptisch over was. Zijn verblijf is tot dusver op een grote teleurstelling uitgelopen. Het is aan alles te merken dat beide partijen niet bij elkaar passen. Met de nodige onvrede als gevolg in de selectie. En toen was daar die zondag 15 april waar je als Ajax zijnde figurant bent op werkelijk gênante en beschamende wijze in een PSV feestje. PSV is overigens volkomen verdiend kampioen geworden. Laat daar geen misverstanden over bestaan. Het hele seizoen op 1 gestaan en constant won men haar wedstrijden. Wij moeten bij ons zelf ten rade gaan. Het is duidelijk dat deze koers ons geen eremetaal gaat opleveren. Het is tijd voor reorganisatie , voor andere bestuurders die Ajax wel weer Ajax maken.

    Oh ja , de mensen die pretenderen Ajax fan te zijn maar ondertussen niet schromen om eigen spelers fysiek aan te vallen zijn het wat mij betreft niet waard om Ajax fan genoemd te worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    Keesvm1 +28
    maandag 16 april 2018 om 10:28
    Spijkers op de kop!
    Vind ik leuk
    Korm +29552
    maandag 16 april 2018 om 10:41
    Het komt allemaal wel weer goed sil!
    Vind ik leuk
    Den Daats +4359
    maandag 16 april 2018 om 10:53
    Petje af! Toffe reactie!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    maandag 16 april 2018 om 10:33
    Ipv meteen de kleedkamer in te rennen hadden ze Psv ook even de hand kunnen schudden
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:52
    Sterker nog, ze hadden een erehaag moeten vormen :-)
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    maandag 16 april 2018 om 11:33
    Misschien wel idd
    Een hand is wel zo netjes

    Vind ik leuk
    Frietbakker +4773
    maandag 16 april 2018 om 10:33
    Het verschil tussen PSV en Ajax dit jaar is dat ze bij PSV allemaal voor het team spelen, Bij Ajax spelen ze allemaal voor zichzelf.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:36
    "Ik weet niet hoe dit kon gebeuren."

    Beste Donny, het is heel simpel. In tegenstelling tot wat iedereen om je heen je probeert wijs te maken waren jullie gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    maandag 16 april 2018 om 10:57
    Voetbal draait niet alleen om techniek en hoe goed je tegen een balletje kan trappen en of je leuk positiespel kan spelen. Het draait ook om strijdlust, loopvermogen, fysieke kracht, mentaliteit en je momenten kiezen. Allemaal kerntaken waar ze binnen ajax zich niet (op willen) focussen. Het is fantastisch om het barcelona spelletje te willen spelen als het lukt, maar erg moeilijk om uit te voeren als de tegenstander daar drie keer zoveel strijdlust tegenover zet. Kijk naar barca- as roma en nu PSV-Ajax.
    Vind ik leuk
    Korm +29552
    maandag 16 april 2018 om 10:42
    Tja het moet voor ajax veel pijn hebben gedaan. Maarja na de zomer moet je er weer staan. Hoop werk te doen dus!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:58
    Daar waar de gehele Ajax-clan, inclusief ten Hag en D. van de Beek, afgelopen week een erg grote bek hadden en maar bleven roepen dat PSV zeker geen kampioen zou worden tegen dit grote Ajax, scheten de Ajaciedjes 7 kleuren stront gisteren. Blijkbaar was men erg onder de indruk van de geweldige ambiance die er hing in het Philips-stadion. Of zou het ook met kwaliteit te maken kunnen hebben?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:59
    Tja, een grote bek alleen is niet genoeg om landskampioen te worden...
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    maandag 16 april 2018 om 10:59
    Weet iemand of Sjaak zwart het overleefd heeft of hebben ze hem nou voorgoed eindelijk achter de gesloten deuren gezet haaa
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:59
    Donny, waar bleef de erehaag? Onsportief van Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:57
    Hoe sympathiek van Ajax om hun maten persoonlijk te feliciteren na de wedstrijd. Als makke lammetjes snel samen uithuilen in de kleedkamer.
    Vind ik leuk
    debacle +450
    maandag 16 april 2018 om 12:15
    uithuilen? dat kon pas in de bus, want daar moesten ze snel in om de supporters in Amsterdam te ontwijken stelletje nichten... zelf die NS actie van vd sar mislukte..typerend!...net als het hele seizoen
    Vind ik leuk
    edje2307 +297
    maandag 16 april 2018 om 12:44
    Kan me niet genoeg naar de klote gaan daar
    ❌❌❌❌
    Vind ik leuk
    Makis +1011
    maandag 16 april 2018 om 13:07
    heerlijk avondje gehad, zak Lays Paprica en een milde verzorgende handcreme uit de kast getrokken.
    Vind ik leuk
    Bas49 +16
    maandag 16 april 2018 om 13:24
    Van Beek en allemaal moeten deze wedstrijd de komende tijd elke week een keer terugkijken . Dan komen ze er achter waarom een beter resultaat er helemaal niet inzat.
    Gebrek aan strijdlust. Technisch matig. Bij hemzelf tig ballen die alle kanten opspringen en voor de tegenpartij zijn.
    Vind ik leuk
    Ot +40
    maandag 16 april 2018 om 14:18
    de gif BEEKer is helemaal leeg, haha, voor de mensen met humor onder ons
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van de Beek 'vernederd' in PSV-stadion: "Was een klap in ons gezicht"