Feyenoord stelt oud-spelers aan als trainers van zelfstandig beloftenteam

Feyenoord stelt oud-spelers aan als trainers van zelfstandig beloftenteam

maandag 16 april 2018 om 20:55

Vanaf het seizoen 2018-2019 beschikt Feyenoord over een beloftenteam, zo maakte de club in januari bekend. Inmiddels krijgt ook de technische staf vorm: Peter van den Berg wordt de eindverantwoordelijke hoofdtrainer en hij zal geassisteerd worden door Ulrich van Gobbel.

Met de invoering van een beloftenelftal streeft Feyenoord ernaar de kloof tussen de jeugdopleiding en het eerste elftal te verkleinen. "Met Peter hebben we een trainer aangetrokken die goed begrijpt wat het doel is van ons beloftenteam en die uitstekend aanvoelt welke werkwijze daarbij past. Met Van den Berg en Van Gobbel hebben we nu een prima trainersstaf om hier dagelijks mee aan de slag te gaan", legt technisch directeur Martin van Geel uit op de website van Feyenoord.

Van den Berg speelde zelf twintig jaar betaald voetbal. De 46-jarige oefenmeester was één jaar actief in De Kuip. Bij RKC Waalwijk deed hij bovendien al ervaring op als hoofdtrainer. "Het is mooi om straks een bijdrage te kunnen leveren aan een elftal dat jeugdspelers een extra kans biedt om zich bij Feyenoord door te ontwikkelen", licht hij toe. "Als jeugdtrainer heb ik eerder al ervaren dat het dankbaar werk is om spelers te ondersteunen in hun doel de A-selectie te halen."

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 21:00
Beetje laat martin!!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:05
Klopt maar beter laat dan nooit toch?

Is het al bekend waar ze in mogen stromen? Want de JL mocht niet dacht ik, ze moesten iets van 2 divisies lager ofzo.
Daarnaast lijkt het mij sowieso beter om een maximum van 3 of 4 Jong elftallen in 1 divisie toe te laten. En dan de hoogstgeklasseerde, de andere 'degraderen' dan. Dan spelen ze tenminste nog ergens om.
Vind ik leuk
Bossie020 +2726
maandag 16 april 2018 om 21:20
In de derde divisie instromen.
Vind ik leuk
Blindsy +4952
maandag 16 april 2018 om 21:20
Doe maar gewoon de 3e Divisie, wel zo eerlijk.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:34
Weet niet waar maar het is wel goed nieuws vooral voor Feyenoord maar ook voor het Nederlands voetbal. Dus goed.
Vind ik leuk
Stranger +3172
maandag 16 april 2018 om 22:32
Ik heb er mijn twijfels over.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:56
Natuurlijk is het laat maar destijds was er geen budget voor.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:16
Mooi
Vind ik leuk
Blindsy +4952
maandag 16 april 2018 om 21:19
Heheh!!!! Nu nog n damesteam en we zijn helemaal 2018 ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 21:19]
Vind ik leuk
13 +8944
maandag 16 april 2018 om 22:54
Afgelopen open dag werden de eerste 2 meisjesteams gepresenteerd. Over een tijdje hebben we dus een damesteam.
Vind ik leuk
Blindsy +4952
dinsdag 17 april 2018 om 15:29
Ahm dat gaat dus ook door. Had n paar jaar of zo terug gelezen dat ze het zelf wilden gaan opleiden ipv op de Ajax-manier (gewoon alles inkopen bij je concurrenten). Verwacht er niet meteen veel van maar je kunt mij niet wijsmaken dat er in Z-H geen vrouwelijk voetbaltalent te vinden is. Wel even wachten, maar goed dat het is doorgegaan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 15:30]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:40
W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> Se­x­yd­r­o­m.­c­o­m
Vind ik leuk
Blindsy +4952
dinsdag 17 april 2018 om 15:30
Juist. En wat vind jij van de oprichting van Jong Feyenoord?
Vind ik leuk
Aramius +355
dinsdag 17 april 2018 om 05:46
Beter laat dan nooit hé.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 05:46]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord stelt oud-spelers aan als trainers van zelfstandig beloftenteam