Van Bronckhorst overweegt 'Wenger-achtige' rol: 'Als het goed is, is het goed'

    Van Bronckhorst overweegt 'Wenger-achtige' rol: 'Als het goed is, is het goed'

    vrijdag 20 april 2018 om 07:05

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst kreeg dit seizoen de nodige kritiek te verwerken, maar kan het seizoen zondag wel met een prijs besluiten. As de Rotterdammers van AZ winnen, heeft hij binnen drie jaar liefst vier prijzen veroverd.

    "En het gaat om prijzen winnen, daar draait alles om in topsport", zegt Van Bronckhorst in het Algemeen Dagblad. Met dat doel werd hij ook aangesteld in 2015. "Of ik het zelf eigenlijk ambieer, een Arsène Wenger-achtige rol bij Feyenoord? Dat ik hier nog vijf, zes jaar blijf? Ik heb het heel erg naar mijn zin bij Feyenoord. En als iets goed is, is het goed."

    "Kijk, ook ik kan niet in een glazen bol kijken. Dus hoe lang het nog duurt, weet ik niet. Maar ik ben happy, ga dagelijks met plezier naar de club", vervolgt Van Bronckhorst. "Of ik Feyenoord in drie jaar naar mijn hand heb kunnen zetten? Dat denk ik wel, anders sta je niet na drie jaar met drie prijzen in handen plus een mooie kans op prijs nummer 4."

    Van Bronckhorst bouwt aan een goed gevulde prijzenkast. Het is de reden dat hij stevig in het zadel zit, ook na een teleurstellend seizoen in de Eredivisie. "Ik wil het hoogste. Dat is jaarlijks écht meedoen om de landstitel, prijzen pakken. Daar zit mijn drive."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moet Van Bronckhorst nog jaren bij Feyenoord blijven?

    (1255 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18847
    vrijdag 20 april 2018 om 07:15
    Hoop dat Feyenoord komend seizoen weer mee kan doen om de titel. Des te meer teams er voor het kampioenschap gaan, hoe beter het is.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6402
    vrijdag 20 april 2018 om 08:28
    Ja toch! Helaas was dit het minst spannende seizoen in jaren...
    Vind ik leuk
    Jalapeno +880
    vrijdag 20 april 2018 om 07:15
    Lekkere poll. Ja, vanuit het standpunt van Feyenoord. Maar of dat andersom ook geldt?
    Vind ik leuk
    Vin +13
    vrijdag 20 april 2018 om 07:18
    Waarom niet,niet veel trainers pakken in 3 jaar 3 prijzen is toch knap te noemen,is het voetbal top,zeker niet
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2265
    vrijdag 20 april 2018 om 07:25
    Arm feyenoord..
    Vind ik leuk
    derksen +8795
    vrijdag 20 april 2018 om 07:37
    Het seizoen zal gered worden door rvp
    Maar vind dat gio wel beginners fouten heb gemaakt met vermeer,bilal,diks

    Nu jorgenson, vilhena, berghuis, toornstra v beek naar alle waarschijnlijkheid weg gaan zal de portemonnee getrokken moeten worden
    Het lijkt onmogelijk om volgend seizoen om kampioenschap mee te doen
    Maar je weet maar nooit
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    vrijdag 20 april 2018 om 08:57
    "Maar vind dat gio wel beginners fouten heb gemaakt met vermeer,bilal,diks"

    Nou.... dat naar jouw mening Vermeer beter is dan Jones betekent niet dat Van bronckhorst het fout heeft gedaan. Een beginnersfout nog wel.
    Bilal is wat het is. Heeft vorig seizoen diverse malen zijn waarde getoond. en op momenten ook dit seizoen. Vitesse uit was niet zo'n moment.
    Maar als larsson geblesseerd is en Boetius zijn schoenen verkeerd om aan doet moet je wat.
    Zie niet in wat ie met Diks fout heeft gedaan.
    Voor de winterstop was het niet best maar moest op een goed moment het centrum met Tapia vormen ook omdat de rest geblesseerd was.
    Na de winterstop is hij gewoon een van de betere rechtsbacks in de eredivisie.

    Nou... ik heb mening bij deze onderbouwd. Nu jij nog.
    Vind ik leuk
    13 +13087
    vrijdag 20 april 2018 om 10:28
    Toornstra heeft al gezegd dat hij juist graag blijft. Ik weet ook niets van vertrekwens Van Beek.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9537
    vrijdag 20 april 2018 om 07:54
    Ik heb mijn twijfels of hij dit Feyenoord wel naar een hoger niveau zal kunnen trekken ik denk het niet .
    Vind ik leuk
    Voebtal +6578
    vrijdag 20 april 2018 om 09:13
    Je bent gek. Hij heeft met dit middelmatige zooitje prijzen gepakt. Dat gaat helemaal niemand lukken met spelers zoals immers en Toornstra en bilal. En je moet afwachten wat voor spelers er volgens seizoen overblijven. Echt waar hij wordt zwaar onderschat als coach.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9537
    vrijdag 20 april 2018 om 09:57
    Ik heb het niet over prijzen dat is deels belangrijk ja .
    maar manier van wissels en manier van voetballen positie spel is gewoon bagger Veel fouten hebben ons de kop gekost begin van het seizoen.
    Feyenoord moet niet alleen teren op 1 maalig kampioenschap en paar troostprijzen maar voetballend moet het gewoon beter het niveau is gewoon zwak .

    Vind ik leuk
    Voebtal +6578
    vrijdag 20 april 2018 om 13:21
    Komt het magere niveau echt door Gio of door de slechte spelers?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9537
    vrijdag 20 april 2018 om 17:16
    De trainer is net verantwoordelijk voor de spelers want die stelt ze op + het aankoopbeleid doet hij behalve technische man van Geel ook nog wat water bij de wijn kwa beslingen.
    Je moet het zien als de spelers zijn de schapen en Gio is herder.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6578
    vrijdag 20 april 2018 om 19:01
    Beetje raar om de spelers van Feyenoord met schapen te vergelijken vind je niet? Ok het zijn soms net makke lammetjes en het spel is vaak niet om aan te zien dit seizoen. Schapen gaat me echt veel te ver. Zonder gekheid, doet Gio een paar spelers zoals de Ligt, Zyech, Onana en Frenkie de Jong en hij wordt weer kampioen. Zo goed is Gio inmiddels!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9537
    vrijdag 20 april 2018 om 21:16
    Oké hier ben ik het mee eens over de Light en ziyech maar je ziet nu het zelfde wat ik al eerder zei ook.
    Kijk bij ajax is nu ook kritiek ontstaan onderling over de manier van trainen.
    Van Ten Hag .
    Die jongens maar dan mag je nog de beste spelers erbij hebben maar die chemie moet er ook nog zijn.
    Maar bij Feyenoord heb je het idee gehad dat ze dat verloren hebben.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6578
    vrijdag 20 april 2018 om 21:31
    Nee bij feyenoord missen ze gewoon kwaliteit dit seizoen. Elia en Kuyt mis je echt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:04
    Gewoon blijven en door ontwikkelen dan ken je de spelers en je staf en weet je precies wat je kunt en wat je moet verbeteren!! 1 speler verkopen en er 2 voor terughalen en het belangrijkste is een basis vast houden niet te veel dragende spelers verkopen want dan kan je niet serieus meedoen met het kampioenschap. Mits Feyenoord een paar goede basisikrachten weet te behouden dan wordt Feyenoord weer kampioen!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:05
    Bang om zijn baantje te verliezen kan ook nergens anders terecht
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:17
    Jullie hebben gelukkig toptrainers dit seizoen. Zie Cocu. Ook veel bagger over zich heen gehad, maar deze 2 trainers hebben wel de laatste 4 titels gegrepen.
    Vind ik leuk
    satesaus +785
    vrijdag 20 april 2018 om 08:13
    Ik hoop van niet. Zondag beker pakken en door voordeur vertrekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:24
    In ieder geval moet de selectie beter. Zeker als je weet dat Jørgensen, Vilhena, misschien Berghuis (ookal zegt hij dat er niks speelt), Bilal, misschien Tapia, Diks, Botteghin en misschien ook Van Beek (aflopend contract in 2019) en dan nog keepers Vermeer en Jones.
    Dat zijn er nog meer dan vorig jaar. Als Van Geel dan weer subtop haalt, wat onmogelijk is want er zijn dit seizoen niet veel die al toe zijn aan een stap hogerop, dan gaat het nog slechter. In mijn optiek is Gio qua veldspel niet de beste trainer. Er zit immers al 3 jaar geen lijn in het spel. Maar Van Geel heeft toch ook weer gefaald met zijn aankopen.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4622
    vrijdag 20 april 2018 om 09:20
    Haps is goede aankoop (jammer van blessures)

    St Juste is goede aankoop (jammer van blessures)

    Larsson is nog geen miskoop gebleken. Laat met vlagen zien een meerwaarde te KUNNEN zijn

    Jorgenssen is zeer goede aankoop

    Diks na de winter is prima, ervoor was inderdaad bagger

    Berghuis goede aankoop

    Tapia is nog geen miskoop. Door velen wel zo gezien, maar laat met vlagen gewoon degelijk voetbal zien.

    Van Persie is prima versterking (jammer van zn fitheid) Als ie speelt is ie zeer waardevol

    Boetius voldoet met vlagen aan de verwachtingen maar was wel tijdje uit vorm. Geen miskoop maar ook geen echte versterking

    Kramer was ook geen miskoop, heeft zeker zn 1e jaar zn waarde gehad en vorig jaar ook als Pinchhitter.

    Hahn, in mijn ogen wel een miskoop. Goede keeper maar niet in staat aan de verwachtingen te voldoen

    Jones, vorig jaar heel goed en pakte punten. Dit jaar matig en kost punten. Eerste jaar dus zeker geen miskoop, dit jaar heb je er niks aan.

    Kazim-Richards, dat was een miskoop

    Bilal, nog niet laten zien waarom ie geen miskoop is. Ik zie zn potentie wel, maar t komt er maar mondjesmaat uit

    JA vd Heijden was zeker geen miskoop.

    Botteghin was zeker geen miskoop

    Gustafsson was geen miskoop, kwam na n volledig Zweeds seizoen meteen hier erbij, zonder rust. Kreeg toen vormdip. Laat dit seizoen zien dat ie wel zeker potentie heeft.

    IK zal vast nog wel spelers vergeten zijn, maar al met al denk ik niet dat Van Geel het zo slecht gedaan heeft

    Vind ik leuk
    JustH +15286
    vrijdag 20 april 2018 om 09:41
    Je staat maar 20 punten achter.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4622
    vrijdag 20 april 2018 om 10:06
    Maar wel 3 prijzen de afgelopen 3 jaar, met een kans op de 4e. En jullie?
    Vind ik leuk
    JustH +15286
    vrijdag 20 april 2018 om 12:36
    Laatste 8 jaar 4 x kampioen 4 x tweede, en een finale EL. Maar het gaat nu toch over Gio?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:21
    Maar met spelers die 'prima' spelen win je geen titels. Jones heeft nergens ooit iets gepresteerd, behalve in Nederland. Eerst bij NEC en toen bij ons. Maar dit jaar is het weer de oude Jones. Diks was bij Vitesse al niet goed, vorig seizoen. Boëtius begint weer beter te worden, Larsson is een super goede voetballer alleen geen buitenspeler in mijn optiek. Zet hem op 10 en je hebt een veel betere speler aan hem. Nou ja Botteghin en Van der Heijden zijn zeker geen miskopen net als de rest die van de subtop gekomen zijn. Het enige probleem met hen is dat ze meer tijd nodig hebben om het beoogde niveau te halen. Haal je ze voor de bank dan zeg ik niks. Maar als vervanging van je top spelers is wat te veel gevraagd.
    Ook hoop ik dat ze eens gaan shoppen bij de zuiderburen. De spelers die van hen komen slagen meermaals in het buitenland. Plus dan heb je een grotere vijver van Nederlandstalige spelers.
    Kijk maar eens naar bijvoorbeeld: Foket, Schrijvers, Wesley, Diaby, etc. Of koop grote talenten uit het oostblok.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31495
    vrijdag 20 april 2018 om 08:33
    Pak die beker nou maar eerst
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    vrijdag 20 april 2018 om 08:48
    Gio moet vooral Gio blijven, ik gun hem echter wel andere supporters....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:18
    Toch niet jullie supporters, want die gun je niemand.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    vrijdag 20 april 2018 om 09:39
    Een duwtje, een bons op de Bus, beetje fluiten of iemand en z'n kinderen met de dood bedreigen....is wel een verschilletje toch ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:47
    Gebeurt jammer genoeg overal. Noem dat ook geen "fans". Zijn trieste mensen die zich verschuilen achter internet.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6578
    vrijdag 20 april 2018 om 09:10
    Die is dus weg. De boer riep precies hetzelfde bij ajax in zijn laatste seizoen.
    Vind ik leuk
    tremere +670
    vrijdag 20 april 2018 om 09:32
    Wij moeten ook gewoon realistisch blijven, de laatste jaren zijn we op de goede weg maar we zijn op het gebied van financiële middelen en de daarbij horende mogelijkheden om spelers te halen gewoon de nummer 3 van Nederland. Daarop gebaseerd kan je niet verwachten dat Feyenoord altijd tot het einde mee kan doen om het kampioenschap. Dan kan je zeggen, als Feyenoord moet je altijd meedoen om het kampioenschap maar dat is eerder emotie dan rationaliteit. Wij gaan goed maar de komende jaren moeten er verder gegroeid worden voordat wij weer een gelijkwaardige kanshebber zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +15286
    vrijdag 20 april 2018 om 09:36
    Beetje vreemd, 20 punten achter de kampioen,
    en dan een Wenger scenario overwegen?
    Vind ik leuk
    13 +13087
    vrijdag 20 april 2018 om 10:34
    Ik vind het vreemder om een trainer te ontslaan die na 17 wedstrijden 5 punten achterstaat en over een trainer die na 13 wedstrijden er 10 punten van gemaakt heeft te zeggen dat hij het hartstikke goed doet.
    Vind ik leuk
    JustH +15286
    zaterdag 21 april 2018 om 17:07
    Daar heb je helemaal gelijk in.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zaterdag 21 april 2018 om 09:10
    Zou wel goed zijn voor de competitie. Overigens hebben ze in Amsterdam nog nooit van dit scenario gehoord. Daar wordt net zo vaak een trainer gewisseld als dat er nieuw gras wordt aangelegd...
    Vind ik leuk
    JustH +15286
    zaterdag 21 april 2018 om 17:07
    Ging over Feyenoord.
    Vind ik leuk
    hassel +839
    vrijdag 20 april 2018 om 09:52
    100 competitiewedstrijden trainer, het merendeel was dramatisch. Genoeg is genoeg.
    Vind ik leuk
    rinirat +2452
    vrijdag 20 april 2018 om 11:23
    Ik zou hem zo snel mogelijk lozen,tactisch onbenul gebleken.
    Vorig seizoen hebben Elia en Kuit je kampioen gemaakt,dit seizoen staat Feyenoord al een straatlengte achter.
    Dat ze nu in de bekerfinale komen komt mede door de loting.
    De laatste 3 jaar in de kNVB beker 1 keer uitwedstrijd geloot.
    En in de kuip is het voor elke tegenstander moeilijk door het thuispubliek.
    Dat is dan ook de rede dat ze zondag weer een prijs pakken,dat komt echt niet door de trainer. Die beker winnen ze!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zaterdag 21 april 2018 om 09:08
    Dat moet ik nog zien. AZ is gebrand op een prijs en een perfect team.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11092
    vrijdag 20 april 2018 om 12:29
    Als het volgend seizoen wéér prut is, hoop ik dat men wijzer is, en afscheid gaat nemen van Gio. Zo lang bij dezelfde club is gewoon niet goed.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zaterdag 21 april 2018 om 09:05
    Tuurlijk en wie denk je dat het beter gaat doen. Makkelijk om ontevredenheid te uitten over een trainer die gewoon weer eens prijzen pakt voor Feyenoord. Het went zeker te snel in 010?
    Vind ik leuk
    Blindsy +11092
    zaterdag 21 april 2018 om 15:13
    Wat een ontzettend zure, flauwekulreactie is dit weer zeg. Beetje n hekel aan Feyenoord? Boven je stand leven, is dat niet iets wat Zwolle voor de Kerst heeft gedaan?

    Maar ik geef je wel antwoord, hoor. We betalen tonnen aan managers en directeuren welke deze vraag mogen beantwoorden. Láát hen deze vraag dan ook maar beantwoorden. Misschien komen ze met Van 't Schip aan! Die heeft het in de middenmoot best aardig gedaan, maar na paar jaar provinciaal gerommel misschien nu wel toe aan het grote werk? Of zou hij zo'n stap niet aan kunnen?

    En nee, prijzen winnen went nooit. Is altijd leuk. Maar daar zul je in 038 nooit achterkomen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    donderdag 3 mei 2018 om 23:26
    Nee hoor naast PEC is Feyenoord echt een club waar ik veel waardering voor heb. Maar om Gio af te kraken vindt ik veel te goedkoop en past ook niet bij Feyenoord. Feyenoord was een aantal jaren geleden op sterven na dood en nu pakken ze weer prijzen. Dat is echt een prestatie waar ze in 020 en Eindhoven jaloers op zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +15286
    zaterdag 21 april 2018 om 17:09
    Denk dat 20 punten achter bij niemand gaat wennen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 12:49
    Niet goed genoeg voor Feyenoord. Simpel, punten achterstand, kansloos wissel beleid. Geen uitstraling. Nieuwe trainer
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zaterdag 21 april 2018 om 09:07
    Gelukkig staan er een hele batterij aan SUPER trainers ala guardiola te trappelen om in 010 aan de gang te gaan. Wake up man. Feyenoord pakt gewoon 1 x per 2 a 3 jaar de titel en dan leeft het ver boven zijn stand met Ajax PSV en inmiddels AZ in de competitie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:54
    Over vermeer zijn we het allemaal wel redelijk eens al weten we niet of er iets anders speelde, dat kan altijd gebeuren. Verder horen we naar buiten toe nooit negatieve verhalen over gio vanuit de selectie, ook niet toen we in een slechte periode zaten. Ik zou het gewoon prettig vinden als hij nog een paar jaar blijft ook al verliezen we de bekerfinale want dan weet je ook wel weer welke poll deze site gaat houden.....
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zaterdag 21 april 2018 om 09:01
    Stabiliteit of titels halen? Het ene is het middel het andere het doel. Meestal wordt in Nederland vooral naar korte termijn doelen gehandeld waarbij alle middelen blijkbaar geoorloofd zijn. Ajax onrust rond trainers, Twente onrust rond trainers, Heerenveen onrust rond trainers, Groningen onrust rond trainers, Vitesse onrust rond trainers. Enz...
    PSV, AZ, PEC, zijn voorbeelden hoe een club door stabiel beleid en rust rond trainer en groep kan presteren.
    Want alle drie spelen boven verwachting beter dan we hadden gedacht aan het begin van het seizoen. Alle andere clubs vallen tegen tov wat wij van ze hadden verwacht.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bronckhorst overweegt 'Wenger-achtige' rol: 'Als het goed is, is het goed'