Van de Beek 'vernederd' in PSV-stadion: Was een klap in ons gezicht

Van de Beek 'vernederd' in PSV-stadion: "Was een klap in ons gezicht"

Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 10:10ma 16-04-2018 om 10:10

Zwaar klote. Een vernedering. Een klap in het gezicht. Na afloop van PSV-Ajax (3-0), de wedstrijd die de thuisclub zondag de 24e landstitel uit de historie bezorgde, was Donny van de Beek volledig van slag. 

"Ik weet niet hoe dit kon gebeuren. Ik baal hier echt van. Iedereen doet dat. Dit is zwaar klote", zei Van de Beek in de catacomben van het Philips Stadion tegen onder meer NUsport

Al snel in de tweede helft werd het via Steven Bergwijn 3-0. Einde verhaal, wist ook Van de Beek. ""Dan wil je natuurlijk dat het zo snel mogelijk afgelopen is. Je weet dat het dan een moeilijk verhaal gaat worden. Helemaal als je in de slotfase ook nog eens met negen man komt te staan. Dan is het wel een vernedering."

"In de rust hadden we er nog zeker wel geloof in. Immers was PSV bij een gelijkspel nog geen kampioen geweest. We wilden er dus nog wat van maken. Maar de 3-0 was wel een klap in ons gezicht."

Na het laatste fluitsignaal zochten de spelers van Ajax direct de kleedkamers op. "Het was niet prettig om te zien hoe zij feest aan het vieren waren op het veld. Dat deed hartstikke veel pijn. Het was niet fijn. Wat moet ik er verder van zeggen? Ik baal hier ontzettend van."

Plaats een reactie

Blijdorp010 +10012
maandag 16 april 2018 om 10:11
Letterlijk en figuurlijk "een klap in het gezicht" van Hakim!
Vind ik leuk
Barrybatsbak +1453
maandag 16 april 2018 om 10:11
ziyech kreeg een klap in zijn gezicht
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
maandag 16 april 2018 om 10:13
Het is jullie gegund Donny !
Vind ik leuk
Dorzon +4807
maandag 16 april 2018 om 10:15
Met dank aan edwin van de S.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 16 april 2018 om 10:43
En Overmars, Ten Hag, Keizer en zo kunnen we nog wel even doorgaan. IEDEREEN BINNEN DE CLUB DRAAG(DE)T EEN STEENTJE BIJ.

Dus niet zo drammen en feliciteer de psvers die terecht kampioen zijn geworden!!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:44]
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 11:36
mooie eerlijke reactie hulde !!!
en ik denk dat ze bij ajax nu wel wakker geschud zijn en snappen dat er echt iets moet veranderen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:17
Weet je wat pijn deed? Thuis voor de
Buis! Dat deed pas echt pijn! Rot toch op zeg! Hoeveel staat eral op de bank?
Vind ik leuk
Eltigras +46
maandag 16 april 2018 om 10:28
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar zelfs al was het zo slecht dan kan je altijde tv nog uitzetten. De spelers moesten de volle minuten maken en die vechten er voor het hele seizoen en zelfs al was het al een kleine kans dat ajax nog kampioen zou worden, in de kampioenswedstrijd van de 'vijand' zo van het veld gespeeld te worden doet meer pijn. Het doet in elk opzicht pijn voor ieder maar hoe tegenwoordig de supporters van voetbal daarmee omgaan is agressie en schreeuwen. Daar heb je op een moment als deze niets aan. Sommigen noemen het passie voor de club. In goede tijden ja in slechte tijden dan hebben zij het slecht gedaan en niet wij. Maar als er gewonnen wordt dan hebben wij gewonnen. geld bepaald niet wie er wint en simpelweg nieuwe spelers kopen helpt niet. Hoeveel miljoenen hebben ze uitgegegeven de laatste tijd en wat heeft het gebracht. Niks. Met geld koop je geen team. Of willen we hier dat wij het manchester united van nederland worden. Kopen om het kopen zonder resultaat.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:17
Ze zijn niet zo goed als ze zelf denken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:23
Volgens Ten Hag waren we bang en ging men van PSV winnen.
Vind ik leuk
Always PSV +16971
maandag 16 april 2018 om 10:49
Ja, ze zouden ons feestje even uitstellen. En nou heb ik koppijn van het feesten ----;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:51
Hahaha inderdaad. Jij ok straks van de partij? Waarom is de huldiging pas om 19:00 weet jij dat? 2 jaar terug was het rond 3 uur.
Vind ik leuk
Always PSV +16971
maandag 16 april 2018 om 11:09
Ik denk dat ze het doen voor degene die werken. Klopt 2 jaar terug was het rond 15h.
Vind ik leuk
Elchucky +167
maandag 16 april 2018 om 11:25
Indd voor mij uit Zeeland wordt wel lastig verhaal dit jaar maar geen huldiging voor mij
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:20
ik heb kluivertje nog niet gehoord ,met zijn woorden wij gaan niet van psv verliezen als ik hier speel
Vind ik leuk
SjeH +410
maandag 16 april 2018 om 10:21
Waar blijft Sjaak Swart?
Vind ik leuk
Jordtt +1542
maandag 16 april 2018 om 10:49
Die zoekt op dit moment uit of PSV nog kan degraderen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:22
Vanaf minuut een liet PSV zien dat het ging winnen wat een agressie zag PSV zat overal boven op liet Ajax niet ademen.
Vind ik leuk
dezink +1185
maandag 16 april 2018 om 10:22
Hoe meer pijn hoe meer plezier in Eindhoven ..
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 16 april 2018 om 10:24
Tja wat moet je er nog van zeggen als Ajacied zijnde.. Ik denk dat alles de afgelopen 15 uur wel zo'n beetje gezegd is. Het is in alle opzichten een ongelooflijk pijnlijk seizoen geworden. Voor alles en iedereen die de club Ajax een warm hart toedraagt. Het drama rond Abdelhak Nouri en de voelbare naweeën daarvan. Het overlijden van burgemeester en ras Ajacied Eberhard van de Laan. De werkelijk dramatische Europese uitschakeling tegen allereerst Nice en vervolgens Rosenborg BK. Het ontslag van Keizer op een moment dat het juist beter leek te gaan met Ajax. Dan de aanstelling van Erik Ten Hag waar ik zelf al vrij sceptisch over was. Zijn verblijf is tot dusver op een grote teleurstelling uitgelopen. Het is aan alles te merken dat beide partijen niet bij elkaar passen. Met de nodige onvrede als gevolg in de selectie. En toen was daar die zondag 15 april waar je als Ajax zijnde figurant bent op werkelijk gênante en beschamende wijze in een PSV feestje. PSV is overigens volkomen verdiend kampioen geworden. Laat daar geen misverstanden over bestaan. Het hele seizoen op 1 gestaan en constant won men haar wedstrijden. Wij moeten bij ons zelf ten rade gaan. Het is duidelijk dat deze koers ons geen eremetaal gaat opleveren. Het is tijd voor reorganisatie , voor andere bestuurders die Ajax wel weer Ajax maken.

Oh ja , de mensen die pretenderen Ajax fan te zijn maar ondertussen niet schromen om eigen spelers fysiek aan te vallen zijn het wat mij betreft niet waard om Ajax fan genoemd te worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:25]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:28
Spijkers op de kop!
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 16 april 2018 om 10:41
Het komt allemaal wel weer goed sil!
Vind ik leuk
Argento8523 +7294
maandag 16 april 2018 om 10:33
Ipv meteen de kleedkamer in te rennen hadden ze Psv ook even de hand kunnen schudden
Vind ik leuk
Frietbakker +5723
maandag 16 april 2018 om 10:33
Het verschil tussen PSV en Ajax dit jaar is dat ze bij PSV allemaal voor het team spelen, Bij Ajax spelen ze allemaal voor zichzelf.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 16 april 2018 om 10:42
Tja het moet voor ajax veel pijn hebben gedaan. Maarja na de zomer moet je er weer staan. Hoop werk te doen dus!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:58
Daar waar de gehele Ajax-clan, inclusief ten Hag en D. van de Beek, afgelopen week een erg grote bek hadden en maar bleven roepen dat PSV zeker geen kampioen zou worden tegen dit grote Ajax, scheten de Ajaciedjes 7 kleuren stront gisteren. Blijkbaar was men erg onder de indruk van de geweldige ambiance die er hing in het Philips-stadion. Of zou het ook met kwaliteit te maken kunnen hebben?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:59
Tja, een grote bek alleen is niet genoeg om landskampioen te worden...
Vind ik leuk
Eindje1913 +332
maandag 16 april 2018 om 10:59
Weet iemand of Sjaak zwart het overleefd heeft of hebben ze hem nou voorgoed eindelijk achter de gesloten deuren gezet haaa
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:59
Donny, waar bleef de erehaag? Onsportief van Ajax
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:57
Hoe sympathiek van Ajax om hun maten persoonlijk te feliciteren na de wedstrijd. Als makke lammetjes snel samen uithuilen in de kleedkamer.
Vind ik leuk
debacle +551
maandag 16 april 2018 om 12:15
uithuilen? dat kon pas in de bus, want daar moesten ze snel in om de supporters in Amsterdam te ontwijken stelletje nichten... zelf die NS actie van vd sar mislukte..typerend!...net als het hele seizoen
Vind ik leuk
edje2307 +378
maandag 16 april 2018 om 12:44
Kan me niet genoeg naar de klote gaan daar
❌❌❌❌
Vind ik leuk
Makis +1181
maandag 16 april 2018 om 13:07
heerlijk avondje gehad, zak Lays Paprica en een milde verzorgende handcreme uit de kast getrokken.
Vind ik leuk
Bas49 +21
maandag 16 april 2018 om 13:24
Van Beek en allemaal moeten deze wedstrijd de komende tijd elke week een keer terugkijken . Dan komen ze er achter waarom een beter resultaat er helemaal niet inzat.
Gebrek aan strijdlust. Technisch matig. Bij hemzelf tig ballen die alle kanten opspringen en voor de tegenpartij zijn.
Vind ik leuk
Ot +55
maandag 16 april 2018 om 14:18
de gif BEEKer is helemaal leeg, haha, voor de mensen met humor onder ons
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws