Update: Ajax-aankoop Bandé meldt zich voor het eerst op training in Amsterdam

Update: Ajax-aankoop Bandé meldt zich voor het eerst op training in Amsterdam

Gepubliceerd: maandag 23 april 2018 om 15:23ma 23-04-2018 om 15:23

Ajax-trainer Erik ten Hag krijgt eerder dan verwacht de beschikking over Hassane Bandé. De negentienjarige aanvaller traint maandag voor het eerst mee in Amsterdam.

Dat meldt Het Nieuwsblad. Ajax weekte Bandé in december voor 8,5 miljoen euro los bij KV Mechelen, maar de aanvaller uit Burkina Faso maakte het seizoen af in België. Het seizoen van Bandé kwam op 11 maart tot een abrupt einde door de degradatie van Mechelen.

Daardoor is de weg vrij voor Bandé om eerder dan verwacht aan te sluiten bij Ajax. Hij traint naar alle waarschijnlijkheid maandag voor het eerst mee met de selectie van Ten Hag. Zijn contract gaat wel gewoon in op 1 juli. In december tekende de aanvaller voor vijf jaar in Amsterdam.

In de winterstop was er sprake van dat Bandé eerder naar Ajax zou komen. Marc Overmars bood een extra geldbedrag om hem vervroegd over te nemen, maar Mechelen ging daar niet op in. Uiteindelijk kon de Belgische club degradatie niet afwenden.

Update 21/4 8.51 uur: Een woordvoerder van Ajax bevestigt in gesprek met De Telegraaf dat Bandé zich inderdaad komende week al meldt in Amsterdam. Het papierwerk wordt momenteel in orde gemaakt. Dit weekend hoopt Ajax groen licht te krijgen vanuit Mechelen. Door zijn vervroegde komst kan Bandé alvast 'wennen en kennismaken met de mensen op De Toekomst.'

Update 23/4 15.23 uur: Hassane Bandé heeft zich maandagmiddag zoals aangekondigd gemeld op de training van Ajax. De negentienjarige aanvaller trainde voor het eerst mee met de hoofdmacht, onder leiding van trainer Erik ten Hag. Bandé is dit seizoen al uitgespeeld met KV Mechelen en wil zijn conditie op peil houden bij Ajax, waar zijn contract op 1 juli ingaat.

Plaats een reactie

Barry Engels +31952
vrijdag 20 april 2018 om 13:31
Weten ze zeker dat het rond is?

Niet dat ie maandag ineens bij een laaggeklasseerde PL-club staat te ballen...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:33
Misschien ging die gozer omdat Theo van duivenbode het weigerde...


Maar goed niks leukers dan zelf iets te verzinnen om de pijn die het grote Ajax in jouw leven veroorzaakt te verzachten
Vind ik leuk
Barry Engels +31952
vrijdag 20 april 2018 om 13:34
Oh jee..... mevrouw kan niet tegen een grapje....
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:36
Nee het is gewoon zielig hoe jullie zo erg je best doen om boven elke Ajax topic een slechte grap moeten maken.

Kijk en het is gewoon een feit... Ajax is groot jullie zijn klein en dan komt Calimero van zelf altijd om de hoek kijken.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2266
vrijdag 20 april 2018 om 13:50
Ach, Calimero is net als Ajax vergane glorie.
Van voetbalinstituut tot ordinair verdienmodel zonder enige sportieve ambitie. Dat blijkt uit alles. Meelij met de supporters die daar nog steeds intrappen en grif voor betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:58
Aldus iemand die met een Calimero antwoord komt.. en ik stond in een el finale een paar maanden terug...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:40
Heeeeee dom oor die heb je verloren en een 2 plaats telt niettttttttt
Vind ik leuk
AllAdIn +20872
vrijdag 20 april 2018 om 14:26
Niet zo druk om maken joh, het is al zo warm..
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:14
Zoiets noemen ze afgunst.....
Vind ik leuk
Bep Slatter +11253
vrijdag 20 april 2018 om 13:58
Hehehe, maar het is te hopen voor onze vrienden in Amsterdam dat deze jongen dus met kritiek leert omgaan anders is hij binnen 3maanden de lul, of hij moet net zo goed als Ziyech zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:36
Zo groot is Ajax niet hoor, meer allemaal kleine brokstukjes.. die elkaar tegen werken en niet meer groot kunnen zijn samen.
Vind ik leuk
Sil95 +11672
vrijdag 20 april 2018 om 13:38
Ajax is normaliter groot , maar inderdaad is dit helaas niet meer zichtbaar. Er zijn allerlei partijen die elkaar tegenwerken en machtsspelletjes uitvechten in plaats van de club vooruit te helpen!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:44
Dat bedoel ik dus. het is alleen maar schadelijk voor Ajax en voor elke andere club als er zulke problemen zijn.

Gewoon zonde.
Vind ik leuk
AllAdIn +20872
vrijdag 20 april 2018 om 14:33
Precies, het zit nu al 4 jaar niet mee maar de prijzen komen echt wel weer.
Dat weten alle haters ook wel, alleen durven ze dat niet toe te geven. Liever alleen zieken en zeiken op alles wat met Ajax te maken heeft, het is maar waar je voldoening uit haalt ..
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:50
Zoals ajacieden het hele seizoen psv afbranden,halen zij hun voldoening daaruit beste alain?
Vind ik leuk
AllAdIn +20872
zaterdag 21 april 2018 om 10:57
Er zijn inderdaad Ajacieden die dat doen, daar snap ik ook niks van hoor. Ik vraag mij bij zulke mensen ook oprecht af hoe jong ze zijn.
Een volwassen persoon kan toch niet zulk kinderachtig gedrag vertonen, of heb ik het nou verkeerd?
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 11:13
Goeie reactie gozer!respect!
Het is zo ongelofelijk kinderachtig hoe 90 procent van de reacties zijn,maar vergis je niet alain in hun leeftijd.
Zijn er bij die al een gezin hebben en nog steeds de behoefte hebben om zich als een kleuter te gedragen op een voetbalsite.
En,het gaat om fans van alle clubs,niet 1 uitgezonderd.....helaas.
Vind ik leuk
AllAdIn +20872
zaterdag 21 april 2018 om 11:18
Ik kan het gewoon niet geloven dat volwassen personen, misschien met een gezin, zulk kinderachtig gedrag vertonen, wtf?!
Dan heb ik medelijden met hun familie want dat gedrag zit dan gewoon in hun aard.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:39
A daar zijn de ADO gekkies ook weer.. misde jullie al.

En jullie zijn de grootste hahahaha get the fuck out of here Chinese ooievaar. Waar is jullie kampioenschap trouwens? Die Chinees ging jullie toch groter dan Ajax maken? Je club heeft genoeg eigen problemen stop daar je energie in
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:42
rustig aan kerel... mijn club heeft geen problemen meer.
staan op een mooie plek voor een club als ADO zijnde en zijn tevreden.

Je hoeft niet agressief te reageren op een realistische opmerking van mij op jouw post.
Vind ik leuk
Laliga +2503
vrijdag 20 april 2018 om 14:17
Je laat jezelf zo erg kennen nu .. gelukkig zijn er ook ajax supporters die wel een realistische kijk hebben en gewoon kunne toegeven dat ajax bizar matig presteert naar zijn mogelijkheden. Blijven roepen dat je de grootste bent maakt je niet de grootste , echte grote clubs praten namelijk niet over prijzen van 30 jaar geleden. Je bent pas de grootste als je dat zelf niet meer hoeft te zeggen steeds.
Vind ik leuk
Sil95 +11672
vrijdag 20 april 2018 om 13:37
Ik mag hopen dat men van haar fouten leert.
Vind ik leuk
Barry Engels +31952
vrijdag 20 april 2018 om 15:43
We gaan het meemaken Sil ;-)
Vind ik leuk
Entombed +1263
vrijdag 20 april 2018 om 13:43
Ik ben erg benieuwd of dit de versterking gaat zijn waar Ajax naar zoekt voor het komend seizoen. Degradanten leveren doorgaans niet bepaald sterke spelers af, voor Ajax hoop ik dat ik ongelijk heb.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2309
vrijdag 20 april 2018 om 13:47
Hoop het niet, dan krijgen we 3x per dag nieuwsberichten over ex-ajaxtarget Bandé op VP ;)
Vind ik leuk
AllAdIn +20872
vrijdag 20 april 2018 om 14:25
Eerst zien dan geloven! ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:49
Hij komt van een Belgische degradatie kandidaat. Dit kan dan toch niet echt eredivisie materiaal zijn?
Vind ik leuk
Barry Engels +31952
vrijdag 20 april 2018 om 15:51
Tsja.... we zullen zien.

Volgens mij heeft Ajax zich in een eerder stadium gecommitteerd en konden ze sowieso niet terug.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:58
Barry Engels weer een eigen jeugd product !!!!!!
Vind ik leuk
Plattekar bv +28726
maandag 23 april 2018 om 15:57
Heeft Kluivert ook weer direct concurrentie ...was ook broodnodig
Vind ik leuk
Sil95 +11672
vrijdag 20 april 2018 om 13:31
Welkom Bande! Natuurlijk heb ik mijn twijfels , weer een jonge aanvaller.. Maar goed , iedere nieuwkomer verdient het voordeel van de twijfel. Ik hoop dat hij mag uitgroeien tot een vaste basisspeler van Ajax.
Vind ik leuk
R2 +5119
vrijdag 20 april 2018 om 13:34
Ben benieuwd, hopelijk kunnen we het niveau in de competitie een beetje opkrikken komende jaren.
Vind ik leuk
HupHolland +3240
vrijdag 20 april 2018 om 13:36
Hij scoort wel
Vind ik leuk
Zultkop +5970
vrijdag 20 april 2018 om 13:50
Hij was niet echt in grootse vorm sinds januari....
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
vrijdag 20 april 2018 om 14:27
Sinds z’n vervroegde transfer niet door ging. Weet je ook meteen wat je in huis haalt :/
Vind ik leuk
Voebtal +7512
vrijdag 20 april 2018 om 13:32
Leuke jongen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:34
ik vind het een ongepaste foto!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:39]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
vrijdag 20 april 2018 om 13:37
Hoezo?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
vrijdag 20 april 2018 om 14:30
Sinds wanneer spelen we met een zwarte bal :p
Vind ik leuk
HupHolland +3240
vrijdag 20 april 2018 om 13:35
Dat is goed nieuws voor wanneer Ajax inderdaad de voorrondes van de Champions League haalt.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
vrijdag 20 april 2018 om 13:36
Goed nieuws, dan kun je al voor 1 mei zien dat het een miskoop is.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:39
ik denk maandag 23 April al.
Vind ik leuk
R2 +5119
vrijdag 20 april 2018 om 14:00
Dat het azijn in Amsterdam en omstreken nooit uitverkocht is, joh..
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1427
vrijdag 20 april 2018 om 13:38
Kunnen ze op de eerste training direct zien of hij kan voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:39
Mooi voor Ajax kan hij alvast aan het niveau wennen en aan de trainer en spelers
Vind ik leuk
stratumseind +187306
vrijdag 20 april 2018 om 13:59
Hij is gedegradeerd dus aan dat niveau is ie al gewend.
Past zich probleemloos aan let maar op....
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
vrijdag 20 april 2018 om 13:47
Topaankoop!
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
vrijdag 20 april 2018 om 13:50
Of Tobaankoop! we gaan het zien......11 goals dit jaar in Belgie is niet slecht in ieder geval.
Vind ik leuk
elijah +1590
vrijdag 20 april 2018 om 13:57
Haha... Ten Hag... Doe dan!
Nou wij zullen zien. Ik hoop dat hij voor Ajax een goede aankoop zal zijn
Vind ik leuk
Tampert +71
vrijdag 20 april 2018 om 13:57
Dit is geen versterking dus waarom halen ze hem naar Ajax?
Vind ik leuk
stratumseind +187306
vrijdag 20 april 2018 om 13:58
Het lek is boven
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:01
De (nieuwe) Verlosser.........
Vind ik leuk
HJR +8328
vrijdag 20 april 2018 om 14:20
Wacht het nou eerst eens af
Vind ik leuk
RtdDub +13434
vrijdag 20 april 2018 om 14:01
Leuk joh, die Belgische competitie opzet.
De meesten lopen tot 11 maart een beetje voor de kat zijn kut te voetballen en 1 ploeg is gewoon klaar na die dag.
Vind ik leuk
Kramertje +936
vrijdag 20 april 2018 om 14:13
is deze om de bank warm te houden

ik neem aan dat Kluivert en Neres de vaste buitenspelers blijven
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 20 april 2018 om 14:37
Onder Ten Hag is Kluivertje op het niveau van Jong Ajax beland.
Gister weer ontzettend weinig van gezien
Vind ik leuk
HJR +8328
vrijdag 20 april 2018 om 14:18
Ik zie dat het topic alweer verziekt is door een Ajax-Psv discussie.
Ff on topic, hoe kan je op 11 maar al gedegradeerd zijn??
Vind ik leuk
K V ASSEL +190
vrijdag 20 april 2018 om 14:22
Waar blijft het bericht dat Barcalona belangstelling heeft ?
Hij speelt nu immers bij ajax......en dat zijn allemaal goeie hoor ik steeds...
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 20 april 2018 om 14:39
Klopt. Topscorer van Jong PSV levert het bewijs
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:29
Lekker wennen aan de geweldige sfeer bij de beste club van NL zonder prijzen
Vind ik leuk
Snapje? +7900
vrijdag 20 april 2018 om 14:35
Ik lees steeds dat Ajax vergane glorie is... laatste 8 jaar 4 x kampioen en 4x 2e.... wie doet het beter??
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 20 april 2018 om 14:35
De man van 160 miljoen is reeds verkocht?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:25
Wordt ook weggepest
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:50
Alweer geen geroutineerde speler met internationale ervaring. Uiteindelijk zal deze aankoop over 3 jaar met winst verkocht worden. Het doel van de Ajax leiding om in 2019 eens kampioen te worden wordt met deze aankoop niet bereikt. Wij, de ajax supporters willen ook weer eens sportief succes met een landskampioenschap.
Vind ik leuk
myrthewit +1629
zaterdag 21 april 2018 om 08:58
Alleen maar goed voor Ajax. Hoe eerder hij komt, hoe beter hij ingespeeld raakt in de groep. Zou gunstig kunnen zijn in de voorrondes...
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:58
Bij Mechelen zijn ze blij dat ie weg is en lachen ze zich rot dat ze een berg geld gekregen hebben voor hem.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 21 april 2018 om 09:19
Slim van ze om te dreigen dat er veel clubs interesse hadden. Hij raakt geen pepernoot meer
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:21
Hij schijnt ook helemaal geen voetbalopleiding gehad te hebben. Waarschijnlijk hebben ze hem in Afrika ontdekt toen ie met een fles aan het voetballen was.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 21 april 2018 om 09:18
Lekker kvm voor een wissel 8,5 miljoen ! Miskoop
Vind ik leuk
Counterattack +11283
zaterdag 21 april 2018 om 10:37
Jong-Ajax, Mechelen ook niveau lager.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 14:40
De VI mannen vinden deze jongen maar niks, ajax wel een 5 jarig contract spreek van vertrouwen
Vind ik leuk
2cents +57554
maandag 23 april 2018 om 15:29
Direct opstellen zaterdag tegen MVV, dan kan die wedstrijd ook lekker in 2 keer. ;)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 15:30
Hij is er JOEPIE , haha
Vind ik leuk